[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 20:47

Fnanne O, weer zo'n mooie...Ik vind zoals bij deze ook zoals je het paard vormgeeft zo gaaf. En dan nog de manier van kleurgebruik. Mooi.

Mja, aansluiten, ook zo'n feest. Kan de printer niet vinden staat er dan. "Je staat er f*&^&king naast!?!" |o . Heb zelfs weleens met een printer voor de pc staan zwaaien. "Kijk! Perihihinnnntuuhrrrr". _O-

Digitaaltje weer, uit de losse pols.

Shy
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 23:21

Dat had mijn printer laatst ook, geen zin om te verbinden met de computer :P
Ik had een ander probleem, dat was dat ze spontaan besloten dat ik nu wel zat op internet had gezeten en me ineens afgesloten hadden. Ach, ik heb toch mooi de hele week nog internet gehad tegen verwachting, alleen was het wel jammer van de tekeningen die ik niet meer kon plaatsen :P

Pluizebolpum, mooie werkjes. Ik vind juist het koppie erg mooi. Mooi helder op het donker, komt er goed uit.
Je bonte vind ik ook erg leuk, heeft wel wat dat slordigere, en die van vandaag is ook weer prachtig. Zeker voor een losse pols.
Fnanne, aandoenlijke veulentjes. Doet me denken aan het veulen bij ons op de manege, die we vanochtend even uitgebreid gingen knuffelen omdat ze op de wei stond en naar ons toe kwam, zo lief :)
Die van vandaag vind ik ook leuk, mooi donkerblauwe achtergrond.

Ik was dus woensdag op donderdag kamperen bij een vriendin, gelukkig hadden ze een flinke tent gehuurd met houten vloer en stapelbedden en verwarming :P wat een prutweer woensdagmiddag/avond :P
We zijn woensdag naar Gaia zoo geweest, en donderdag naar het Drielandenpunt, met een grote speeltuin. Ze heeft een 3 jarige dochter, dus deze tekeningen zijn eens een blik in de belevingswereld van een 3jarige.
Ze had een cheeta knuffel gehad, en haar zusje van 8 maanden een zebra. We hebben 's avonds in de tent een uur lang gespeeld met die beestjes, een bus vol giraffes en een schleich paard :P Ze laat tegenwoordig de beestjes dan praten.
De cheeta (cheeka volgens haar) wilde wel rijden op het paard en was ie te groot voor, dus maar op de zebra. Die was bang natuurlijk, maar toen zei de cheeta: 'Maar ik ben een lieve Cheeka hoor". Ja daar heb je niks tegenin te brengen :)

Afbeelding

Afbeelding

En nog een krabbeltje van vandaag, naar aanleiding van een hele fijne paardijles vanochtend :)

Afbeelding

(ja mijn moeders scanner heeft ook een eigen leven en wil vooral niet meewerken met mij :P)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 19:04

RenskeFrea Ah, de zebra/cheeka tekening is leuk! Vooral ook door dat verhaaltje erbij. Kleintjes hebben soms zo'n heerlijke fantasie ook. Paard op schommel is gewoon weer grappig leuk, doet me denken aan die keer dat ik schriktraining ging oefenen op een lege speelplaats. Uiteraard was vzpaard niet onder de indruk. :Z Laatste is een best mooie krabbel. Liep ze in de les ook zo netjes?

Vandaag weer een los polsje, samen met potlood en een snufje Gimp. Ben nog steeds niet tevreden over mijn lossepols lijven, ik blijf maar klooien met die achterhanden...
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 20:50

Pluizebolplum: jij praat al net zo tegen je scanner/ printer als ik :D 'Kan apparaat niet vinden...' 8)7 'Je staat er NAAAST!!' _-:( :D
Maargoed, tot op heden er nog nooit eentje uit het raam geslingerd :D

Je shy komt mooi voorzichtig uit het donker opzetten, wel een mooi themaatje :j

RenskeFrea: ondanks de eigen wil van moeders'scanner weer leuke krabbels :) zo leuk om dat door de ogen van een kind te zien/ doen :) die van ons praten ook met/voor hun knuffels. En als ik dan bijvoorbeeld eens de stem van zo'n knuffel doe, dan kan je hele gesprekken met ze hebben. Heerlijk! :D
Pluizebolplum: wattisermis met het achterhandje? Ik vind het linker achterbeen prachtig :j

Wij waren een weekendje weg, bak met verf mee en aan de slag gegaan :)

