Ik heb geen idee of het hier mag, maar ik zoek iemand die iets in opdracht voor me zou kunnen maken:) Ik ga momenteel door een zware tijd, en zou graag een knuffeltje laten maken van mijn overleden pony als steun. Zou iemand me hiermee kunnen helpen of naar iemand doorverwijzen? Alvast bedankt!
Hoe houden jullie de draad vast bij het haken? Ik ben met de Granny squares halen nu zover dat ik hoeken ga maken. En ben echt aan het worstelen met hoe ik de draad het beste op spanning kan houden... Met als gevolg dat ik veel te los haak en het er niet mooi uitziet... Heel lastig!
Annemiek80
Geplaatst: 21-09-14 21:51
Toevallig (nou ja... toeval, dat doe ik iedere avond dus..) zat ik net te haken dus even snel een paar foto's geschoten
Ik weet alleen niet of je er heel veel aan hebt... ik haak nl juist heel strak lol... moet bewust ontspannen haken anders haak ik te strak. Ik trek mijn draad dus strak met mijn middelvinger (en mijn ringvinger doet gezellig mee)
Dit is trouwens niet een standaard manier, 2x om een vinger wikkelen zoals ik doe is vlgs mij niet 'normaal', maar ik vind het fijner om mijn draad stabiel/op spanning te houden
Laatst bijgewerkt door Annemiek80 op 22-09-14 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Annemiek80
Geplaatst: 22-09-14 18:46
Met zpagetti heb ik nooit gehaakt, ik vermoed dat ik dat niet fijn vind haken want ik houd al niet van het haken met haaknaalden groter dan 5.0 lol, op de een of andere manier worden mijn handen er heel moe van, misschien omdat ik te strak haak en met een grotere naald meer kracht moet zetten? Misschien de 'zwaarte' van de naald/wol, weet het niet maar vind het niet erg fijn. Plus dat ik met grotere objecten minder goed mijn normale houding kan vinden (daardoor kan ik natuurlijk ook moeie handen krijgen ) er zit me dan echt een al gehaakt stuk werk in de weg lol
Wat zijn ze allemaal leuk geworden Annemiek! Zag je topic ook al voorbij komen van je gehaakte paarden! Echt leuk!
MargreetW
Geplaatst: 10-10-14 18:07
Hallo, mag ik hier even inbreken en wat vragen. Hebben jullie voor mij een patroon van een pony? Maar dan eentje die ik op een poncho kan naaien? Kleindochter van twee wilde een ponkopony, wat dus een poncho met en pony erop is. Poncho is af, het patroon voor de pony kan ik niet vinden.
Knappe dingen die hier weer voorbij komen! Ik heb het 3de boekje van zoomigurumi besteld en nu aan het afwachten tot ik een nieuw knuffeltje kan maken Kan alleen nog moeilijk inschatten hoeveel garen ik nodig heb, heb nu van elke kleur een bolletje maar is niet altijd genoeg natuurlijk.. Hoeveel gebruiken jullie zo al voor een knuffel? Of staat het meestal op het patroon?
Nalatje
Geplaatst: 10-10-14 19:19
Deze heb ik ondertussen nog gemaakt. De haan vind ik een beetje raar uitgedraaid...heb er geen goede foto van maar er klopt iets niet vind ik zelf.
Nalatje, soms staat bij het patroon hoeveel je nodig hebt. Ik heb reeds een behoorlijke voorraad katoen maar mist dan toch nog geregeld net die kleur die je nodig hebt.
Ik ben net begonnen scheepjeswol te verkopen, stone wash haakt heerlijk en ga straks Lara katoen uitproberen. Dat ziet er net zo fijn uit als Catania en phildar coton.
Jolien87
Geplaatst: 12-10-14 13:40
Ik heb weer een ontzettend leuke creatie klaar: Maggie de uil. Het kooppatroon komt van Etsy.
En deze kleine uiltjes zijn heerlijke tussendoor-projectjes die in een handomdraai gemaakt zijn:
Ben benieuwd voor de Lara katoen Cobiie, ik haak voor mijn knuffeltjes nl ook altijd met catania. Leuke uiltjes! En inktvisjes. De beschrijving van die inktvisjes hoe het moet en opgestuurd kan worden enz, kan je die gewoon op het internet vinden?