[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noukie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:49

Century: Het kleur gebruik is wel mooi, maar het hoofd klopt niet helemaal - 20 euro
Fnanne: Het paard vind ik erg mooi, maar springt er niet echt uit door de bruine achtergrond - 60 euro
Het hert vind ik ook erg mooi, alleen het linkeroog lijkt iets kleiner dan het rechter - 60 euro
amber15: Erg netjes, maar een beetje saai - 10 euro
deviltjh: De vorm van het hoofd is netjes, maar het is nog te simpel om er iets voor te vragen
Century: De kleuren zijn mooi gedaan, maar de verhoudingen kloppen niet helemaal - 20 euro
IndianRose_: Echt prachtig! Die zou ik zo aan mijn muur hangen - 100 euro

IndianRose_

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:28

Oh! Me happy! :) Dankjewel, vind ik zeker een faire prijs :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:32

Ik ook. Ik ga er dan ook in mee. Hoewel ik wel een beetje raar naar het hoofd/halsverloop kijk.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:37

deviltjh: vind het mooi gedaan, maar wel wat te simpel ook de manen zijn niet erg realistisch en te stijfjes, € 5,- ?
Century:ik ga met de reactie van mariekeoo mee, € 25,-
IndianRose_: Zeer prachtig en dat met acrylverf, zou deze ook aan mijn muur willen hoor. 100 euro.

Hier een schilderij van mij, gemaakt in 2011 | 50x50cm acrylverf (cadeaugegeven aan mijn nonkel)
Afbeelding

en nog ene 30x20cm acrylverf
Afbeelding

en nog ene :P 20x30cm acrylverf
http://marico-graphy.weebly.com/uploads/1/3/8/4/13842704/9222819_orig.jpg

En mijn allereerste mensen-portret: (80 euro voor gekregen) en zeer tevreden opdrachtgeefster
http://marico-graphy.weebly.com/uploads/1/3/8/4/13842704/3189691_orig.png

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 00:39

Mijne wordt overgeslagen -O-
Komt vast door linkje, hij is te groot.
IndianEose: 100 kun je er zeker voor vragen. :j
MaricoGraphy: ik vind ze net niet realistisch genoeg. Het is niet zo dat ik de hond wil gaan aaien. Waarde weet ik niet zo goed sorry.

Noukie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:17

Ik heb ook een tekening, deze komt uit het aanvraagtopic :)

Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 10:24

Noukie22: je moet wel degene boven jou schatten. Liefst zelfs 3 personen. Zoals iedereen hier doet.
Maar vind je tekening ook niet echt mooi genoeg. Zal er nu max de verzendkosten voor betalen. (2-5 euro)

ZeSteigert: je tekening had ik idd niet gezien, vind het wel mooi maar als je groter tekent kan je meer details kwijt. Voor dat kleintje (prijs ook vergeleken qua formaat) zou ik 10 - 15 geven.

Wat mijn schilderij van de Border Collie betreft:
Ik had misschien wel wat meer aandacht aan de vacht kunnen besteden, maar zoals ik ook zei die schilderijen zijn in 2011 gemaakt.
Intussen is het bijna 2014.
En op de cheeta en de 2 linkjes heb ik nog geen schatting gehad.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:35

MaricoGraphy: Ik had het over al je werken. Ik kijk wat ik zie, en als je nu heel anders/beter tekent moet je daar een foto van uploaden.
Noukie22: Ik vind hem niet realistsich, niet geschikt voor de verkoop. Sorry.

Bedankt voor de taxaties! :)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:17

ZeSteigert, maar dan heb ik nog geen waarde gekregen op elk werkje.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:43

Noukie22 schreef:

In werkelijkheid is hij donkerder en heeft hij meer contrast. Bedoel je dat met saai?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:34

MaricoGraphy schreef:
ZeSteigert, maar dan heb ik nog geen waarde gekregen op elk werkje.

Dat kan ik niet inschatten en ik wil je ook niet beledigen ofzo. Maar het commentaar geldt voor alle.

Noukie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:55

amber15 schreef:
Noukie22 schreef:

In werkelijkheid is hij donkerder en heeft hij meer contrast. Bedoel je dat met saai?

