[GAME] Een paard in 5 minuten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 11:31

drafbalk schreef:
Geen foto's quoten!!!!!!!!! (of hoe je dat ook schrijft)

Met a.u.b. ervoor staat het wat vriendelijker :j

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:06

Afbeelding
4 min..
En ik ben maar een amateur hoor. :o
Hoe doen jullie dat trouwens, zo op de computer tekenen? Heb je daar een speciaal programma voor nodig?

_shawnee_

Re: [GAME] Een paard in 5 minuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:25

Hallo Allemaal,
Vagolijntje wees mij op dit topic (mag ik vast wel zeggen he ;) ) Dus ik dacht laat ik ook eens hier gaan kijken. Het lijkt me echt een supergoede uitdaging, dus ik ga het eens proberen! Leuke tekeningen zie ik!

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 16:16

Wranglerbutt schreef:
drafbalk schreef:
Geen foto's quoten!!!!!!!!! (of hoe je dat ook schrijft)

Met a.u.b. ervoor staat het wat vriendelijker :j

oeps, zo beter:
aub. (met dringend verzoek :P ) geen foto's quoten!

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 18:53

Ik heb er nog eentje gemaakt en dit keer met de hand!!(oke dat doe ik op de compu ook,met tekentablet,maar deze met pen en papier!!pen vind ik handiger.)
Afbeelding
Meisje op een pegasus/eenhoorn met vleugels die door de wolken heen vliegt.Kostte me 6 minuten(sorry gesmokkeld :+)
srry dat de foto ietwat wazig is,'k heb geen scanner

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 18:54

oja commentaar:hoofd vind ik wat te groot,en rechtsachterbeen zit de knik in het been veels te hoog.Verder tja de vleugels maar daar ben ik nou eenmaal geen ster in en al helemaal niet als je 't onder de 5 minuten moet houden

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 20:53

Vraagje, waarneer komt er een nieuw thema, met deze kan ik gewoon niks goeds op papier krijgen..?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 20:54

Elke woensdag komt er een nieuw thema. :)

Overigens hoef je niet per se een Pegasus te tekenen hoor (die zie ik hier vaak voorbij komen :') ) er zijn veel meer mythologische paarden. ;)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 21:02

Okee, dankje!
Pegasus kan ik niet, maar ook andere lukken maar niet :+ dus ik wacht tot woensdag!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 22:13

_shawnee_ schreef:
Hallo Allemaal,
Vagolijntje wees mij op dit topic (mag ik vast wel zeggen he ;) ) Dus ik dacht laat ik ook eens hier gaan kijken. Het lijkt me echt een supergoede uitdaging, dus ik ga het eens proberen! Leuke tekeningen zie ik!

natuurlijk mag je dat zeggen
kom er gezellig bij hahaha

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 23:33

Loizy schreef:
Okee, dankje!
Pegasus kan ik niet, maar ook andere lukken maar niet :+ dus ik wacht tot woensdag!

Hoeft niet perse een pegasus te zijn, het thema is Mythologie, dus leef je uit ;)

_zwikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:41

Afbeelding

:= in paint getekend

RosijnenMix_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 17:32

4 minuten over gedaan;
Afbeelding
Weet niet wat het is maar lijkt op een eenhoorn x paard

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 17:44

Ik las net begin van dit topic. En ik word spontaan weer verslaafd, toch maar weer een keertje mee doen xD

RosijnenMix_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 17:53

Afbeelding
Mystiek-achtig O:)
Word zo heel-wat verslaafd :)

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 22:00

Hee even in het algemeen;
zullen we een afspraak maken,dat je net als in 't topic van Hoeveel is mijn tekening waard,eerst even commentaar geeft over andermans tekeningen?Dat slaat dus niet alleen op mij,en ik doe het ook niet altijd,maar het zou wel leuker zijn!
Ik doe het in iedergeval vanaf nu.

Zwikkie;Schattig!Vooral de manen vind ik goed gelukt.De vleugels zitten voor mijn gevoel iets te hoog.Meer op zijn nek zegmaar.Maar toch leuk!

_Rosijnenmix
1.Leuk,alleen waar zijn z'n oren,die zie ik niet.Verder vind ik dat je de copyright wel ff wat netter had kunnen doen,maar daar gaat t niet om ;)
2.Stoer!!Alleen ik zie niks mystieks...en het linkerachterbeen buigt de verkeerde kant op.Verder vind ik hem goed gelukt!

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 22:02

Oh btw Iessie:Erg mooi zo met die lijntjes,leuke stijl vind ik dat!!Als ik echt iets moet zoeken denk ik dat z'n neus misschien wat groot is,maar dat valt haast niet op.Heel goed!!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:45

@ shego het is ook de bedoeling dat je hier wat leerd dus je ook echt wilt dat je tekening wordt beoordeeld net als in het andere topic

ook is het dus de bedoeling zo realistisch mogelijk te tekeken in deze zeer korte tijd en dan te plaatsen met eigen commetaar en commetaar op de voorgand ewerkjes

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:48

Citaat:
Feedback mag gegeven worden, maar het hoeft niet. Als je zelf graag feedback op je tekening wilt kan je daarom vragen. In de eerste instantie leer je door jezelf telkens te verbeteren als je meerdere 5 minutentekeningen maakt (dat gaat eigenlijk automatisch, die vooruitgang, al doende leert men) maar als je bijv. ergens vastloopt of gewoon graag tips wil dan is dat natuurlijk geen probleem.

Ik zal zo ook even aan de slag gaan met dit thema, mythologie is altijd een favoriet onderwerp geweest van mij. :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 16:40

Hier mijn bijdrage; hoe kan het ook anders, de Kelpie, een van mijn favoriete mythologische paarden. :)
Natuurlijk was ik veeel te fanatiek met kleurtjes waardoor ik ernstig in tijdnood kwam. :D Uiteindelijke tijd was 5.34.

Afbeelding

"De Kelpie is een watergeest en leeft vanzelfsprekend in meren, moerassen en zeeën. De geest staat erom bekend dat hij van gedaante kan veranderen. De Kelpie verandert meestal in een paard. Hiermee hoopt de geest een onschuldige uitstraling te wekken.

De verhalen lopen heel erg uiteen als het gaat om een mens die op Kelpie (in paardengestalte) wil rijden. Het ene verhaal neemt Kelpie de mens mee op een mooi ritje door het water terwijl het andere verhaal beschrijft hoe de moordlustige Kelpie de mens het water in lokt en vervolgens opeet. Dat deze verhalen uiteenlopen klopt wel, want de Kelpie staat erom bekend dat hij de mens uitdaagt om een ritje te nemen. Als het je lukt de kelpie de baas te zijn zal je rijkelijk beloond worden en zullen hartenwensen in vervulling gaan. Lukt het je echter niet zal de kelpie je meenemen de diepte in."

Edit: gemaakt in Photoshop. ;)
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 16-06-09 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 16:41

Gaaf FF!! :j

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 16:54

Fiffill! :oo Ge-wel-dig, echt waar!! _/-\o_

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 17:00

Idd echt geweldig! Ik zat er ook aan te denken een kelpie te tekenen maar ik had niet echt een goed voorbeeld
Maar echt top hoor :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 17:04

Bedankt allemaal. ;) Nou, wat let je Rachelle.. laat je fantasie de vrije loop. :D Overigens had ik ook geen voorbeeld, het is verder ook een vrij simpel portretje natuurlijk. ;)

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 17:08

Ieks wat een monster :=
Dat is nog wat anders dan al die schattige engelactige pegasusjes die hier voorbij komen :+