Ja je kan ook je naald door de volgende halen, maar dan niet eerst de draad doorhalen, maar meteen de volgende steek erbij pakken (dan heb je dus 3 lussen aan je naald) en dan pas de draad er door halen. Zo krijg je niet zulke gaten in je werk..
Ik heb het ook geleerd via de filmpjes van Hooks and Needles. Mijn moeder heeft t me voorgedaan, maar die deed het zo snel dat ik er geen drol van snapte
Nee.... geen steek overslaan dan krijg je namelijk gaten!!! Gewoon 2 steken in één haken
Zo,... Koosje is bijna klaar. Nog 2 voorpootjes en 1 achterpootje
Cyntje
Geplaatst: 16-06-10 22:26
BarockPinto schreef:
Ja je kan ook je naald door de volgende halen, maar dan niet eerst de draad doorhalen, maar meteen de volgende steek erbij pakken (dan heb je dus 3 lussen aan je naald) en dan pas de draad er door halen. Zo krijg je niet zulke gaten in je werk..
Ik heb geen steken overgeslagen hoor! Heb nu het lijfje van octo af, en ook 4 tentakels. Heb alleen elke keer ruzie met de magic ring... Nu ga ik ermee stoppen, morgen weer verder! Welk patroon is nog meer geschikt om mee te beginnen? Ik ga zondag naar een verjaardag van een tweeling, kan deze octo geven en nog 1, maar dan moet die niet te moeilijk zijn en in 1 avond te maken!
Weet ik niet, heb hem zelf nooit gemaakt maar velen in dit topic zijn daarmee begonnen Winston Amigurumi, of Winston crochet zal via google wel wat geven denk ik
Zo.... nog 5 toeren en dan is Koosje klaar en kan ie in elkaar gefixed worden. Ohja, bloemetje nog maken
Gamble82
Geplaatst: 17-06-10 16:46
Raja schreef:
Dat filmpje is gelukkig erg duidelijk! HDC is dus een half stokje Wat is dan een stokje? Dan kan ik dat ook eens opzoeken op youtube...
Een stokje is een double crochet... DC
Meerdere keren om je naald heen slaan is in t engels een treble, ook erg leuk om mee te werken. Met t kleedje ben ik de trebles erg vaak nodig.... Ben al bijna bij de laatste ring met bloemen, morgen weer een foto dus