Afbeelding
269

Afbeelding
270

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:28

Fnanne Lol, ja, zo had ik ook een chronisch 'Papier is op' melding bij mijn thuisprinter. Heb er eens een heel pak in gedouwd "En durf dat nu nog eens te zeggen!" ~~}> Op 't werk doen ze het er om trouwens. Ik mag al het print, kopieer en scanwerk doen. Bij de eerste onheilspellende piepjes wordt het altijd doodstil. Men is vreselijk benieuwd met wat voor een creatieve scheldwoorden ik elke keer op de proppen kom. :')
Maar goed, back on topic.
Mja, ik vind 'm toch ergens niet kloppen, maar zal wel iets met meesters en vette paarden zijn...

Heerlijk werk weer om naar te kijken trouwens! 269 doet me denken aan van die heel mooi gestileerde paardenbeeldjes die je krijgt als je bepaalde rennen wint en die de een of andere veel te rijke sjeik in zijn trofeeën kamer had staan. Ben niet zo van goud en opsmuk maar die beeldjes vond ik wel zo prachtig...
270 ook weer zo heerlijk expressief.

Vandaag weer een vlug los pols digitaaltje. Drukke dag, iets met kip, spruitjes, drie paarden, een klitstruik en een hond. Maar wel leuk.

Racking horse
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 22:34

Pluizebolpum, die van gister vind ik juist tof. Misschien heeft ie een wat dikke buik maar zijn achterhand vind ik dan juist wel weer prima gelukt. Het is toch lastig het goed in zo'n houding neer te zetten, ik zou het niet kunnen zonder voorbeeldje hoor :)
Mijn manegepaardje liep in de les ook zo netjes, lekker ontspannen. Heeft me wel flinke tijd gekost om haar beetje door te krijgen. Wel haar hoofdje iets lager, en ze gooit gelukkig ook nog niet zo hoog op :P
Je verslag van vandaag is wel erg summier hoor, dat wekt meer nieuwsgierigheid dan het gestild wordt... :P
Je tekening vind ik wel weer erg gaaf. Mooi kleurtje, past goed bij de houding, die ook weer erg leuk gelukt is.

Fnanne, mijn knuffels gingen vroeger altijd bedelen bij mijn zusje om snoepjes, zij kregen het wel losgepeuterd en ik niet, en dan mocht ik ze dan toch wel opeten. Ik heb het nooit gesnapt maar maakte er handig gebruik van :') (mijn snoepjes voorraad was altijd veel sneller op dan hare op de een of andere manier :P)
Lekker om op stap ook fijn te kunnen kliederen met verf. Naar londen neem ik maar klein schetsblokje en potloden mee, helaas kan ik met alleen handbagage niet uitgebreid spul meenemen :P Je tekeningen/schilderingen zijn weer erg gaaf geworden :)
Ik vind de tweede het leukst, gave houding. En die is wat massiever dan de eerste, die eerste lijkt net wat onaf.

Ik ben dit weekend ook druk geweest, iets met kleding shoppen en aardappels oogsten bij mijn moeder, en de auto wassen want die kan natuurlijk niet een week hier smerig achterblijven enzo :P
Dus het zijn weer wat potlood krabbels ipv ingekleurde platen :) Op A5, en heb de scanner dit keer verteld dat hij ze toch echt donker moest maken, daarom zijn ze nu zwart ipv dat ie maar de helft van de lijntjes scant :P Maar dat heeft ook wel weer leuk effect bij deze.

De T is van...:
Afbeelding

en de U is van....:
Afbeelding

Morgenochtend vertrek ik naar Londen tot en met vrijdag, dus denk dat ik voorlopig niks kan plaatsen (neem niet echt internet apparaat mee, behalve misschien e-reader), maar ik zal wel mijn best doen mijn krabbeltjes bij te houden elke dag :)
Tot over een weekje!!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 00:30

RenskeFrea schreef:
Pluizebolpum, die van gister vind ik juist tof. Misschien heeft ie een wat dikke buik maar zijn achterhand vind ik dan juist wel weer prima gelukt. Het is toch lastig het goed in zo'n houding neer te zetten, ik zou het niet kunnen zonder voorbeeldje hoor :)
Mijn manegepaardje liep in de les ook zo netjes, lekker ontspannen. Heeft me wel flinke tijd gekost om haar beetje door te krijgen. Wel haar hoofdje iets lager, en ze gooit gelukkig ook nog niet zo hoog op :P
Je verslag van vandaag is wel erg summier hoor, dat wekt meer nieuwsgierigheid dan het gestild wordt... :P
Je tekening vind ik wel weer erg gaaf. Mooi kleurtje, past goed bij de houding, die ook weer erg leuk gelukt is.

