[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 23:47

Oohhh die laatste is mooi? Hoe is straks het eind resultaat? Mooie 'strakke' kleuren zo.
Mijn project staat al een maand of 6 werkloos op de buffetkast hier finaal in de weg te staan :+
Begin er binnenkort weer verder aan ( aziatische tijger) maar kon mij er de laatste maanden niet echt toe zetten, echt raar. Hiervoor zat ik makkelijk 6 uur per week te priegelen aan de schilderijen. En toen ineens was het gevoel even weg qua zin

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 23:53

Soms heb je dat, ik heb soms ook maanden dat ik er gewoon geen zin in heb, en dan ineens begint het weer te kriebelen. Meestal als de dagen korter worden. ;-)

Foto is niet echt goed, zie ik, alleen al in het stuk onder het kozijn zitten al drie verschillende kleuren, maar nu ziet het er allemaal maar heel donker uit.
Op deze pagina staat het origineel, daar is het heel goed op te zien.
http://www.herrschners.com/product/Tusc ... umber.aspx

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 09:05

Ik heb eigenlijk even een vraagje aan jullie
Weten jullie toevallig een site waar je schilderen op nummer kan vinden met olie verf ?

Mijn vader vind dat heel gaaf en ik wil het ook graag keer met olie verf doen

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 09:23

Ebay. ;-) Alle oude paintings van Ravensburger waren met olieverf. Ik wist niet beter als kind, maar dat gedoe met kwastjes reinigen met terpentine mis ik echt niet!

Maar nu serieus, ebay Duitsland bijvoorbeeld heeft nog wel eens oude PbNs. Of de olieverf dan nog goed en bruikbaar is, is een tweede...

Ik heb er een aantal thuis liggen, met hondjes en paardenhoofden enzo, maar dan gebruik ik de olieverf niet maar zoek er dezelfde kleur in acryl bij. Trouwens eerder in dit topic ook eens een aantal van die paintings laten zien...

Verder zal je heel veel prachtige olieverf sets tegenkomen op bijv ebay.com en zelfs amazon geloof ik, maar die komen vaak uit China. Mijn ervaring met Chinese PbN: 1 keer en nooit meer.

Wat je kan doen is op ebay.com zoeken op "paint by number oil" of op ebay.de "malen nach zahlen Öl"

Dit is bijv wel een leuke oude. http://www.ebay.com/itm/Vintage-1994-19 ... 3a9cf44928

Maar ja, of de verf dan nog goed is...

Ik zou bij deze bijvoorbeeld dus erg oppassen:
http://www.ebay.com/itm/Vintage-Oil-Pai ... 3f4271d607

Er staat in de titel oil, maar als je op foto's kijkt zien die potjes verf er toch erg acrylverf-achtig uit. Zo eentje heb ik ook gehad, en die (acryl)verf STONK, daar werd ik gewoon misselijk van, dus moest ik alsnog zoveel mogelijk matching kleuren erbij zoeken (geukkig heb ik een aardige voorraad). En dat stretched op canvas, ja, dat is dus wel zo (soms, in lang niet alle veilingen, soms krijg je gewoon een opgerold canvas, ook handig, pfft), maar dat canvas schildert NIET fijn.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 10:29

Ik kwam net die ene tegen die jij als profiel foto heb , heb jij die toe allig ook echt gemaakt en zoja is ie ook echt met olieverf en is die goed gelukt ?

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 10:36

maatje987 schreef:
Ik kwam net die ene tegen die jij als profiel foto heb , heb jij die toe allig ook echt gemaakt en zoja is ie ook echt met olieverf en is die goed gelukt ?

Oh, dat was ik dus ook nog vergeten te zeggen: de Chinese PbNs zijn vaak (in dit geval dus ook) (slechte) kopietjes van de echte Amerikaanse versies van Dimensions Paintworks. Soms zelfs hele slechte kopietjes.

Als je de grey stallion uit mijn profiel kan vinden op internet, durf ik je bijna te garanderen dat het een 'fake' is. Ik heb al eens uren rondgezocht op internet op zoek naar een origineel exemplaar om nog eens te maken, tot nu toe zonder succes.

Antwoord op je vraag is dus ook: ja, die heb ik toevallig ook echt gemaakt (het was mijn eerste), maar nee, die is niet met olieverf, want is van Dimensions Paintworks en dus met acryl. En hij was wel goed gelukt, maar ja, was mijn eerste, ik zou het nu veel beter kunnen, vandaar dat ik hem nog eens wil maken, maar vertrouw de Chinese niet om er een van hun te bestellen. Rip-offs doe ik niet aan mee.

http://www.ebay.com/itm/2014-New-Acryli ... 3f341d6dba
dit bedoel ik dus. Ik raad dit echt af. Canvas is niet stretched, en de verf... yikes.

edit: okay, ik dacht dat dit de simpelere versie was, maar dit lijkt toch een 1 op 1 kopie van die van mij. Er is er nog een 'out there' op ebay, die heb ik een aantal keer voorbij zien komen, dat is een simpelere versie.
Laatst bijgewerkt door Dallista op 07-12-14 10:42, in het totaal 2 keer bewerkt

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 10:37

Ik moet nog steeds een paarden afmaken! :oo

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 10:40

Die is dus ingedroogd. :(

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 10:43

bluelagoon schreef:

De verf?

