[VER] Ik heb je liever dan lief…

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rocamor

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 06:41

Die wisseling vond ik goed gedaan. Het houdt de lezer scherp

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 09:49

Inderdaad, fijn weer even een andere wending! Goed stuk weer TS! :j

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-22 10:46

Dankjulliewel! :D

Ergens vind ik het ook wel jammer dat het verhaal straks klaar is, maar hé, aan alles komt een einde.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 10:49

Dan ga je maar een vervolg schrijven over Bibi en Niels, dat dat knipperlicht wordt door het knippelicht Daan-Niels. En uiteindelijk valt Bibi dan op Syl en Niels overlijdt aan 1 of andere enge SOA ofzo.

hint hint

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 10:58

Was heel leuk om te lezen. Waar ik benieuwd naar ben, als dit een echt boek is, hoeveel bladzijdes zou het dan zijn?

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 11:32

madeliefw schreef:
Was heel leuk om te lezen. Waar ik benieuwd naar ben, als dit een echt boek is, hoeveel bladzijdes zou het dan zijn?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar!

Haha Rocamor. :')

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-22 15:26

Niet veel later hoor ik voor de tweede keer de deurbel gaan en ik loop naar de voordeur. Als ik deze opendoe word ik overvallen door Feline die zich vastklampt aan mijn benen en heel hard “mama!” roept. Ik aai haar liefdevol over haar zijdezachte haren en geef Tygo een kus, die nog bij Niels in zijn armen hangt. Zonder geluid te maken, inhaleer ik Niels zijn luchtje. Dat is een van de dingen aan hem die ik ontzettend mis, het lijkt ook of mijn hart een klein beetje begint te gloeien als ik zijn geur ruik. Niels zet Tygo op de grond terwijl Tygo nog één vinger van hem vasthoudt om zelf te kunnen “lopen”. Feline is al doorgelopen naar de woonkamer en Niels doet samen met Tygo een poging als ik de voordeur achter ze dichtdoe.
Eenmaal binnen heeft Feline de kist met speelgoed al open weten te krijgen en zit samen met Tygo te graaien naar iets om mee te spelen. Niels heeft al plaatsgenomen op zijn vaste plek en ik loop met de thee naar mijn vaste plek op de bank.

‘En hoe hebben ze het gedaan?’ – Ik hint naar Feline en Tygo.
‘Ik denk dat Tygo best wel last heeft van groeipijnen, want hij heeft veel gehuild. Feline daarentegen is echt heel lief geweest, ze wil continu meehelpen met “zorgen” voor Tygo en haar dokterstasje maakt overuren.’
‘Ach wat ontzettend lief van haar, mevrouw de grote zus.’
‘Dat lieve heeft ze van haar moeder.’ – Hij knipoogt naar me als hij dit zegt.
‘Ik weet dat je het lief bedoelt, maar doe maar niet…’
‘Je verdient het gewoon, je mag een complimentje best wel aannemen hoor.’
‘Niels… Ik kan geen complimentjes van je aannemen. Je weet dat het me pijn doet omdat je met Bibi bent en ik er automatisch meer in zie dan enkel een complimentje.’
‘En wat als ik je zeg dat je er best meer achter mag zoeken dan alleen een complimentje?’
‘Dan vind ik je een ontzettende banketstaaf. Dezelfde reden als ik je net gezegd heb.’
‘Je bent wel minder goed geworden in subtiele hints oppakken hè?’ – Hij zit me half lachend aan te kijken. Ik kijk hem wat verbaasd terug aan.
‘Daan, ik probeer je subtiel te vertellen dat Bibi en ik over zijn. Ik loop nog steeds bij de psycholoog en hij heeft me in laten zien dat mijn hart nog altijd bij jou ligt. Ook heeft hij gezegd dat ik hier duidelijk over moet zijn naar jou toe en dat we het gesprek open moeten houden. Ik mag, kan en ga niet van jou verwachten dat je nu in mijn armen valt en dat we voor altijd gelukkig zijn samen, maar ik wil je wel laten weten dat ik ervoor open sta om samen te kijken wat voor ons werkt.’ – Voor het eerst in tijden zie ik iets van onzekerheid in zijn gezicht, hij is heel kwetsbaar nu.
‘Het voelt een beetje raar zo, Niels… Je bent van mij naar Bibi gehopt en komt nu weer terug naar mij? Is het niet verstandiger om even alleen te zijn?’
‘Ik wil niet alleen zijn. De hele reden dat ik met Bibi ben geweest, is zodat ik niet onder ogen hoefde te komen dat wij niet meer samen waren.’
‘Dat klinkt ontzettend lief en mooi nu, maar je was gedurende onze relatie ook “met” Bibi.’
‘En jij met Syl.’
‘Ik ga deze discussie niet nog een keer met je voeren. Je weet dat ik nog steeds gevoelens voor je heb, maar ik wil niet weer de deksel tegen mijn neus krijgen. Ik ben net een beetje herstelt en begin weer op te krabbelen.’
‘We kunnen ook weer opnieuw beginnen? We gaan op een date, blijven vooralsnog apart wonen en doen alles op jouw tempo. Als je dat niks vindt, dan stoppen we ermee.’
‘Ik ga heel eerlijk tegen je zijn nu; ik zou het liefst in jouw armen vallen en me volledig aan je geven, maar…’

