Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
wups81 schreef:ook een tip bij action hebben ze siliconen bakmatten als je deze tussen het shirt in legt geleid dit goed de hitte weer terug naar boven dus pak je 2 vliegen in 1 klap met strijken en het voorkomt ook nog eens het doordrukken van de lijm op achterkant.
wups81 schreef:Ja maar ik heb geen strijkplankdoe alles met pers of zo effe op tafel snel.
Met strakslijm kun je ook patronen op strijkfolie aanbrengen joe tipt dan met de strasslijm eerst alle onderkanten van het patroon aan en legt het dan op het hoesje laat het een uurtje drogen en dan haal je de folie los als je ziet dat er nog wat los zit drup je er nog even wat lijm onder en laat je het weer drogen tot alles vast zit.
Met gutermann ht2 lijm (die wij ook verkopen) kun je allerlei applicaties aanbrengen op eigenlijk alle stoffen deze lijm kan in wasmachine en droger (ik repareer er ook spijkerbroeken met gaten mee door er een lapje spijkerstof onder te lijmen en gaat hier gewoon mee in de droger)
2 en 3 mm steentjes zijn goed te combineren ga je met veel verschil in maten werken bijvoorbeeld met nailheads en rhinestones of bijvoorbeeld ss6 en ss16 of groter in rhinestones kun je beter eerst de lage steentjes opstrijken en daarna de hoge stenen. dus je legt dan eerst het gedeelte op strijkfolie in ss6 en op een andere stuk strijkfolie de overige stenen die hoger zijn.
wups81 schreef:ja alleen wel even via de achterzijde verwarmen en kijken of je ook de lijmstipjes van de ss6 er ook goed doorheen ziet komen na het opstrijken kun je het ook even goed aangedrukt laten afkoelen zodat de lage stenen goed in de stof worden geduwd.
nee met strasslijm hoef je daarna niet meer te strijken.
Ik heb deze klok gemaakt en ben nu met een andere bezig ook met strasslijm
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=535223273168556&set=pb.239821526042067.-2207520000.1370244467.&type=3&theater