[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 19:49

Tussen 25 en 60 ligt nog een heel scala aan prijzen. En de laatste tekening van Fry ligt qua techniek redelijk gelijk met jouw laatste tekening (de hond).

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 11:06

Van die hond vindt ik hetzelfde. De bek en neus heb je heel mooi gedaan, maar de rest lijkt snel gemaakt te zijn. Het is nog geen realistische vacht. Je kan in mijn ogen hiervoor niet meer dan 20 vragen.

liana_shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 11:24

p.81
@Century; 100 euro
@mariekeoo; 45 euro
@Fry; 20 euro?
@Nienke15; 60 euro
@plovesb; 230 euro
@dynara; 130 euro
@MaricoGraphy; 40 euro
@MaricoGraphy; 25 euro

Mijn tekening:
een Impressionisme van de renbaan.
waterverf, op stevig karton, 40x 70
http://nl.tinypic.com/view.php?pic=fo3l ... nIhnHCZbSs
Het is een impressionisme he geen exacte tekening!

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 22:21

Taxaties vanaf mijn laatste post:

Pagina 81

liana_shet: Ik zou nog proberen er meer contrast in te krijgen, nu is het nogal plat. Nu nog niets waard.
mariekeoo: Mooi, zeker voor een uurtje! De maantop lijkt wel wat te afgeraffeld -10 euro
Fry: Mooi, met name de ogen. De vacht had nog wat meer contrast gemogen - 20 euro
Nienke: Heel mooi, ook mooi formaat en mooie kleuren! - 100 euro
plovesb: Ik had hem gezien, erg mooi in zijn eenvoud! - 40 euro
dynara: Heel mooi gedaan, zeker met goedkope verf op de muur - 150 euro
MaricoGraphy: Mooi, maar ik zou de positie iets anders gekozen hebben, nu is er een groot leeg veld. Er had ook meer contrast in gemogen - 40 euro
MaricoGraphy: Ook zou ik hier meer contrast in willen, het zijn teveel dezelfde kleuren -25 euro

Pagina 82

liana_shet: Het idee is leuk, ik zou nog meer verschillende kleuren gebruiken. Oefen mooi door :)

Mijn tekening:
Paard, Mi Teintes papier, pastelpotlood en -krijt
Formaat: A4
Pastelpotloden: Derwent en Van Gogh
Pastelkrijt: Rembrandt soft pastels

Afbeelding

Topic: Paard in pastel

dynara

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 00:21

wow niet gedacht dat jullie zoveel zouden taxeren :+

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 10:08

Lang geleden dat ik hier spiekte. Komen mooie werken voorbij :)
Laat ik ook weer eens een gooi wagen.

Pagina 79
HD; je wolf is leuk, maar ik heb zeker betere van je gezien. Ik zou hier persoonlijk niets voor geven.
liana_shet: je werk bevat leuke elementen, maar oogt voor mij nog niet af. Dit geldt voor alle drie de werken die je plaatste.

Pagina 80
Staat niets...

Pagina 81

liana_shet; als je een werk plaats wat nog niet af is kan ik het niet taxeren.
Century: wat een fijne zachte manier van werken :) ik heb wat twijfels over de compositie, maar neemt niet weg dat ik het een fijn werk vind om te zien. 150 euro.
mariekeoo: netjes voor een snel werkje, maar daardoor mis ik helaas ook de punten op de i.
Fry: wat een schatje. Ik denk dat ik jouw geval je materiaal je parten gaat spelen? Papier oogt dun (kreuk) en potloden lijken wat pigment te ontberen? Dat is jammer.
Nienke15: prachtige kleuren, lekker werk om te zien. Als dit mijn paard zou zijn zou ik er 150 euro voor over hebben.
plovesb: in dit geval werkt smaak mee denk ik... Je werkt pakt me niet en dat zorgt ervoor dat ik persoonlijk er weinig voor over zou hebben. Als het iemand aanspreekt denk ik dat je er wel wat voor kan vragen, maar ik vind dat moeilijk te beoordelen.
dynara: statige tijger. Ik vind het mooi :) ik denk dat je voor een muurschildering als deze wel 100 euro of meer kan vragen. Wel op je materiaal letten, goedkoper verven zijn soms minder sterk.
maricography: je tijger vind ik redelijk al is de compositie in mijn ogen niet geslaagd... Je hondje daarentegen daar zou ik persoonlijk geen geld voor geven.

