[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:05

Stefieke1997 : Prachtig! Beide werken. Je ziet dat er veel tijd en aandacht aan is besteed. Heel goed bezig! De hond vind ik op sommige plekken nog iets te grof getekend, ik zou hem wat egaler willen zien. Bij het paard komt daarentegen juist de vacht erg goed tot zn recht doordat je met de juiste richting hebt mee getekend. Hond 30,- paard 40,-

Mariekeoo : Geweldige plaat zeg! Gewoon ook heel leuk om te hebben, de tekening heeft karakter en dat spreekt mij zeker aan! Qua realisme had je er nog meer uit kunnen halen, maar ergens vind ik deze manier misschien ook wel leuker. Het wordt een klein beetje stripachtig hierdoor. Puur voor het geheel zou ik deze plaat inschatten op 50,-

_San87_ : Tja.. ik denk dat ik dit misschien wel een van je mooiste werken tot nu toe vind. Echt respect voor de details en de tijd die je erin gestopt hebt. Je hebt je niet laten afschrikken door de moeilijkheid in het natekenen van dit paard. (Prachtig dier overigens). Je hebt hem écht goed vast weten te leggen. Ik zou je graag wat verbeter punten willen aandragen maar die kan ik niet echt vinden. Het beeld is prachtig. Misschien zou je door de achtergrond mistig te maken het totaal beeld nog even nét wat spannender en mysterieuzer kunnen maken. Maar voor nu, 120,-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:09

Mwa, waarom zou je ook op zoek moeten gaan naar verbeterpunten :)? Op gegeven moment is het toch ook gewoon een keer goed, lijkt me. Dit is niet als aanval bedoeld, overigens!

Met je taxatie ben ik erg content, dank je :).

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:13

Nouja, ik bedoelde het dan ook in de vorm van een compliment :P Ik vind het namelijk erg leuk om van elkaar te leren dus ik probeer naast het taxeren ook mensen nog wat te adviseren in waar ze nog verbeterpunten hebben. Maar dat ik dat bij jou lastig vind geeft aan dat ik het echt onwijs goed vind! :+

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:13

_San87_ schreef:
Century: Wat een fijn werkje, ik vind je voor wat betreft bloemen ook echt beduidend beter dan met paarden (no offence, je wordt wel steeds beter!). Voor dit werk zou ik rustig 100 euro betalen.

Non taken. Ik heb ook nog veel te leren!

_San87_ schreef:
Centrury: Waar ik de lelie dus echt heel gaaf vond, en ook heel netjes gemaakt, vind ik dit weer een stuk minder :). Anatomisch lijkt het dier niet correct te zijn en ik mis veel detail en ook dieptewerking.

Het was ook een goede uitdaging, heb er veel van geleerd :)

_San87_ schreef:
Century: Al een hele verbetering met het vorige paard! Je leert snel. Ik vind je kleurgebruik al veel fijner en er komt al wat meer detail en meer contrast in je tekening. Ik denk dat de borst aan de kleine kant is, verder vind ik het een leuk plaatje om naar te kijken. Ik denk dat 15 euro voor nu een redelijke prijs is.

Dank je wel :) Ik blijf gewoon lekker door oefenen :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:14

Ja, ik snap dat het als compliment bedoeld was :D, Aartje. Daarom ook dat het niet als aanval bedoeld is, haha.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:12

Iemand nog tips voor mij? De 100-200 zal ik wel nooit halen maar ik wil graag beter worden :)
San, dat paard van jou vind ik zo mooi! De borst loopt alleen iets raar af vind ik, 150 euro

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:16

Bedankt voor je taxatie :). Ik denk dat ik mijn prijzen maar omhoog moet gooien _O-.

Wat je ziet is een stuk schouder en been (voor ons rechts). En uiteraard nog een stukje hals wat overloopt in de borst.

Voor wat betreft tips... Probeer echt goed te kijken naar wat je aan het tekenen bent. Ook is het soms handig om in te zoomen om te bekijken of iets wel is zoals het lijkt, zo kan een oog op de normale foto een zwart gat lijken, maar als je inzoomt, kan er meer kleur in zitten. Dit kun je dan gebruiken om het oog bijvoorbeeld levendiger te maken. Kijk ook goed naar de haarrichting, wanneer deze zichtbaar is. En probeer in te kleuren in die richting :).

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:23

Dankjewel! Ga ik zeker gebruiken in mn volgende tekening.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:24

Volgens mij had ik bij mijn taxatie van jouw werk ook al wat tips gegeven... Toch?