Ik krijg geen tijd om mijn zin af te maken, hij heeft zijn lippen al tegen de mijne gedrukt en als ik heel eerlijk ben voelt dit zo ontzettend goed. Zijn hand heeft hij achter mijn hoofd en zijn ogen gesloten. Ik voel zijn lippen wat van elkaar gaan, maar voordat hij de kans krijgt om over te gaan in een zoen, duw ik hem wat van me af.

‘Vind je het niet fijn?’
‘Nogal invasief… Ik heb mijn zin nog niet afgemaakt.’ – Hij kijkt wat bedrukt.
‘Ik wilde dus zeggen dat ik het idee heb dat jij het niet rustig aan kunt doen, jij gaat meteen vol gas en anders verlies je interesse…’
‘Nu kan ik zeggen dat dit niet het geval is, omdat ik graag op je wacht, maar ik geloof dat ik net mijn eigen glazen in heb gegooid door je te kussen…’
‘Buiten dat, vraag ik me af of jij het kunt accepteren dat Syl nog steeds een onderdeel is van mijn leven.’
‘Dat vind ik moeilijk, ja. Zeker omdat ik haar niet vertrouw.’
‘Beginnen we dan niet al op min tien?’
‘Daan, ik wil je niet in verlegenheid brengen, maar ik hou oprecht nog ontzettend veel van je. Jij bent mijn droomvrouw, dat zul je ook altijd zijn. Ik weet dat ik een heleboel fouten heb gemaakt, die geef ik ook stuk voor stuk toe, maar ik werk echt ontzettend hard aan mezelf om nooit meer diezelfde fouten te maken. Ik wil je niets opdringen, ik ben er echter van overtuigd dat wij bestemd zijn voor elkaar. De aantrekkingskracht die er nog tussen ons is, heb ik met niemand anders. We zijn even bij elkaar weggedreven, maar ook weer bij elkaar teruggekomen en ik denk dat dat niet zonder reden is.’

Ik kan even geen antwoord geven, ik loop naar de kinderen toe en geef ze beide een kus op hun hoofd voordat ik doorloop naar de keuken. Ik durf niet in te gaan op wat hij me nu voorhoudt. Er is eigenlijk niets mis met wat hij wil proberen, want als ik eerlijk ben naar mezelf wil ik eigenlijk weer heel graag terug naar hoe het was voordat alle trammelant is begonnen. Waarbij we beiden nog gelukkig waren met elkaar en vooral genoeg hadden aan elkaar. Nu kan ik voor hem natuurlijk niet invullen of hij genoeg zou hebben aan mij, voor mezelf steekt het iets anders in elkaar. Ik weet namelijk niet of ik genoeg heb aan alleen Niels, hoe hard dat ook klinkt. Niet zozeer op het vlak van andere mannen, ik heb namelijk nooit naar andere mannen gekeken en gedacht dat er een betere rond zou lopen dan Niels. Ik heb echter ook een stukje van mezelf leren kennen dat ik nu niet meer kan negeren, een stukje dat nieuwsgierig is naar vrouwen… Ik draai mezelf weer om naar Niels, die naar me is blijven kijken gedurende mijn moment van bezinning.

