Als je terug kan brengen, kun je beter te veel kopen dan te weinig
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

. Mijn moeder wist dat te vertellen. Vandaar ook dat er van die kleine bolletjes te koop zijn. Ze heeft ook camouflage erop staan
Is ook een optie Maartje!!!
Maar ik moet eers andere dingen opmaken
. Resultaat: 2 bollen wit bouclé met een zacht blauwe draad erdoor.
. Maar heel hartelijk, gezellig rommelige tafel, koffie/thee.
Ik heb ook een hekel aan de 1e naald, daarop blijft het nog wel eens liggen. Zal zo ook mijn werkje er eens bij gaan pakken.
. Maar die 4 naalden heb ik gehad en ik ga in de volgende naald 40 steken minderen! Dat blijft dan zo voor de komende 70 naalden en dan ga ik naar de 286 steken. En daarna wordt in iedere heengaande naald 6 steken geminderd tot er uiteindelijk maar 62 overblijven. Is ook wel eens prettig om zo veel te minderen; de vorige omslagdoeken werden van boven naar beneden gebreid. Nu eens precies andersom
. Ik heb alleen het patroon alweer aangepast
Ben benieuwd naar het resultaat!
. Maar het wordt wel mooi! Mijn moeder had telefonisch wel een opsteker: "ik denk niet dat het ajour mooi uitkomt in zo'n gewerkte draad, je had beter een gladde draad kunnen nemen". Tja, zit wel wat in maar ik vond deze nou eenmaal mooier
. Volgens mij valt het echter wel mee. Ik heb pas 1 naald ajour gebreid (vandaag dus 8 van die lange naalden gebreid) maar je kunt de omslagen wel zien.
Moeders had weer eens gelijk
.
. Waar maak je dat nou nog mee???? Lang leve het dorpse karakter 
. Het nieuwe garen is prachtig maar moet duidelijk op dikkere naalden dan de 3,5 waar ik nu mee aan het breien ben. Gelukkig nog maar 1 naald gebreid maar weet nu al dat het té stug gaat worden. Ik denk dat ik maar een ander patroon ga breien
. Patroon wat ik nu op het oog heb, wordt gebreid op naald 5. Kan het denk ik wel hebben! Maar...dat gaan we morgen uitproberen. Nu geen zin meer in

. Uiteindelijk dus een heel ander patroon gekozen en ik brei het op naalden 4,5. Die andere sjaal had ik opgezet op 3,5 maar zou veel te strak worden. En dit moet het gaan worden: http://www.garnstudio.com/lang/nl/visop ... 21&lang=nl. Deze heb ik al 2x gebreid, allebei cadeautjes, en deze brei ik ook voor iemand anders.
. Kleur komt niet zo mooi uit op deze foto, in het echt mooi mosgroen met een beetje bruin, roest en blauw (voor iemand die van natuurkleuren houd!).

). Dan kan ik het boord van de muts in het zwart breien en dan de rest in oranje. Idem voor de col. Katoen met zijde is comfortabel én warm!