Dat heeft er wel een beetje mee te maken.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:59

amber15 schreef:
Noukie22 schreef:

Ok jammer,
ook niet hoeveel JIJ ervoor zou geven (dan weet ik toch al iets)

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 14:24

deviltjh : Je hebt een leuke stijl, maar het is wel erg zacht en niet heel spannend. De verhoudingen lijken verder wel goed te kloppen. Je tekent soms iets te netjes en soms iets te slordig. Je ziet verschil in het tempo waarin je aan iets bezig bent geweest. Je hebt vooral de oortjes dan wel weer heel leuk gedaan! Waardeschatting: 10,-

ZeSteigert : mooie hoek gekozen! Geeft een spannend beeld. Ik denk dat ik persoonlijk de neus nog wat meer contrastverschil had gegeven omdat deze het verst weg is en je daarmee nog wat meer diepte creeërt. Toch is het niet iets dat ik zelf snel zou kopen maar het ziet er wel heel netjes uit. Waardeschatting: 12,50

Century : Mooi werkje! Door het kleurgebruik wordt het een warme tekening. Licht en schaduw zijn mooi verwerkt. echter stoor ik mij iets aan het hoofd. Er klopt gevoelsmatig iets niet helemaal. Ik weet dat je dit mooier had gekunt dus dat is dan een verbeterpuntje. Maar ook hier verder kloppen de verhoudingen prima. De halsspier vind ik ook mooi weergegeven. Er had alleen nog iets meer contract bij het achterbeen gebruikt kunnen worden en iets wat bij de boek. Nu loopt de hals bijna gelijk over op de rest van het lijf, snap je wat ik bedoel? Voor een tinker mist er nog wat 'boeg'.
Waardeschatting: 35,-

IndianRose_ : Prachtig. Dit is iets dat ik mijn moeder zo cadeau zou doen. Die houd van de natuur en dit werk heeft iets heel moois, bijna sprookjesachtig maar toch heel realistisch. Ik krijg er meteen een bepaald gevoel bij.
Waardeschatting: 75,-

MaricoGrapfy : je eerste werk van de BC vind ik vooral heel leuk. De bek en de houding kloppen goed en ook de vacht loopt mooi over zn lijfje. Echter vind ik het jammer dat de achtergrond niet met dezelfde zorg is getekend. Dan had ik de waarde al veel hoger ingeschat. Voor dit werk: 40,-
Je tweede werk vind ik daarentegen veel mooier als geheel. Het is een leuke tekening maar er is niet heel veel op te zien, tenzij je de stippen wilt tellen :') Voor de werkje: 50,-

(Dit zijn taxaties aan de hand van mijn persoonlijke smaak.)

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 14:30

Noukie22 : Lief plaatje. verhoudingen kloppen nog niet helemaal, maar je kunt zien dat je al wel bezig bent met contrast. Probeer je nog meer te focussen op de verhouding en laat de inkleuring de richting van de vacht volgen. 10,-

wat vinden jullie van deze?

Door de flits lijkt de foto wat flets aan de bovenkant, maar de oortjes zijn in het echt heel donker.
Afbeelding
Pastelpotloden, A4 formaat, op extra stevig tekenpapier.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 14:34

bedankt aartje,
ik ergerde me juist dood aan de oren omdat ik ze niet mooi vond :')
maar ik geef je wel gelijk in je beoordeling.

jou tekening schat ik rond de 35 euro, vind hem nog net niet kleurrijk genoeg
( maar dat kan aan mij liggen ;) )

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:29

Aartje wat vind je van de vos en de mensenportret bij mij (die 2 in link)
Vind jouw tekening waanzinnig, en zeker 60 euro waard, (ik vraag al 40 voor een A4 :P)

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 18:14

@ MaricoGraphy : Sorry, ik zal de linkjes nog even doen.
De eerste van de vos doet me aan een bekende serie denken. Mn zusje heeft daar een 'koe' van in haar huisje hangen. Ik vind het totaal beeld heel mooi. Ik weet niet of deze kleuren in mijn interieur passen. :o Bij mn ouders thuis zou het leuk staan tussen alle roodbruin houtkleurige meubels. :+ Qua techniek vind ik je andere werk beter. De 'haren' staan heel strak alsof hij tegen de wind in staat. Ik vind het daardoor iets te onrustig ogen. De overgang van de oren had wat meer contract mogen hebben zodat het hoofd wat meer vorm zou krijgen. Al met al wel een leuk schilderij om thuis te hebben hangen. 45,- zou ik er persoonlijk nog wel voor geven.