Pagina 82
Century: qua materiaalgebruik vind ik er mooie delen in zitten, maar hij mist de kracht die je eerdere werk - de lelie- wel had. Anatomisch is het hier en daar ook niet helemaal correct en dat ik jammer.

Bij deze twee werken van mijn hand:

Afbeelding

Afbeelding

Beiden pastel en houtskool op A3 fotokarton :)

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 12:59

Dag Fnanne (Tineke lees ik ;) )

Je paard vind ik niet super. Dat is natuurlijk mijn eigen mening. Het hoofd is wel mooi, leuk dat de achtergrond erin verwerkt is, maar ik vind het net iets te druk naar zijn lichaam toe. Daardoor komen zijn ogen minder goed uit. Ik zou hier 35 euro voor geven.
De hertachtige (wat is het?) vind ik dan weer mooier. De haarstructuur is mooi weergegeven, niet te druk, ook weer mooi met het bruine van de achtergrond die doorschemert. Alleen zijn linkeroogje lijkt niet 100% te kloppen. Hier zou ik 50 euro voor geven :)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 14:09

Fnanne schreef:
Pagina 82
Century: qua materiaalgebruik vind ik er mooie delen in zitten, maar hij mist de kracht die je eerdere werk - de lelie- wel had. Anatomisch is het hier en daar ook niet helemaal correct en dat ik jammer.

Ik ben benieuwd waar het aan ligt dat het kracht mist :) Dan kan ik dat meenemen in mijn volgende werken. Anatomisch niet correct mbt hoofd klopt, maar het paard houdt ook zijn neus/lippen scheef (zie mijn topic voor voorbeeldfoto). Waar is het verder niet correct? Kan ik daarop letten :)

Pagina 82

Fnanne: Ik vind je paard heel mooi, heel veel expressie -80 euro
Je hert vind ik ook hele mooi gedaan. Met weinig kleuren toch een realistisch beeld. Het oogje (links) lijkt wat apart - 50 euro

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 21:14

Met die kracht bedoel ik dat je waterlelies een trefzekerheid hebben die deze tekening in mijn ogen niet heeft. Ik snap het wat beter nu ik de voorbeeldfoto gezien heb, maar er klopt een en ander anatomisch nog niet. Een voorbeeldje van die trefzekerheid; de manen, ze zijn op ongeveer de juiste plek geplaatst, maar vervolgens nog niet gedefinieerd.
Ik hoop dat ik mezelf zo heb kunnen verduidelijken?

Dank voor de taxaties :)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:25

De manen vond ik ook heel erg moeilijk, zeker nog voor verbetering vatbaar. :) Daarnaast was het ook de eerste keer dat ik een zwart paard tekende, dus ik was er al heel blij mee. Ik ga lekker door oefenen :)
Bedankt voor je tips!

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:27

Ik vind het wel wat hebben Fnanne
Paard geef ik 70 voor.
Hert tussen de 90/100. Die vind ik echt mooi!

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 17:20

Ben toch wel benieuwd wat jullie voor deze tekening zouden willen geven.
Het is de eerste keer dat ik op deze manier teken, zo gedetailleerd.
Meestal kwam ik niet verder dan wat uitgewerkte schetsjes.

Wat betreft het taxeren van de andere tekeningen,
daar heb ik echt geen kaas van gegeten :n
Ik zie in ieder geval erg mooie tekeningen voorbijkomen!
Erg verschillend ook. Leuk om te zien dat iedereen echt zijn eigen stijl heeft!

Afbeelding

De tekening is overigens met potlood (variërend van 4h tot 6b) op a4-papier getekend.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 17:28

Laat het toch niet altijd een gedoe zijn van 'Ik kan écht niet taxeren'
iedereen kan toch zeggen hoeveel die over heeft voor een bepaalde tekening :=

Maar ja, simple as that zeker.. als jij niet de moeite neemt om mensen hun werk te taxeren gaan zij dat ook niet doen. Je kan altijd naar andere taxaties kijken en eruit leren.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 18:03

ik wil prima taxeren, begrijp me niet verkeerd.
ik heb alleen geen flauw idee waar ik op moet letten, ik kan wel leuk een beetje overnemen wat anderen bieden, maar dat heeft ook niet veel zin volgens mij.
maar goed, ik zal een poging wagen :)

pagina 77
Fry: 20 euro. De indiaan vind ik erg mooi! Als je het paard wat gedetailleerder en meer kloppend had getekend, had ik er 30 euro voor gegeven.

