[CENTRAAL] Breitopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje_M

Re: [CENTRAAL] Breitopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:41

Echt waar? Dan moet ik eens op zoek naar wat mooi donkerder groen. Beetje richting die legertinten staat mij altijd wel goed :j
Als je terug kan brengen, kun je beter te veel kopen dan te weinig :')

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:46

Super regeling vind ik dat :j. Mijn moeder wist dat te vertellen. Vandaar ook dat er van die kleine bolletjes te koop zijn. Ze heeft ook camouflage erop staan ;)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:53

Haha, mijn eerste gedachte bij camouflage: vakjes in verschillende kleuren groen breien. Eeeh... dat bedoelt ze vast niet Maartje :P

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:57

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 14:03

Ik zou het nog wat groener willen dan :j Maar ik moet eers andere dingen opmaken :+

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 15:43

Mijn man was zo aardig om even mee te gaan voor hij zo dadelijk naar zijn werk gaat. Wat een leuk winkeltje!!! Echt, je weet niet waar je kijken moet :wow:
Ik heb deze meegenomen voor de sjaal: http://hobby.marktplaats.nl/breien-en-h ... ck=1#photo
Deze voor "weet ik nog niet" http://hobby.marktplaats.nl/breien-en-h ... ck=1#photo (in het echt véél mooier en blauwer)
Verder zwart/witte sokkenwol, 3 kleuren besteld voor de poncho (gaan op maat gemaakt worden, duurt hooguit een paar dagen). Als er haast bij zou zijn, had ik het zaterdag al kunnen halen...
En natuurlijk nog even gekeken bij de uitverkoop :o. Resultaat: 2 bollen wit bouclé met een zacht blauwe draad erdoor.
Dat winkeltje is echt aan te bevelen hoor! Die uitverkoop is maar 1 euro per bol. Zegt die vrouw: hier kind, neem maar lekker 2 grote bollen. Dit "kind" is echter al 40 jaar _O-. Maar heel hartelijk, gezellig rommelige tafel, koffie/thee.

Maartje: ik heb even voor je geïnformeerd. Op dit moment heeft ze weinig groene 100% katoen, wel meerdere groenen met een beetje viscose. Wel genoeg andere kleuren. Het groen wat ze had, was meer richting het grasgroen.

Edit: zij heeft ook altijd paard gereden (blijft dus in stijl) maar mag het niet meer na een gebroken rug. Ze wist niet wat ze hoorde dat ik met mijn handicap "gewoon" paard rij :+

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 15:51

Patpen, ik woon omgeving Utrecht, waar zit het winkeltje precies? Mocht het nu aanslaan na het maken van de sjaal wil ik ook wel mooie kleurtjes :j

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 16:15

Het winkeltje zit in Maartensdijk. Het precieze adres staat in de advertenties ;)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 16:53

Mooi Patpen, ben benieuwd naar de resultaten! En bedankt voor het informeren :)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 18:49

Pfff, de eerste 2 naalden van de omslagdoek zijn gebreid! Het zijn "maar" 367 steken en daar heb ik 45 minuten over gedaan. De 1e naald vind ik altijd het lastigst (garen is ook niet glad maar wel mooi en breit heerlijk). En in de 5e naald ga ik al behoorlijk wat steken minderen. Daarna komt een gezellig ajour patroon. Als die rand klaar is, ga ik helemaal flink wat steken minderen!!!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 20:39

Jezus, dat zijn wel heul veul steken := Ik heb ook een hekel aan de 1e naald, daarop blijft het nog wel eens liggen. Zal zo ook mijn werkje er eens bij gaan pakken.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 20:58

Ja, het zijn genoeg steken :D. Maar die 4 naalden heb ik gehad en ik ga in de volgende naald 40 steken minderen! Dat blijft dan zo voor de komende 70 naalden en dan ga ik naar de 286 steken. En daarna wordt in iedere heengaande naald 6 steken geminderd tot er uiteindelijk maar 62 overblijven. Is ook wel eens prettig om zo veel te minderen; de vorige omslagdoeken werden van boven naar beneden gebreid. Nu eens precies andersom :P. Ik heb alleen het patroon alweer aangepast O:)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 21:08

Deze kant op is wel motiverende dan andersom inderdaad ;) Ben benieuwd naar het resultaat!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 23:17

Om nou te zeggen dat ik kan merken dat ik 40 steken minder heb :'). Maar het wordt wel mooi! Mijn moeder had telefonisch wel een opsteker: "ik denk niet dat het ajour mooi uitkomt in zo'n gewerkte draad, je had beter een gladde draad kunnen nemen". Tja, zit wel wat in maar ik vond deze nou eenmaal mooier :o. Volgens mij valt het echter wel mee. Ik heb pas 1 naald ajour gebreid (vandaag dus 8 van die lange naalden gebreid) maar je kunt de omslagen wel zien.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 12:27

