[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Realisartz

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 23:20

@babe:je tekening is echt super realistisch ,mooi er is niks op aan te merken ik zou er zeker 250 voor geven.
@noukie22: ik vind je werkjes mooi en iets hebben maar zou er nu niet direct iets aan uitgeven
@skundi08:mooi,maar is nog iets te getekend,mss meer contrast aan brengen? zodat je meer diepte hebt
@century:niet echt mijn ding maar zou er mss wel wat voor geven 15?
Afbeelding
tekening is grafiet op a3 formaat

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 00:29

Noukie22: Ongeveer 30 euro denk ik.
Stefieke1997: Mooi! Alleen de lijn bij zijn hoofd aan de bovenkant vind ik een beetje strak. 60-70

Jammer dat die van mee steeds overgeslagen wordt -O-

Realisartz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 00:32

Oke danku,en bij df foto van de hond is het ook zo strak :)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 00:33

Misschiennog wel meer eigenlijk ik weet het niet zo goed.

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 13:59

Oké ik doe ook weer een taxatie :)

@ Skundie08 : Mooi schilderwerk! Maar denk dat hij door de flitser veel te licht over komt nu. Voor wat ik kan zien zou ik zeggen, 25,-
Je wolf vind ik ook erg leuk gedaan. Leuke stijl. Zou ook wel iets kunnen zijn voor een ansichtkaart :j 20,-

@ Century : De golf heb ik ook in je topic gevolgd. Hij is erg leuk geworden. Gezien het formaat zou ik er 20,- voor geven. Maar dat is dan ook omdat ik niet snel een golf zou kopen misschien. Qua techniek en kleuren denk ik dat jij wat 'spannender' werk kunt maken.

@ ZeSteigert : Leuke tekening, maar wel heel erg licht van kleur. Als je er veel meer contrast in zou gooien dan zou het minder als een 'schets' over komen. Dan zou ik ook rond de 20,- gaan zitten..

@ Noukie22 : Zebra is erg mooi en leuk. 45-50 euro. Als je zn manen, de ogen en zn neus nog net wat meer detail had gegeven misschien zelfs nog wel meer.
De zwarte panteroog vind ik erg mooi maar komt voor mij over alsof het nog lang niet af is. Dus 20,-
De bloem vind ik leuk en mooi gedaan qua kleur maar niet iets waar ik veel geld aan uit zou geven. Ik schat de waarde op 15,-

@ Stefieke1997 : Wouw, prachtig! Hier zou ik zo 80,- voor geven als het mijn hond was, misschien wel meer. :)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 14:07

Het is inderdaad een schets :)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 11:51

Babe: ik denk zo rond de 150/180, niets op aan te merken!
Skundi: ik zou er 15 voor geven, ik vind je werken mooi, maar ze zijn nog niet wow, vooral omdat de wolf nogal scheef uitziet en er bij het paard iets meer dan zwart gebruikt had mogen worden.
Century: lastig, het is artistiek, maar ik vind het niet echt bijzonder, ik zou 25 geven
Zesteigert: het is een mooie schets, als het geen schets was geweest: 20 euro
Noukie22, ik zou eigenlijk voor alledrie iets van 25/30 geven

Nadat ik 2 werken heb geplaatst, waarvan mijn eerste wel iets waar was en de 2e niets,
probeer ik het nog een keer :')

mijn 3e realistische werk,( met een deadline )
A4 met grafiet

Afbeelding

helaas heb ik geen betere foto doordat ik echt op de minuut klaar was,
misschien staan hier betere: [UK] [TEK][WIP]Verjaardagsproject :)

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 12:09

Heeey, hij is toch nog 'af' gekomen. Hoe wel ik ook hier weer denk dat er nog wat meer contrast in had gemogen. In ieder geval iets meer schaduw in de jas van de ruiter want de nadruk ligt nu meer op het paard dan op de combinatie, tenzij je dat natuurlijk express gedaan hebt. Heel goed gelukt en ik denk dat ze het vast een heel mooi cadeau vond of niet? Sowieso vind ik een tekening als cadeau geven gewoon super leuk! Veel persoonlijker toch!? Qua waarde vind ik het daarom moeilijk. Want voor de persoon voor wie dit gemaakt is, is het natuurlijk veel meer waard. Maar ik schat dit werk nu zo rond de 15,- Maar dit is nog maar je derde werk zeg je zelf en ik denk dat er nog veel meer in zit ;)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 12:31

Ach ik ben al blij als het iets waard is,
bij de vorige was het namelijk niets waard :+

ik heb inderdaad extra de nadruk gelegd op het paard :j

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 17:39

Cadeautje voor mn zus. :)
A4 formaat op dik tekenpapier.