Fnanne, mijn knuffels gingen vroeger altijd bedelen bij mijn zusje om snoepjes, zij kregen het wel losgepeuterd en ik niet, en dan mocht ik ze dan toch wel opeten. Ik heb het nooit gesnapt maar maakte er handig gebruik van :') (mijn snoepjes voorraad was altijd veel sneller op dan hare op de een of andere manier :P)
Lekker om op stap ook fijn te kunnen kliederen met verf. Naar londen neem ik maar klein schetsblokje en potloden mee, helaas kan ik met alleen handbagage niet uitgebreid spul meenemen :P Je tekeningen/schilderingen zijn weer erg gaaf geworden :)
Ik vind de tweede het leukst, gave houding. En die is wat massiever dan de eerste, die eerste lijkt net wat onaf.

Ik ben dit weekend ook druk geweest, iets met kleding shoppen en aardappels oogsten bij mijn moeder, en de auto wassen want die kan natuurlijk niet een week hier smerig achterblijven enzo :P
Dus het zijn weer wat potlood krabbels ipv ingekleurde platen :) Op A5, en heb de scanner dit keer verteld dat hij ze toch echt donker moest maken, daarom zijn ze nu zwart ipv dat ie maar de helft van de lijntjes scant :P Maar dat heeft ook wel weer leuk effect bij deze.

De T is van...:
[ [url=m/GMQ1OJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

en de U is van....:
[ [url=m/JRfcpB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Morgenochtend vertrek ik naar Londen tot en met vrijdag, dus denk dat ik voorlopig niks kan plaatsen (neem niet echt internet apparaat mee, behalve misschien e-reader), maar ik zal wel mijn best doen mijn krabbeltjes bij te houden elke dag :)
Tot over een weekje!!

Spoiler:
T is van Tinker *\o/*

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 21:16

wauw wat een pracht kunstwerken!! echt sommige zijn zo lijstwaardig _/-\o_

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 21:19

28/52
Afbeelding

29/52
Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 22:33

RenskeFrea Lol, we hebben zo'n klittenplant staan en de paarden, ze doen het er om, stoppen allemaal de kop er in voor een modern kapsel. Waar je als verzorger vervolgens uren mee bezig bent om die klissen er weer uit te fröbelen.
Mooie krabbels. De T is leuk, lag die er echt zo bij? :') De U vind ik ook wel weer slim gekozen. En om te raden,
Spoiler:
Tinker en Uitgestovern? of Unmol, die is praktisch uitgestorven :P

Veel plezier in Londen! Ook paardjes daar trouwens, misschien leuk voor inspiratie. :D
SIEMxFUNNY Jammer dat de bovenste wat vaag is, hij oogt wel heel leuk vrolijk met die kleurtjes zo. Roodwitblauw is mooi, lekker vlot geschilderd zo.

Nog maar eens digitaal. Gimp en referentieplaatje.

Mustang
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 08:48

Pluizebolplum; mooie mustang! Fijne warme kleuren en ik hou van de gedraaide houding :j
Siem: lekkere vlotte werkjes, de eerste is inderdaad helaas niet scherp hier. Leuk om te zien welke verschillende effecten kleuren hebben :)
RenskeFrea:
Spoiler:
ik ga voor Tinker en Uitgestorven :)

En uiteraard HEEL VEEL plezier in Londen!! <3
Pluizebolplum: Racking is tof! En weer dat programmaatje van eerder geloof ik? Mooie lijnen en vlakken.

Afbeelding
272/365
Acryl en per op papier.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 18:17

Fnanne, klopt, is sketchpad 3.7, heel leuk programmaatje om mee te fröbelen.
Je laatste vind ik ook weer zo mooi, heel stil door het blauw en weer zo mooi gestileerd.