fair: lastig te bepalen, maar ik denk zo'n 15 euro. Sommige verhoudingen, zoals hij de oren, kloppen niet helemaal.

mariekeoo: wauw! 45 euro zou ik er voor geven. Hij is wat licht, maar misschien dat dat door de foto komt?

san87: voor de eerste tekening 80 euro. Erg mooi! Al lijkt 'iets' bij de ogen niet helemaal te kloppen. In je tweede tekening vind ik het kleurgebruik erg mooi gedaan. 90 euro!

pagina 78
paardengek0: ziet er leuk uit. 8 euro.

deviltjh: leuk gedaan! de hoefjes lijken wel een beetje te klein. ik geef er 8 euro voor.

pagina 79
HorseyDude: 10 euro. Er zit niet veel diepte in je schilderij. Probeer meer schaduwen en details aan te brengen. De ogen vind er mooi uitspringen!

pagina 81
century: erg mooi! zou ik zo aan de muur hangen! 150 euro

mariekeoo: knap gedaan in uurtje! 25 euro

fry: 30 euro, sprekend koppie!

nienke15: mooi! 65 euro

plovesb: orginele manier van tekenen! ziet er mooi uit! jammer alleen dat het oog niet lijkt te kloppen. 150 euro

dynara: erg mooi zeg! 90 euro

MaricoGraphy: jammer dat hij een beetje in een hoek van het doek/papier zit. als de ogen meer sprekend waren, had ik er mee voor gegeven. ik denk nu 35 euro. voor je tweede tekening zou ik ook 35 euro geven. hij oogt een beetje flets

pagina 82
century: mooi gedaan! de verhoudingen lijken niet overal te kloppen. 40 euro

fnanne: allebei erg mooi! 70euro voor het paard, voor het hert 60 euro

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 18:04

xTitanic schreef:
Laat het toch niet altijd een gedoe zijn van 'Ik kan écht niet taxeren'
iedereen kan toch zeggen hoeveel die over heeft voor een bepaalde tekening :=

Maar ja, simple as that zeker.. als jij niet de moeite neemt om mensen hun werk te taxeren gaan zij dat ook niet doen. Je kan altijd naar andere taxaties kijken en eruit leren.

Ik had het niet beter kunnen verwoorden.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 20:31

Inmiddels wel iets verbeterd met tekenen hoop ik,
ik heb de "beter inkleuren"tip gebruikt,
hopelijk zien jullie dat ook :j

( ik heb tussendoor steeds getaxeerd )

Afbeelding

hij is iets donkerder dan op de foto lijkt

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 21:58

Ik vind dat je goed op weg bent. Maar hij is mist contrast, structuur. De manen zijn wat te recht en onnatuurlijk. De neus is goed, maar daqr mag veel meer contrast. Het oog doet me nu meer denken aan schapen-oog dan paard. Ik denk door dat de pupil erg donker is in verhouding tot de rest. Overigens zijn allen aanmerkingen goed bedoeld :) en die geef ik ook omdat je wél heel goed op weg bent en ik denk dat je best heel goed kan worden. ik zou nu nog geen geld geven.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 22:28

dynara: Hij is op je slaapkamermuur, dus ik denk best wel groot. 80,-
MaricoGraphy: 40 voor de eerste, de bek van het eerste hondje vind ik heel mooi, de rest mist het aaibaaire. 20 euro ongeveer voor beide hondjes.
Century: Vergeleken de lelie vind ik deze echt veel minder -O- Dat gat en de manen en de schoft vind ik ook niet helemaal kloppend. Ik weet eigenlijk niet zo goed een waarde te geven aan dit werk.
Fnnane: 200 voor het paard en 240 voor het hert
amber15: Mooi, sprekend een foto. Maar eerst werken van anderen taxeren zou tof zijn.
deviltjh: Een gewoon mooie tekening, maar ik vind hem iets te 'My Little Pony'. Iedereen ziet dat dit een paard is, maar ik vind hem niet zo realistisch. Ik zou hier geen geld voor geven maar het is een mooi begin!

