[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 23:51

En toen liep ik even 3 weken achter met plaatsen ='D Wel braaf getekend O:)
(of nouja, braaf geschetst)
Afbeelding
Voor week 38 heb ik een referencie gebruikt maar ben kwijt waar ik hem vandaan heb helaas (ergens van deviantART in ieder geval). Achja ga hem verder toch niet uitwerken. Week 39 is een eenhoorntje (met leeuwenstaart). Die van deze week ga ik morgen nog uitwerken. Duivel/vuur paardje. Moet nog het één en ander aan gesleuteld worden, bedacht me net dat ik nog iets moest schetsen voor deze week xD
Over de zwaan van week 37; je ziet het paard van achter zegmaar. Maar snap de verwarring, had de aanzet van de vleugels iets duidelijker erop moeten zetten dan was het al duidelijker geweest.

Ik zal deze week nog een keer reactie rondje doen, beloofd :oo

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 22:25

Bimmerd Zelfs je schetsen blijven gaaf, wat heb jij toch ook een heerlijke stijl. Benieuwd hoe die laatste uitgewerkt er uit ziet!

Vluggertje met balpen en referentieplaatje. Niet eens Gimp, vond 'm aardig genoeg zo. Geeft een beetje weer hoe ik me nu voel na een praktisch prive dansles (we waren maar met z'n tweeën).

Sleepy
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 11:39

Pluizebolplum: zowel je Sleepy als je Atalanta (bij ons ook nog vrolijk fladderend) mogen van mij in een lijstje :j genieten :)
Bimmerd: aansprekende schetsjes :) je week 40 vind ik echt geweldig!

Afbeelding
278

Afbeelding
279

Toralone

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 14:21

Leuk topic! Misschien volgend jaar maar meedoen aan de uitdaging, hoewel, ik vast niet zo vastberaden ben/getalenteerd als wat ik hier soms zie :o

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 16:06

Wauw wat zijn jullie weer fantastisch bezig. Echte kunstwerken komen voorbij _/-\o_

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:52

Nou, ik heb mijn internet ook aan de praat gekregen *\o/*

Fnanne, ligt het aan mij of zijn 277 en 278 dezelfde? :P
Ik vind je schilderingen leuk, je bent weer lekker creatief bezig :j
En die vervolgmusical klinkt tof, heb je die ook gezien? Helaas speelt ie alleen in Amerika en Duitsland, maar wie weet ooit :P Ben wel benieuwd naar de muziek.

Pluizebolpum, prachtige werkjes weer. Ik vind vooral je ijskonijn erg mooi blauw, maar die met die vlindervleugels is ook erg leuk geworden. Doet me denken aan van die beeldjes die ik altijd op de Elffantasy Fair tegenkom, daar hebben ze allerlei soorten vleugels op paarden/eenhoornbeeldjes geplakt :P Die van gister is ook gewoon prachtig. Heerlijk zacht getekend, knap met een pen. De stijl past bij jou altijd erg bij de afbeelding :j

Bimmerd, leuke schetsjes weer. Ze maken mij altijd erg vrolijk. Doen me ook terugdenken aan vroeger, toen had ik een vriendinnetje die ook altijd stripfiguurtjes tekende, daar heb ik veel van geleerd ook, we tekenden vaak samen :) laat je ze ook zien als je ze nog verder uit gaat werken?

Toralone, je kan ook gewoon nu instappen hoor, dat mag altijd :) Je bent zeker welkom, en als je eenmaal vastberaden aan de slag gaat komt het vanzelf, en qua talent doe je vast niet onder, want iedereen heeft weer andere manieren van werken :)
Dit zijn mijn krabbeltjes/tekeningen van de afgelopen dagen. Gister vooral lekker uitgebreid bezig geweest aangezien ik toch geen internet of tv tot mijn beschikking had :P Had besloten om weer wat meer tijd in mijn creaties te steken, want het resultaat is dan meteen zoveel mooier, maar weet niet of ik dat vandaag alweer vol hou (moet die nog maken en straks paardrijden enzo :P) maar we zien wel.