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 10:56

Hmm wel jammer denk dat ik het dan maar bij die van schippers hou

Ben ook een beetje aan het kijken voor goedkope schilderen op nummer maar dan krijg je weer zo,n lelijk exemplaar en dat wil ik niet

Wil graag weer is iets gaan doen maar heb momenteel niet genoeg geld voor een nieuwe

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 11:29

Dallista schreef:
bluelagoon schreef:

De verf?

Ja :( Al geprobeert het levender te krijgen, maar tevergeefs!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 12:38

Van welke company? Ik heb een giga collectie Paintworks potjes die allemaal nog steeds goed zijn (echt ongelofelijk, maar ik kan nog jaren later dezelfde paint gebruiken, en dat doe ik dus ook altijd, haha).

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 23:55

Heeft hier iemand al eens een painting van Royal brush gehad?
Ik was net aan het neuzen en zag deze 2.

http://www.herrschners.com/Product/Roya ... r+Kit.aspx
http://www.herrschners.com/Product/Roya ... r+Kit.aspx

Ze lijken me echt onwijs gaaf maar ben benieuwd hoe de verf is, of er nog moeilijkheden aan het verven zelf zitten en of ze er uiteindelijk ook zo gaaf uit gaan zien als ze er op die plaatjes uit ziet. :P

Edit:

Deze zag ik ook. van paintworks. Vind ik ook echt onwijs gaaf. :P
http://www.herrschners.com/Product/Tige ... umber.aspx

Maar wil nu eerst deze gaan bestellen.
http://www.herrschners.com/Product/Wint ... umber.aspx
Lekker winters. :)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 00:04

Royal Brush = Royal & Langnickel.
Wat mij betreft de slechtste PbNs die er bestaan. De afbeeldingen zijn zwaar misleidend en de verf dekt niet, ook niet na tien lagen. Drama. Ik heb er eentje gehad en halverwege weggegooid. :-(

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 00:12

Hmm nee dan ga ik er echt heeeeeeeeel zeker geen van die 2 super gave kopen.. :P Op het plaatje zijn ze echt heel mooi. :P Maar dacht al dat dat to good to be true was. :P

Wel net die 4 luik van schipper besteld. :)

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 05:59

Dallista schreef:
Van welke company? Ik heb een giga collectie Paintworks potjes die allemaal nog steeds goed zijn (echt ongelofelijk, maar ik kan nog jaren later dezelfde paint gebruiken, en dat doe ik dus ook altijd, haha).

Ravensburger! :p

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 06:51

bluelagoon schreef:
Ravensburger! :p

Okay, jammer, kan ik je niet echt mee helpen, daar heb ik er ook nog heel veel van, maar ik kwam er zelf net een paar weken geleden bij het maken van de Kersenbloesem painting achter dat die inderdaad dus wel snel uitdrogen.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 19:22

Ziezo, terug van vakantie, tijd om deze af te maken. Lukt nog wel voor 2015!

Afbeelding

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 14:36

Ooit beloofd deze rond de kerst te posten, en gezien het feit dat het voor velen kerstvakantie is (helaas niet voor mij), bij deze mijn kerstkaart:

Afbeelding

Deze valt in de categorie "Eens maar nooit weer". Slechte, dikke verf en raar cardboard met ribbels; een combo waar geen van mijn penselen happy van werd. Maar goed, toch doorgezet, en het resultaat mag er wel zijn, vind ik.

Overigens is dit een scan (oorspronkelijk in 2 delen, het origineel was te groot voor de scanplaat). De kleuren heb ik wat feller gemaakt, die zijn wat fletser op het schilderij.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 14:59

Super mooi.! :D Welk merk was het?

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 16:47

XxLiEsJuHhxX schreef:
Super mooi.! :D Welk merk was het?

Schipper. Erg geliefd hier op bokt, geloof ik, behalve bij mij. -O-

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 18:54

Ohh wat jammer. Ik ben ook een van de schipper fans. :P hoe bedoel je dat geribbelde cardboard?

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 19:05

Tja, hoe moet je het noemen, het "canvas" waar je op schildert, erg raar materiaal. Ik prefereer egaal, en dat was dit absoluut niet.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 22:24

Ohh zo.. Ik weet niet ik heb er eigenlijk nooit problemen mee. :P Wat ik zelf erg mooi vind aan schippers is dat als de verf droog is er een mooie glans op zit. :P Voor mij geeft dat een extra stukje gevoel erbij. :P

Ik ben ondertussen hard bezig met mijn 4 luik. :P
Ik zal zo dadelijk een foto maken hoe ver (of niet ver, is maar hoe je het bekijkt) ik ben. :P

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 01:15

Iemand ervaring met de 'aquarel op nummer' van Ravensburger?
Ik heb er toch maar eens een gekocht, ben heel benieuwd!