Op de foto is het nog een half neusgat, dat is al veranderd.
Formaat weet ik niet precies, klein haha. Nog geen 10 bij 20.
Met gewoon grijs potlood.
http://nl.tinypic.com/view.php?pic=23ks ... ofVb3AyIzI

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 23:07

Verder waar ik gebleven was :)

Pagina 82

amber15: Ik zou nog meer contrast willen zien, hij spat nog niet van het papier af. Je bent wel erg goed op weg!
deviltjuh: Voor jou hetzelfde, goed op weg, maar ik zou nog meer contrast willen zien, probeer niet te grote vlakken met dezelfde structuur/contrast te maken.
ZeSteigert: Ziet er mooi uit! Ik zou wel een groter formaat kiezen de volgende keer, dan kan je ook veel meer details kwijt.

ZeSteigert schreef:
Century: Vergeleken de lelie vind ik deze echt veel minder -O- Dat gat en de manen en de schoft vind ik ook niet helemaal kloppend. Ik weet eigenlijk niet zo goed een waarde te geven aan dit werk.

Deze is zeker ook minder. Maar ik moet wel blijven oefenen, en dit had ik nog nooit gedaan :) Ik heb er veel van geleerd in ieder geval. :)

Mijn laatste werk, het was een verjaardagscadeau:

Mi Teintes papier, pastelpotlood en -krijt.
Formaat: +- A3.
Pastelpotloden: Derwent en Van Gogh
Pastelkrijt: Rembrandt soft pastels

Afbeelding

Topic:
Bruin-bonte tinker in pastel

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 23:47

Dankje! Hij is met voorbedachte rade getekend, voor op mijn fnrs boekje en moest dus zo klein.
Century: De borst vind ik wat flubberend maar veeeel mooier an het zwarte paardje! 250-300

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 23:55

Bedankt voor de tips,
Wel zonde dat juist na het toepassen van de tipsde tekeningen mindwr waard zijn :')

Maar ik heb nu een tekening die ik nu al beter vind dan de vvorige 2, daarbij heb ik meer contrast :j

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 00:13

250 - 300 euro? nee dat vind ik het niet waard. zeker niet.
century: je oog van het paard is mooi sprekend, wel heb ik het vermoeden dat ie iets te groot is, want er is iets wat het gezicht uit balans haald. ook de borst is apart in vergelijking met de kont, welke ik wel heel netjes afgewerkt vind. het liefst had ik wat meer leven gehad in de manen. weer niet bang om een keer een kleur als blauw,oranje, geel paars in je tekening te gebruiken.hierdoor lijkt het paard sprekender. de achtergrond is trouwens heel netjes gedaan, doe jij die naderhand of voor die tijd?
op dit moment zou ik blijven haken op de 25-30 euro. omdat het nog niet HET is wat het moet zijn. je mag me altijd pbén als je meer wilt weten

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 00:23

Het oog is inderdaad iets te groot* (je wilt niet weten hoe vaak ik die opnieuw heb gedaan :P), het hoofd is ook wat groot, vind ik. Komt misschien ook omdat de benen er niet helemaal op staan, dat de verhouding wat apart lijkt. Er zit genoeg oranje en geel in de tekening hoor! ;) Ik ben nog aan het experimenteren met kleur, er zit behoorlijk wat verschillende in, maar ik heb het inderdaad nog iets 'tam' gehouden dit keer.
Bedankt voor je compliment mbt de achtergrond! Ik vond dat nog erg spannend, ik heb er nog wat weinig ervaring mee. Ik doe de achtergrond als laatste :)
Ik snap wat je bedoelt dat het HET nog niet is. Maar daarom ben ik ook volop aan het leren :D

* Degene voor wie de tekening was, vond het oog wel helemaal de juiste uitstraling hebben. Dus wat dat betreft ben ik al heel blij :) ;)

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:17

Kheb ook nog es wat nieuws ein-de-lijk!
Ik heb zo weinig tijd om te tekenen de laatste tijd -O-

Dit is een haas, hangt naast het eerder geposte reetje en is dus hetzelfde materiaal; acrylverf op doek (40 op 60 cm is dat geloof ik).
Afbeelding

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 12:20

even voor de duidelijkheid, ik heb getaxeerd ;)