[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:59

Spoiler:
Napolitaner

New Forest
Newfoundland pony
Nez perce horse
Nigeriaan
Nokota horse
Nonius
Norfolk Roadster

Normandische cob
Norrlander
Novokirgiz
NRPS
:D Hier moet hij wel tussen zitten toch?

RenskeFrea

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 18:09

Ja, zo kan ik het ook :P Hij zit er wel tussen ja...

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 20:32

RenskeFrea Eerste waar ik aan dacht:
Spoiler:
Nokota Horse
Die komen uit waar vzpaard is geboren, zelfde staat zelfs. :D Mooi geworden ook, heeft ook echt wel sfeer zo.

Voor vandaag een lekker losse vlugge krabbel met fineliner, stift en een losse pols. En iets teveel roze, lijkt wel lipstick. :')

Clydesdaleachtig tonrond gevalletje
Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:47

Potlood, Gimp en referentieplaatje (de middenpagina van het KNHSding) omdat ik het plaatje zo briljant vond, die tong ook :') .

Zenith:
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:29

Drawerlover, en Pluizebol, de Nokota is helemaal goed :) Mooi kleurtje vind ik dat, blue roan, doet me aan mijn vakantiepaardje denken in Frankrijk!
En grappig dat jouw verzorgpaard helemaal van daar komt :j

Pluizebolpum, ik kan je foto's niet meer zien. Ik krijg alleen een soort van verboden in te rijden bord teken te zien :(
Maar je tekening van vandaag had ik al eerder vandaag gespot en die vind ik erg tof gelukt! Is inderdaad een geweldig plaatje om te doen. En van wat ik met mijn wazige hoofd van gister nog herinner vond ik dat roze nogal mee vallen :P

Ik had een fikse baaldag op het werk vandaag, was er helemaal klaar mee. Toevallig ook 1 op 1 met mijn baas gehad en alles meteen goed uitgesproken. Denk dat chaos op werk in combi met chaos thuis niet zo'n goeie combi is voor mij, maar gelukkig is het weer weekend :P, en nog 4 daagjes erna en dan vakantie! Momenteel heb ik hoofdzakelijk een stel watten in mijn hoofd dus heel productief ben ik niet met tekenen. Heb geen inspiratie om rassenplaatjes te gaan zoeken en weet niet wat ik met de volgende letter moet :P
Dus hou het voorlopig even bij wat krabbeltjes uit de losse pols.
Veel rondzwervend spul hier in mijn kamer stop ik resoluut in een doos tegenwoordig, dus dikke kans dat ik binnenkort al mijn tekenspul vrij serieus kwijt ben :') Dus heb ik nu een A5 schetsboekje en potlood iig in mijn rugtas gestopt zodat ik ten alle tijde toch nog tekenmateriaal heb :P

1e tekening is van gisteravond laat in bed, toen ik niet kon slapen :P
2e tekening ter inspiratie van de verhuisdozen (ja ja nu al chaos en nog een hele week te gaan...). Deed me denken aan van die afbeeldingen van katten die overal in gaan zitten, in de meest gekke dozen enzo. Dacht ik dat kan een paard ook!

Afbeelding

LinekeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 09:06

Afbeelding

Jullie hebben misschien gemerkt dat ik geen tekeningen meer plaats, maar ik ben over gestapt naar de stille bewonderaar mode ;) er komen echt prachtige tekeningen voorbij!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 11:39

RenskeFrea schreef:
Drawerlover, en Pluizebol, de Nokota is helemaal goed :)

Jippie *\o/*

Ga door met tekenen het is allemaal heel mooi :j

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 20:07

RenskeFreaMja, voor een Quarter is het niet zo heel erg bijzonder om uit de VS te komen, er zijn destijds een heleboel geïmporteerd en nog wel, al heb je tegenwoordig ook wel genoeg aanbod in Europa. VZpaard is destijds vanuit Duitsland hier terecht gekomen. Wat raar trouwens dat de linken het niet meer doen, is dat nog steeds zo?
Voor baaldagen en verhuisstress zijn het toch heel leuke plaatjes geworden. Slapend paard is lief en om dat paard in de doos moest ik wel erg lachen. Zo kunnen katten ook echt kijken als ze een doos veroverd hebben. Hihi, zou dat een paard weleens willen zien doen. :D *krijgt heel erg wilde ideeën over ieniemienie en dozen _O- *

Vlotte krabbel uit losse pols met fineliner. Meestal, als ik even moet wachten, pak ik even een blaadje om wat te krabbelen en soms komt er dan zomaar iets aardigs uit.

