Ik was gister lekker actief met tekenen, en heb er weer eentje af. Het was al donker, en mijn lamp deed een beetje raar, ik heb dus niet echt precies zitten werken of heel erg verder de tekening zitten uitwerken, maar daar had ik ook helemaal geen zin in. Zolang de tekening maar de kracht van het paard goed uitstraalde was ik blij, en als de kleuren klopten.
Digitale tekening mbv Photoshop en Artrage. Ben op dit moment bezig wat verschillende technieken (aquarel, olieverf) uit te vogelen, vooral qua mengen. Om m'n portfolio wat uit te breiden
Elanor
Geplaatst: 12-10-11 11:53
Maar in hoeverre maak je het beeld zelf? Maak je echt een schets en meng je zelf je kleuren terwijl je de foto uitgeprint ernaast hebt? Of heb je de foto digitaal eronder liggen en trek je die over en kopieer je de kleuren daarvan?
HHD_Foto
Geplaatst: 12-10-11 12:05
Nee, ik maak de schets en meng de kleuren zelf, dat is nu juist de oefening/techniek die ik een beetje in de vingers probeer te krijgen. De schets heb ik in dit geval wel vergeleken met het origineel (was een snelle oefening ). Voorbeeld met m'n eigen paard: