[CENTRAAL] Sieraden maken!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

salsaentango

Re: Sieraden maken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 18:36

heb vandaag even behoorlijk wat bloemen ingeslagen (24 wit met roze + 6 grote paarse en 4 middel paars :D )

nu weer zoeken naar de oorbellen haha heb je een site en dan zijn ze uitverkocht :P

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 19:10

salsaentango, mag ik weten waar jij je bloemen vandaan hebt..

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 21:38

ja tuurlijk.. maar eigenlijk kan ik je niet veel helpen (enkel dat ik ze los ook zelf wil gaan verkopen)
maar je kunt eventueel bij de wibra/zeeman kijken naar grote stengels met orchideeen eraan.. die kun je er zo af pakken en aan de oorbel hangen :D gebruik ik hier ook en merk dat ik niet de enige ben haha

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 21:40

oke, haha. Ik heb namelijk voor de zomer een mooi mintgroen jurkje en daar wil ik een oorbel bij

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 21:51

ja logisch.. wel zo leuk :) maar je kunt inderdaad even misschien bij zulke winkels gaan kijken.. heb je meer voor goedkoop

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 20:41

ik ben ook aan de bloemoorbellen :P Is echt super leuk om te maken :D

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 21:25

haha ja he :P echt verslavend omdat het ook niet lastig is :P

Ik zie het bij jou trouwens ook (bij de meeste hoor hihi) maar vinden jullie het niet vervelend dat de bloemen zo los om de oorbel zitten.? heb ook wel eens geprobeert maar het glibbert bij mij alle kanten op :P

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:36

juist om dat ze zo los zitten blijven ze altijd netjes onderin, en anders denk ik dat ze soms ook aan de bovenkant blijven hangen zeg maar? Ik weet het niet hoor, ik heb ze alleen maar zo, denk ook dat anders het gat lelijk wordt als je er geen ringtje door slaat?

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:21

owh ik vind die bloemoorbellen zo leuk!
SimoneDV, als er niet bij staat dit is 1 oorbel, dan is de prijs voor een paar? collega en ik hebben belangstelling;) (en ik heb zelf niet de materialen nu om ze te maken, ga nu eerst weer verder met wat kettingen, heb veel te lang niks gedaan :o )

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 18:36

Afbeelding

Meiden... eerder kon ik deze vragen mooi stellen op het sieradenforum maar die is op een of andere manier verdwenen?
Iemand enig idee waar ik een hanger/tussenstuk vind wat hierop lijkt? het moet in ieder geval een bloem motief zijn! en dan een beetje in deze richting...

en die stoffen bloemen uit oorbellen zoals die van de kuisje meisjes, waar halen jullie die vandaan? zag dat ze ze bij creadream nu ook hebben, maar maar een paar, iemand nog een leuk idee waar meer te krijgen?
Wil graag wat voor mezelf maken, maar dan niet maar aan 1 oor en ook beetje anders :P

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 18:44

okee. nee ik heb wel gewoon de kern van het bloem erin angezien ik ze anders zo los vind hihi
gat opzich word niet lelijk.. maar goed :) vind ze wel leuk.!

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 18:49

__danielle__ schreef:
owh ik vind die bloemoorbellen zo leuk!
SimoneDV, als er niet bij staat dit is 1 oorbel, dan is de prijs voor een paar? collega en ik hebben belangstelling;) (en ik heb zelf niet de materialen nu om ze te maken, ga nu eerst weer verder met wat kettingen, heb veel te lang niks gedaan :o )

oh wat leuk :D
ja als er niet bij staat dat het 1 oorbel is dan is de prijs per paar :) En incl verzenden binnen nederland.

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:06

Ilsemarie: Ik koop die bloemen bij de Xenos, Wibra, of de Action. Meestal zijn het takken waar er meer aan zitten en makkelijk los te maken zijn.
(Ik gebruik ze alleen voor scrapbooken ipv sieraden maken.)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:17

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:59

Wat jammer dat je zo inspiratieloos bent Romana. Soms helpt het om eens wat op sieradenforums rond te kijken. Er zijn veel mensen die hun creaties daar plaatsen.

Ik had een opdrachtje voor een kinderketting met belletjes in roze/paars. Dit is hem geworden:

Afbeelding
Afbeelding

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 08:55

wat schattig <3

Ben nu bezig met een opdracht van mijn tante :D. Ik heb maar gelijk een nieuwe voorraadje kralen besteld, misschien kom ik dan op ideeen :')

weet jij miss waar je die Koraalbloemen voor (niet al te duur) kan krijgen, ben nu nml 5 euro voor 3 kraaltjes kwijt, vind ik toch aardig duur

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 08:22

Romana, ik heb echt geen idee voor die koraalbloemen. Gebruik ze zelf nooit.

Laat je de opdracht voor je tante hier zien als hij klaar is?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 17:12

Ik heb een paar oorbellen gemaakt, maar ik weet niet of ik ze echt leuk vind. Het idee vind ik leuk, maar... ik weet niet wat het is. Niet allebij de oorhaakjes zijn er aan, omdat ik nog een paar zilvere moet kopen :P

Afbeelding

http://i52.tinypic.com/bg93t1.jpg

en de opdracht van mijn tante (is niet mijn smaak, maar die van haar)

Afbeelding

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 17:21

Romana01 schreef:
wat schattig <3

Ben nu bezig met een opdracht van mijn tante :D. Ik heb maar gelijk een nieuwe voorraadje kralen besteld, misschien kom ik dan op ideeen :')

weet jij miss waar je die Koraalbloemen voor (niet al te duur) kan krijgen, ben nu nml 5 euro voor 3 kraaltjes kwijt, vind ik toch aardig duur

wat zijn koraalbloemen?

misschien is het bij die oorbellen wel mooier om nietstiften te gebruiken? Vind het nu een beetje slordig staan als ik eerlijk ben.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 17:23

bloemtjes van die oorbel, dat zijn koraalbloemen. Was ook van plan om nietstifte te gebruiken, maar ik heb niet zulke lange, dus heb ik het maar tijdelijk zo gedaan, om te kijken of het wat wa :P

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 17:29

Dan zal ik hier ook eens wat van mij laten zien, gemaakt in opdracht, mooi armbandje met matzilver, gevlochten met paardenhaar.

Afbeelding

Afbeelding

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 17:35

wauw super mooi die met dat paardenhaar!

oh ok, zijn die bloemetjes zo duur dan :wow: maar het is dan gemaakt van koraal blijkbaar? Dat lijkt me sowieso al niet zo'n succes.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 17:55

Romana, leuk geworden! Als je tante ze leuk geworden vind is het toch helemaal goed ;-)

Supersuup, gebruik je echt zilver? Vind dat een gevlochten armbandje met haar met een metalen sluiting zo zwaar wordt. Heb er zo ook een paar in opdracht gemaakt maar sta er niet echt achter eigenlijk, vanwege het gewicht.

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 17:57

Nee ze zijn echt niet zwaar, zijn fijn te dragen. Ze irriteren niet. Zitten lekker :)

Is geen echt zilver trouwens

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 15:25

Niemand meer aan de sieradenmaak? Zijn er bokkers die zelf ook sleutelhangers met kralen en lintjes maken?