[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:29

RenskeFrea Leukerds weer. Koppie is zo snoezig en galoppaard is ook mooi zo. Vooral vind ik de achterbenen geweldig gelukt (detailfreak :o ).
SIEMxFUNNY Leukerd ook, lijkt net een tattoo zo, waarschijnlijk door de manier van fotograferen of scannen.

Digitaal frobelwerkje met Gimp en een referentieplaatje. Nog steeds volledig inspiratieloos... -O-

Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 22:51

Pluizebolplum: fijn dat het qua gezondheid weer wat beter gaat. Soms is een boost van één of ander goedje net even het duwtje wat nodig kan zijn. Hopelijk nu weer een stijgende lijn.
Je samenwerking met poes is aandoenlijk :D handig zo'n hulp erbij :p
acryl en gimp doet me denken aan een waterpaardje, en die van gisteren is gewoon lekker attent :)
Renskefrea: verhuizen vraagt heel wat energie, en als het 'excuus' vakantie dan ook nog meespeelt...dan zou ik ook gewoon lekker niets/niet zo veel doen ;)
Linde +:+ lekker ding is het ook. Koppie is wat te kort, maar het is een lekker vlot werkje, net als het portretje.
SIEMxFUNNY: ook zo'n lekkere vlotte studie :)
Pluizebolplum: geen inspiratie? Zou het aan het tijdstip in het jaar liggen? Het punt waarop de challenge zich bevindt? Ik herken het wel een beetje... Maar we gaan vrolijk verder :D

Afbeelding
259/365

Calanthe

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 23:03

Ik heb geen tijd meer om te reageren, laatste paar weken het zo druk gehad dat ik niet eens iets kon tekenen :(

Afbeelding
Enige wat ik kon maken voor deze paar weken, samen over alles 15 minuten gedaan :)

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 23:39

siemxfunny, leukerdje :)

Pluizebolpum, die achterbenen zijn juist aardig mislukt, daar heb ik het meest mee geworsteld (en redelijk afgeraffeld), grappig dat jij die dan weer het mooist vindt :P
Mooi, paardje in de mist, die zoekt naar zijn verloren maatje die in de dichte mist verdwenen is. Hij vreest dat ie nu helemaal alleen op de wereld is, daarom kijkt hij wat verdrietig. Ik heb inspiratie en fantasie zat, als je wat wil lenen, je roept maar :j

Fnanne, ja dat doe ik ook, 3 weken zijn nog lekker lang om dingen te doen :P En boeken lezen is ook erg belangrijk :j
Nu heb je niet gezegd of je je paardje in mijn tekening herkent ;)
Jouwe vind ik wel weer leuk, mooi effect zo die vlakken met rood door de schets heen. Jouw paardje kijkt ook al een beetje treurig, dat heerst denk ik :P

Delicia, leuke krabbeltjes hoor :)

Vandaag werd ik door een vriendin gevraagd of ik niet langs wou komen omdat haar nichtje van 10 op bezoek was (iets met studiedag ofzo) en die wilde graag paarden leren tekenen. Dus ben ik die kant op getrokken per half uur fietsen en trein (hoezo eigenwijs om met dit weer niet gewoon de auto te pakken), en hebben we gezellig een uurtje of anderhalf paardjes getekend. Het jongere zusje van het nichtje was er ook, die deed ook gezellig mee. En nog jonger zusje van 2 en de twee kids van mijn vriendin lagen op bed, die heb ik later nog gezellig vermaakt.
Zo zag onze tekenplek eruit (heb een flinke stapel van mijn oude referentiefoto's en plaatjes meegenomen voor haar om na te tekenen, wilde ze wel in haar kamer ophangen :P):

Afbeelding

Het nichtje kon hartstikke leuk tekenen, vond hare in het begin mooier dan mijne, zeker toen mijne alleen nog een vage mislukte schets was :')
En het jongere zusje vond dat ik appels in de boom moest maken, dus dan doe je dat he :j
Hij is niet volledig uitgewerkt, want de kids werden wakker enzo, maar ik vind het effect wel wat hebben zo. Het papier wat ik mee had is veel gladder dan ik gewend ben (oud schetsblok, ben nu grof dik papier gewend, maar dat is half op en half kwijt), dus de potloden pakten veel minder goed dan ik gewend ben.
Heb de tekening wat donkerder gemaakt op de computer voor de zichtbaarheid, in het echt is ie een stuk lichter. Dit is het eindresultaat, met dank aan een referentiefoto gekregen van Pluizebolpum :D

Het gras is altijd groener aan de overkant.
De Q is van....:
Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:30

Fnanne Vind die van jou weer prachtig, als je dat tijdens een dipje doet...poe he...
Delicia Toch leuke krabbels, 35 vind ik leuk!
RenskeFrea Verdorie, mag ik weer niet mee raden. >;) Interessante pose en goed gelukt, ik herkende ze direct.
En wat een leuke en creatieve manier om kleine meisjes bezig te houden. Klinkt nog best gezellig zo.

Maar weer een digitaaltje, Gimp en een los polsje.

Spetter
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 21:20

Delicia: zijn leuke krabbeltjes toch? Ik hou wel van zulke vingeroefeningen :)
RenskeFrea: wat leuk om zo samen bezig te zijn!
Mijn paardje herken ik door de houding :) maar het koppie is wat te kort om doeltreffend te zijn denk ik. :)
Je
Spoiler:
quarter
is heerlijk geworden :D herkenbaar ook :=
Pluizebolplum: dipje in de zin van; wat zullen we eens doen en welke kant gaat het op... De jouwe vind ik leuk door de verschillende lagen erin :) en dan het lichte gewas voorin. Mooi :j

Afbeelding
260/365
Aquarel op papier.

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 23:37

Fnanne, je hebt helemaal gelijk hoor, het hoofd is bij lange na niet lang genoeg, maar ach :P
Het ras is goed, Pluizebolpum kan denk ik beter de sterke verhalen bij het plaatje vertellen :j
Ik vind je aquarel erg mooi, je hebt de smaak ervan goed te pakken, mooi met die vlakken en uitsparingen. Prachtig gelukt.

Pluizebolpum, sorry, er is nu eenmaal niet zoveel rassenkeus met de Q, en je had zulke leuke plaatjes gegeven :P Was erg gezellig :j
Je digitaaltje vind ik erg leuk geworden. Koppie is erg leuk gelukt, en de spetters zijn zeker ook duidelijk. Zeker voor een losse pols :D

Van mijn kant weer een snel krabbeltje met een pastelpotlood op hetzelfde gladde papier van gister. Werkte wel aardig maar denk dat ik niet echt pastel manier kan kleuren op het papier :P
Moet op zoek naar mijn stapel "echt" goed papier hier onder de berg, anders wordt het nooit wat met dat uitgebreid tekenen :P Dit schetsblok heeft ook nog maar 3 blaadjes over ofzo... Mijn bureau is nog steeds een bende, maar heb wel al mijn paardenboeken hier op zolder in een stellingkast gezet :D
Referentiefoto van mijzelf van mijn oude manegevriendje die met pensioen is :)
Er zat nog een hoofdstel bij maar daar had ik geen zin in :P is nog best lastig om de mond en kaak goed te krijgen als je die niet ziet :P

Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 19:42

Prachtig koppie RenskeFrea! Mooi attent oogje :j
Vandaag weer aquarel, ik begin het leuk te vinden :D

Afbeelding
261/365

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 00:59

Fnanne Ah, op die fiets...Ja, dat ken ik nu ook wel een beetje. Zo ongeveer alle kanten van het paard al eens geprobeerd en wat dan? Lol, doet me denken aan dat verbijsterde paardebeest dat achterom keek toen ik weer eens foto's aan het maken was "Is er nou werkelijk nog een kant die je niet gehad hebt?!? :? ". :D
Kan me voorstellen dat je er lol in krijgt, mooie aquarellen, allebei. Vind die 'blauwe' dan wel weer erg mooi ook.
RenskeFrea Kan inderdaad best lastig wezen als je details dan ineens zelf moet invullen. Toch een mooi en lief koppie geworden, vooral het voorhoofd en het oog zijn heel mooi gelukt.
Lol, sterke verhalen, mja, bij dat plaatje niet zo hoor. Gewoon mevrouw als kantjesmaaier. O ja, toen we ook nog Friezen hadden staan was er eentje die altijd pislink werd als ze mevrouw zo zag 'grazen'. Dat paard was lang niet zo flexibel (en klein, denk ik zomaar) om ook zo mooi onder het stroomdraadje door te kunnen vreten.

Leuk bruggetje trouwens. Over nijdige mutsen gesproken. VZpaard is echt een schatje, zeker voor mensen, maar van regenachtig weer wordt ze zo zuur als een citroen. Laatst ook, dus moesten ieniemienie en de hond het ontgelden, daar ging ze als een duvel achteraan. Helaas voor mevrouw vonden ieniemienie en de hond het een prachtspel en toen zag je pas echt het stoom uit de oren komen. _O- En ondertussen, elke keer als ze zag dat ik keek wel haar 'O, ben ik niet snoezig' koppie trekken. :')
Anyway, ziet er dus een beetje zo uit, als mevrouw zuur is. Potlood, stift, referentieplaatje en Gimp.

"Alsof de duvel je op de hielen zit"
Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 18:11

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 21:36

Pluizebolplum: :D heerlijke omschrijvingen geef je, en dan zulke toepasselijke beelden erbij. Die van gisteren is goed! Ik zou het op een rennen zetten, inderdaad 'alsof de duvel...'
Die van vandaag vind ik zeer krachtig! Mag zo in een lijstje aan de muur :j

Afbeelding
262/365
Wederom aquarel :)

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 23:41

Fnanne, leuke aquarelletjes weer. Vooral die van vandaag vind ik mooi. Fijne kleurtjes, en prachtige blik gevangen.
Pluizebolpum, die van gister is geniaal. Ik snap wel dat die zwarte weg vlucht, wat een duvel is dat inderdaad. Geweldig weergegeven :D
Jouw verhalen doen mij zo sterk denken aan 'mijn' manegepaardje. Die kijkt ook altijd pisnijdig naar alles en iedereen die langs komt, maar ik negeer het altijd stug. Dan kijkt ze me altijd echt zo aan van hallo, ik dreig naar je weet je wel! en ik zeg dan terug doe eens normaal, en dan floepen de oortjes zo naar voren :P Met rijden staan ze er altijd vol op, en ze heeft lange flaporen :P
Die van vandaag is ook mooi, lekker fel. Bewerking maakt hem net sterker inderdaad :)

Vakantie is slecht voor mij, ik verwaarloos alles, verwaarloos tekeningen, verwaarloos dit topic :P
(gister dus helemaal niet eens wat gedaan, want raakte uiteindelijk met een oud collega uit Luxemburg aan de chat en werd wel heel laat :P)
Maar toen ik vandaag eenmaal begon ging het wel weer erg lekker, dus heb er meteen 2 gefabriceerd.
Heb ook rassenplaatjes verder op gezocht, ook voor het geval dat mijn internet er mee op zou houden (vandaag is officieel laatste dag van oude contract dus kan zijn dat ik vanaf morgen zonder zit :P) maar nog even het gehouden bij aanvraagtopic plaatjes :)
Pastelkrijt en pastelpotloden op A5 (heb gister nieuw blokje gehaald want mijn A5 schetsblok was alweer op :P)

Afbeelding

Afbeelding

En ik heb vandaag mijn verhuiskaartje de deur uit gedaan, die is uiteindelijk zo geworden:

Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:07

Fnanne Hihi, dank je. Mja, je had ze moeten zien kijken toen ik per ongeluk aan de hoefsmid vertelde hoe oud ze was. Alsof ze me zo zou opvreten. _O- En nog echt waar gebeurd, er waren getuigen bij en we hebben het allemaal maar amper droog gehouden. Was dan ook wel zo ontzettend bizar...
Over lijstjes gesproken, lijkt me heel gaaf om zo die serie aquarellen bij elkaar te zien. Blijft heel mooi om naar te kijken. Deze doet me ergens denken aan een Lipizzaner. Stevig maar zo statig...
RenskeFrea Lol, ja, dat papier vliegt er wel doorheen zo...
Lieve kopjes weer. De eerste is misschien wat 'rond' maar die tweede is dan weer wel zo snoezig. Die oogjes en die grote wimpers ook. *smelt*
Verhuiskaartje is leuk geworden zo!

Vond het wel weer tijd voor iets wat meer lieflijkers. Referentieplaatje, raar donker 'papier', witte gelpen, stift en Gimp omdat scanners nou eenmaal lastig zijn.

"Every horse deserves to be loved by a little girl"
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 22:33

Wat een apart papier zo, dat lijkt wel een soort van zeil ofzo. Wat is dat voor iets?
Maakt wel het plaatje wat waziger, maar ik vind hem erg leuk verder. Mooie compositie, fijne uitwerking met veel tot de verbeelding overlaten en prachtige titel!
Gaat alles trouwens weer goed met je gezondheid enzo?

Vandaag weer wat in de trein gekrabbeld, een nieuw ras om te raden, en Pluizebolpum, je mag natuurlijk ook weer eens mee doen! :j Was naar de boekenbeurs in Utrecht, heb daar oliepastelkrijtjes op de kop getikt, eens uitproberen wat dat dan weer is :P Verder weinig interessante boeken, dus ben door gereisd naar Amsterdam om daar de Waterstones eens uitgebreid te gaan bekijken :P En met een vriend naar de bios gegaan.
Altijd leuk als je vakantie hebt en dus spontaan ergens heen kan reizen zonder op de tijd te letten, en een weekend vrij kaart helpt ook, dat is doordeweeks weer wat lastiger :P
Kleurpotloden op A5, referentie van eigen maak op horse event paar jaar terug.
Enne wonder boven wonder doet mijn internet het nog steeds :P
Trouwens geen idee waar mijn scanner dat fel gele vandaan heeft getoverd, op het origineel is dat geel lang niet zo opvallend. Heb geprobeerd het wat weg te bewerken, maar is niet helemaal gelukt...
Bit had nog wel wat beter uitgewerkt mogen worden maar had niet de juiste materialen in de trein, en ben het verder vergeten hier, en nu geen zin meer :P

De R is van....:
Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 20:00

RenskeFrea Nee, 't is geen zeil. Geen flauw idee wat voor een spul het is eigenlijk :o .
Mooi koppie zo, bit en gele manen zijn niet storend vind ik en je ziet zo wel welk ras het is. Zelf vind ik die hele donkere, de pure chocolade, zeg maar, het mooist. Ga lekker niet zeggen welk ras het is, alleen dat de stamvader Old Tobe was. :P

Combinatie van potlood, referentieplaatje en kleurwerkje in Gimp.

Pennypaard
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:07

Als jij ook al niet meer mee raadt, hoe moet mijn ras dan geraden worden :P Gezien het gehalte aan posters tegenwoordig in dit topic :')
Ja die kleur van het ras vind ik ook erg mooi, maar daar had ik geen duidelijke foto van, en het is toch leuker om je eigen foto's te tekenen dan een plaatje van internet te plukken :P
(al had ik er wel van internet gehaald stiekem, maar deze toch voordeel van de twijfel gegeven).
Leuk plaatje weer, mooie houding en leuk alert koppie. Vind het wel beetje jammer dat de inkleuring wat wazig is bij deze, maar hij is wel weer prachtig gelukt met goeie schaduwen enzo, dus erg storend is het ook niet :)

Vandaag eens mijn nieuwe krijtjes uitgeprobeerd, de oliepastel. Grappig spul is dat, wel flink wennen. Kun je ook met doezelaar wat mee, maar geeft wel veel sneller vlekken als je per ongeluk over het donkere gaat, die je dan vervolgens niet meer weggewerkt krijgt. Vergt dus nog wat oefenkunst maar ik vind het wel leuk spul.
Het paard zelf lijkt totaal niet op het ras wat het moet zijn, ben ook direct met krijtjes begonnen zonder eerst schets te maken, dus denk dat ik morgen het plaatje nog eens probeer met potloden, want het is zo'n tof plaatje :j
De tekening is op A4, en het hoort dus een vos te zijn maar had niet de juiste kleuren krijtjes, en durfde niet meer te mengen nog. Hij is dus wat licht palominokleurig uitgevallen :P
Wie weet is het ras al te raden, poging kan altijd :)

De S is van....:
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 08:20

PluizebolPlum: vzpaard klinkt als een reuze komiek :D heb wel een beeld bij d´r nu :j
Ow... Die van gisteren is ook weer lijstwerk hoor, zo toepasselijk bij de titel en mooi weergegeven.
Je pennypaard/droompaard is ook weer mooi, en zo ook datgene wat ik als penny-meisje in gedachten had... Zwart, witte benen, mooie bles... :D
RenskeFrea: je verhuiskaartje is mooi geworden, lekker kleurrijk en toepasselijk :)
De R is van
Spoiler:
Rocky mountain?
en de s... van
Spoiler:
shire?
hoewel ik dan de kleur wat twijfelachtig vindt? :)

Bij deze die van gisteren en eergisteren van mij:

Afbeelding
263

Afbeelding
264

Beide wederom aquarel :)
Zo op naar nummer 265, dan nog (maar) 100 te gaan :D

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 09:48

En bij deze: 265
Afbeelding

:)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 20:40

RenskeFrea Zo, het begin oogt wel al spannend, kleur ziet er helemaal niet slecht uit en als het het ras is wat ik denk dat het is dan kunnen ze best lichtere manen hebben. Zelfde flaxen gen als bv de Haflinger.
Die van gisteren was natuurlijk de
Spoiler:
Rocky Mountains Horse

die van vandaag lijkt mij de
Spoiler:
Suffolk Punch

Fnanne Prachtige platen weer. Wat een smulwerk om naar te kijken. 264 vind ik wel heel erg mooi.

Een kwikkie uit de losse pols met stift en potlood. Kloppen doet ie niet helemaal maar ik vond het koppie zo mooi...

Mustang
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 23:21

Fnanne, shire is het niet. Was wel van plan een shire te maken :P maar toen vond ik dit plaatje en leek me wel leukere uitdaging. Lukt me alleen nog niet zoals ik zou willen, maar ach :P
De Rocky Mountain is wel goed :j
Leuke schilderijtjes weer, je wordt er steeds beter in nietwaar :) Ik vind ook dat paard met die spetters het leukst. Dat geeft zo'n gaaf effect, en ook met die achtergrond er zo bij.
100 nog maar, de tijd vliegt...

Pluizebolpum, je hebt het weer helemaal goed geraden, idd Suffolk Punch. Dit zijn idd vossen met lichtere manen ja, maar mijn hele paard was beetje geel uitgevallen gister :P
Ik vind je plaatje weer erg leuk, doet me denken aan een paardje bij ons op de manege, zelfde bouw een beetje :P Maar die is zwart. Hij staat wel beetje overkruist met zijn achterbeentje, en hij heeft zielig staartje hoor :(:) Koppie is idd geweldig.

Vandaag nog poging gewaagd op hetzelfde plaatje van gister, maar aangezien ik ineens bedacht had dat ik nog maar weinig vakantie tijd had en ik nog alles moest opruimen/schoonmaken enzo (leuk een heel huis ja.... :P ) en natuurlijk paardrijden, weer te weinig tijd over om hem ook in te kleuren.
Nou ja, heb nog anderhalve week vakantie, maar met volgende week Londen en morgen bij vriendin kamperen blijft er al minder tijd over :P
Volgens mij moet ik mijn scanner schoonmaken, er zit nog krijt van gister op zo te zien :P

Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 18:03

Inderdaad een knap koppie dan van gisteren PluizebolPlum :) dat snoetje is heerlijk!
RenskeFrea: flink wat in de planning zo te lezen. Londen? Ik ben jaloers :D vind dat zo'n leuke stad... Mocht je lekker willen eten, restaurant Little Korea in Chinatown is favoriet bij ons!
Je tekening van gisteren is mooi, twee bij elkaar heeft wel iets zo :j

Afbeelding
266/365 acryl en potlood op papier :)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 19:31

RenskeFrea Mooi zo, die koppies. Wel een heel werk als je ook nog het tuig er helemaal bij doet. En als dan ineens de tijd op is...
Veel plezier vandaag met kamperen!
Fnanne Wow, heel erg mooi werk dit. Lijst erom, ophangen en niet meer aankomen.

Geleerd van gisteren...Als dan toch alleen het koppie lukt kun je maar beter alleen een koppie doen. Losse pols, potlood, zwart papier en Gimp (iets met scanners >;) )

Koppie
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 17:36

Mooi koppie met eigen inbreng van de scanner Pluizebolplum :D een extra creatieve noot erbij :D

Afbeelding
267
Weer in de acryl-mood momenteel :)
Wisselt toch steeds wel waar ik zin in heb...

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 20:32

Fnanne Mja, ik heb 't niet zo op scanners met eigen ideeën. Dat mormel op mijn werk heeft er ook een handje van om me op elke mogelijke wijze te saboteren. Volgens mij spannen ze samen. >;)

Deze is ook weer zo gaaf. Mooi ook zo die uitsparing als schaduw en echt de essentie van een pasgeboren veulen.

Gimp en referentieplaatje. Hij had nog wel iets netter gemogen, maar voor een klein uurtje werk vind ik 'm niet verkeerd.

Bont
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-15 11:38

Pluizebolplum, door de plaatsing uit het midden een erg mooi werkje die van gisteren :)
En samenspannende scanners... Die van mij kreeg ik gisteren helemaal niet aangesloten op de pc... Had bijna een enkeltje raam verdiend -O- maar ik kon me inhouden...

Die van vandaag:

Afbeelding
268/365
Acryl en pen op papier :)