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:25

Ik doe ook even mee :)

Pagina 81,
Century, 50 euro voor A3
mariekeoo, 40 euro voor A4
Fry, nog geen geld voor vragen
Nienke15, zeker wel 250 euro
plovesb, 150 euro
dynara, 50 euro
MaricoGraphy, 20 euro

Pagina 82
Century, nog geen geld voor vragen
Fnanne, 100 euro elk
amber15, 10 euro voor A4
deviltjh, nog geen geld voor vragen
ZeSteigert, nog geen geld voor vragen
Century, al beter, 10 euro voor A4
IndianRose_, erg mooi :) 300 euro

Pagina 83
MaricoGraphy, 20 euro
Noukie22, nog geen geld voor vragen
Aartje, door de slechte foto lijkt de tekening minder goed dan hij in werkelijkheid is volgens mij. Maar voor zover ik het kan zien, 40 euro voor A4.
Stefieke1997, 40 euro voor A4
mariekeoo, 20 euro
_San87_, 160 euro voor A3

40x50 met pastel
Afbeelding
Ik ben heel erg benieuwd wat jullie hier voor zouden geven :)
Laatst bijgewerkt door Anne_Baukje op 25-11-13 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:26

_San87_ schreef:
Bedankt voor je taxatie :). Ik denk dat ik mijn prijzen maar omhoog moet gooien _O-.

Ik ben heel erg benieuwd wat je prijzen zijn. Ik zie het niet staan op je site, klopt dat?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:34

babe schreef:
_San87_ schreef:

Ik ben heel erg benieuwd wat je prijzen zijn. Ik zie het niet staan op je site, klopt dat?

Dat klopt, inderdaad :). Sowieso is mijn site niet up to date omdat ik met Facebook veel meer bereik heb (en ik Facebook ook veel leuker vind _O-).

Voor een tekening als die van Karlijn, dus A3 formaat grafiet, vraag ik 65 euro :). En het omhoog gooien van de prijzen was eigenlijk meer als grap bedoeld :)).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:36

Wairan is echt bijzonder mooi geworden! Het helpt echt als je een goede referentie foto hebt, hé :). Tenminste, dat vond ik bij het tekenen van Karlijn echt heel fijn, scherpe foto, mooi gedetailleerd.

250 tot 300 euro (neigend naar dat laatste) is denk ik een hele nette prijs gezien het formaat en de uitstekende kwaliteit. Ik moet zeggen dat ik dit echt je beste werk vind, van wat ik me zo kan herinneren.

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:37

Facebook is inderdaad erg leuk :))

Je vraagt echt te weinig! Dat bedrag kun je makkelijk voor A4 vragen.

Bedankt voor je taxatie! :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:42

Voor A4 grafiet vraag ik 45 euro...

Ik wil niet teveel vragen voor wat ik maak, vooral om het een beetje bereikbaar te houden, ook voor mensen die niet veel te besteden hebben, zo heb ik al wat mensen blij gemaakt. Daarnaast vind ik het ook erg lastig om een prijskaartje te hangen aan eigen werk :').

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:48

babe schreef:
Ik doe ook even mee :)

Pagina 83
Aartje, door de slechte foto lijkt de tekening minder goed dan hij in werkelijkheid is volgens mij. Maar voor zover ik het kan zien, 40 euro voor A4.

40x50 met pastel
[ Afbeelding ]
Ik ben heel erg benieuwd wat jullie hier voor zouden geven :)

Bedankt voor je taxatie. Ik zou er 35,- voor hebben gevraagd incl verzenden maar dat had de eigenaresse er toch niet voor over, (was ook niet in opdracht) dus ik heb de tekening nog. De foto geeft inderdaad geen mooie weergave van de werkelijke kleuren.

Tja, het werk van jou... Ik vind het heel moeilijk, maar persoonlijk zou ik tussen de 150-200 uitgeven voor zoiets. Maar dat is meer omdat daar ook wel mijn grens zit van wat ik uit zou geven aan een tekening. (En heeft dus eigenlijk niks met jouw werk te maken) Als je vraagt wat ik denk dat het waard is, dan zou ik wel hoger gaan zitten. Inderdaad wat _San87_ zegt, 300,-. Ik heb er niets op aan te merken. Je bent een van mijn grote voorbeelden en ik blijf hard oefenen om een klein beetje meer in de buurt van jou te komen :+
Laatst bijgewerkt door Aartje op 25-11-13 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:52

Ik vind dat je prijs ook wel omhoog kan San!
babe: Bedankt voor je taxatie, voor dit werk vind ik dat je zeker 300 mag vragen!

Skundi08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:25

Ik wil ook even meedoen :)

@aartje mooi maar door de flits niet goed te zien :p Iets van 35 euro?
@stefieke1997 Mooi gedaan, voor de hond 50 euro en voor het paard 30, er lijkt een stukje halster ofzo bij de neus te missen;)
@mariekeoo Leuk gedaan! 30 euro
@_San87_ Echt woow 130 euro :)
@babe Die is echt heel realistisch zo knap dat het bijna een foto lijkt :D Doe je dat dan met pastelpotloden? 250 euro

Afbeelding
acryl 30x40 (canvas?)

