[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SIEMxFUNNY

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 10:53

Wat gaaf!! Je bent echt goed bezig :)

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 12:40

Ow echt, waar ging dat over? Komt het in de krant dan? :P
Dat wil ik dan wel zien!

goriginal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 20:44

Ik zou graag mee willen doen met dit topic! Ga proberen of elke dag lukt haha.

Vandaag:

Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:35

RenskeFrea Lol, de tekening geeft het inderdaad goed weer. Zo zal het vast voelen als je op de verkeerde schoenen of met twintig kilo papier staat... :=
SIEMxFUNNY Mooie 'krabbel'! Heeft ergens iets heel lichts, je zou bijna vleugels erbij denken.
Fnanne O wauw, hoe koel! Welke krant? Dat willen we natuurlijk wel zien. :D
goriginal Hoi! :wave: Mooie binnenkomer zo, mooi koppie en heel mooi oogje.

Maar weer een digitaaltje uit de losse pols. Online programmaatje en afgewerkt met Gimp.
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 22:07

Het komt inderdaad in de krant deze week. Over de challenge en huidige expo :) als ik foto of linkje heb plaats ik het :j

Pluizebolplum: mooi :j zoals ie uit het donker komt, en dat oogje :)
Goriginal: mooie binnenkomer. Werk je altijd digitaal?
SiemxFunny: dat voorbeentje komt er prachtig uit :j
RenskeFrea: fijne mooie ruimte zo te zien! Heerlijk zo'n plekje.
En wat een trap moet dat arme paardje op :(:) :)
Pluizebolplum: ik vind dat leuk, zo'n krachtig paard in zo'n pose :)
Veel water... Inderdaad, en herkenbaar :D maar... Mooie dagen in het verschiet. Dus laat die Zuiderzee maar even verdampen :)

Afbeelding
251/365
Aquarel, pen en beetje zout op papier :)

goriginal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:46

@Fnanne Meestal wel, maar wil binnenkort wat meer op papier gaan werken.

Zoals hierboven, gaaf concept!

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:21

Pluizebolpum, ik vind het mooi hoe verschillende soort digitale werkjes je elke keer laat zien. Wist niet dat er zo veel mee kon, misschien moet ik me er ooit ook eens in gaan verdiepen :j
Deze is ook weer leuk, mooie compositie.

Fnanne, leuk weer, mooie probeersels met aquarel, leuk contrast met de pen zo :)

Van gister een klein snel krabbeltje na het paardrijden, in mijn A5 schetsboekje:
Afbeelding

Voor vandaag poging gedaan tot een nieuw ras, maar het wil even niet lukken.
Mijn hersens werken nog steeds niet helemaal mee, en ben de hele treinrit vanochtend bezig geweest om de schets in orde te krijgen, wat niet echt gelukt is. De verhoudingen lijken niet helemaal goed, en ik wist niet zo goed waar het aan lag. Volgens mij is nu 's avonds bekeken de hals te kort en de rug, waardoor ie er raar gedrongen uit ziet :P (vooral natuurlijk naar het voorbeeld bekeken :P)
Vanavond op stap geweest met collega's en in de trein terug veels te moe om nog verder te gaan, dus het blijft voorlopig bij deze schets :)

De O is van...:
Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 22:01

Fnanne Gaaf weer, aquarel en zout geven het ook zo'n mooi extra effect.
RenskeFrea Digitaal is best leuk, maar net zo stevig oefenen als met elk ander materiaal. Voordeel is wel dat het geen materiaal en papier kost en dat het minder rommel geeft.
Krabbelhoofdje is leuk en de O wel herkenbaar, geloof ik. Ik denk dat het probleem ergens bij de schouder/hals zit, daar oogt iets wat raar. Los van elkaar kloppen hoofd en hals en het lijf wel.
Ik denk aan een
Spoiler:
Oldenburger, Oostfries zou ook nog kunnen, maar Oberlander, Ob pony, Orlowdraver of Old English Black haal ik er niet uit.

Maar weer een digitaaltje met Gimp. Opoe gaat eens op stap en drie keer raden wie er dus ziek aan het worden is... -O-

Spookpaard
Afbeelding

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 22:39

O is van
Spoiler:
oldenburg :j

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 21:24

Is nog steeds ziek dus maar weer een vlug digitaaltje.

Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 22:31

Beterschap Pluizebolplum.

Even snel 252 en 253.