Paard
Afbeelding

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 20:25

Mijn week 36 is het steigerende knolletje dat zijn eigen topic heeft gekregen
Afbeelding
Ik moet nog het één en ander sleutelen aan de sokken maar weet niet of dat vandaag of morgen nog gaat lukken (en in zijn aparte topicje ga ik hem ook nog in een achtergrond zetten)

RenskeFrea Je N is echt prachtig <3 Hele mooie kleuren, en gewoon prachtige beweging erin. De nek oogt wel net wat aan de lange kant maar het is niet heel storend. Ook je cartoony paardjes zijn weer super leuk :D daar wordt je vrolijk van :j
LinekeP Wat zonde dat je de challenge op geeft. Wat kijkt het paardje lief :o De verhoudingen van het koppie kloppen nog niet helemaal maar wauw dat oog is echt super sprekend. Daar word de aandacht direct naar getrokken +:)+
Pluizebolpum Ik kan deze laatste wel zien, maar de twee hier boven helaas niet :( Staat zo'n grijs "stopbord". Ik vind je paard in ieder geval gaaf. Moet alleen niet te lang naar de streepjes staren want dan gaan ze bewegen :=
Fnanne je aquarelwerkjes zijn erg geslaagd. 243/365 is echt gruwelijk (in de meest positieve zin die je kan bedenken), echt, inlijsten en ophangen! 244 vind ik iets minder, ben niet zo weg van de kleurtjes, maar 245/365 is dan wel weer heel sterk. Mooi dat je door eigenlijk enkel schaduwen neer te zetten, direct herkenbaar een paard neer weet te zetten.

LinekeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 20:44

Ja het hoofd vind ik zelf ook niet zo goed, maar ik ga het nog verbeteren als ik tijd heb.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-15 21:09

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Even erg druk, excuus...
Even snel dus... Morgen rondje reacties.
Dit zijn nummers 246, 247 en 248 :)

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 21:16

Fnanne: wat een heerlijke krabbels weer!

Bimmerd: wauw, echt een totaal plaatje. Hoelang doe je daar over?

LinekeP: gewoon plaatsen :)

RenskeFrea: waar haal je al die inspiratie vandaan? Echt fantastisch wat je steeds verzint _/-\o_

Pluizebolpum: prachtig plaatje. Mooi het contrast tussen zwart / wit. Bewerk je het nog veel na ?

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 21:28

SIEMxFUNNY schreef:
Bimmerd: wauw, echt een totaal plaatje. Hoelang doe je daar over?

In deze zit 8 a 10 uur werk (ik ben zo slecht in tijd bijhouden tijdens het tekenen :')) Zullen nog wat uurtjes bijkomen als ik aan de achtergrond ga werken, en dan zal ik ook nog wel het één en ander aanvullen aan het paardje. Gemiddeld gaat er dus toch wel een uur of 10 in zitten denk ik zo.

Fnanne, Wat een bijzondere effect in die tweede. De derde is trouwens weer super gaaf. Zeer inlijstwaardig weer :D

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 08:21

LinekeP, jammer. Deze is leuk. Mooi oogje vooral.
Puizebolpum, ik denk er nooit zo over na dat paarden van over de hele wereld verscheept worden. Dus ik vind het stiekem best bijzonder :)
De linken werken helaas nog steeds niet :(
Als je iniemienie in een doos stop wil ik wel een foto!
Je paardje vind ik mooi gelukt. Knap met die streepjes zo de structuur en schaduwen neer kunnen zetten. (dat was bij mij laatst met die witte gruwelijk mislukt :P)
Bimmerd, bedankt, was ook wel trots op die aquarel, vooral omdat die tijdens het maken totaal mislukt leek te worden. Blijkt dat aquarel ineens veel mooier wordt als het eenmaal opgedroogd is. Zo leer je nog eens wat :P En blij dat ik iig jullie opvrolijk als ik zelf in een dip zit :P Maar meestal is dat ook meteen de beste remedie.
Je paard is erg mooi gelukt. Je hebt ook echt de glans goed te pakken! :D Ik vind alleen zijn mond net wat raar vertrokken, waardoor die een beetje ingevallen en angstig lijkt.
Fnanne, de eerste vind ik net een beetje raar, daardoor iets minder mooi. De tweede erg leuk zo met alleen vlekken, leuk probeerseltje. De 3e vind ik ook erg mooi, maar daar zou ik juist weer graag die kleurtjes van de eerste zien :P
SIEMxFUNNY: inspiratie haal ik hoofdzakelijk uit wat er die dag gebeurd is of wat me bezig houdt. En voor de rassen is het heel handig om een lijstje te hebben en dan speur ik die af naar leuke plaatjes op internet :P Die rassen zijn vooral handig om toch een doel te hebben voor als ik juist geen inspiratie heb.

