. Ik heb nog gekeken of ik echt geen garen heb voor naald 9, maar helaas... Dus ik moet ook eerst wat anders breien
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Ik heb nog gekeken of ik echt geen garen heb voor naald 9, maar helaas... Dus ik moet ook eerst wat anders breien
. In december had ik het nog in mijn handen, zeker niet verkocht, maar waar is het dan??? Gisteren nog maar weer eens de kast op zijn kop gezet en gelukkig: ik heb het gevonden
. Ik kwam er wel achter dat het patroon nu gratis op internet staat.... Maar ja, het patroon zit in de tas bij de wol! http://www.ravelry.com/patterns/library ... e-cardigan
. Het atelier zit in een voormalig tandartsenpraktijk aan huis (geweldige oplossing!) op 3 km afstand. Het atelier is ook 's middags open maar vóór ik ga kijken, wil ik eerst weten of zij ook garen heeft voor naalden 9. Maar ik beloof niet dat het bij die dikke wol en sokkenwol zou blijven
. Ziet er op internet heel leuk uit: gewoon van die houten kratjes tegen de muur en daar wol op zelf gemaakte bollen in gestopt. Alle kleuren van de regenboog. Ga daar zeker een kijkje nemen
. Lijkt me wel luxe om zelf je garen samen te stellen naar eigen wens!!!!
. Ze wilde staaltjes van de tweed opsturen voor de kleur maar ik kan er zo naar toe rijden. Misschien iets voor jou? Je weet niet wat je ziet op MP: al die mooie kleurtjes
.
. En: voor een leuke prijs!!!!
. Voor mij is het ongeveer 10 minuten rijden.
Gewoon niet opgeven! Fenn schreef:Ben ik hier ook welkom voor irritante beginnersvragen en frustraties? Ik ben net begonnen en wil toch wel graag leren breien. Mijn moeder had er een hekel aan en ik heb tot deze avond nog nooit echt breinaalden aangeraakt. Wel gevingerhaakt, maar volgens mij heb je daar niets aan.![]()
Goed, ik kan na eindeloos youtubefilmpjes bestudeerd te hebben opzetten. Ook gaat het oké om dat op de 'simpelste' manier op een tweede naald te zetten (na zeker 15 keer falen), maar dan zit het veels te strak. Ik kan met geen mogelijkheid meer verder. Waar doe ik het fout? Ik heb overigens naald 3 en stof die daarbij hoort. Aangeraden door de vrouw in de hobbywinkel.
. Zelfs ervaren breisters komen nog wel eens voor verrassingen te staan! En alle begin is moeilijk....
. Nieuwe wol samenstellen voor die leuke poncho en zéker sokkenwol kopen. En wie weet wat er verder nog voor leuks is
. Ze hebben zomeruitverkoop
Het oefenlapje dus
Ik kom nu wel verder, al ziet het er niet zo netjes uit. Hoe voorkom je nu dat je, uhm, steken laat vallen? Bij mij glijden er wel eens per ongeluk lussen van mijn naald, ik probeer ze er dan weer heel snel op te zetten, maar soms lukt dat niet. Die site is trouwens wel erg handig 
. Ik had ook niet meteen een vaste hand toen ik begon met breien hoor, komt vanzelf wel.
En ik laat bijna geen steken meer vallen. Ik wil nu eigenlijk gewoon al beginnen aan een lange sjaal
Gewoon een eerste, waar ik gewoon heel lang mee bezig kan zijn. Alleen ribbelsteek. Ik ben wel nog een beetje aan het twijfelen of ik er niet meer aan heb om een tricotsteek te doen. Dan leer ik meteen beter averecht te breien. Alleen vind ik de tricotsteek voor een sjaal niet mooi
De gerstekorrel wel trouwens! Maar ja, ik ben bang dat voor een eerste sjaal daar een hoop frustratie in gaat zitten.
Wel een korrel van 2 steken breed, dus virekantjes van 2 steken breed en 2 naalden hoog. Ik vind hem leuk geworden, en het was als eerste project goed te doen.
. Dat blijft niet recht namelijk, gaat omkrullen aan de zijkanten. Gewoon lekker ribbelsteek, de rest komt vanzelf wel!
. Volgens mijn moeder heeft ze de tweed apart liggen voor mij en ik wil gewoon kijken en kopen. Heel mooi nieuw patroon gevonden http://www.garnstudio.com/lang/nl/visop ... =3&lang=nl en ik wil daar deze wol voor gaan kopen http://hobby.marktplaats.nl/breien-en-h ... nd=13&fs=1
)