[GAME] Een paard in 5 minuten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Re: [GAME] Een paard in 5 minuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:31

Ja dat is waar. Ik kijk nog wel eventjes, haha. :)

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:33

wat een leuk topic:) kga dit thuis ook eens proberen :)

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 19:45

Dit was wel een moeilijk onderwerp, maar ook leuk om eens uit te proberen :)
Ben benieuwd naar het volgende onderwerp!

_zwikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 19:46

Ik had er 1 gemaakt alleen nu kan ik hem niet op de pc zetten mn sd kaart zegt dattie geformateerd moet worden njah ik ben niet gek natuurlijk.. Dus deze onderwerp sla ik bij deze even over.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:42

Het nieuwe thema voor deze week is

Mythologie

De opbrengsten van het afgelopen thema, klassiek:

~ xXLianneXx
Afbeelding

~ L_bonsai_L
Afbeelding

Afbeelding

~ Nousa
Afbeelding

~ BarockPinto
Afbeelding

~ Rachelle_12
Afbeelding

~ sethlover
Afbeelding

~ vagolijntje
Afbeelding

Thema's die al geweest zijn:

- Vrolijk
- Boos
- Verlegen
- Treurig
- Welsh pony
- Veulen
- Oud paard
- Prins op het paard
- Schattig
- Appaloosa
- Paard en regen
- Fjord
- "Blonde" paarden (domme paarden)
- Hollands Next Top Horse
- Stoer
- Tinker
- Vrijheidsdressuur
- Ezel
- Jeuk
- Western
- Trekpaard
- Kleur
- Shetlander
- Droompaard
- Lente
- Verschil
- Verre streken
- Mystiek
- Ziek(te)
- Close up
- Klassiek

Veel succes en plezier met het nieuwe thema!

Heb je een idee voor een leuk thema? Stuur een Pb naar mij, dan zet ik het bij het lijstje onderwerpen. :)

Fiffill schreef:
De bedoeling van dit topic is om een tekening te maken in 5 minuten. Deze tekening probeer je binnen de tijd zo 'goed' mogelijk te maken (bijv. anatomisch correct etc. ;) ), dit is een goede oefening; je hebt niet veel tijd voor details en je moét gewoon vrij snel schetsen. Het hoeft dus ook niet perfect.
Je zal merken dat hoe vaker je dit doet, hoe beter het gaat. Zo krijg je meer feeling voor wat je maakt, qua (ver)houdingen, uitdrukkingen enz.

Kleine cartoontjes zijn leuk, maar is niet per se de opzet van dit topic. Het sluit niet zozeer aan op het bovenstaande (tenminste, veel dingen die ik hier voorbij zie komen de laatste tijd dan. Natuurlijk kan je ook een cartoontje maken met wel de bovenstaande instelling).

Citaat:
de eerste keer :D
mijn hoogzwangere merrie in de wei :+
in 3 min. heel snel afgeraffeld, ze heeft ook een beetje een lelijke kleur maarja :o

*Ik pak dit gewoon even als voorbeeld*
De opdracht is teken een paard in 5 minuten. Het werkje afraffelen in 3 minuten slaat dus nergens op, heeft niks met de opdracht te maken. Ik zie hier steeds vaker werkjes voorbij komen die of snelsnel zijn gemaakt en meer om het idee gaan dan om het tekenen. Of er zijn juist tekeningen die (veel te) uitgebreid zijn, met hele achtergronden etc; allemaal prima, maar dat is niet de intentie van dit topic. Het is een paard in 5 minuten, niet nog een boom en een weiland en een stal etc.
En "de achtergrond viel niet binnen de 5 min." is ook niet de bedoeling, het zijn niet voor niets 5 minuten. En een paard.
Je hoeft ook helemaal niet alles hier neer te zetten. Stel, je maakt 4 5-minutentekeningetjes, 2 ervan zijn niet zo mooi, 1 is heel mooi en de ander ook wel; dan zet je die laatste twee hier neer. Je kan elkaar ook helpen met commentaar; de bedoeling van dit topic is vooral dat de tekenaars er iets van kunnen leren. Het leuke aan deze opdracht is dat iedereen mee kan doen, en dat je niet supergoed hoeft te kunnen tekenen. Maar het moet wel bij het idee van het topic blijven. ;)

Er is een apart OneMotion-topic. Hier kan je je gewone, leuke en grappige tekeningetjes neerzetten. Tekeningtjes waar je langer dan 5 min. over hebt gedaan, of misschien wel minder, gewoon je eigen dingen: daar is dit topic niet voor bedoelt.

Hier mag je gebruik maken van alle materialen die je wilt. Wil je een paard tekenen in 5 min. met koffie, dan kan dan. Met potlood, met pen, met Photoshop.. OneMotion is een handig programma'tje, waar je erg leuk mee kan tekenen, een soort erg versimpelde versie van het brush-deel van Photoshop. Het is dus prima als je hier graag mee werkt, maar neem de regels en het idee van dit topic in acht. :)

Feedback mag gegeven worden, maar het hoeft niet. Als je zelf graag feedback op je tekening wilt kan je daarom vragen. In de eerste instantie leer je door jezelf telkens te verbeteren als je meerdere 5 minutentekeningen maakt (dat gaat eigenlijk automatisch, die vooruitgang, al doende leert men) maar als je bijv. ergens vastloopt of gewoon graag tips wil dan is dat natuurlijk geen probleem.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:48