Afbeelding

Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 11:58

De Oldenburger is helemaal goed geraden :j

Pluizebolpum, beterschap. Hopelijk knap je snel weer op. Ik vind je krabbeltjes weer erg leuk, lekker verschillend weer.
Vooral je spookpaard vind ik mooi.

Fnanne, mooi weer, gaat iets dreigends van uit met die onweersachtige achtergronden.

Ik heb vakantie vanaf vandaag, 3 weekjes, was ik wel aan toe.
Gisteravond nog wat dozen ingepakt, maar vandaag zou ik eigenlijk volop bezig moeten zijn met verhuisspullen inpakken omdat ik morgen al ga verhuizen. Dus wat doe ik, ik ga dan juist uitgebreid zitten krabbelen en tekeningetjes maken :P
Het zijn wat simpele dingen, want nu ga ik mezelf er toch echt toe zetten wat te doen, anders wordt het nog stressen...
Een voor gister, een voor vandaag, en een extra die waarschijnlijk wel voor morgen kan, want weet niet of ik dan tijd heb te tekenen of uberhaupt dan weet waar ik mijn tekenspullen gelaten heb :D
Pastelkrijtjes en aquarel op A4, ode aan mijn Arubaanse verzorgpaardje van 12 jaar terug, naar foto's uit eigen collectie :) (Ik kon helaas zo snel geen fatsoenlijke foto's vinden waarin zijn gang ook goed uit komt :P ) Was vooral fotoalbum doorbladeren want heb deze foto's niet digitaal.

De P is van Pampero de ....:
Afbeelding
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 10:37

Afbeelding
:)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:37

Fnanne Gewoon gaaf weer, allebei. Ik vind nr. 253 heerlijk dramatisch. En leuk artikel! Koel om zo in de krant te komen!
RenskeFrea Mja, deze is té makkelijk (vanwege de achtergrondinfo - zó'n goede paardenrassenkennis heb ik nou echt ook weer niet) dus ik doe niet eens een spoiler, alleen dat het ook één van mijn favoriete rassen is. Leuke krabbels en verfwerk, ik vind vooral de laatste wel het meest karakteristiek voor het ras ogen. Van de middelste vind ik de uitdrukking snoezig.
Is het verhuizen een beetje gelukt?

Nog steeds ziek hier en vreselijk aan het balen omdat ik mijn uitje heb moeten afzeggen. -O- Had gisteren ook niet meer de puf om nog te posten dus nu maar even twee werkjes achter elkaar.
11/9
Viltstift en losse pols op A4:

Afbeelding

12/9
Acryl en Gimp met losjes gebruikt referentieplaatje omdat dat nu eenmaal voor mijn neus lag:

Afbeelding
(hij heeft wel voor twee pootjes maar die hingen netjes precies achter elkaar, zelfs op de foto zag je het amper)

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 09:07

Beterschap Pluizebolplum! Niet fijn als je zo aan het kwakkelen bent...
Je laatste twee werkjes zijn weer tof :j die 1 na laatste heeft een heerlijke vlotheid die ik erg aansprekend vind :)
RenskeFrea: hoe gaat het met verhuizen? Succes met de drukte die dat met zich meebrengt altijd. Je schetsjes zijn leuk, de aquarel is tof juist vanwege die net niet overal verf :j Pampero... Ben ik nog niet helemaal over uit...

Gisteren een drukke maar fijne dag gehad in het atelier. Veel mensen die het artikel hadden gelezen en langskwamen voor een babbel en mooie verhalen. Was kapot aan het eind...
Tussendoor toch wat tijd gevonden voor nummer 255:

Afbeelding
Krant, lijm, acryl en pen op papier.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:45

goriginal: mooi zacht portret!
Pluizebolpum: super knap zo uit de losse pols
Fnanne : je paarden worden steeds opstandiger, haha. Grapje, de verschillende houdingen weet je prachtig weer te geven. Ik zie ze echt staan.
Ps. Gaaf artikel !
RenskeFrea: Mooi werkje voor zo'n korte tijd
Pluizebolpum: spookpaard vind ik wat hebben :) Je tweede ben ik niet zo fan van. Te donker ofzo denk ik

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 18:27

Mijn week 37
Afbeelding
Een Zwaan-pegasus, in digitaal schilderstijltje
Geen referencies gebruikt en ik faal in het tekenen van vleugels maar ben er nog redelijk tevreden mee.

