Even een lijst van mezelf er om gedaan, opdrachtgever gaat zelf voor een baklijst.
Hier is het wit in de vacht ook niet overbelicht, goede foto maken blijft er ding..
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Heb geen foto met dezelfde schaduwen dus het is even uitvogelen hoe deze te plaatsen. Vooral mond nog niet blij mee en verder moeten er veel kleur lagen bij komen nog. 
Lastig wel omdat je hem natuurlijk 100% kent en dan die uitdrukking goed op schilderij te krijgen maar een hele mooie uitdaging.
Het is een lieve goeie jongen.
dat is best een ambitieus portret. Die kleine verschillen in kleur in de huid verbazen me altijd zo. Dan heb ik het nog makkelijk met vacht, als je daar een stukje 'vlak' hebt zeg maar zie je daar niet zo veel van. Maar met een portret van een mens maken die kleine details zo veel uit.

ik zou proberen te vermijden om zwarte lijnen te gebruiken als je doel is om een realistisch portret te maken. Verder maak je al mooi veel schaduwen! Qua achtergrond zou ik hem zelf juist donker maken, ik denk dat het gezicht er dan echt uitspringt. Maar je moet even kijken of dat bij je stijl past. 

het paard is halverwege omgedoopt tot een slecht gebouwde pony
ik heb ook een set olieverf gekregen, maar ik durf er niet mee aan de slag te gaan haha, te intimiderend nog. Ik heb nog nooit met olieverf gewerkt en heb geen idee hoe ik moet beginnen.! 
Heel benieuwd!
Verdun de eerste laag goed en werk naar dikker doe. Eenmaal (vrijwel) onverdund en droog dan niet meer met een verdunde laag verf er over. Het is verder eigenlijk niet zo heel anders dan acryl maar wel fijner als je zachte overgangen wilt maken. Het smeert zo heerlijk.