[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:23

Heb ik nog nooit problemen mee gehad, met mengen. :-)
ah, hoe heet dat andere Amerikaanse bedrijfje nu ook alweer? Oh ja, Plaid. Die zijn ook zonder mengen en schilderen heerlijk.
Alleen heb ik daar hier nog zelden paintings van voorbij zien komen (misschien ben ik zelfs de enigste die ze heeft gemaakt? Eentje met drie paarden en een Japanse tuin).

edit: wat sharinde dus ook zei. 8-)

en zojuist is de doos uit de VS aangekomen, met nog meer paintings (Plaid en Paintworks). Daar had ik er nog helemaal niet genoeg van... kuch kuch. :o

sharinde

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:48

Hoelang heeft je doos uit de vs erover gedaan ? Ik wacht morgen pas een week hoor ;)

sharinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 17:19

2 schilderijen zijn gearriveerd in brussel :) dus volgende week komen ze mijn kant op :)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 17:37

Dit was een zgn. mbag. Kennen we volgens mij niet in NL, en laat ik zeggen, in de VS zelf is het ook zeer onbekend bij de meeste postkantoormedewerkers. ;-) Het is een speciaal goedkoop tarief voor "printed matter". Doet er meestal zo'n anderhalve maand over (nu ook). Gaat heel wat gewicht in voor relatief weinig, en tja, ik had niet bepaald haast of zo (heb het verstuurd vanuit Virginia aan het begin van de vakantie, ben zelf pas net een paar weken thuis!).

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:12

Oeh, ja Plaid, helemaal vergeten te noemen.
Weet 1 van jullie ook alweer welke site je die fijn kon bestellen? Kan hem zo niet vinden en kan me herinneren dat er ook een hele gave plaid was die ik wilde haha :P

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:25

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:28

Tnx, dat was hem ja! :)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:41

Ik kwam er gisteren achter dat ik vooral Plaid paintings heb gekocht in de VS. Niet bij stilgestaan. Zal wel alle leuke van Paintworks al gehad hebben of zo... ;-)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:31

Kerstkaarten zijn klaar! *\o/* Zijn best mooi geworden. Ik heb de PbN ingescand, kleuren ietswat feller gemaakt, waren een beetje te flets voor een mooie print, en daarmee naar de copyshop gegaan. Prachtige prints op A5 formaat foto-achtig stevig papier gekregen met een mooi wit randje eromheen. Tekst (en wat origami) op de achterkant, et voila.

Nu kan ik weer met dit monstertje verder. Ben inmiddels al wel een heel stuk opgeschoten (zie begin mei '14). Priegelwerkje, zal me leren aan een Ravensburger Premium painting te beginnen. Dit is echt millimeter werk. Als ie af is, zal ik wel een close-upje posten van zo'n kersenbloesem. :') (Om je een idee te geven, het hele ding is 40 x 30 cm, dus ook al niet zo groot).

Afbeelding

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 12:42

hoihoi!

Ik heb deze week weer een nieuwe painting besteld. Ik zag dat er flinke uitverkoop was (vandaag ook nog 20% korting op alles! http://www.herrschners.com/ ) dus kon het niet laten om hem te bestellen. *\o/*

Dit is mijn eerste Plaid, dus ben erg benieuwd hoe die zal bevallen. Vind het wel lekker dat ik niet hoef te mengen.
Dit is hem <3 :
Afbeelding

Hoe is het bij de rest? Allemaal druk aan het schilderen of toch niet? Ik ben steeds van plan ook weer te beginnen maar het komt er maar niet van, maar nu wil ik toch wel erg graag weer wat gaan doen. :)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 13:44

Plaid is prima, alleen de potjes zijn wat moeilijker te openen dan die van PaintWorks. ;-)

Ik ben wel bezig, maar nog steeds de gaatjes van de kersenbloesems aan het opvullen. De meeste zijn zo klein dat ik tien keer moet kijken om ze te zien. Nog nooit zoveel tijd kwijt geweest aan de laatste fase van zo'n painting!

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 14:24

Ja ben erg benieuwd naar de Plaid!