Had er vandaag wat moeite mee om te kiezen. Van referentieplaatje een simpele potloodtekening gemaakt, die gescand en vervolgens verder bewerkt in Gimp. Gewoon even lekker klungelen met verfpotjes en kleurtjes. En dan komen er een paar aardige dingetjes uit en moet je kiezen...Regenboog in zwart vond ik wel leuk dus dan maar zo:

Rainbow
Afbeelding

En dit waren de opties, de rechtsboven het origineel:
Afbeelding

RenskeFrea

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 19:58

de T lag er idd zo bij, briljant plaatje :P
Jullie hadden ze allebei weer goed. Ik geloof dat jij mij tijd terug op het idee bracht van de uitgestorven, pluizebol
Londen is leuk, lekker zonnig. Misschien moet k maar paardenstandbeelden gaan natekenen, want daar zijn er zat van hier :)
Ik kan geen tekeningen plaatsenn op mijn e-reader, en al jullie plaatjes zijn zwart-wit, dus ben wel nieuwsgierig naar regenboog :P

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 19:45

Leuk om die verschillende kleuren te zien Pluizebolplum :) het bovenste rijtje vind ik leuk :) kan me voorstellen dat het lastig kiezen is :j
Hey RenskeFrea :) aan het genieten?

Afbeelding
272/365 acryl en pen op papier.

Afbeelding
273/365 potlood en pen op papier.

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 23:20

yep, best wel genieten ja :j
ben ook weer soort van dagboekje aan het krabbelen, maandag hyde park, gister zoo, vandaag rondrijbus, kunnen julie later ook meegenieten :P

die laatste vind ik zo zwartwit erg mooi Fnanne. geen idee of ie dat ook echt is of dat ie kleur heeft :P

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 09:15

't Moest linksboven zijn. Die linksboven is het origineel. Is ook zo lastig dat links en rechts... :')

Fnanne Mooi weer, hoor. Blijft genieten. De onderste is dan weer even heel anders, zo realistisch, maar even gaaf. Dat oog ook...

RenskeFrea Gefeliciteerd! *\o/* Heb je ook al de Changing of the Guards gezien? Over paarden gesproken...het zijn er dan nogal een stel. En verder gewoon genieten, dat Londen. Zoveel te zien ook.

Gisteren kwam het er niet meer van om te uploaden. Iets met een drukke dag en dan 's avonds naar een erg interessante lezing over Cushing, of PPID, zoals dat tegenwoordig heet. Werd dus ook een vlug krabbeltje tussendoor. Een gekkegeitje met potlood, fineliner, referentieplaatje (en dan natuurlijk de meest simpele pose die je kunt vinden gebruiken :D ) en Gimp.

Argh!
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 17:06

RenskeFrea: hij is zwart wit :) dus geen kleurtjes :)
Pluizebolplum: dankjewel :) die van jou := dat gevoel van net niet bij je jeukplekje kunnen :D AAAH!! :p heerlijk werk!

Afbeelding
274/365 :)

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 23:29

ja, vandaag hebben we een begeleide wandelig gemaakt naar the changing of the horse guards. Was zeker tof! 13 p een rij, en dan er 13 tegenover, allemaal zwarte paarden :)
Heb aardig wat foto's dus zat tekeninspiratie weer. ook standbeelden. ze hebben zelfs mijn uitgestorven paard als beeld

En we hebben natuurlijk mijn verjaardag gevierd bij the phantom of the opera, eindelijk een van mijn favo musicals in het echt gezien <3

pluizebol, briljant plaatje!!
fnanne, deze is ook weer erg leuk. :)

ik heb zat inspiratie maar geen tijd. kijken f ik phantom paard kan maken

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 11:09

<3 Phantom... My all time favourite <3 her Majestys is ook zo'n leuk gezellig theater :) ken je het vervolg ook?

Afbeelding
275/365
Geïnspireerd op paardlief in de mist vanmorgen :)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 21:09

Fnanne Gaaf weer allebei, gut wat blijft 't toch een saai commentaar. := Ik weet alleen niet zo goed wat ik met die rode vlekken aan moet, maar verder is die van vandaag toch ook weer perfect, zeker qua sfeer. Heerlijk, die mistsfeer. <3

RenskeFrea Heel erg benieuwd waar je straks allemaal mee aan komt. Klinkt in ieder geval alsof je het hartstikke naar de zin hebt. Leuk!

Gisteren ook geen tijd gehad om rustig te uploaden en zo dus vandaag maar even twee en dan maar weer netjes proberen elke dag. Was gewoon even druk. Mja, bekend natuurlijk.

1 - 10
Digitaaltje met Gimp en referentieplaatje. Beetje een vluggertje en dat is, vind ik, te zien.

