[CENTRAAL] Breitopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje_M

Re: [CENTRAAL] Breitopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 18:09

Mooi kleurtje!

Is het niet echt? Dat is dan ewer net jammer ;)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:56

En ik heb de wol besteld :9. Nu maar afwachten wanneer het komt. Van iedere kleur 2 bollen zodat ik genoeg heb voor die halswarmer en een muts. Loop ik er mooi en vooral warm bij in de kleuren van het bedrijf (hoewel oranje niet echt mijn favo kleur is ;)). Maar ja, het moet wel een beetje in de kleur blijven vind ik! Bij oranje-zwarte bedrijfskleding staat een roze (bijvoorbeeld) sjaal en muts ook zo raar :')

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 17:08

Inderdaad, dit past prima :j

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 18:50

Vanmiddag even naar dat "nieuwe" wolwinkeltje geweest. Nieuwe winterwol is binnen, veel mohair... Ik had de sjaal tot nu toe meegenomen (en meteen 1 bol terug gegeven want ik heb te veel); ze vond hem erg mooi worden. En ik heb het manlief maar niet verteld, maar ik heb nog een hele mooie combi meegenomen :o. Voor diezelfde poncho als Maartje gebreid heeft. Camel voor de col en gemêleerd camel/bruin mohair voor de poncho zelf. Staat nog niet op MP en ik kan nu even geen foto maken :P. Ze is bezig om een eigen website te maken dus straks wordt bestellen nog makkelijker!
De wol voor die andere poncho was al wel klaar maar toch te dun. Volgende week kan ik die ophalen en dan hoopt ze het eindresultaat van die sjaal te zien. Of dat gaat lukken????
Maar wat een leuke wol is er weer op voorraad bijgekomen :9. Het was maar goed dat er nog meer mensen waren want als je eenmaal gaat rondkijken..........

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 20:07

Zo, manlief is werken dus even *-:) gemaakt van mijn nieuwe wol:
Afbeelding

Afbeelding
En dit hebben ze dus in meerdere kleuren. Blauw, rood, groen, paars en dit camel.
Voorlopig moet het nog even wachten want ik heb nog wel wat andere breiwerkjes O:)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 20:11

oeh, gave en mooie wol zeg!
hier ligt het breien voorlopig even stil. druk met de opleiding en in de zomer heb ik er niet zo'n zin merk ik, maar lees dus nog steeds wel mee!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 21:15

Dat ziet er bijzonder mooi uit! Lijkt wel velours-ig op de foto!

Hier gaat het in de zomer ook minder, hoewel de afgelopen dagen toch weer aardig wat gebreid is hier.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 21:55

Ik brei ook minder in de zomer hoor! Eigenlijk staat al het handwerken op een lager pitje in de zomer ;)
Hoewel ik vanavond de nieuwe kousen heb opgezet. Al het andere breiwerk even in de la gelegd (had 3 breiwerkjes op de bank liggen :o). Ik heb het patroon een klein beetje aangepast zodat het tussen kousen en sokken in komt qua lengte. Gelukkig schiet ik met dat boord al weer op; 8 van de 13 naalden zijn al klaar. Woensdag weer naar dat winkeltje en ze verwacht die sjaal af te zien maar dat gaat toch niet lukken. Ik moet 232 naalden breien waarvan er 108 af zijn. Maar iedere heengaande naald komen er 2 steken bij. En die kousen zijn nu 60 steken maar gaan naar de 40 steken! Afgelopen woensdag zat er een man in dat winkeltje (had een boek meegenomen en zijn vrouw was lekker aan het snuffelen) en die was stomverbaasd te horen dat er nog mensen zijn die zelf sokken breien :').
Echt velours is het niet; die lichte draad lijkt een beetje bouclé-achtig maar het is zijdezacht!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 20:31

Mijn 1e sok/kous is klaar :D. 1 dag boord, 1 dag been en 1 dag voet. Volgens mijn moeder moet ik vooral doorgaan met breien voor de winter want dan blijft het mooi weer :'). Tuurlijk. Maar het is wel opvallend: ga ik iets maken voor de zomer, regent het en ga ik iets maken voor de winter, wordt het mooi weer....... Vanavond nog even quilten maar ik kan iig woensdag wat meenemen naar dat winkeltje +:)+

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 21:20

Gaat goed ;) En blijf jij maar lekker voor de winter breien dan! Ik ben vandaag aan het online shoppen voor een andere hobby, morgen weer breien denk ik :j