Daar zullen heel wat uurtjes werk in zitten dallista! Hij is echt heel gedetailleerd. Ik vind hem wel mooi.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:12

Ik heb momenteel niks om te schilderen helaas misschien dat ik in januari weer wat kan bestellen :)

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:47

Wauw die ziet er tof uit.!! Ben heel erg benieuwd hoe die uiteindelijk gaat worden. :D

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 08:00

Doel voor het weekend is om de Kersenbloesems af te krijgen. Wil zooo graag aan iets nieuws kunnen beginnen!

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 18:28

Was plaid ook met speciale technieken? :o

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 21:21

Nee, heel saai alleen maar vakjes inkleuren. *knipoog*

Overigens heeft ook lang niet elke PaintWorks van die techniques.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 15:12

Eindelijk af! *\o/*

Afbeelding

De wand van het huis bestaat gedeeltelijk uit goud-kleurige verf! Eerste keer dat ik dat heb meegemaakt.

close-up kersenbloesem (helaas niet erg scherp):

Afbeelding

Ben inmiddels begonnen aan een andere, PaintWorks, alleen vakjes inkleuren, heel makkelijk, en weinig tot geen priegelwerk. Na dit monstertje mag dat wel weer eens. :')

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 11:55

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 12:04

Ik vemoed van wel, maar hey, niemand verplicht je om dat te doen, hoor. Het zijn maar indicaties, het blijft jouw eigen ding. Ik heb het bij een painting ook niet overal gedaan.
En anders, het is echt niet zo spannend als sommige mensen lijken te denken. Een likje verf op je kwastje, even afdeppen dat ie bijna droog is, en dan een beetje over de lijntje heengaan zodat de twee kleuren wat in elkaar overlopen.

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 12:25

Dallista hij is wel ontzettend leuk geworden zeg. Wat tof, die goudkleurige verf ook!

Ellen, ik heb die nog (nieuw) thuis liggen, en hij heeft inderdaad wel technieken. :)

Ik denk dat ik vandaag maar eens aan het schilderen ga. Mijn surprise voor sinterklaas is af en heb totaal geen zin in studie dus lekker dagje schilderen lijkt mij een goed plan O:)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 12:53

Ik vind het trouwens wel grappig, de afgelopen weken hebben allerlei mensen geprobeerd me te besmetten met het "Kleuren voor volwassenen" virus (de hype van dit moment).
"Je vindt dat schilderen toch zo leuk, dan vind je dit vast ook geweldig."

Nou, niet dus. Is toch echt niet hetzelfde. Dan moet ik namelijk veel te veel gaan nadenken over de kleuren. Dat nadenken wil ik nou juist *niet* hoeven te doen, dat doe ik al genoeg op werk. ;-)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 13:14

Haha Dallista, dat ken ik ;)
Toch heb ik ook zo'n kleurboek voor volwassenen!
Maar schilderen op nummer heeft toch ook mijn voorkeur hoor ;)

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 13:35

Wauw mijn nieuwe plaid is nu al binnen! Super snel dus, echt tof! :D

Inderdaad, dat kleuren voor volwassenen vind ik ook niets hoor. Ik ben echt niet creatief genoeg om zelf te verzinnen waar welke kleuren moeten _O-

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 23:20

Nog gefeliciteerd met de snelle levering, AnoukS_!

Mijn nieuwe werk in uitvoering, Tuscan view (Dimensions Paintworks).

Schildert veel makkelijker dan de Schipper kerstpainting (waarbij de verf een drama was) en de Ravensburger premium (die simpelweg te gedetailleerd was, het is wel gelukt, maar echt relaxt schilderen was er niet bij, en daar doe ik het toch voor).

Veel verder dan dit kom ik er de komende paar weken niet mee i.v.m. andere bezigheden, maar met de kerstperiode hoop ik hem af te kunnen maken. En ja, het is veel mixen (18 potjes verf en ook een stuk of 18 mix kleuren... voor een "klein" schilderij!), maar zoals je ziet maakt dat echt niet uit qua tijd, het gaat allemaal heel vlot.

Afbeelding