Gister heb ik met mijn moeder mijn hele nieuwe huisje volledig schoongemaakt, dus nu kan ik er iig zo in. Dat geeft wel fijn gevoel dat ik daar niks meer hoef te doen. Kan ik me nu focussen op al mijn spullen inpakken
Daar hadden ze net die middag een straatfeest. Eerst regende het de hele tijd, maar uiteindelijk is het gelukkig voor iedereen toch droog geworden. Ze hadden er ook een springkussen staan. Had dus later bedacht om daar iets mee te tekenen. Alleen was ik dat weer vergeten. Toen ik dus gisteravond in bed nog een paardje ging krabbelen wilde ik een galopperend paardje maken. Maar toen dook dat ideeduiveltje er ineens tussen en is het een trampolinepaardje geworden :)

Afbeelding

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 08:24

Hele snelle schets
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:52

Siemxfunny, mooi hoor, zeker voor een snel iets. Ik vind m heel sprekend met die lichtval.

Vandaag een krabbeltje uit de losse pols, op A5, in de trein op weg naar de dierentuin.
Deze maand zijn we naar Rhenen geweest. Ondanks dat ik nu volledig braindead moe ben was het toch wel heerlijk om even iets totaal anders te doen, weg van de rommel :)
Maar daarom is ie niet verder uitgewerkt op de terugweg, toen kon ik me daar niet meer toe zetten :P

Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 19:55

SiemxFunny: erg fijne snelle schets. Ik hou van het vlotte erin :)
RenskeFrea: ben benieuwd hoe een trampoline zich houd met paard :) hij is leuk :)
Pluizebolplum: zo jammer, ik kan de jouwe niet zien? Ik krijg een vlak met een klein blauw vlakje en vraagtekentje te zien... Geen idee hoe dat kan?
Bimmerd: wat voor achtergrond ga je maken? Ik vind 'm erg geslaagd, op de 1 of andere manier heel mooi smooth, zacht :)
Lineke: te druk om mee te doen? Oogje is mooi sprekend van deze.
RenskeFrea: beiden erg leuk :) enne... Niet alleen katten klimmen in doosjes :D kindjes ook :j succes met de verhuizing deze week!

Zo, drukke dagen weer achter de rug, maar zeker ook weer drukte in het vooruitzicht. Aanstaande zaterdag open atelier en een kleine selectie van mijn challenge in een expo. Wie interesse heeft: stuur even een pb, van harte welkom zaterdag te komen kijken :)
Mijn 249:

Afbeelding
Aquarel, pen en zout op papier :)

[edit] RenskeFrea: horse meets zebra :) ze zijn nog niet helemaal overtuigd van hun ontmoeting zo te zien :D

LinekeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:06

Fnanne: ik teken niet zo vaak vooral niet door de weeks, als ik teken zijn dan niet altijd paarden dus ja.
Afbeelding
Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 22:56