‘Niels, lieve schat, dan zal ik ook eerlijk zijn naar jou.’ – Ik loop weer naar de bank en ga naast hem zitten. Ik praat zacht zodat de kinderen het niet kunnen horen.
‘De afgelopen weken heb ik niets liever gewild dan weer samen met je zijn, ik heb het meerdere keren gewenst zelfs. Ik heb ook gewenst dat ik nooit iets met Syl gedaan zou hebben… Niet omdat ik het vervelend vind, juist het tegenovergestelde… Ik heb genoten van de manier waarop ze me lief heeft gehad, de manier waarop zij intiem met me was en het heeft een nieuwsgierigheid aangewakkerd die ik niet uit kan zetten. Ik ben bang dat wanneer ik met jou samen ben, ik je kwets omdat ik die nieuwsgierigheid achterna ga.’ – Nu is hij degene die niet lijkt te weten wat te zeggen. In zijn blik lijk ik iets te herkennen van begrip, maar daarachter schuilt wel een soort afkeer. Waarschijnlijk denkt hij dat ik het heb over het vreemdgaan met Syl.
‘Daar kan ik niets van zeggen, want dat kan ik niet voor jou bepalen. Feit blijft dat wanneer wij bij elkaar zouden komen, het alleen wij tweeën zijn… Ik wil je niet delen, ik zou er niet mee om kunnen gaan en ontzettend jaloers worden.’
‘Geef me even de tijd om alles op een rijtje te zetten. Ik kets niet meteen af dat we ooit misschien weer samen komen, maar ik heb echt nog even tijd nodig om alles een plek te geven.’ – Ik streel hem langs zijn wang met de palm van mijn hand en voel dat hij zijn hoofd nog even extra tegen mijn hand aan duwt.
‘Alle tijd van de wereld voor jou.’ – Hij pakt mijn hand en geeft er een zachte kus op.
‘Nou, om zaken niet nog lastiger of zwaarder te maken, zal ik weer eens op huis aangaan. Jij redt het met de kids?’
‘Natuurlijk red ik het met de kids. Jij veel plezier met jouw ouders en dan zie ik je zondag weer.’

Hij loopt zelf naar de voordeur nadat hij de kinderen nog een kus heeft gegeven en ik ruim de vaat op voordat ik nog even bij ze op de grond ga zitten.
Het avondeten gaat naar alle verbazing vloeiend en zelfs het naar bed gaan is geen probleem. Feline vraagt nog om een verhaaltje en wanneer het verhaaltje uit is kruipt ze dicht tegen me aan.

‘Mama?’
‘Ja, schat.’
‘Ik wil niet meer wisselen.’
‘Wisselen?’
‘Bij papa en bij jou.’
‘Vind je het vervelend?’
‘Ja. Ik wil alleen hier zijn.’
‘Hier in huis of hier bij mama?’
‘Hier met papa en mama.’
‘Dat gaat niet lieverd. Papa en mama kunnen even niet samen in een huis.’
‘Waarom?’
‘Dat is moeilijk uit te leggen.’
‘Heeft papa straf?’ – Ik moet een beetje lachen om de verklaring die ze probeert te bedenken.
‘Nee, papa heeft geen straf. Papa en mama vinden elkaar nog lief, maar willen even in twee huizen wonen.’
‘Waarom?’
‘Omdat papa en mama soms boos worden op elkaar in één huis.’
‘Oh… Moet ik ook naar een ander huis als je boos wordt op mij?’
‘Nee schat, dat werkt niet zo. Jullie mogen altijd blijven.’
‘Mag papa ook weer blijven als je niet meer boos bent?’
‘Dat bepalen papa en mama samen. Daar hoef jij je niet druk om te maken.’ – Ik zie dat ze probeert om er iets van te maken dat voor haar te begrijpen is, aangezien ze haar wenkbrauwen in een diepe frons heeft getrokken.
‘Ga nu maar lekker slapen lieverd, dan gaan we er een leuke dag van maken.’ – Ik geef haar nog een kus op haar hoofd en stop haar in. Haar knuffel in haar armen geklemd.

Als ik haar slaapkamer uitloop en de deur op een kier laat, fluister ik nog dat ik van haar hou en loop vervolgens naar beneden na nog even snel bij Tygo gekeken te hebben.
Weer beneden spelen de woorden van Niels nog door mijn hoofd, het leek er echt op dat hij heel serieus was in zijn voorstel om weer samen te komen. Al weet ik niet hoe ik me erbij voel dat hij dan meteen vanuit Bibi weer bij mij zou komen.
Eigenlijk gelijktijdig met de gedachte aan een relatie met Niels, speelt Syl ook weer door mijn hoofd. Als ik denk aan hoe ze er vanmiddag uitzag, zo onbezonnen en “vrij”, zo was ze in het begin ook. Dat is de Syl waar ik kriebels van in mijn buik heb gekregen, die me mateloos intrigeerde en ervoor zorgde dat ik naar mezelf keek en me liet beseffen wat een brave burgertrut ik mijn hele leven ben geweest. Aan de andere kant ben ik nooit ontevreden geweest met mijn “burgertruttenleven” met Niels. Weliswaar hebben we onze strubbelingen gehad en is het lang niet altijd rozengeur en maneschijn geweest, maar over het algeheel genomen was ik wel gelukkig.

