[ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ChristaMoor

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 22:17

oh, t is ook helemaal niet mijn bedoeling om te gaan verkopen. Hooguit een cadeautje maken voor een gelegenheid of dergelijke. Machine is ook niet bedoeld om commercieel te gebruiken.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 23:24

Super :) maar is altijd handig om te weten ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 17:00

Leuk, dat borduren!

Mooi gemaakt Keet :j

Hier vandaag na dik een half jaar er weer eens achter gekropen om een rokje te maken. Vele fouten verder is het dan toch af geraakt _O- Patroon is het gratis patroon rok met elastische band van de dromenfabriek. Heb de elastiek vervangen door een band van de stof zelf en het rokje iets verlengd. Breedte 86 lengte 92. Vind rokjes namelijk vaak vrij kort vallen. Als het haar staat maak ik er nog enkele uit andere stofjes. Ik ben trouwens een echte beginner dus verbeter gerust waar nodig!

Afbeelding

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 21:31

Leuk hoor!
Zou persoonlijk iets lichter garen gebruiken voor de zoom en iets dichter naast elkaar stikken :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 11:02

Goed gelukt! Wat Keet zegt over garen, ik kies altijd het minst opvallende garen.

Ik moet stof hebben voor het najaar maar alles is nog zo zomers.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 11:12

Ik heb 2 kasten vol stof maar geen tijd om wat te doen. :+ In september begint onze les weer.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 11:15

Giolli schreef:
Ik heb 2 kasten vol stof maar geen tijd om wat te doen. :+ In september begint onze les weer.

Ja wij ook zoiets. Maar zit me af te vragen of ik door wil gaan. Wil eigenlijk patroontekenen gaan doen.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 16:26

MarcoBorsato schreef:
Giolli schreef:

Ja wij ook zoiets. Maar zit me af te vragen of ik door wil gaan. Wil eigenlijk patroontekenen gaan doen.

Patroontekenen is heel leuk om te leren. Ik heb een costumiere opleiding/cursus gedaan bij https://danckaerts.nl/ en dat afgesloten met een diplomering.
Erg leuk, erg leerzaam en zeker een aanrader.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 16:28

MarcoBorsato schreef:
Giolli schreef:

Stoer hoor, ik kan nog geen rechte lijn tekenen dus ik hou het wel bij naaien. mijn specialiteit

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 17:17

Ik wil misschien de fijne kneepjes cursus doen. Via mode op maat :)

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 19:19

Ik heb ooit ook een tijd patroon tekenen gedaan, was ontzettend leuk. Maar het kostte allemaal ontzettend veel tijd om op 1/1 schaal te tekenen dus echt doen doe ik het niet meer.
En gelukkig gebruik je vaak een lineaal dus echt recht tekenen hoef je niet te kunnen :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 19:32

Ja ik zit nu ook op een modevakschool dus overstappen is zo gedaan maar dan moet ik het eerst iets rustiger krijgen.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 11:03

Wat een machine heb je daar, die borduurmachine. ChristaMoore Ik maak dingen van leer, heb dus het ruige werk nodig, een sterke motor en driedraadsgetwijnd garen. Veel succes met de zoektocht naar goed garen en een wijze leertijd. Je woont in Houten hihi ik ook. Als je zacht borduurbaar leder nodig hebt, hoor ik het wel. Heb donkerblauw lamsnappa, kleine lapjes.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 17:25

Even onder de lamp van de machine, anders was het zo donker op de foto. _O-

Maar na tig pogingen eindelijk gelukt om de kraag netjes in elkaar te kunnen zetten. Wat is satijn ook irritant om te naaien zeg. :=

Afbeelding
Afbeelding

Waar je al niet blij mee kunt zijn. :+

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 20:24

Hi!
Ik ben echt al een tijdje niet op bokt geweest en nu weer terug en zocht een naaitopic haha! Maar zie dat het niet niet heel druk is. Wat heeft iedereen op dit moment op de naaimachine liggen?

Ik ben dit jaar begonnen met naaien en door de lockdown zit ik er helemaal in!
Op dit moment probeer ik een wraptop te maken maar moet de stof nog uitknippen, en een fanny pack *\o/*

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 21:06

_Ilsee_ schreef:
Hi!
Ik ben echt al een tijdje niet op bokt geweest en nu weer terug en zocht een naaitopic haha! Maar zie dat het niet niet heel druk is. Wat heeft iedereen op dit moment op de naaimachine liggen?