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 22:10

Ik geloof niet zo in de filosofie van mijn moeder maar ik moet wel zeggen dat het opvallend is :P.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:26

Vandaag mijn nieuwe wol opgehaald *\o/*. Mooie kleurtjes!!! Nu te donker maar zal binnenkort even een foto maken. Blijft nog wel even liggen (noodgedwongen). "Moet" eerst die sjaal afbreien en nog 3 sokken; 1 paar is zo weinig :=.
Gisteren mijn nieuwe dienstkleding gekregen. Koop ik zwarte en oranje wol voor zo'n col en muts, is mijn jas oranje met DONKERBLAUW :'). En ik maar denken dat de bedrijfskleuren zwart/oranje waren... Nou ja, pech hoor! Het is al onderweg dus kan ook niet omruilen voor donkerblauw. Maar zou dat in de winter heel erg opvallen??? Als het maar warm is!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 18:17

Hahaha, geweldig :') Sinds wanneer is het blauw trouwens? Of zie je dat gewoon niet van een afstandje? Ik denk dat je het niet ziet hoor.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 19:25

Ik was dus ook overtuigd dat het zwart was (de bedrijfskleding). Maar het is toch echt donkerblauw, ook op een afstandje :'). Omdat die wol gratis verzenden is, toch nog even gekeken maar ze hebben geen donkerblauw, alleen lichtblauw. Dat gaat nóg meer opvallen dan zwart :=. Bovendien heb ik grijze broeken en zwarte handschoenen. Dus het gaat gewoon in zwart/oranje gebreid worden :P.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 11:55

Omdat ik nog niet genoeg te breien heb, ben ik nu eerst nieuwe klompensokjes aan het breien :'). Ik loop de blaren op mijn voeten (komt vooral door de warmte want de schoenen zijn absoluut goed ingelopen!) dus ik heb besloten om nieuwe klompen te kopen. Wel een speciaal soort die ook alleen maar op bestelling gemaakt worden (geen voorraad). Dus gisteravond mijn 1e sokje opgezet. Boord is al klaar en ik 1/3 van het been af. Geen spannende kleur hoor: zwart met grijs maar de klompen worden ook zwart. Misschien kan ik straks van de oranje en zwarte wol nog een paar sokjes breien om in de bedrijfskleuren te blijven :=. Volgens mij heb ik voldoende wol daarvan om die col en muts te breien en dan nog 1 paar korte sokjes (boord zwart, de rest oranje).

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 15:47

Zo, tijd voor wat nieuwe *-:)
Dit is de nieuwe wol:
Afbeelding

En hierbij de 1e wintersok (moeten nog 3 gebreid worden):
Afbeelding
Maar nu eerst de korte klompsokjes, daarna de sjaal afbreien. Hopelijk is tegen die tijd de oranje/zwarte wol gekomen en dan eerst de col en muts breien om te zien of ik genoeg heb voor nog een paar klompsokjes. Of ik moet van de col het schoudergedeelte zwart breien en een oranje boord. Dan gebruik ik ongeveer evenveel van beide kleuren en heb ik zeker genoeg voor de sokken die ik eerder nodig heb dan die col en muts :)*. Looplengte per bol is 160 meter per 50 gram en ik heb van beide kleuren 2 bollen besteld. Patroon geeft aan 100 gram voor muts en 100 gram voor col met een looplengte van 145 meter per 50 gram. Simpele conclusie: met die 4 bollen heb ik genoeg voor col en muts maar niet voor de sokjes. Zal ik dan die muts laten vervallen voor een paar sokjes??? Ik heb behoorlijk wat isolatie op mijn hoofd en draag eigenlijk ook niet graag een muts O:)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 20:38

Oeh dat rode (?) is mooi! Hoewel, de rest is ook erg mooi ;)

Jij bent weer helemaal op dreef zo te lezen :D
Als je niet graag een muts draagt, zou ik eerst de sokjes doen.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 22:08

Het is idd rood; kleuren komen niet zo mooi en helder over. Persoonlijk mijn favoriet van de 3 kleuren :j. Hoewel die blauwe ook erg mooi is! Groen heb ik gekozen omdat het dé kleur is komend najaar/winter. Maar tegen de tijd dat ik aan de poncho toe ben, ga ik beginnen met die rode :9. Dikkere wol dan dit kan ze niet maken maar het moet wel goed zijn voor naald 9. Ik had een draad meegenomen uit dezelfde garenserie als de kwaliteit die Drops heeft gebruikt voor die poncho en de dikte kwam goed overeen. Misschien ga ik wel eerst een proeflapje breien (doe ik normaal gesproken echt nooit) omdat dit natuurlijk een heel andere draad is. Van de andere kant: als de poncho wat ruimer zou vallen, zou ik dat niet heel erg vinden. Een strakke poncho is vervelend maar wat ruimer kan geen kwaad.