>;) Moeders had weer eens gelijk
Het patroon komt niet mooi uit... Ik heb nu 10 naalden gebreid maar je ziet nauwelijks iets van het ajour. Zonde van het werk maar ik ga dit garen niet gebruiken voor die omslagdoek. Toch maar mijn 1e keus halen van de "verstilde herfstkleuren". Er is niets mis het garen maar je moet er iets van breien zonder patroon, gewoon een simpel tricot vest of zo dus. En nog een ander garen voor mijn moeders verjaardag; zij wil graag nog een geel hebben en ik heb een hele mooie geel gezien bij de advertenties! Vraag is alleen: wanneer ga ik het halen? Vanmorgen bij de HA geweest, zomergriep, en moet nog minstens 1 week rustig aan doen. Hij denkt toch niet dat ik met mijn armen over elkaar ga zitten :?.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 13:16

Even gebeld over die andere wol om het apart te houden! Moeders had ook nog wat wol gezien die ze graag wilde hebben. Maar ja, ik kan nu de deur niet zo lang uit, stel dat er controle komt (ben ik ook niet fit genoeg voor). Hmmm, nu maar hopen dat mijn man op tijd thuis is zodat ik het door hem kan laten halen. Zegt die vrouw van het atelier: ik ga toch straks sporten, ik kom het wel even bij je brengen :D. Waar maak je dat nou nog mee???? Lang leve het dorpse karakter +:)+

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 20:00

Zonde patpen... Maar als je een griepje onder de leden hebt, kun je vast regelmatig breien ;)
Helemaal super dat ze het komt brengen zeg, dat is wel hele fijne service!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 23:36

Tjonge zeg, het zit niet mee :n. Het nieuwe garen is prachtig maar moet duidelijk op dikkere naalden dan de 3,5 waar ik nu mee aan het breien ben. Gelukkig nog maar 1 naald gebreid maar weet nu al dat het té stug gaat worden. Ik denk dat ik maar een ander patroon ga breien :D. Patroon wat ik nu op het oog heb, wordt gebreid op naald 5. Kan het denk ik wel hebben! Maar...dat gaan we morgen uitproberen. Nu geen zin meer in :O

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 11:28

Het resultaat van 1 zaterdag breien:
Afbeelding
Ik heb nu 80 naalden gebreid van de 232(?). Maar dit gaat naar mijn zin :D. Uiteindelijk dus een heel ander patroon gekozen en ik brei het op naalden 4,5. Die andere sjaal had ik opgezet op 3,5 maar zou veel te strak worden. En dit moet het gaan worden: http://www.garnstudio.com/lang/nl/visop ... 21&lang=nl. Deze heb ik al 2x gebreid, allebei cadeautjes, en deze brei ik ook voor iemand anders.
Gisteren ook weer hele leuke patronen gevonden op Ravelry én ik heb een geweldig patroon gevonden voor dat blauwe "weet ik nog niet"-garen. Voorlopig eerst deze sjaal ;). Kleur komt niet zo mooi uit op deze foto, in het echt mooi mosgroen met een beetje bruin, roest en blauw (voor iemand die van natuurkleuren houd!).

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 13:06

Zier er al goed uit patpen! Schiet al goed op. Meer dan hier in ieder geval, want wij zijn de buitenkozijnen aan het schilderen in plaats van breien ;)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 11:30

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 15:33

En weer een nieuw project :D
http://www.garnstudio.com/lang/nl/visop ... 23&lang=nl maar dan in knal oranje! Zowel de col als de muts ga ik breien. Ja ja, ik ga me langzamerhand voorbereiden op de winter. En natuurlijk moet ik ook nog warme sokken gaan breien. Allemaal voor mijn nieuwe baan

Dat behang is wel leuk maar of het praktisch is???

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 17:30

Gaaf patpen! Heb je het perfecte kleurtje oranje al? ;)

Behang met katten lijkt me niks :=

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 17:37

Ik heb het perfecte kleurtje al wel gevonden ;)
http://www.ebay.nl/itm/390445677832?ssP ... 1423.l2649
Hebben ze van dezelfde kwaliteit ook in het zwart. Misschien koop ik binnenkort beide kleuren (moet eerst ff bijkomen van de nieuwe fiets :+). Dan kan ik het boord van de muts in het zwart breien en dan de rest in oranje. Idem voor de col. Katoen met zijde is comfortabel én warm!

Ach, met dat behang zullen de katten wel lol hebben :')

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 17:40

Behangetje ziet er heel echt uit,maar is drukwerk.......dus helemaal vlak vinyl op vlies rug,,,,,kunnen de katten dus niets mee,,,,,of je moet wel hele erge hebben....