Ik ben dit jaar begonnen met naaien en door de lockdown zit ik er helemaal in!
Op dit moment probeer ik een wraptop te maken maar moet de stof nog uitknippen, en een fanny pack *\o/*

De meeste van mijn projectjes zijn dezelfde dag klaar, ik heb niet zoveel geduld. De laatste week heb ik een jurkje voor het nichtje gemaakt en een trui die ook voor haar bedoeld was, maar zoveel te groot was, dat hij naar mijn dochter is gegaan. (foto's te vinden op insta: what_you_sew_is_what_you_get)

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 23:12

Oeh ik ga even spieken op je insta! Ik heb er ook een instagram voor aangemaakt omdat ik zoveel andere begon te volgen op mijn eigen account. Mijn instagram is _Ilsecreates_ als iemand interesse heeft.

Ik heb een verkoudheid te pakken dus ben erg langzaam met mn projects atm. Vandaag wel de wraptop uitgeknipt en de overlocker en machine met de juiste draden klaar gemaakt, morgen maar wat proberen te naaien haha!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 07:38

Haha bij mij staat hij werkeloos....het laatste dat ik naaide was een hart kussentje , helaas voor eigen gebruik (al pluk ik er nu de vruchten een keer zelf van, in plaats van de kinderen !).zodra ik wat hersteld ben gaan we al weer aan de winter kleding voor de kids!
heb snel even op insta gepiept: leuke dingen, dames!

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 15:09

Ik ben vorige week begonnen. Naaimachine van mijn moeder opgehaald, stofjes gekocht en naaien maar.

Ik wilde een boxkleed maken voor mijn schoonmoeder en voor mezelf moet nog.

Op haar verzoek maak ik ook nog een paar kussenhoezen. 1tje is al af.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 10:33

Sandrina schreef:
Wat een machine heb je daar, die borduurmachine. ChristaMoore Ik maak dingen van leer, heb dus het ruige werk nodig, een sterke motor en driedraadsgetwijnd garen. Veel succes met de zoektocht naar goed garen en een wijze leertijd. Je woont in Houten hihi ik ook. Als je zacht borduurbaar leder nodig hebt, hoor ik het wel. Heb donkerblauw lamsnappa, kleine lapjes.

Ik heb een Brother Innovis 1250 gekocht. Met het garen wat erbij zat wat geëxperimenteerd en de Isacord bevalt goed. Daarvan nog een aantal klossen/kleuren bijgekocht.

Het gebruik van de juiste naald werkt ook mee om een mooi geheel te verkrijgen. En de onderspoel is belangrijk. Hier ben ik nog naar aan het zoeken. Garen vanuit de bovenkant is minder geschikt op de spoel merk ik.

Leer vind ik ook erg mooi, is ook nog een wens van me, een goeie leermachine. Alleen die zijn mogelijk nóg duurder. Ik denk dat deze machine niet geschikt is voor leer. Maar is het proberen waard op een klein stukje. Ik heb zelf nog wel wat lapjes liggen van oude bankstellen :D

Maar het is erg leuk en de eerste vlinder is op een hemdje geborduurd. Heel simpel, met één draad in verschillende kleuren.
Nu kan ik voor kleindochter aan de gang.

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 20:15

Afbeelding

Afbeelding

net gemaakt.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 20:24

Hier wordt zondag de coverlock opgehaald. Pakte hem nooit en iemand van naailes was aan het sparen voor eentje.

Dala8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 13:19

Sinds een tijdje ben ik ook begonnen met naaien. Ik gebruik nu nog de naaimachine van mijn moeder om te zien of ik het echt leuk ga vinden. Tot nu toe wel! Dus denk dat het een leuk verjaardagcadeau gaat worden in oktober

Gister heb ik een schortje voor mn dochter van 13 maanden gemaakt voor hij haar keukentje.
Afbeelding
Afbeelding

Verder heb ik een kraamcadeau voor een collega gemaakt.
Afbeelding

Een rok voor mijzelf en mijn schoonzus.
Afbeelding

Een jurkje voor mn dochter.
Afbeelding

Volgend project is bijpassende ovenwanten en een theedoek. Daarna weer een jurkje. Stofjes heb ik al

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 12:23

Leuke dingen komen er toch voorbij.
Helaas weinig tijd, dus alles duurt wat langer.

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 21:22

Gisteren een stoelverkleiner gemaakt voor kleindochter
Afbeelding

Afbeelding