Ik zie weer prachtige dingen voorbij komen, helaas geen tijd voor uitgebreide reacties. Druk druk, ben ook nog niet verder met mn steigerende knol, ik weet nog niet precies wat voor een achtergrond ik hem wil geven. Misschien iets western achtigs.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 22:42

Afbeelding
26/52

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 22:44

Bimmerd: ik moest even zoeken hoe 'ie in elkaar stak :o cool idee :j heb alleen beetje het idee dat je paardzwaan van onderen bekijkt, maar het koppie van boven?

Vandaag drukke dag met receptie op anderhalf uur rijden :O erg gezellig, maar moe... Dus potloodtekeningetje om het gevoel weer te geven:
Afbeelding
256/365

SiemxFunny: het onaffe is heerlijk! De potloodschets eronder -vooral te zien bij achterbeentjes- oogt lekker en vlot. Like :j

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:39

Fnanne: deze was tot nu toe de enige waarvan ik dacht, nu is onaf mooi. Meestal worden ze oerlelijk :')

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 12:54

De verhuizing is prima gegaan, alles paste in 1 bakje en had goeie verhuisploeg, alleen ben ik nog alles kwijt want veel zit nog in dozen :P
Ben hoofdzakelijk erg moe enzo van alle stress en gedoe laatste tijd (werk en verhuizing), dus doe uitgebreid boeken lezen (al heel lang niet gedaan) en relaxen en af en toe wat dozen uitpakken tussendoor :P
Vandaag mijn tekenspullen maar eens aan het uitmesten (heb nog veel meer voorraad papier dan ik dacht) en mijn computer en printer geïnstalleerd, voor zolang het nog duurt dat ik internet heb, want was vergeten internet en tv aan te sluiten dus duurt dat nu 3 weken, en heb nog tot volgend weekend internet van de vorige bewoner :P (tv al helemaal niet). Wordt daarna afkicken, zal dan extra tijd overhouden om te tekenen en lezen denk ik.

Fnanne, leuk krantenartikel!
Leuk idee om te schilderen op krantenpapier, geeft leuk effect. Ik vind je moeie paard krabbel ook echt heel gaaf, duidelijk weergegeven, en dat hanglipje :P

Pluizebolpum, gaat het al weer wat beter? :(:)
Ik vind je viltstift losse pols schets van 11/9 erg gaaf, mooie kleurtjes en lekker vlot. Die van 12/9 is ook leuk, al vind ik het jammer dat het zo bewerkt over komt, had het liever in acryl stijl gezien. En zijn voorpootje mis ik toch wel beetje ook al is ie er wel :P

Bimmerd, ik vind hem heel gaaf, de zwaan pegasus. En de vleugels zijn toch prima gelukt :j

Siemxfunny, mooie krabbel, erg sprekend, dat druiperige past bij de kleur blauw en grauwe achtergrond. Tof werkje :) En inderdaad, die stukjes potloodschets passen er ook prima bij.

Van gister nog even een krabbeltje op A5 voor het P ras, heb nog een foto in beweging gevonden die me wel aansprak, en omdat ie officieel nog niet geraden is (ook al weet Pluizebolpum precies om welk ras het gaat :P). Foto uit eigen referentie, van een van de dochters van de eigenaar van het verzorgpaard, al zit ze op een ander paard, tijdens een typische wedstrijd, met onderdelen als over een plank lopen en om paaltjes slalommen.

Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 16:58

P... P... PonyPaard :D
Nee, ik weet het niet RenskeFrea...
Paso de... Huppelepuppelus?

Inmiddels een beetje bijgekomen? Of nog druk daar mee bezig?
En Pluizebolplum: gaat het weer een beetje?

Afbeelding

Bij deze mijn 257 en 258 :)
Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 19:29