En weer een keer met pastel(krijt) geprobeerd op iets groter dan A4 :o
Afbeelding

Ik ben benieuwd ;)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:43

Verder waar ik gebleven was :)

Pagina 82

IndianRose: Heel mooi, mooi hoe de nadruk op de haas ligt en de omgeving vervaagt - 75 euro

Pagina 83

MaricoGraphy: 1. Ik vind het op zich mooi, maar ik mis nog wat contrast. Ook lijkt de omgeving iets te snel afgemaakt. Iets meer detail zou al heel veel goed doen - 30 euro
2. Ik vind het een leuk perspectief! Ook hier iets meer contrast - 30 euro
3. Leuke compositie. Wat commentaar betreft blijf ik bij bovenstaande - 20 euro
4. Leuk gedaan, ik denk dat ze goed herkenbaar zijn geweest. Toch mis ik wel wat dieptewerking - 25 euro
Noukie22: Mooi begin, maar ik zou hier nog geen geld voor vragen. Het is iets te krasserig en ik mis het contrast en detail. Het hoofd van het paard lijkt ook niet helemaal te kloppen.
Aartje: Ik vind hem erg mooi, alleen jammer dat de flits de tekening zo licht maakt. nu is het contrast niet zo goed te zien. De voorpluk had misschien nog wat meer detail mogen hebben - 50 euro
Stefieke1997:
Je hebt je goed aan je voorbeelden gehouden. Ik zie ook veel contrast :) beide 40 euro
mariekeoo: moeilijk perspectief, leuk gekozen! Het lijkt wel krasserig en ik mis detail en contrast - 20 euro
San: Hij blijft mooi :) Je kan hier wel 100-150 euro voor vragen, naar mijn idee.

Pagina 84

Babe: Ik vind hem echt schitterend. Zo gedetailleerd en aaibaar. 200-250 euro.
Skundi08:1. Leuk gedaan. Ik zie dat je veel verschillende kleuren hebt gebruikt. Wel is het geheel nog wat streperig en de manden zijn erg zwart. Ook zwart heeft veel verschillende kleuren :) - 25 euro
2. Ik vind de sfeer die het oproept heel goed gelukt. De kop van de wolf vind ik niet helemaal anatomisch gezien kloppen. Ook hier zou ik iets meer afwerking willen zien - 20 euro

Aartje schreef:
Century : Mooi werkje! Door het kleurgebruik wordt het een warme tekening. Licht en schaduw zijn mooi verwerkt. echter stoor ik mij iets aan het hoofd. Er klopt gevoelsmatig iets niet helemaal. Ik weet dat je dit mooier had gekunt dus dat is dan een verbeterpuntje. Maar ook hier verder kloppen de verhoudingen prima. De halsspier vind ik ook mooi weergegeven. Er had alleen nog iets meer contract bij het achterbeen gebruikt kunnen worden en iets wat bij de boek. Nu loopt de hals bijna gelijk over op de rest van het lijf, snap je wat ik bedoel? Voor een tinker mist er nog wat 'boeg'.
Waardeschatting: 35,-

Ik snap je zeker, dank je voor je tips!

Mijn laatste werk, een 'land'schap.
Formaat: A3.

Afbeelding

Topic:
The Raw Power of Nature

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 19:03

Babe, ik ben telkens weer jaloers zeg, WAAAAAW! :D Precies echt.
Ik ga mee in de vooraf genoemde prijzen, namelijk 270 zo ongeveer...

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 19:05

@ Century;
Het is niet echt mijn stijl. Er zit wel wat kleur in, maar ik mis nog echt een soort van 'explosie' van water, de geweldige dynamiek. Hiermee ben je wel zeker goed op weg, er zit al een zekere dynamiek in! Ik zou er 35 euro voor geven, daar het niet echt mijn smaak is..

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 20:09

San, ja klopt, dankjewel hiervoor!!
Skundi: Ik vind het nog iets te getekend, het komt nog niet helemaal tot leven vind ik. 20-30
Century: Iets te braafjes, ik mis ook de 'explosie'. 30-40

Dit is een wat ouder werk van een paar jaar terug.

http://nl.tinypic.com/view.php?pic=2jbsbqh&s=5#.UpTj6dLuIjY

Skundi08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:05

Bedankt voor alle tips! Ik heb het paard nog een beetje aangepast:

Afbeelding

@Century Het ziet er goed uit :) maar misschien nog iets meer contourlijnen? 30-40
@ZeSteigert Heel mooi, de kleur is een beetje licht (door de foto waarschijnlijk ;) ) en ik weet niet hoe groot hij is maar iets van 50-60?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 22:09

:oo Zoveel?? Dankje!! Vind die van jou heel mooi maar de lijnen net iets te strak, net iets te getekend.

Noukie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 12:45

Skundi08: paard mooi kleurgebruik, maar iets bij de neus klopt voor mijn gevoel niet - 30 euro
wolf de verhouding klopt niet helemaal, maar de rest is wel goed gelukt - 20 euro
Century: Erg mooi, de verschillende tinten in het water vind ik erg mooi gedaan - 40 euro
babe: Wow! Dit is net een foto! - 200 euro
_San87_: Echt super mooi! Alles klopt gewoon! - 130 euro

Dit zijn een paar tekeningen van mij van een tijd geleden.
Met Stabilo Woody 3 in 1 potloden tekenpapier A3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding