[CENTRAAL] Hotfix #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AvWShots

Re: [CENTRAAL] Hotfix #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 03:16

Ligt er aan, dingen zoals een telefoonhoesje díe veel te voortduren heeft is de kans groot dat er wat losraakt.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 10:27

http://www.mijnalbum.nl/Foto-47ZV4HYW.jpg

Dat shirtje hebben we voor mn nichtje gemaakt...

Alleen na een paar keer wassen zijn de P en de E er al bijna af...

Is gedaan met de marktplaats steentjes, meer die er last van hebben?

wups81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 20:56

Ik heb zelf ook een telefoonhoesje gedaan stap voor stap uitleg vind je hier.
https://www.facebook.com/pages/hotfixhobby/239821526042067

En tja je zegt het zelf al marktplaats steentjes :D :j
Als je kwaliteit wilt moet je wel weten waar je moet zijn en das niet op marktplaats bij een thuis handelaartje die effe snel troep in koopt en snel effe zonder kvk dus ook zonder belasting te betalen mensen rotzooi aanbieden. Koop gewoon bij iemand die er echt verstand van heeft en die het al jaren doet en zelf rechtstreeks vanuit de beste fabrieken importeert *\o/*

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 21:25

ik heb net besloten om ook mijn wedstrijd jasje te gaan doen!
het word sws crystal. alleen nu nog weten, 3 mm, 4 mm of 5 mm en dmc of gewoon?

ik denk dat mijn voorkeur uitgaat naar DMC 4mm. ( of toch 3 mm om DMC al meer opvalt)

en nog de plekken en hoe.
( foto's komen van google! )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dus wat zouden jullie kiezen? op de kraag, mouwen of zakjes? en dan zoals op foto 1 op de kraag? of 'gewoon' in een rijtje? en dan los van elkaar zoals foto 2 of direct langs elkaar zoals op foto 3?

ik heb trouwens een zwart, wat langer jasje. een beedje deze lengte aan de achterkant.
http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... ijjas.html
er komen ook bling knopen op.

ik wil een ander jasje als ik wat fanatieker wedstrijden ga doen, maar eerst zien dan geloven :')

wups81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 22:12

iets losse van elkaar is altijd beter tegen elkaar aan geeft veel wrijving waardoor ze er sneller afgaan.
fot 1 vindt ik wel heel sjiek :P

Strawberry3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 22:25

Wast iedereen eerst het shirtje voordat je de steentjes erop maakt?
Ik doe dat dus nooit maar na het strijken zitten er wel is 1 of 2 steentjes nog wat losjes

wups81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 22:33

Het is wel beter omdat pulp uit de fabriek de vezels dichten en juist de hotfixlijm moet door de vezels door kunnen dringen.

Strawberry3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 22:33

Owh vandaar! dan ga ik dat is proberen volgende keer, dankjewel!

wups81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 22:38

En even via de achterzijde strijken is ook nog een optie je ziet dan mooi alle stipjes door de vezels komen en als je dat ziet weet je dat de vezels verzadigd zijn en de lijm vast zit erin. Heb zelf shirtjes hier die ik in 2007 en 2008 gemaakt heb voor me oudste en die draagt nu met jongste :) ook een tip bij action hebben ze siliconen bakmatten als je deze tussen het shirt in legt geleid dit goed de hitte weer terug naar boven dus pak je 2 vliegen in 1 klap met strijken en het voorkomt ook nog eens het doordrukken van de lijm op achterkant.

Strawberry3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 22:56

Wow dat is lang! ik heb ook een shirtje nu 1 jaar en daar is nu 1 steentje van af maar draag hem heel vaak met paardrijden.
Dat van die bakmat vind ik wel een goeie! bedankt voor je tips

wups81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 23:32

Het ligt ook wel aan de soort/kwaliteit stenen die je gebruikt hoor.
Zelf 5 jaar terug uit hobby begonnen maar nu 1 van de grootste importeurs van NL.
Dus weet wel waar ik over praat mocht je nog vragen hebben vraag maar raak hoor.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 23:41

Heeft iemand ervaring met 3mm en 2mm steentjes grbuikt in 1 logo, zal dat blijven zitten?

En dat strasslijm... Hoe werkt dat als je bijv. een logo op een telefoomhoesje wilt doen, ben namelijk deze al op folie aan het maken, maar hoe kan ik die steentjes zo erop maken dat ze meer aankunnen qua broekzak, etc.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 00:09

wups81 schreef:
ook een tip bij action hebben ze siliconen bakmatten als je deze tussen het shirt in legt geleid dit goed de hitte weer terug naar boven dus pak je 2 vliegen in 1 klap met strijken en het voorkomt ook nog eens het doordrukken van de lijm op achterkant.

Ik heb zo'n zilveren strijkplankovertrek op mijn strijkplank, shirt om de strijkplank heen doen en je heb hetzelfde zo niet een nog beter effect omdat die overtrek speciaal gemaakt is om de warmte te weerkaatsen.

wups81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 09:08

Ja maar ik heb geen strijkplank :) doe alles met pers of zo effe op tafel snel.