High tea in Londen wat we vrijdag gedaan hebben :), potlood op A5
Afbeelding

Het volgende ras, waarbij het oog een beetje apart geworden is, lijkt meer een cartoon nou dan een serieus geval :P En ik vraag me af of de verhoudingen wel helemaal kloppen, maar ach. Benieuwd of jullie hem raden. Potlood op A5:

De V is van....:
Afbeelding

Naar aanleiding van een paar briljante foto's die ik van Pluizebolpum gehad heb dit krabbeltje, pastelkrijtjes op geel A4 papier.

Dream On:
Afbeelding

En de laatste, weer een ras, wat gekliederd met verschillende materialen. Hoofdzakelijk oliepastelkrijtjes, en eroverheen pastelpotloden, wat eigenlijk verbazend goed wel gaat. Eerst schets opgezet (en beetje gesjoemeld met de verhoudingen door wat punten van het voorbeeld over te nemen en vandaaruit schets te maken met een pastelpotlood, aangezien mijn paardjes anders nooit op het papiertje passen :P) Op zwart A4 papier

De W is van....:
Afbeelding

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 19:11

Spoiler:
volbloed en welsh

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 23:22

Fnanne Oh, die laatste is ook weer zó mooi! Heerlijk die koppen ook zo.
RenskeFrea Yeah, wat goed dat je weer internet hebt!
High Tea is leuk, ik mis alleen een melkkannetje. Lol, die man waar ik een kopje thee bij vroeg...Die zal wel niet gedacht hebben toen hij heel normaal vroeg of er melk in moest, ik hem aankeek of hij vroeg of er een ton goud bij moest en met een trillipje en brekende stem stamelde 'Yes....please'. :')
Dream On is ook leuk. Gaaf ook dat die aalstreep er zo mooi op staat.
De rassen zijn pittig hoor, deze keer. Als de V is wat ik denk dat het is dan is ie inderdaad net niet helemaal in verhouding, iets te gedrongen, maar verder wel mooi, vooral dat koppie. W ziet er lekker ruig uit, daar vind ik de schaduwen en dat stuk op de rug heel mooi, net als de lichtjes in de ogen.
Spoiler:
Viatka en Welsh Cob?

Hier weer een briljant idee dat niet helemaal gelukt is. Te rommelig naar mijn idee. Een poging om er iets van een ondergrond bij te doen maakte het alleen maar chaotischer. Maar goed, daar zijn experimenten voor. Digitaal, Gimp, met referentieplaatjes.

On Fire
Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 19:39

Mijn nieuwe bureaublad. Acrylverf en referentieplaatje.

Autumn
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 22:30

Drawerlover, half goed, de volbloed klopt niet.
Pluizebol, je hebt wel beide rassen weer goed geraden :j
Ik vind die van gister wel leuk, lekker stylistisch. Die van vandaag is ook weer erg mooi. Prachtige kleurcombinaties. Geeft goed herfstsfeertje weer.

Ik heb mijn computer maar weer naar zolder versjouwd zodat ik ook weer netjes de printer kan gebruiken :P
Gister toch weer snel krabbeltje uit het blote hoofd, op A5. Merk dat het toch een stuk lastiger is dan met voorbeeld.
Afbeelding

Vanochtend heb ik deze in de trein gemaakt. Naar aanleiding van een nogal klein plaatje in een boekje wat ik mee had ter referentie. Potlood op A5.
Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:11

RenskeFrea Mja, de ogen zitten bij de eerste misschien niet helemaal zoals ze horen maar verder gaat het toch echt wel de goede kant op hoor. Gewoon ook lekker veel blijven natekenen, dan komen die verhoudingen vanzelf wel in je handen.
De onderste is gewoon te schattig. Och wat een snoesje. <3