Een muts vind ik eigenlijk vreselijk om te dragen, altijd al zo geweest. Zette mijn moeder mij als pukkie zijnde een muts op en binnen no time had ik die al weer af :+. Ik heb veel én dik haar wat ik laat groeien (nu een bob) dus genoeg isolatie wat dat betreft. Bovendien heb ik igv nood altijd nog mijn zwarte bontmuts (zo'n Russische met oorflappen die bovenop geknoopt zitten maar die naar beneden kunnen om onder je kin vast te binden. Gevolg: STOKDOOF!). Die had ik vorig jaar met kerstnacht opgezet toen we met de fanfare gingen spelen in het dorp. Bij de 3e lantaarnpaal had ik hem al af omdat ik het te warm vond terwijl iedereen een muts droeg...
Beslissing genomen: het wordt de col (oranje boord) en dan lekker sokjes erbij +:)+. Met mijn zwart/grijze sokken ben ik bijna voorbij de wreef. Maar ik heb wat spierpijn door het fietsen en paardrijden dus breien gaat niet zó makkelijk op het moment. Die vrouw van de winkel vond dat ik die sok zo mooi regelmatig gebreid had en vroeg zich af hoe ik toch zo'n mooie kuit kon breien op 5 sokkennaalden :o.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 07:19

Poncho's horen inderdaad lekker ruim te zitten :j

Haham klinkt inderdaad alsof jij geen muts nodig hebt! Misschien anders oorwarmers? Ik draag alleen een muts vanwege de koude oren :=
Wel leuk, zulke complimenten!

Ik ga eerst naar stal om uit te mesten, misschien is het nu nog niet zo warm :=

fantastique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 10:55

Een warme morgen allemaal,

Ik ben momenteel aan het breien met de Knifty Knitter.
Nu wil ik graag een warme muts maken voor mijn vriend en onze overbuurman die bij hetzelfde bedrijf werken.
Zijn beste vrienden.
Nu werken hun ook met verkeer enzo en hebben ze voor bedrijfskleding ook van die fluoriserede oranje kleding.
Nu zou ik graag in het fluoriserend oranje een muts voor ze willen maken.
Heeft iemand enig idee waar ik die kleur kan kopen?
Ben al aan het zoeken geweest op sites via google... maar ben tot nu toe alleen nog maar roze, geel en groen tegen gekomen. Het moet wel beetje dik garen zijn.

Hoop dat iemand me een tip kan geven.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 12:10

Wat is een Knifty Knitter :o?
Fluoriserend oranje... geen idee. Misschien dat ze dat kunnen maken in het winkeltje waar Patpen nu koopt?

fantastique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 12:13

een knifty knitter is een breiring......... je hebt ze ook in het langwerpig..... Je kan er vanalles mee maken ... maar ik ben nog niet verder dan een sjaal en muts... kan er ook verschillende steken mee maken...

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 12:16

Even geyoutubed (is dat ook al een werkwoord), maar dat ziet er echt onhandig uit :+ Waarschijnlijk is het net wat je gewend bent, zoals meestal.. Werkt het fijn?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 12:19

Ik zag laatst nog fluor oranje in een wat dikkere kwaliteit. Ga ff voor je zoeken!

Nee :o. Althans IK vind het niet fijn werken zo'n knifty knitter. Ik heb ze in ze in de ronde en de langwerpige varianten maar ik kan er niet mee overweg :+

Edit: de fluor oranje al gevonden: http://www.atemin.nl/index.php?route=pr ... ct_id=1234

fantastique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 12:26

Vind het voor de mutsen wel ideaal.... de rechte vind ik met pennen makkelijker...
Bedankt voor het mee zoeken.... alleen beetje jammer dat ze niet op vooraad zijn .... :(

Edit... zag het verkeerd... wel voorradig.. :)