Bimmerd Had 't topic ook al gespot, mooi werk weer hoor, heerlijke stijl!
Fnanne Gaaf werk zo met aquarel, al vind ik 248 in potlood ook erg mooi. Die van vandaag oogt dan ineens weer heel anders maar is ook erg mooi. Dat vind ik zo leuk aan jouw werk, dat je telkens weer met andere dingen aan komt, leuk!
SIEMxFUNNY Bewerken valt meestal wel mee. Het is vaak even wat extra contrast toevoegen, daar waar de scanner het wegmoffelt, en de eventuele kattenharen en vreemde stipsels opruimen. Als een tekening voor mijn gevoel echt prut is wil ik er nog wel eens wat extra aan rommelen om 'm toonbaar te krijgen.
Heel snelle schets is best tof zo, ik vind vooral de achterhand wel erg mooi gelukt. Dat licht tussen de benen is dat expres of per ongeluk? Geeft wel een apart iets zo.
RenskeFrea Hihi, leuk weer, dat trampolinepaardje, en ook hier moet ik ineens weer aan ieniemienie denken. Mocht ik het ooit voor elkaar krijgen om ze in een doos en/of op een trampoline te krijgen dan worden daar zeker platen van getrokken. :D
Die van vandaag is ook schattig. Wat heeft de zebra een snoezig koppie! Lol, paard lijkt inderdaad nog niet helemaal overtuigd van de goede bedoelingen van strepen.
LinekeP Gos, was jou gisteren helemaal vergeten. Lief hoofd zo, doet me een beetje denken aan een paardje dat ik heb gekend door de zachte uitdrukking. En off topic, de niet paardenplaatjes zijn ook gaaf.

Wat suf dat de linkjes het niet doen. >;) Geen flauw idee waar het aan kan liggen, want ze staan nog gewoon op de uploadsite. Heb deze maar even via Bokt gedaan, is ie nu wel zichtbaar?
Snel digitaal krabbeltje uit de losse pols

Levade
Afbeelding

LinekeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 17:15

Afbeelding

Ik heb hem een beetje aangepast.

Dankje pluizebolpum! Ik vind jou werk erg mooi :j

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 20:13

LinekeP: fijn bezig met vanalles dus :D neusje is beter zo :j
Pluizebolplum: een dikbil in levade :D start 'm goed. Is dit hetzelfde programmaatje als laatst?

Nummer 250 vandaag:
Afbeelding

Ik word nog vriendjes met aquarel :)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 22:04

Fnanne, mooi weer, aquarel gaat je ook goed af, zou zeker vriendjes blijven. :j En dikbillen in levade, waarom niet? Zelfs vzpaard kan 't, al heb ik het 'on demand' knopje nog niet gevonden. Inderdaad zelfde programmaatje en afgewerkt in Gimp.

Weer een digitaaltje, alleen Gimp dit keer. en een referentieplaatje. Vind 'm niet helemaal geweldig :o moest iets vzpaardachtigs in de huidige bak voorstellen. Veel water dus.

ZuiderZeePaard
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:08

Pluizebol, mooi die levade, fijne kleurtjes en erg leuke afbeelding ook :)
Ook die van gister vind ik juist erg mooi. Het doet me denken aan een oude foto van de tijd dat de Zuiderzee nog bestond :P Kleurgebruik past mooi bij de compositie.

Fnanne, mooie aquarellen, blij dat jullie vriendjes worden. Houden zo :j
Grappig dat jij allerlei aanvraagtopic foto's pakt die ik al eerder met potlood gedaan heb. Ze zijn toch weer compleet anders, leuk om te zien.

Van gister weer even korte krabbel voor het slapen gaan. Naar aanleiding van mijn werk.
Blijkbaar was er in het weekend een of andere waterleiding op de 6e gesprongen, waardoor de liften het niet deden (stond zo'n 1,5 m water in de schachten. Dus moest iedereen die ochtend met de trap. Het was dus hét gesprek van de dag :P We hadden zelfs een collega die maar tot de eerste is gekomen, en toen ons belde om zijn laptop beneden te brengen, toen is hij thuis gaan werken.
En ik met een stel collega's doodleuk om 8 uur 's ochtends alle trappen af om naar de albert heijn te gaan, ontbijt halen. Flink leedvermaak als je dan in de grote hal komt en iedereen die briefjes ziet lezen en toch proberen op die knopjes te duwen :P Ja nee, die liften werken echt niet.
Enne, wij zitten op de 7e verdieping, ik was zo blij dat mijn benauwdheid van vorige week weer beetje weg is :P (normaal pak ik juist regelmatig de trap, maar volgens mij ben ik vrijwel de enige in het hele gebouw :D)

Afbeelding

Enne, zo ziet mijn nieuwe tekenruimte er straks uit:
Afbeelding

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 10:32

Afbeelding
25/52

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 10:51

:= zojuist interview gehad met de krant over de challenge :)