Blijkbaar ben ik op de bank in slaap gevallen, aangezien ik mijn ogen opendoe en de woonkamer het eerste is dat ik zie. Het is nog donker buiten dus het zal behoorlijk laat óf vroeg zijn. Ik pak mijn telefoon om te kijken hoe laat het is en zie dat ik een aantal berichtjes heb. Éen berichtje van Niels; dat ze inmiddels vertrokken zijn, een berichtje in de wiskunde-sectie en ook een berichtje van Syl.

“Hey Daniël, sorry dat ik vanmiddag ineens voor jouw deur stond, ik was oprecht in de buurt, al klonk het als een rotsmoes. Ik heb nog even gekeken en zondagavond zou wel even kunnen, dus als je aanbod nog steeds staat, zie ik je zondag!”

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-22 15:27

MarrieLeen schreef:
madeliefw schreef:

Daar ben ik ook wel benieuwd naar!

Haha Rocamor. :')

We zitten nu op 278 A4'tjes in Word. :P

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 17:17

Oei ze ziet Niels zondag weer en nu dus Syl ook, wat een soap zeg. Een pure rollercoaster van gevoelens....

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 08:22

soeboenoe schreef:
We zitten nu op 278 A4'tjes in Word. :P

Jeetje dat zou je niet zeggen! Ik lees alles op mijn telefoon dus is het heel smal, als het gewoon brede Word zinnen zijn had ik het gevoel dat het helemaal niet zo veel zou zijn :oo

Goed stuk weer!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 09:37

Goed stuk weer

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 13:57

Ik kijk met smart uit naar het volgende stuk TS ;) :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 15:17

Ik raak er een beetje uit :(:)

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 16:17

pimaude schreef:
Ik raak er een beetje uit :(:)

Ik ook :o

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 18:46

Ik ook idd. Wel jammer!
Toen we wekelijks een stuk konden lezen, bleef je er wel beter in. Maar als t af is, ga ik t zeker nog eens van voor tot achter aan een stuk door lezen :)

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-22 12:40

Hey sorry, ik snap dat jullie eruit raken.
Helaas is het zo dat er nogal veel gebeurd in mijn persoonlijke leven waardoor het schrijven een klein beetje op pauze heeft gestaan. Ik ga in ieder geval proberen om weer wekelijks iets te plaatsen al is het maar een klein stukje.

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 07:26

Sterkte iig en doe rustig aan!

MissJG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 16:40

Dat gaat altijd voor ts! We wachten gewoon rustig af :knuffel:

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 14:38

ik wacht ook rustig mee ;) lees het hele verhaal later nog een keertje helemaal terug.

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-22 14:50

Dankjulliewel! :)
Ik vind het zelf nog steeds leuk om te schrijven, alleen soms is er minder tijd dan je zou willen.
Voor vandaag een klein stukje, niet heel spectaculair, maar het is weer een begin!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik stuur terug dat mijn aanbod nog steeds staat en dat ze zondag vanaf een uur of 20.00 welkom is. Ik weet wel dat ik tegen haar net zo eerlijk ga zijn als dat ik tegen Niels ben geweest. Ik verwacht namelijk dat er bij haar nog steeds gevoelens in het spel zijn en ik denk dat ik oprecht kan zeggen dat mijn gevoelens voor haar er wel zijn, maar beperkt. Ik wil haar niet kwijt, maar ik wil niet met haar samen zijn zoals zij met mij samen wil zijn.