Jaaaa erg leuk thema!!! Kijken wat ik of ik wat kan maken met de beperkte tijd die ik heb deze weken :=

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:21

Heeft iemand een uitleg van het woord 'Mythologie' ? :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:31

"Mythologie is de systematische behandeling, in literaire, wetenschappelijke, mystieke of religieuze vorm, van de verzameling mythen van een volk, een religie of een sociale groep.
Mythe (Grieks: mythos; μυθος) betekende oorspronkelijk in het Grieks gesproken woord, verhaal. De betekenis is afhankelijk van de context:
* Al vanaf Homerus krijgt het de betekenis, die we als hoofdbetekenis moeten zien: heilig, overgeleverd verhaal van een volk over zijn herkomst en godsdienst.
* Vanaf de 19e eeuw wordt het begrip mythe gehanteerd door wetenschappen als psychologie, culturele antropologie en sociologie met een specifieke betekenis van het begrip mythe.
* Daarnaast betekent het begrip mythe in het dagelijks spraakgebruik niet veel meer dan een als waar aangenomen verzinsel; in deze betekenis spreekt men ook wel over een Broodjeaapverhaal. Maar dan is dit begrip eigenlijk niet meer te onderscheiden van termen als: fabeltje, sprookje. Met het begrip mythe probeert men een persoonlijk held tot halfgod te verheffen.

In tegenstelling tot sage, sprookje en fabel gaat het bij mythen over goden en halfgoden."

Denk aan de Griekse mythologie, met paarden zoals Pegasus, en nog veel meer. De Noorse mythologie met het achtbenige paard Sleipnir van Odinn, om nog een voorbeeld te noemen. De Ierse Kelpie, het vleesetende waterpaard. Er is heel veel! :)
Op de Boktwiki is veel te vinden over mythologische paarden.

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:38

Dankje, nu weet ik wat het ongeveer inhoud en ga ik wat proberen! Het kan zijn dat het dan net iets afwijkt :)) :)

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:48

Yes yes mythe!!
Nou kan ik mooi die knol van hercules gaan tekenen 8D

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:20

Ik doe ook weer mee. Ik heb linux en daar kan geen fotofiltre op ofzo, en ook mijn tekentablet niet. Dan moet ik eerst weer opnieuw opstarten en naar windows, want daar kan ik niet op internet. Heel irritant, daarom kan ik het soms niet opbrengen om iets neer te knallen.

Als ik aan mythes denk denk ik aan de sfinx. Hier een paard die begrijpt dat hij niet helemaal goed ligt.
Afbeelding

En hier dat ene beest van Harry Potter, let niet op het gezicht van dat mens.
Afbeelding

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:34

Beetje afgezaagd maar hier is mijn 'Pegasus'
In 4:30 min. mijn onemotion en de touchpad van mijn laptop

Afbeelding

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:50

Paintlinger die is mooi :D

RosijnenMix_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:24

Wauw Paintlinger :)

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:28

Pfoei dat was moeilijk!En de vleugels zijn een beetje mislukt...maar voor de rest ging t nog wel(voor deze had ik 5 en een halve minuut nodig,srry..moest voor de schaduw)
Afbeelding
Het is toch niet Pegasus geworden uit hercules,maar Wiek uit het eerste boek van narnia ;)
er stond dat zijn vleugels koper en kastanjebruin waren,dus zo heb ik t gekleurd :D

RosijnenMix_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 18:41

Sorry mensen, heb hem in 7 min. gemaakt :o
Ik ben amaterur/beginner hoowr xd.
Sorry TS :)
(geen tijd genoeg voor alles in wat dikkere brush te doen :oo )
Afbeelding

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 19:44

Leuk Rosijnenmix,maar had je 'm misschien niet beter op een blanke achtergrond kunnen doen?Je kan ook onemotion gebruiken,een handig programmatje dat een paar pagina's terug ergens wel staat.(de link dan he.)Verder vind ik hem zeker leuk,en de vleugels vind ik ook mooi gedaan,daar heb ik zelf altijd erge moeite mee :)

Please kan er nog iemand reageren op de mijne,want de laatste tijd heb ik telkens het ongeluk dat niemand op de mijne reageert :+ 't hoeft niet eens positief commentaar te zijn(zou wel leuk zijn natuurlijk,maarja :Y) )

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 20:00

@ Shego, Erg leuk gemaakt maar de vleugels zitten wat hoog voor mijn gevoel en zijn nek in verhouding met hoofd klopt niet helemaal maar zeker leuk gedaan! :)

Nousa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 20:23

Afbeelding

Eenhoorn/pegasus in 4 min! Vind zelf nog best goed gelukt voor de tweede keer met one motion!

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 20:31

Hey, ik ben de link van dat tekenprogramma kwijt, weet iemand deze misschien?
Waarmee je tekeningen zoals Paintlinger en Nousa maakt?

Paintlinger, vind ie wel echt gaaf trouwens!

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 20:32

onemotion?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 20:33

Loizy: Die van mij met onemotion.com en dan met de touchpad van mijn laptop tekenen......

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 20:34

Ojaa, dankjullie!

Wat een moeilijk thema, ik wacht even af tot de volgende ;)

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:04

wat een leuk toppic!
ik bewaar hem even voor als ik meer tijd heb...

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:40

@Paintlinger: Mooi! +:)+
@Shego: supergaaf hoofdje heeft de jouwe :+: echt dreamy :j
@RosijnenMix_: de compositie - over het hele vlak - vind ik erg goed :j Waarom blauwe oren? :+