Je tweede link vind ik echt super tof gedaan. Afhankelijk van de gelijkenis vind ik ook wel dat je er een eerlijk bedrag voor hebt gekregen. Je ziet dat er veel tijd in gestoken is. Om het beeld nog net wat meer leven te geven had zou ik de kleding wat meer contrast gegeven hebben of nog iets doen met de achtegrond. Maar heel mooi gedaan!

Realisartz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 18:42

Afbeelding
Afbeelding
aartje: zeer mooi 25?
noukie22:goed begin maar ik zou er nog niks aan uitgeven, bliijven proberen :)
maricography: 20? is mooi maar zou nog aaibaarder zijn al eventueel de haartjes meer weergegeven worden bij de hond

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 21:59

Het zou fijn zijn als je iets meer dan 3 mensen zou taxeren Stefieke.
Aartje: 30 euro
Stefieke: 70 voor de hond, 30 voor het paard max, de neus ziet er raar uit.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 18:24

had beter andere kant van het papier kunnen gebruiken :( maar toch een kijkje laten waard
paard van @emmyjoyce en het is op A4
EDIT: MANEN ZIEN ER HEEL APART UIT DIT IS IN HET ECHT EEN STUK BETER! haha *\o/*
Afbeelding

bladzijde 82
@IndianRose_ wauw erg mooi! veel werk aan gehad zie ik wel. rond de 100 euro

bladzijde 83
@maricoGraphy ik vind het oor van de hond een beetje apart. wel kun je zien dat er veel werk in heeft gezeten. maar wel mis ik diepte. de tijger klopt qua verhoudingen niet . de hond rond de 20 euro
en de tijger 15?

@noukie22 mooi gemaakt maar niet echt realistisch. let veel op details en ga heel fijn werken :D voor nu niet meer dan 10 euro

@aartje erg netjes! ik vind de voorpluk wat mij betreft iets te grof. dus valt wat negatief op nu ongeveer 35 euro

@stefieke1997 die hond is erg mooi. vooral de ogen spraken me aan. van het paard is de neus een beetje apart. klopt het qua details niet. ook lijkt de hals iets afgeraffeld. dus voor de hond 50 euro. en de paard 25 max

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 20:23

thnx mariekeoo,
het is echter geen tijger maar cheetah en zou moeten kloppen aangezien ik die getekend heb (buitenlijnen) met een liniaal en millimeterwerk heb verricht.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 21:02

@ Mariekeoo, cheetah's hebben in verhouding tot hun lichaam een relatief kleine, ronde kop ;). Dus de verhoudingen kloppen in principe wel.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 22:32

_San87_ schreef:
@ Mariekeoo, cheetah's hebben in verhouding tot hun lichaam een relatief kleine, ronde kop ;). Dus de verhoudingen kloppen in principe wel.

haha oke. maar kijk er zo ontzettend raar tegen aan. kan ook door de compositie komen :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:02

Ik heb nog wat taxaties:

Pagina 81:

Century: Wat een fijn werkje, ik vind je voor wat betreft bloemen ook echt beduidend beter dan met paarden (no offence, je wordt wel steeds beter!). Voor dit werk zou ik rustig 100 euro betalen.

Mariekeoo: Leuk, vlot werkje. Helaas mist het daardoor wel wat uitwerking (met name de voorpluk) en oogt het geheel wat plat. Ik denk dat 20 euro een faire prijs is.

Fry: Ik vind dit serieus een van je beste werken. Vooral de ogen zijn al erg sprekend. Ook een mooie vachtstructuur al. Ik zou wel proberen meer met schaduwen te werken zodat je meer vorm in het koppie kunt creëren. 20 euro lijkt me redelijk.