Ik kijk nogmaals op mijn telefoon en ik zie dat het 06.15 is en dat het weinig zin heeft om nog naar bed te gaan. Op kousenvoetjes sluip ik de trap op en loop naar de douche waar ik een heerlijke hete douche neem. Wanneer ik uit de douche kom stappen, hoor ik Feline al roepen. Ik sla een badjas om en wikkel mijn haar in een handdoek voor ik naar haar kamer loop. Als ze aan het ontbijt zit, haal ik Tygo van boven. Als hij met een fles in de box zit, kleed ik me vliegensvlug aan en zet mijn haar vast met een klem.
Feline heeft maar een halve boterham op als ik beneden kom, ze staat bij de box en Tygo heeft het op een brullen gezet. Ik zie dat Feline probeert om hem de fles terug te geven die hij weggegooid heeft. Zou Niels hierop gedoeld hebben?
Ik pak hem op en probeer hem de fles nogmaals te geven als hij op schoot zit. Na twee voorzichtige slokken, gooit hij de fles weer weg en begint weer te huilen. Hij blijft naar zijn oortjes grijpen en in zijn oogjes wrijven, dus misschien toch geen groeipijnen?
Ik besluit om hem toch maar een zetpil te geven, aangezien hij ook een beetje warm aanvoelt. Ik vertel aan Feline dat we vandaag helaas niet naar de dierentuin gaan omdat Tygo een beetje ziek is en ondanks haar enorme teleurstelling besluit ze om dan met haar knuffels “dierentuin” te spelen.

De huilende Tygo heeft de dagen erna ook nog aangehouden, maar volgens de huisarts zou het ook kunnen komen omdat zijn tanden doorkomen. Mocht hij nu echt koorts ontwikkelen, dan mochten we even langskomen. Gelukkig is dat niet het geval geweest, al voel ik me wel een beetje schuldig dat ik maar amper leuke dingen heb kunnen doen met ze. We zijn voor Feline nog even naar een speeltuin geweest terwijl Tygo in de kinderwagen heeft liggen slapen met weer een zetpil. De rest van de tijd heb ik wel spelletjes met Feline gedaan en geprobeerd om Tygo nog een beetje te entertainen, maar veel kwam er niet uit hem.
Als ik hun tassen met spulletjes voor bij Niels weer naar beneden haal, stop ik er nog 2 bijtringen bij die hij in de koeling kan leggen. Dat is het enige waar ik hem een beetje af heb kunnen leiden de afgelopen dagen.

Ik stuur Niels een berichtje of hij nog binnenkomt voor thee of dat hij meteen door wil rijden, waarop hij vrijwel meteen antwoord dat hij meteen doorgaat.
Als hij voor de deur staat, praat ik hem snel bij over Tygo en de bijtringen in zijn tas, dat hij hem goed in de gaten moet houden en dat de huisarts al op de hoogte is. Hij mompelt nog iets in de trant van “geen zorgen, komt goed” voordat hij de tassen van de kinderen achter in zijn auto zet en de kinderen vastmaakt in de autostoelen. Hij verontschuldigt zich voor zijn korte bezoek, maar dat hij echt ontzettend gesloopt is en graag nog even wil ontspannen met de kinderen voordat het bedtijd is.
Ik zwaai ze uit en plof zelf ook op de bank, het is pas 16.00 dus ik heb nog even de tijd om een middagdutje te doen voordat Syl hier straks aankomt. Al snel dommel ik in en na wat wazige dromen, word ik om 18.20 weer wakker, al voel ik me nog steeds niet uitgeslapen. De restjes van de afgelopen dagen dienen als mijn avondeten en om 19.55 zit ik gewassen en gestreken op de bank, met een licht zenuwachtig gevoel. Niet veel later gaat de bel en wordt mijn zenuwachtige gevoel nog iets versterkt. Als ik de deur open, staat daar een stralende Syl. Haar lange blonde haren heeft ze nonchalant over haar schouders hangen en een glimlach siert haar licht opgemaakte gezicht.

‘Hey!’

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 14:57

lekker kort stukje maar leest weer fijn weg ;)

Nynkex01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 19:29

Doe maar pb hoor :')
Fijn stuk weer!

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 09:47

ik lees nog steeds mee, maar heb het idee dat de tijd niet helemaal klopt. Er is een jaar verstreken, maar Tygo groeit niet mee, lijkt het....Of ik ben zelf de draad kwijt :o

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-22 19:17

ChristaMoor schreef:
ik lees nog steeds mee, maar heb het idee dat de tijd niet helemaal klopt. Er is een jaar verstreken, maar Tygo groeit niet mee, lijkt het....Of ik ben zelf de draad kwijt :o

Tygo groeit wel mee :j (Al zijn we nog geen heel jaar verder :o )
Maar krijgt nog steeds de fles :D
Om een idee te geven, Tygo is nu ietsje ouder dan een jaar.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 17:15

Oehh een teaser.. Nu nog meer benieuwd naar de rest!