Afbeelding

Skundi08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:39

@Steffieke1997 Heel mooi, ook ik vind sommige randjes iets te scherp, maar dat kan ook persoonlijk voorkeur zijn ;) 60 euro
@deviltjh Mooi, een paar kleine details lijken niet helemaal te kloppen ;) 15 euro
@Aartje Wauw wat een sprekende tekening 40 euro?
(vind het moeilijk aan werken een prijs te hangen :p )

Ik heb voor het eerst een tekening op de computer gemaakt met Gimp, puur nagetekend niets uit een foto gehaald :P hij is 1500x2000 pixels. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

http://i988.photobucket.com/albums/af8/ ... 211d8a.jpg

Het is een linkje want de afbeelding is dus groter dan 940 pixels :+

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:59

deviltjh schreef:
Babe: ik denk zo rond de 150/180, niets op aan te merken!
Skundi: ik zou er 15 voor geven, ik vind je werken mooi, maar ze zijn nog niet wow, vooral omdat de wolf nogal scheef uitziet en er bij het paard iets meer dan zwart gebruikt had mogen worden.
Century: lastig, het is artistiek, maar ik vind het niet echt bijzonder, ik zou 25 geven
Zesteigert: het is een mooie schets, als het geen schets was geweest: 20 euro
Noukie22, ik zou eigenlijk voor alledrie iets van 25/30 geven

Nadat ik 2 werken heb geplaatst, waarvan mijn eerste wel iets waar was en de 2e niets,
probeer ik het nog een keer :')

mijn 3e realistische werk,( met een deadline )
A4 met grafiet

[ Afbeelding ]

helaas heb ik geen betere foto doordat ik echt op de minuut klaar was,
misschien staan hier betere: [UK] [TEK][WIP]Verjaardagsproject :)

Lijkt net of het bit zweeft :+ Verder toch mooi gedaan ga mee met de rest 15,-

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:01

Nee het is een beetje een raar bit
Snap wel goed dat mensen dat denken :=
In de link in het topic staat een foto waarop je kunt zien dat het echt zo is :j

Bedankt allebei!

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 23:38

Ben wel benieuwd wat mijn tekening waard is :)
A5 schetsboekje, goedkope potloden van de boekhandel, ongeveer 3 uur werk denk ik..

Afbeelding

Stefieke; mooi! 70/80 euro denk ik :)

Deviltjh; leuke tekening! ik denk 20,- ongeveer

Aartje; heel mooi, 60,- ?

Sorry ben triest in taxeren ^^

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 00:25

Zelfs met goedkope potloden vind ik hem leuk
+/- €25 :j

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 01:32

Wow dat had ik niet verwacht! Dankjewel :)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 04:18

Nee echt,
Enige wat ik mistte is eigenlijk de nek
Maar voor de rest vind ik het prachtig!

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 08:17

De nek zou ik in dit geval juist heel donker maken. Daar valt namelijk de schaduw over heen. Gewoon lekker een heel donker vlak van maken ;) Dan is ie af!

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 10:43

Het is een tekening van een tijdje terug en de nek wilde absoluut niet lukken dus daarom liet ik die weg x3 als ik een keer tijd heb zal ik er inderdaad een donker vlak van maken :) dankjewel allebei!

Steefz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:37

Nog geen ervaring met taxeren, maar ik zal mijn best doen. :D

Pagina 80
liana_shet: Leuk gemaakt! Ik zou voor beide 5 euro geven.

Pagina 81
liana_shet: Aangezien de tekening niet af is, kan ik er helaas geen taxatie voor geven.
Century: Mooie, zachte tekening! Ik denk dat je, gezien het formaat en de tijd, er wel iets van 100 euro voor kan vragen.
mariekeoo: Verhoudingen zijn prima, ik mis alleen details in de manen. Hiervoor zou ik 20 euro geven.
Fry: Het koppie vind ik goed gelukt! Het lijfje vind ik wat minder, omdat het een beetje krasserig overkomt. 15 euro.
Nienke15: Heel gaaf kleurgebruik en een mooie stijl. Ik denk dat 75 euro wel op zijn plaats is.
plovesb: Mooi gemaakt! Niks op aan te merken. 85 euro.
dynara: Knap geschilderd! 85 euro.
MaricoGraphy: Je bent goed op weg! Wel vind ik ze allemaal nog vrij krasserig en het papier kun je er door heen zien. Ik denk dat je met een beetje extra geduld een heel mooi eindresultaat krijgt. Nu nog 20 tot 30 euro per tekening.

Pagina 82
liana_shet: Deze vind ik wat minder dan je andere schilderijtjes. Wel een leuk idee! Ik zou hier nu nog niks voor geven.
Century: Ondanks dat de verhoudingen niet helemaal zijn zoals ze zouden moeten, vind ik je kleurgebruik erg mooi. Wel vind ik sommige delen nog een beetje ‘vervaagd’, ik mis wat scherpere lijnen die je bij je lelie wel had. 60 euro.
Fnanne: Wauw, ik blijf er naar kijken. Ik vind je stijl geweldig! Paard 80 euro, hertje 70 euro.
amber15: Je bent heel goed op weg! Probeer de donkere delen nog iets donkerder te maken. 45 euro.
deviltjh: Je bent goed bezig! Ik mis alleen contrast en de verhoudingen lopen niet overal goed. Lekker blijven door oefenen! Voor nu, 5 euro.
ZeSteigert: Mooi al! Een beetje meer contrast erbij zal je tekening nog mooier maken. 10 euro.
Century: Deze vind ik helaas ook wat minder, het hoofd is te groot. Wel is de achtergrond en de vacht mooi gedaan! Ik denk dat je met nog wat oefening ver gaat komen. Je kunt in ieder geval goed met pastel om gaan. 40 euro.
IndianRose_: Erg mooie sfeer heb je weten vast te leggen! 100 euro.

Pagina 83
MaricoGraphy: Ik mis bij beide schilderijen diepte en sommige stukken zijn wat slordig afgewerkt. Wel hele mooie achtergrondkleuren! 30 euro.
Noukie22: Mooie tekening. Probeer wat meer aandacht te besteden aan de verhoudingen, dan kom je een heel eind! 5 euro.
Aartje: Erg mooi! Alleen heel jammer dat de kleuren niet echt dekken. Voor de rest heb ik er niks op aan te merken. 60 euro.
Stefieke1997: Het is goed te zien dat je er veel aandacht aan hebt besteed! Voor elke tekening 50 euro.
mariekeoo: Leuk werkje! Ik vind de neus erg mooi; de hals wat minder. 25 euro.
_San87_: Erg knap met al die vlekjes! Wel denk ik dat je het paard wat donkerder aan had kunnen zetten. Nu oogt het geheel alsof het een soort schimmel is. De manen vind ik heel goed gelukt! 125 euro.

Pagina 84
babe: Hier vallen gewoon geen tips voor te geven! Heel mooi! 240 euro.
Skundi08: Het paard is nog een beetje streperig, maar je verhoudingen zijn wel goed! 25 euro.
Je wolf is leuk, maar zijn kop lijkt niet helemaal te kloppen. 20 euro.
Century: Het beeld geeft een mooie sfeer! Ik mis alleen wat contrast. 40 euro.
Noukie22: Zebra vind ik mooi, alleen jammer dat het op sommige plekken wat vlekkerig is.
Zelfde geld voor de katachtige (maar het oog springt er echt uit, mooi gedaan!). De lelie is een beetje vaal. Ik denk dat wat meer kleur de bloem echt zou opfleuren. Voor elke tekening 20 euro.

Pagina 85:
Stefieke1997: Erg mooi! Verhoudingen kloppen en het contrast is mooi. Alleen de lijn bij de bovenkant van zijn hoofd is wat te strak. 65 euro.
deviltjh: Mooi gemaakt in zo’n korte tijd! Ik denk dat het nog mooier wordt als de overgangen wat zachter verlopen. 15 euro.
Aartje: De hond komt heel mooi uit op dat zwarte papier! 65 euro.
xLisaMaxime: Mooi! Ik mis alleen de hals op je tekening. 20 euro.