Hier ook een los polsje, gewoon lekker vlugge krabbel, samen met witte gelpen, zwart papier, stift en een snufje pastelpotlood en Gimp. De 'sterretjes' zijn zoals gewoonlijk van de scanner. :D

Koppie
Afbeelding

(zit, geloof ik, erg in een blauw/geel fase := )

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 22:13

Prachtig weer, ik vind je felle kleur op zwart plaatjes altijd erg gaaf, en door die scanner sterren lijkt het weer een mooi sterrenbeeld. Zoiets zou ik best aan de muur willen hebben, maar dan in stuk groter formaat :j

Het volgende ras is een beetje een sjoemelaar, want kon niks leuks vinden met de x, geen aansprekende plaatjes. En deze vond ik dan wel juist weer erg gaaf.Maar het zou ook best al een ij kunnen zijn bij nader inzien. Ach ik ben toch ook niemand iets verplicht verder, inclusief mijzelf, dus doe het dan maar zo :D Weer treintekening, onderweg terug van de film Pan na t werk. Moet er wel aan wennen dat ik elke keer een pokke eind naar en van het station moet fietsen nu :P
Kom in elk geval aan conditietraining nu.

De X is van:
Afbeelding

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 22:23

X is van
Spoiler:
xetlander :')

Sorry Dat moest gewoon even :')

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 22:27

Renskefrea: op YouTube is wel 1 en ander te vinden van de musical :) zitten echt wat mooie nummers in :j
En ja... Heb wat nummers verwisseld zie ik, zal zo de juiste plaatsen :)
Je liggend veulentje is echt heerlijk schattig :) en die van vandaag vind ik ook erg mooi, alleen een ras met een x... Ken ik zo niet, maar ik vind het smoeltje geweldig!
Pluizebolplum: on fire en koppie vind ik leuk, maar Autumn springt er voor mij echt uit! Die mag van mij op 2 meter groot aan de muur :D

Hier is het druk, met werk, met schilderen... 24 en 25 oktober mag ik met mijn werk aanwezig zijn in Pesse op het Nederlands Kampioenschap Working Equitation :) nu uitzoeken wat ik mee ga nemen, dan nog een weekje werken, herfstvakantie vieren en dan aan de slag aldaar. Heb er zin in :)

Afijn, mijn horse a day's bij deze:
Afbeelding
Gisteren:)

Afbeelding
Vandaag :)

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-15 11:20

Afbeelding
282/365
Acryl, inkt en gelpen op papier :)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:00

RenskeFrea Mmm...deze wordt lastig raden...Wel een heerlijk plaatje, lekker ruig haar, lekkere dikke kop en die snuit. <3 En gelijk heb je, je bent het niet verplicht en het moet wel leuk blijven. Aansprekende plaatjes van rassen die beginnen met een X zijn ook praktisch onvindbaar.
Spoiler:
kruising IJslander misschien? kruis = x :P

Fnanne Oh, genieten met dat Working Equitation! Ik vind dat zo gaaf om te zien. Vooral dat 'trail' parcours. Net als met western maar dan een paar tandjes sneller. Zeker de pro's. Zou die weleens op die snelheid een westerntrailparcourtje willen zien doen, denk dat de judges dan uit hun plaat gaan...nadat ze hun hoeden hebben teruggevonden. _O-
Maar gaaf hoor, dat je er dan bij mag zijn. Hoe koel.
Mooi werk weer. Ik vind die 'draad' tekeningen altijd wel gaaf. Arabiertje is mijn favoriet dit keer. Mooi ook hoe je het idee van opspattend water hebt weergegeven.

Vlug digitaaltje weer. Tekenprogramma, Gimp en een losse pols.

