[CHALLENGE]2016: een tekening per dag/week

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 16:45

Snap dat je blij bent met hoe het oog er nu op staat. Mooie update :j

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 18:55

Ha allen!

Van mij al heel lang geen update meer, dus dat werd tijd!

Eerlijk is eerlijk, van dagelijks tekenen komt het nu niet. In de zomer zijn er ook zoveel andere leuke dingen te doen. Dus ik heb besloten het dagelijkse lekker los te laten maar ik teken/schilder/experimenteer nog wel heel regelmatig :). Ik vind het leuk om te blijven experimenteren en steeds minder afhankelijk te worden van voorbeelden/inspiratie plaatjes en meer uit het hoofd te werken.

Nou, daar komen ze dan! Ik heb overigens nog wel wat meer gemaakt dan wat in deze update staat.. maar dit leek me voor nu wel even genoeg en die heb ik nog niet op de foto gezet ;) .

Ter info, in mijn achtertuin lopen mijn paardjes. Een trekpaard en shetlander, dat verklaart vast een hoop tekeningen :D .

1. Een snel trekpaardkrabbeltje uit het hoofd.
Afbeelding

2. een shetlanderkrabbeltje uit het hoofd
Afbeelding

3. daardoor kwam ik op het idee om eens een meer cartoonachtige variant daarvan te maken.
Afbeelding

4. Zomaar een schetsje uit het hoofd, eens proberen of die lastigere poses zonder voorbeeld ook nog een beetje willen kloppen. Een hoofd en een paard van opzij lukt wel, maar van achter/voor etc. wordt toch al een stuk lastiger....
Afbeelding

5. veulen, naar voorbeeld volgens mij.
Afbeelding

6. oogje uit de losse pols.
Afbeelding

7. trekpaardje, maar dan eens met zwarte én witte inkt op gekleurd papier. Ik zag alleen te laat dat ik zn hoofd een beetje te kort heb gemaakt naar verhouding, maar verder vind ik m wel leuk geworden.
Afbeelding

8. beetje klooien met kleuren.
Afbeelding

9. friesje
Afbeelding

10. appaloosa
Afbeelding

Dan ook wel leuk om te laten zien, een ander project waar ik al best wel lang aan werk. Hond met fazant in olieverf.

Ik heb niet alle tussenstappen op de foto, maar wel heel wat. tussen de meeste foto's zit ongeveer 3 a 4 uur werk denk ik.

11. ondergrond achtergrond.
Afbeelding

12. ondergrond hond.
Afbeelding

13. neusje verder uitgewerkt.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

16
Afbeelding

17
Afbeelding

18. en hier zijn we nu, maar hij is nog niet klaar... daar zullen nog wel wat uurtjes werk in gaan....
Afbeelding

Selina

Re: [CHALLENGE]2016: een tekening per dag/week

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 19:05

Die cartoon <3

En wow die hond!

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 19:06

En natuurlijk ook weer even een reactieronde :)...

Sanneb: Gaaf project en update's! Ben erg benieuwd, wat voor een materiaal gebruik je voor de kat? (of lees ik daar overheen?). Leuk om te zien hoe je je lagen opbouwt.

zwanepol: je updates blijven erg goed! Er zitten echt hele mooie werkjes tussen de zwart wit tekeningen! Leuk om te zien dat ondanks dat je veel tekeningen in deze stijl doet het niet saai wordt om naar te kijken omdat elke tekening weer zijn eigen lichtinval heeft. JE blijft daarmee spelen, knap!.

Van je tekeningen op wit papier springt die ene appaloosa links onderin er echt uit.

Seven,
Hond: leuk, de vachtstructuur is goed gelukt!
paarden: Met name je akhal teke (hoe schrijf je dat...) vind ik erg gaaf! mooie pose en kleurgebruik. Het licht valt heel mooi op het hoofd. Ik vind het streperige helemaal niet storend, juist leuk levendig.

Uska, leuke tekening. Knap hoe je dat bos zo mooi hebt weergegeven. Er zit veel diepte in je bos, knap!

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 19:45

Pff pompompom wat ben jij goed!
Je olieverf ook geweldig en mooi om de stappen te zien.

De kat verf ik ook met olieverf. Deze keer wel op papier.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 21:05

Leuk pompompom dat je er weer bent! Ik vergaap me steeds aan jou mooie stijl, echt om te kwijlen +:)+

Je olieverf schilderij wordt ook echt prachtig! <3

Ik loop nog steeds ruim 2 weken achter, merk dat ik ook haast geen inspiratie meer heb omdat ik niet meer weet wat ik moet tekenen.
Er zit zoveel in mijn hoofd maar zoals ik het wil komt het er niet uit |(

Ik hoop dat ik morgen ergens nog tijd kan vinden om weer wat neer te kalken... ;) :+

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 23:15

Gave werkjes pompompom! Vooral de inktwerkjes vind ik erg leuk qua stijl :D
Mooi ook om de tussenstappen van je schilderij te zien, mooi kleurgebruik :j

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 14:07

Week 28
Ik loop een beetje achter. O:)

Afbeelding

@PomPom
Ik vind jouw tekeningen/schilderingen echt geweldig. <3

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 17:02

Week 29
Even iets uitgeprobeert, is ie mooier met of zonder verf spatters?

Afbeelding

Afbeelding

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 22:22

zonder vindik, dit papier is duidelijk niet gemaakt voor zoveel water, er is zelfs een laagje los gekomen. Ik denk dat je voortaan beter aquarel papier of iig dikker papier kunt gebruiken ! :)

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 23:00

Dat stukjes loskomen heb ik zelf perongelijk gedaan omdat er iets fout was gegaan bij het verven, toen wou ik het weghalen, maar tsja...dat gaat niet zo goed bij verf. Dus dat komt niet door het gewone verven. :j

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 23:00

Wat is het stil hier, iedereen aan het genieten van de zomer?
Ik heb eindelijk mezelf op een daglicht lamp getrakteerd en gelijk enthousiast een nieuwe schets opgezet.
50x70 word mijn grootste tot nu toe.
Ik ben zo blij met de schets, nu niet verknallen met schilderen haha.
Afbeelding

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 13:59

Eerste laag <3
Afbeelding

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:09

Ik ben ook nog bezig, al gaat het niet heel snel :)
Mijn laatste werkjes:
Week 26:
Afbeelding

Week 28:
Afbeelding

Week 29:
Afbeelding

En even een snel reactierondje:
Sanneb:
Woww. Die hond is echt prachtig! En dit is nog maar de eerste laag? ik ben benieuwd hoe hij is als hij af is
Die poes lijkt ook echt heel goed zeg!

Athelas:
Week 29: Het idee met die spetters is leuk, maar omdat het papier het niet aan kan, vind ik zonder mooier. Met ander papier waren die spetters zeker een succes geworden.

Pompompom:
Leuk dat je de tussenstappen ook laat zien!
Al die dingen die je zo uit het hoofd en de losse pols doet zijn echt zo goed! Ik wilde dat ik dat zo even kon neerkrabbelen haha.

Zwanepol:
Week 30: Ik moest bij linksonder echt even kijken of het niet een foto was. Zoals gewoonlijk prachtig.

Uska:
Bedankt voor je feedback ^^ Jouw week 31 is ook super gaaf. Hij heeft echt een super fijne sfeer.

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 12:20

Marrie_L Je schaduwen worden al steeds beter. De handen vind ik ook een heel mooi onderwerp. Zoiets lijk mij ook leuk in te tekenen of schilderen ooit.

Soms lukt alles. Gisteren had ik zo'n dag en dus heb ik mijn eerst geschilderde paard weer tevoorschijn gehaald. Nu ik wat meer geoefend heb zag ik toch nog een hoop verbeterpunten. Afbeelding

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 23:36

Afbeelding

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 16:25

Athelas: Vind 'm zonder verfspatten mooier, maar wel een erg leuk idee zo met gekleurde spatten bij grafiet :j

Marrie_L: Mooie werkjes! Bij de eerste twee vind ik je lichtval erg mooi,
bij de handentekening viel mij gelijk de diepte op die je er in hebt weten te krijgen, knap gedaan! :j

Sanneb: Leuk dat je de Arabier er weer bij hebt gepakt voor kleine verbeteringen! Vind hem erg mooi <3
Je hond is prachtig zacht en vooral de neus, ogen en linkerhelft van het hoofd vind ik erg geslaagd :j
Ben benieuwd hoe hij wordt!

Week 32, grafiet op A5:
Het voorhoofd is wat te hoog geworden, maar verder ben ik best blij met deze gezien het lastige onderwerp :P
Afbeelding

Week 33, graphitint op A5:
Afbeelding

Week 34, grafiet op A6:
Afbeelding

En week 35, waar ik erg blij mee ben :D
Het is een digitale tekening, mijn eerste serieuze projectje.
Ik heb gebruik gemaakt van een line-art van een eigen foto, omdat ik mij wilde focussen op het inkleuren, gezien het schetsen wel lukt.
Ik heb geen gebruik gemaakt van color-picking en het is haartje-voor-haartje getekend.
Er zit ongeveer 37 uur werk in en het is mijn eigen hond, naar aanleiding van een eigen foto :D
Helaas doet het verkleinen hem absoluut geen recht, dus hierbij een linkje naar groter formaat: http://oi66.tinypic.com/16gdifq.jpg
Afbeelding

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 15:59

Week 30 & Week 31

Afbeelding

&

Afbeelding

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 22:24

Week 32
Afbeelding
Ik heb meer aandacht aan de ridder dan het besteed, maargoed. :P

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 17:26

Week 33

Afbeelding
bij nader inzien had ik misschien andere kleuren moeten gebruiken, maar het is een uitprobeersel. :)

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 15:33

Athelas:
1. Netjes gedaan: mooie verhoudingen en uitdrukking! Je zou het contrast evt. nog iets omhoog kunnen gooien.
2. Erg mooi gespeeld met diepte en het wit-op-zwart pakt mooi uit bij deze houding! :j
3. Bij deze is het contrast al veel beter, maar het oortje lijkt net wat aan de kleine kant.
4. Leuk onderwerp zo met die ridder erbij! Vind hem mooi open en je hebt goed met contrast en diepte gewerkt. Deze tekening zou je ook erg leuk in kleur kunnen uitwerken, denk ik!
5. Wat een gaaf idee! Ik vind de kleuren juist wel erg goed bij elkaar passen zo en het paard springt er echt mooi uit zo :j Wel zouden de vakken nog iets strakker kunnen.

Mijn week 36, nagetekend van een erg leuke groothoekfoto van een oud vrouwtje dat over haar bril heen kijkt :D
Afbeelding

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 21:09

Bedankt voor de feedback. :)

Mooie tekening!

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 11:11

mooi allemaal!

pompompom, je hond doet me aan Rien Poortvliet denken :j

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 13:18

Bedankt alletwee!

Week 37: gouchaverf op A5.
Heb een beetje gespeeld met het effect dat extra water geeft, erg leuk om te doen! :D
Helaas kloppen de kleuren op de foto niet helemaal: de oranje en rode tinten zijn veel warmer in het echt.

Afbeelding

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 10:52

Hoe is het hier met alle tekenaars? :D

Week 38 was ik vergeten te posten, dus bij deze alsnog:
grafiet op A5
Afbeelding

Week 39, grafiet op A4:
Afbeelding

Week 40 ook maar alvast, deze tekening hoort nl bij de bovenstaande, het is een serie :j
Grafiet op A4
Afbeelding