Met strakslijm kun je ook patronen op strijkfolie aanbrengen joe tipt dan met de strasslijm eerst alle onderkanten van het patroon aan en legt het dan op het hoesje laat het een uurtje drogen en dan haal je de folie los als je ziet dat er nog wat los zit drup je er nog even wat lijm onder en laat je het weer drogen tot alles vast zit.

Met gutermann ht2 lijm (die wij ook verkopen) kun je allerlei applicaties aanbrengen op eigenlijk alle stoffen deze lijm kan in wasmachine en droger (ik repareer er ook spijkerbroeken met gaten mee door er een lapje spijkerstof onder te lijmen en gaat hier gewoon mee in de droger)

2 en 3 mm steentjes zijn goed te combineren ga je met veel verschil in maten werken bijvoorbeeld met nailheads en rhinestones of bijvoorbeeld ss6 en ss16 of groter in rhinestones kun je beter eerst de lage steentjes opstrijken en daarna de hoge stenen. dus je legt dan eerst het gedeelte op strijkfolie in ss6 en op een andere stuk strijkfolie de overige stenen die hoger zijn.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 09:22

wups81 schreef:
Ja maar ik heb geen strijkplank :) doe alles met pers of zo effe op tafel snel.

Met strakslijm kun je ook patronen op strijkfolie aanbrengen joe tipt dan met de strasslijm eerst alle onderkanten van het patroon aan en legt het dan op het hoesje laat het een uurtje drogen en dan haal je de folie los als je ziet dat er nog wat los zit drup je er nog even wat lijm onder en laat je het weer drogen tot alles vast zit.

Met gutermann ht2 lijm (die wij ook verkopen) kun je allerlei applicaties aanbrengen op eigenlijk alle stoffen deze lijm kan in wasmachine en droger (ik repareer er ook spijkerbroeken met gaten mee door er een lapje spijkerstof onder te lijmen en gaat hier gewoon mee in de droger)

2 en 3 mm steentjes zijn goed te combineren ga je met veel verschil in maten werken bijvoorbeeld met nailheads en rhinestones of bijvoorbeeld ss6 en ss16 of groter in rhinestones kun je beter eerst de lage steentjes opstrijken en daarna de hoge stenen. dus je legt dan eerst het gedeelte op strijkfolie in ss6 en op een andere stuk strijkfolie de overige stenen die hoger zijn.

Super, dankje wel!
Dus met dat lijm de onder kanten van de steentjes lijmen en dan t logo erop doen,, hmm, klinkt goed! Maar dan hoef je m niet meer te strijken oid.

Als ik 2mm steentjes omcirkeld met 3mm steentjes heb, en ik strijk alleen, kan dat dus wel gewoon lukken? :)

wups81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 09:26

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 09:36

wups81 schreef:
ja alleen wel even via de achterzijde verwarmen en kijken of je ook de lijmstipjes van de ss6 er ook goed doorheen ziet komen na het opstrijken kun je het ook even goed aangedrukt laten afkoelen zodat de lage stenen goed in de stof worden geduwd.

nee met strasslijm hoef je daarna niet meer te strijken.

Ik heb deze klok gemaakt en ben nu met een andere bezig ook met strasslijm
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=535223273168556&set=pb.239821526042067.-2207520000.1370244467.&type=3&theater

erg mooi!! Maar het lijkt mij wel een stuk lastiger met lijm :+
Ik ga de lijm wel aanschaffen denk ik :j

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 14:37

Dat lijm lijkt me ook handig
Kun je heel veel meer dingen leuk beplakken

Ik gebruik een stuk bakpapier tussen bv een t-shirt om het aan elkaar plakken te voorkomen
Werkt ook met een stuk karton

cvelthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 19:25

Afbeelding

Weer een nieuw project af :D

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 19:55

Zo! Die is mooi...

cvelthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 20:06

Dankjewel, ik doe nu ook bestellingen met foto's
Bijvoorbeeld van je huisdier (hond/kat/paard of andere)

wups81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 20:30

Juist met de lijm werkt veel sneller dan met de applicator want je brengt de lijm aan en met een pick up pencil of sticky stuff leg je de stenen op de lijm dus je werkt net zo snel als een patroontje leggen alleen leg je ze nu met de mooie kant meteen goed.

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 20:32

Wauww! Heel mooit

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 20:33

ik had sticky stuff, zo hard als een baksteen dus dat maar weer retour gebracht. Nu ben ik even mijn oriëntatie op zowel benodigdheden als m'n 100 hobby's kwijt....

wups81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 20:37

ow maar sticky stuff droogt niet uit hoor die is hard in het potje die moet je met een mesje of schaartje losmaken en dan kneden :) tenminste als je de echte sticky stuff hebt gehad :)