Blues
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 23:51

Lol, ik dacht dat ie nog best makkelijk was... :P
Het ras sjoemelt zo dat het stiekem begint met een E voor het een x is, misschien helpt dat? :D

Pluizebolpum, mooi stijlplaatje weer. Zou zo als kunstwerk in een museum kunnen hangen :P
Fnanne, ga wel eens youtube afspeuren dan, ben benieuwd.
Klinkt tof wat je allemaal gaat doen, veel succes ermee. Verkoop je dan ook werken enzo?
Lekker creatief allerlei verschillende dingen. Is die krabbel eigenlijk gemaakt met een doorgetrokken lijn, daar lijkt het wel beetje op. Ik vind het gaaf zo. En met kleurtjes nog leuker, tof met dat water.
Die van vandaag is ook leuk, lekker ruig, past bij de houding. Is dat witte rondje met opzet? Een maan ofzo :)

Ik heb me vandaag eens wat langer beziggehouden met een tekening, ben goed paar uur bezig geweest. Ik heb al mijn pastelkrijtjes en potloden naar beneden verhuisd, want ja, het is leuk om een flink groot bureau te hebben, maar waarom zou je daar dan aan gaan zitten :P (iets met films kijken op tv beneden).
Een groot A3 vel, om eens niet te priegelen, en toen met krijtjes bezig gegaan. Ik heb van die goedkope flutkrijtjes en goeie dunnere, en je merkt nogal het verschil. De achtergrond is met die goedkope gedaan, en erna met pastelpotloden wat meer details erin. Het papier is speciaal pastelpapier maar zelfs daarop pakken die krijtjes minder goed dan die goeie.
Ik ben toen met een droge kwast erover gegaan in plaats van doezelaar, om alles beetje uit te vegen en het geeft wel leuk effect :)
De computer heeft de kleuren een beetje raar gemaakt, iets met samenvoegen van 2 scans en dat ie er toen ineens een PDF van gemaakt had die ik weer om moest zetten naar afbeelding, veel ruzie weer dus :P

Het paardje was ons speciale vriendje van toen we elk jaar naar Vlieland op vakantie gingen 10-15 jaar geleden, als het niet langer is. Dit paardje stond daar altijd in de wei en toen we eenmaal zijn naam hadden geleerd kwam hij ook meestal als we hem riepen. Ik droomde natuurlijk altijd dat ik over Vlieland en het strand kon crossen met zo'n paardje, als ik daar toch eens woonde :P. Ik ga al jaren niet meer, mijn moeder en zusje nog wel, en toen ik een paar jaar terug eens een weekendje op bezoek ging, stond hij er nog steeds, maar nu met een paar jongere vriendjes erbij, en hij was met pensioen. Dit is een foto van paar jaar terug, als het goed is loopt hij er nog steeds vrolijk rond. :) (hij heeft zelfs een eigen ansichtkaart daar)

De IJ/Y is van Gylfie (of hoe je het ook schrijft) de....
Afbeelding

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 10:05

Spoiler:
Exmoor!!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 20:09

RenskeFrea Mooi sfeerplaatje zo! Weer zo'n lekker ruig ogend dier. En wat een leuk verhaal er bij. Dat dat paardje dan zelfs zijn eigen ansichtkaart heeft. :D
De naam verraadt het natuurlijk wel, het ras, en met de hint zie ik de vorige nu ook.
Spoiler:
IJslander en Xmoor - leuk bedacht trouwens

Hier weer een vlugge krabbel met potlood en een losse pols. Zie nu pas dat het ene oor een stuk langer is...

Rarebier
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 21:02

Helemaal goed weer :)
Die ansichtkaart heb ik ooit van mijn zusje gehad als vakantiekaartje, best tof :D. Daar staat ook echt zijn naam op enzo, alleen weet ik nu even niet waar ik dat kaartje opgeborgen heb sinds de verhuizing :P
Ik vind je lossepols krabbel weer prachtig, pluizebol. Je hebt echt de arabierenuitdrukking te pakken. Het valt niet op van dat oortje hoor :P Mooi!