Fnanne Klinkt toch als een erg geslaagde dag. Leuk! En wie weet wat je er aan over houdt.
255 is apart, mooi apart. Beeld op zich al, ook door de kleur, maar zeker door het aparte materiaal gebruik. Heel erg gaaf en inspirerend wat je telkens weer verzint!
256 is ook weer erg goed gelukt, die blik ook. Krijg gewoon zin om de stumperd een lekkere bak stevige slobber te geven...
De laatste twee zijn ook al zo mooi. De laatste vind ik echt heel erg mooi weer. Heel bijzonder ook.
Bimmerd Weer even een heel ander soort beeld maar wel erg gaaf idee. En daarnaast vind ik 'faal' voor de vleugels wel een erg negatief woord. Zeker zonder referentie zijn vleugels best lastig, zeker als je ze op een ongevleugeld dier plakt. Nee hoor, vind het erg passen in het hele plaatje.
SIEMxFUNNY Mooi! Dacht even dat het er eentje van Fnanne was... :o Heel mooi beeld zo, de manier waarop het paardje staat en zoals je het bewerkt hebt.
RenskeFrea Och ja, die verhuisblues...Als je de belangrijkste spullen maar boven water krijgt. De rest komt vanzelf wel. Enne, heb je dvd's of zo? Anders kun je die nog eens allemaal kijken als je echt zin hebt om tv te kijken.
Leuke krabbel trouwens, oogt weer erg vrolijk. En wel een klein meiske om te zien, zo. Over planken lopen en slalommen doen ze trouwens ook wel bij western trail wedstrijden, maar dan op een héél andere manier (Paint kunnen jullie dus al afschrijven ;) ).

Gaat hier nou eindelijk weer een beetje beter dankzij goedjes die antibiotica en prednison heten. Iets met een stevige bronchitis die bezig was een longontsteking te worden. De benauwdheid was me flink naar het hoofd gestegen. Heb een koe gevouwen, praat met een Brabants accent en weet niet welke dag het is. Maar 't gaat verder weer aardig goed hoor. :D
De werkjes van de afgelopen dagen tonen het ook wel dat ik er niet helemaal bij was.

13/9
Samenwerking met poeslief. Zij deed de vlekken en ik maakte er met stift en witte gelpen iets paardigs van.
Afbeelding

14/9
Poging tot kliederen, acryl en gimo.
Afbeelding

15/9
Referentieplaatje, potlood en gimp.
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 22:35

Pluizebolpum, de meeste dozen zijn uitgepakt, maar veel spul zwerft nog op bureaus en tafels rond, of halfbakken in de kast. Heb alles in de richting van de goeie plek gedaan, maar nog niet georganiseerd. Zoals mijn mooie 2 tekenbureaus, ligt een berg tekenspul op, kan niet meer kiezen waar aan te beginnen, en ben stiekem nog alles kwijt omdat niks nog een eigen plek heeft. Maar komt vanzelf goed.
Als ik moet gaan beginnen aan al mijn dvd's dan ben ik de rest van het jaar wel bezig ben ik bang, heb er veels te veel :')
Ik vermaak me wel met boeken lezen, momenteel doe ik dat de halve dag en de andere halve dag nu nog op internet rondhangen enzo :P Verhuisspul komt later wel, ooit ofzo.... :P
Klinkt nog heftiger benauwd dan wat ik had, lijkt me vreselijk allemaal. Hopelijk knapt het snel weer helemaal op met die medicatie erbij.
Ik vind vooral de eerste krabbel samen met je poes erg aansprekend, lekker vlot.
De tweede is lief, al kom ik er niet helemaal uit hoe die in elkaar steekt. Laten we het op abstract houden :j
Die van 15/9 is ook gewoon heel mooi weer :)

Fnanne, Paso huppeldepuppelus komt een flink eind in de goeie richting :j
Ben half bijgekomen, merk dat ik heel makkelijk terugval in lamlendig hangen en niks doen, terwijl ik eigenlijk heel veel wil doen. Maar ik blijf pogen bijtijds naar bed te gaan en elke dag wat dingetjes te doen, en verder te ontspannen. Slaap iig eindelijk goed in mijn nieuwe bed. Eerste nacht was best bagger :P Maar heb ook vakantie dus recht op lekker lang in bed blijven liggen lezen, en weinig uitspoken. Maar wil toch ook poging wagen om weer wat uitgebreide tekeningen te maken nu ik er toch tijd voor heb :j
Ik vind je paard met blauwe achtergrond heel mooi, wat een lief koppie heeft die. Je 258 vind ik wat minder, te abstract voor mij. Wel grappig effect dat bobbelen van het extra papier.

Van vandaag en gister geen ras nog, maar wat vlugge tekeningen naar aanleiding van foto's uit het aanvraagtopic die ik een tijdje terug opgeslagen had.
Vulpotlood op A4 (galoppaard) en A5 voor de pony.
Fnanne, die eerste is een foto van jou, maar volgens mij lijkt hij er totaal niet op :P

Afbeelding

Afbeelding

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 18:52

Afbeelding
27/52