Saddlebred
Afbeelding

2 - 10
Weer referentieplaatje, maar nu iets meer tijd gebruikt, net als een witte gelpen, zwart papier en een snufje Gimp.

Sterrenkijker
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 11:00

Fnanne, wat is het vervolg, geloof niet dat ik daar van gehoord heb?
Mooi plaatje, fijne sfeer.
Pluizebolpum, ik vind de tweede vooral erg mooi. Heerlijke houding weer, en zijn die sterretjes dit keer met opzet of eigen inbreng van de scanner, past er goed bij :)

Hierbij mijn krabbeltjes van Londen. Het zijn geen hoogstaande uitgebreide dingen, want als we rond 10 uur in het hotel waren 's avonds was ik ook wel weer erg moe steeds. En tussendoor ook geen tijd gehad om te tekenen, want dat vond die vriend waar ik mee was ook weer minder als ik uitgebreid ging zitten tekenen :P
Hij heeft me verder wel aan de meeste ideeën geholpen, 's avonds zei hij ook elke keer moet je niet nog tekenen :P
Die van gister en vandaag volgen later. Ga vanmiddag weer naar mijn eigen huis maar heb daar nog paar dagen geen internet, dus weet nog niet wanneer als het vandaag niet meer lukt :)
Alles is met potlood op A5.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-15 13:50

RenskeFrea: het vervolg heet 'Love never dies'. Ook van Andrew Loyd Webber :) zitten mooie verwijzingen (muzikaal) in naar het oorspronkelijke stuk, maar het kan in mijn beleving niet tippen aan het oorspronkelijke stuk :)
Je krabbels zijn leuk, je hebt het Londense sfeertje fijn te pakken :j en die laatste is mijn favo :D
Pluizebolplum: klaprozen in de mist :D maar niet helemaal wat ik voor ogen had :+
Beiden zijn weer fijn om te zien, hoewel mijn voorkeur naar de laatste uitgaat :)

Afbeelding
276/365
Inkt, acryl en potlood op papier :)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:46

RenskeFrea Lol, de sterretjes zijn, zoals gewoonlijk, de eigen creatieve touch van de scanner (het enige wat ik eigenlijk wel kan waarderen).
Je 'krabbeltjes' zijn leuk! Echt Londen en het laat ook wel zien hoe druk je het hebt gehad. De onderste is ook mijn favoriet.
Fnanne Ik dacht al dat het iets bloemigs zou wezen, maar bloeien ze bij jou dan nog?
Mooi werk weer. Rustig qua kleur maar wel mooi silhouetachtig. Lijkt wel zo'n 'schud'paard? Jeweetwel, dat schudden als ze gerold hebben.
Of als ze in een lollige bui zijn en eens willen zien wat voor een geluid er uit een mens kan komen. Bedankt vzpaard. Boven op de brug. Dicht langs de kant. Met mijn hoogtevrees. >;) Ergste was dat haar dochter het de dag erop ook flikte. Heb ze daarna eens stevig toegesproken over hoe ik denk over ongepast schudgedrag. Ze hebben het nooit weer gedaan gelukkig. :D

Lekker uit de losse pols gekliederd met acryl, ecoline, keukenrolpapier en potlood als opzet. En wederom een klein snufje Gimp vanwege de 'eigen inbreng' van de scanner.

IJskonijn
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 20:05

Pluizebolplum: nee, helaas... Maar terugverlangen naar die mooie bloemen deed ik wel even toen ik dat werkje maakte :D Jouw ijskonijn is er eentje voor een lijstje. Heerlijk arrogante blik ook :j

Afbeelding
277/365
Inkt, acryl, potlood en pen op papier.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 21:50

FnanneIJskonijn is bevorderd tot bureaubladplaatje. :D
Over lijstwerken gesproken, deze vind ik ook wel redelijk lijstwaardig. Hele mooie kop, net een beeldhouwwerk zo. Heel gaaf.

Vandaag fladderde er nog een vlinder over het erf heen. Een atalanta, die houden het wel vaker vrij lang uit. Het is dus duidelijk waar de inspiratie vandaan kwam. Niet helemaal superduper gelukt, ik blijf maar vergeten dat ik eerst moet tekenen en dan pas grasmaaien vanwege bibberhandjes, maar het idee was leuk. Potlood, stift, ecoline en een beetje gum van Gimp.

Atalanta
Afbeelding