Nienke15: Jij maakt altijd van die mooie, kleurrijke werken, heel speciaal. Wat ik wel jammer vind is dat je 'in strepen' lijkt in te kleuren, met name in de achtergrond zie je dat terug en in de romp van het paard. Dat vind ik zelf wat minder, maar dat is persoonlijk. 150 euro.

Plovesb: Erg fijne plaat om naar te kijken. 150 euro.

Dynara: Gaaf, zo'n werk op de slaapkamermuur! Ik kan me voorstellen dat 'ie echt huge is :D. Hoewel ik in het lichaam wel details van haar mis, kan ik niet zeggen dat het afbreuk doet of zo. Ik denk dat wanneer iemand je vraagt een muurschildering te maken, je prima om en nabij de 100 - 150 euro kunt vragen.

MaricoGraphy: We hebben al een kleine discussie gehad over je prijzen... Ik vind ze voor nu nog te hoog. En waarom weet je denk ik inmiddels wel :).

De tijger is naar mijn mening zo'n 50 euro waard, voornamelijk omdat ik de compositie niet helemaal je van het vind, en ook de manier van werken met pastel. Hoewel ik dit wel je beste werk vind.

De hond is naar mijn mening zo'n 20 euro waard.

Pagina 82:

Centrury: Waar ik de lelie dus echt heel gaaf vond, en ook heel netjes gemaakt, vind ik dit weer een stuk minder :). Anatomisch lijkt het dier niet correct te zijn en ik mis veel detail en ook dieptewerking.

Fnanne: Ik vind het paard echt fantastisch :+:. Het simplistische, maar toch de ziel erin krijgen... Wauw. 250 euro. En voor de ree geldt hetzelfde taxatie, hoewel ik het paard dus aansprekender vind.

Amber15: Ik denk dat je al goed op weg bent, hoewel je meer detail in je tekening kan verwerken, vind ik het plaatje wel mooi om te zien. De presentatie is niet je van het, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen de beschikking heeft over een spiegelreflexcamera en een daglichtlamp. 15 euro.

deviltjuh: Goed op weg :). De verhoudingen heb je al lekker te pakken, probeer of je nu meer met contrasten kunt gaan werken. Vooral grafiet leent zich daar heel mooi voor. Maak de donkere delen ook echt dónker, zo kun je veel meer detail in je tekening kwijt :). Ik ben je huidige topic aan het volgen, dat paard gaat lekker.

Century: Al een hele verbetering met het vorige paard! Je leert snel. Ik vind je kleurgebruik al veel fijner en er komt al wat meer detail en meer contrast in je tekening. Ik denk dat de borst aan de kleine kant is, verder vind ik het een leuk plaatje om naar te kijken. Ik denk dat 15 euro voor nu een redelijke prijs is.

IndianRose_: Je haas had ik in een eerder bericht ook op 100 euro getaxeerd.

Pagina 83

MaricoGraphy: De hond vind ik 25 euro waard, ik mis teveel om er een hogere waarde aan te hechten.

De stijl van de cheetah vind ik leuk. Volgens mij was het ook niet de bedoeling om helemaal hyperrealistisch te schilderen? 50 euro.

Aartje: Mooie tekening, heel fijne en zachte uitstraling. Jammer dat de foto niet helemaal waarheidsgetrouw is qua kleur. Het blijft lastig tekeningen goed op de foto te zetten... De tekening lijkt nu weinig kleur te hebben en ik vind het lastig er een prijs aan te hangen. Afgaande op je andere werken (en dus betere foto's die ik daarvan gezien heb) ken ik je tekentalent en denk ik dat 60 euro een nette prijs is.

Mariekeoo: Leuk werkje, grappige pony :D. Volgens mij heb ik de pony voorbij zien komen in het aanvraagtopic...? Ik vind de neus heel mooi gelukt, daarentegen vind ik de manen en de voorpluk minder mooi, dat doet een beetje afbreuk. 25 euro.

Afbeelding

Karlijn, grafiet op A3 formaat.

Ik ben benieuwd of ik mijn prijzen moet gaan verhogen of verlagen naar aanleiding van de taxaties :)).