[CENTRAAL] Breitopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GittekeZ1

Re: [CENTRAAL] Breitopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:04

Dames goed van jullie
met dit weer vind ik de laptop op schoot al te warm
maar kom op met de foto ben benieuwt

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 07:48

Zo ontopic is dat niet, geeft aan waarom we geen foto's van je werk zien ;)

Haha Gitteke, laptop op schoot is inderdad wel erg warm. Vond het breien wel meevallen, maar dit is ook wel iets om nu te dragen.

Foto gister nog even vlug gemaakt, ga nu eerst uitmesten enzo, dus als jullie een betere willen, moeten jullie even wachten.
Afbeelding

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 09:20

Wow, wat mooi! Hier ligt het breien ook op z'n gat.....heb evt wel een paar sokjes op de pennen staan, maar heb er ff geen zin in. Trui is sowieso te warm en verder moet ik tas nog afwerken.....ook nog geen zin in.....

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 10:04

Dank je! Voor jullie ook nog even een footootje op de paspop ;)
Afbeelding

Commentaar van vriendje was: hij is wel kort hoor (waarbij hij zich haastte om te zeggen dat ik het zeker wel kon hebben :)) )

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 13:03

Wow, leuk Maartje +:)+.
Heel eerlijk gezegd vind ik de 1e foto niet tot zijn recht komen, vond het truitje een beetje raar eruit zien :o. Maar op de paspop (die ik overigens wel levensecht vind _O-) vind ik hem super!!!!! Het staat je errug goed!

Gelukkig zijn de temperaturen iets beter geworden maar het is mij nog te warm om met wol te gaan breien. Katoen is prettiger nu. Misschien kan ik het weekend mijn 1e sokje eens afbreien (weekend is voor mij tegenwoordig zondag en maandag).
Maar eigenlijk moet ik de werkjas nog afmaken (buitenjas = klaar) en eens wat kortere broeken maken. Ik had er 1 gemaakt maar het model staat mij niet :(. Al dat werk voor niets....

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 13:07

Vandaar ook de 2e ;) 1e foto is gemaakt toen het al begon te schemeren en als hij zo ligt, zit er echt geen model in :+ Enne, dank je! Paspop is echt ideaal, die staat niet stil, dus dan weet je ook meteen of het draagbaar is :j :P

Hier is het nog steeds/weer benauwd... Vanmiddag naar vrienden, dus geen breien vandaag.. Moet overigens ook even een nieuw project bedenken. Vriend wil een dikke trui, maar daar is het me nog iets te warm voor := Plus dat we daar eerst voor moeten shoppen.

Balen dat je broek je niet staat, daar ben ik ook altijd een beetje bang voor :=

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 13:25

Die jas heb ik ook op een "niet stilstaande paspop" gepast. Héél erg handig :)).

Ik heb trouwens nog wel een leuk internetadresje voor wol en katoen: http://desnuffelhal.nl/shop/home.php?cat=340. Je kunt daar ook staaltjes aanvragen om te bekijken of het wat is. Superhandig!!!

Ja, die broek baal ik van. Ik moet ook geen broeken meer maken met een verlaagde taille. Dat staat mij niet :n. Maar ik vond het model zo leuk... Hou het maar bij "vertrouwde" patronen ipv experimenteren met een nieuw model.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 19:40

*Ik ga niet kijken ik mag niks kopen eerst opmaken dan kopen niet kijken maartje*

Ik ga vanavond (als ik op de laptop kan) een nieuw project zoeken. Eerst nog even wat eten maken :=

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 20:05

wauw maartje, echt een gaaf truitje! (nu als reactie op de foto met levende paspop :D!)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 20:12

Thx :D Heb hem vandaag gedragen, hij zit ook echt heel lekker!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 20:20

Wat mij vooral opvalt, is het verschil in kleur tussen de 2 foto's! Op de 1e foto lijkt hij veel lichter dan op de "paspop".

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 20:22

Op de 1e foto (met flits) is het lichtblauw wel heul licht inderdaad. Foto 2 is de echte kleur.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 20:03

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:15

Een hele leuke trui :j. Het scheelt wel dat jij hem van katoen gaat breien! Dat is minder warm om mee te breien dan (zuivere) wol ;). En deze is ook niet zo 1-2-3 af met die verschillende kabels. Zeker de moeite waard!!! Heb je al materiaal voor je nieuwe project?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 17:08

Nee, weet ook nog niet of dit hem wordt hoor ;) Wilde van het weekeind nog kijken wat ik heb liggen hier en wat ik daarvan wil maken, maar dat is er nit meer helemaal van gekomen :=

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 15:10

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:10

Ja, denk dat ik die toch ook maar eens ga maken. Kunnen we allemaal dezelfde gaan maken ;)

Heb vandaag trouwens mijn shirtje aan naar werk, krijg al de hele dag complimentjes :D

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:36

Je weet nu hoe je moet kabelen Maartje ;)

Het vest waar ik zo benieuwd naar ben omdat hij zo mooi is, staat nog niet op de site ;(. Die leuke poncho wel maar ik heb geen garen voor naalden 9 :'). Van de andere kant: als ik het originele garen zou kopen, ben ik 24 euro kwijt. Alleen die rottige verzendkosten altijd.....

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:49

Ja, maar zulke lange kabels, dat ga ik eerst nog even oefenen hoor ;)

24 euro is niet veel, maar idd, verzendkosten dan he... Moet je maar meteen wat meer bestellen ;) Welk vest is dat?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 19:22

Karisma u-676, linkerrij iets over de helft. Kleur Lavendel?

Ik wil niet klagen maar ik kan me even geen bokkensprongen veroorloven :o. Alles bij elkaar heeft de kater zo'n 1200 :$ gekost en de nieuwe auto is ook financieel flink tegen gevallen... Verjaardag is ook al voorzien dus daar valt ook niets te regelen ;). Ach, ik heb nog genoeg wol liggen hoor om me voorlopig niet te vervelen! Voor dat vest heb ik wel mooie wol liggen; uit dezelfde categorie als de Karisma heb ik nog een hele mooie kleur poederroze liggen die ik daarvoor kan gebruiken!!!

Edit: kabelen = kabelen! Maakt niet uit of je nou eens in de 6 (?) naalden een kabel moet maken of gaat vlechten :P. Anders geef je maar een gil en dan slepen we je wel door het patroon heen _O-

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 21:27

Oh, die is wel leuk ja. Niet voor mezelf, maar lijkt me wel leuk om te breien ;)

Tja, dan moet je inderdaad maar even rustig aan doen. DA-bezoekjes zijn nooit goedkoop, 1200 valt me nog mee ook :=

Ik moet wel eerst gaan shoppen voor ik deze trui ga maken, heb geloof ik net niet genoeg :+ Maar aangezien ik nog wel heel veel ander spul heb, zal het wel eerst iets anders worden. Wil heel graag nog iets maken met die Egyptische katoen, dus dat wordt het volgende project.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 21:37

Ajour breit altijd wel gezellig maar je moet wel goed opletten :P. Maar ja, het patroon staat er nog niet eens op...

Hmm, DA heeft 2e operatie tegen kostprijs gedaan. Het is ook niet te duur hoor maar wel een flinke uitgave. Auto was echt een onverwachte tegenvaller die ff 5500 extra kost :\. Nooit meer een leaseauto voor mij!!!!!!

Toch ff kijken bij die laatste link van de snuffelhal :'). Zou die combi van katoen met bamboe niet iets zijn voor je? Die wil ik graag ook nog een keer uitproberen 8-)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 21:40

Oeh, dat is veel extra. Hoe krijg je dat voor elkaar?

Katoen met bamboe? Klinkt stevig :P En nee, ik ga niet kijken. Heb een lade vol liggen, dat moet echt eerst op :P

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:02

Nee, het is juist een hele mooie soepele draad!

Die 5500 was de vastgestelde minimale restwaarde (heb er veel meer voor gekregen hoor). Wij zijn er vanuit gegaan dat bij de koop dat contract werd ontbonden. Niet dus. Werd nog even medegedeeld dat ik fraude pleegde omdat ik het onderpand (auto dus) al had "verkocht" aan de garage. Maar dat restbedrag moet dus ook nog even betaald worden >;)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:04

Ow, lekker dan :=

Zoals gezegd: eerst opmaken wat ik heb, dan tijd voor nieuwe dingen ;)