Ik ben vandaag weer eens bij de Kwast binnen gelopen en heb dit keer wat meer van die kleine vierkante Conté krijtjes gehaald waar ik een doosje van had. Aangezien ik alleen bruin tinten had enzo, heb ik er nu een paar groene tinten bij gehaald zodat ik ook achtergronden kan doen, en een witte :)
Ik vind het wel leuk met krijtjes op een groot vel werken, dus vandaag nog eentje op A3, canson mi teintes zwart papier. Dit keer met zowel oliepastel als soft pastel krijtjes.
Het paardje is oliepastel, en de achtergrond combi softpastel en oliepastel :)
En ik ben alweer aan het einde van mijn rassencyclus gekomen!! Nu moet ik weer wat anders bedenken om te gaan maken :P
We sluiten af met een speciale ;)

De Z is van...:
Afbeelding

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 22:00

*komt even binnenvallen*
Doe een kleurencyclus :D
Ik geniet elke dag van jullie prachtige werken, vind het nog steeds jammer dat ik zelf niet genoeg tijd heb
*gaat weer in de meeleesstand*

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 22:35

Z is van
Spoiler:
zebra

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-15 16:26

Zowel Blues als de Arabier zijn weer fijn Pluizebolplum :) volgens mij is dit de eerste volledig en enkel potloodtekening van jou in deze challenge?

RenskeFrea:
Spoiler:
Y/IJslander er Zezel of Zorse?

En ik neem zeker werk mee naar Pesse, heb dan ook een kraam aldaar :) sommige werken zullen ook te koop zijn. En heb tevens een aantal van de challenge-werken tot ansichtkaart gemaakt die ik daar ook wil verkopen :)

Je laatste vind ik trouwens erg mooi :) heb het idee dat dit formaat je wel ligt?

Afbeelding
283

Afbeelding
284 :)

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 19:16

RenskeFrea schreef:
Helemaal goed weer :)
Die ansichtkaart heb ik ooit van mijn zusje gehad als vakantiekaartje, best tof :D. Daar staat ook echt zijn naam op enzo, alleen weet ik nu even niet waar ik dat kaartje opgeborgen heb sinds de verhuizing :P
Ik vind je lossepols krabbel weer prachtig, pluizebol. Je hebt echt de arabierenuitdrukking te pakken. Het valt niet op van dat oortje hoor :P Mooi!

Ik ben vandaag weer eens bij de Kwast binnen gelopen en heb dit keer wat meer van die kleine vierkante Conté krijtjes gehaald waar ik een doosje van had. Aangezien ik alleen bruin tinten had enzo, heb ik er nu een paar groene tinten bij gehaald zodat ik ook achtergronden kan doen, en een witte :)
Ik vind het wel leuk met krijtjes op een groot vel werken, dus vandaag nog eentje op A3, canson mi teintes zwart papier. Dit keer met zowel oliepastel als soft pastel krijtjes.
Het paardje is oliepastel, en de achtergrond combi softpastel en oliepastel :)
En ik ben alweer aan het einde van mijn rassencyclus gekomen!! Nu moet ik weer wat anders bedenken om te gaan maken :P
We sluiten af met een speciale ;)

De Z is van...:
[ [url=m/FirSqN.jpg]Afbeelding[/url] ]

een zorse! (zebra x paard)

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 19:22

Pg 85:
Bimmerd: Fijne losse schetsen. Ik word er helemaal vrolijk van :)
Pluizebolpum: heerlijk die slapende pony. Knap hoe je de verhoudingen zo goed hebt weten te krijgen in deze pose!!
Fnanne: mooi hoe je de combinatie van het grove met de lijnen combineert. Ik ben groot fan _/-\o_
RenskeFrea: jij zou voor mij echt de originaliteitsprijs winnen. :j

Kunnen we elkaar geen 'prijs' uitrekenen op het einde van het jaar? :D vind iig dat we dat sowieso hebben verdiend.

Pluizebolpum: mooi die on fire!
Vooral op zwart vind ik je werk mooi tot zn recht komen :)