Twee werkjes van mijn kant. Ik ben heel benieuwd!

Afbeelding
Kleurpotlood, A3 formaat, 23 uur.

Afbeelding
Kleurpotlood, A3 formaat, 24 uur.

Realisartz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:40

Deviltjh: ik vind het zeer mooi,misschien in het vervolg wat meer contrast nog?10€?
Aartje: super mooi ,die blik is echt super! 45?
Xlisamaxime: mooi,alleen vind ik de manen iets minder.15?
Dit heb ik nog gemaakt
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Allemaal grafietpotlood op A4

Realisartz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 01:14

En vergeten
Stenie: 50€
Echt super wat je met potlood tekent

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 01:43

Ik ga er ook nog eens aan beginnen. Heb lang niet getaxeerd maar ik ga pas beginnen vanaf pagina 81..

Pagina 81

Century: Heel mooi, niet direct iets wat ik aan m'n muur zou hangen. Zeker niet lager dan 80'-
mariekeoo: Vind het er nogal ruw opgezet. 15'-
Fry: Je hebt de vacht heel goed kunnen weergeven maar naar het lichaampje toe vind ik het een beetje onafgewerkt. Ook had ik liever het hele hondje erop gezien, nu vind ik de cropage niet mooi. 15'-
Nienke15: Echt knap werk dat je levert maar van deze tekening ben ik niet direct fan! het paard lijkt eerder wat cartoon achtig. 40'-
plovesb: Lijkt me simpel gedaan, ik vind het wel mooi! 35'-
dynara: Leuke aparte stijl! 60'-
MaricoGraphy: Ik vind ook dat je te duur gaat met deze tekening. Opzich echt een goede tekening maar er zijn een paar dingen die voor mij niet kloppen. 25'-
MaricoGraphy: 15'-

Pagina 82

Century: Hmm wat een verschil met die lelie. Hiervoor zou ik dan eerlijk gezegd nog niets geven. Ik vind het te onafgewerkt.
Fnanne:Heerlijke portretten! Allebei 55'-
amber15: Redelijk slechte foto, hierop kan ik niet oordelen.
deviltjh:Hiervoor zou ik nog niets vragen, de manen zijn teveel 'lijntjes' getrokken!
Century: Ben nog altijd niet zo'n fan van je paardjes..
IndianRose_: 60'-

Pagina 83

MaricoGraphy: Goh, bij deze werkjes weet ik het echt niet.. ik vind ze ook niet zo aaibaar. Toch zeer mooi, ik doe het je niet na iig :P
Noukie22: Hiervoor zou ik nog geen geld vragen.
Aartje: Een heerlijk portret is dat zeg! 45'-
Stefieke1997: Knap gedaan! 30'-
mariekeoo: 18'-
_San87_: Ohjee en toen kwam ik hier terecht :') wauw wauw wauw ik wou dat ik dit kon!! 150'-

Pagina 84

babe: Heb ik geen woorden voor. 200'- of eerder onbetaalbaar
Skundi08: Hiervoor geef ik nog niets.
Century: 20'-
Noukie22: 18'-

Pagina 85

Stefieke1997: Zeker 35'-
deviltjh: 10'-
Aartje: 30'-
xLisaMaxime: Nog geen geld voor vragen.
Stenie: wow wat een heerlijke tekeningen dat je maakt! :oo zeker allebei 90'-
Stefieke1997: 20'-

A3, zwart potlood
Afbeelding

A3, zwart potlood
Afbeelding

Mijn vraagprijs is 35 euro

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 08:54

Huh 90 euro voor het tweede tekening van stenie? Ik zie een paard dat mooi getekend is maar niet in verhouding is? Daar integen vind ik de tijger waanzinnig

Steefz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 09:06

mariekeoo schreef:
Huh 90 euro voor het tweede tekening van stenie? Ik zie een paard dat mooi getekend is maar niet in verhouding is? Daar integen vind ik de tijger waanzinnig

Referentiefoto was helaas uit een beetje een rare hoek genomen, dus vandaar dat de tekening raar oogt. Voor de rest klopt het wel hoor. :)