nujaro: Leuke tekening, mooi paardje, wil ik ook nog steeds een keer gaat tekenen, helaas komt het er even niet van . Maar goed, over de tekening: Jammer dat de foto wat meer ribbelig is geworden en het geheel er iets minder uit komt... Ik vind verder de uitdrukking prima getekend, de neus is misschien niet helemaal kloppend maar het geheel is er zeker! €10! Jaimyliefje: Je begint zo te zien mooi met schaduw, maar de verhoudingen en lijntjes kloppen nog niet helemaal. Probeer goed te kijken naar de tekening en ik denk dat je dan met veel oefenen veel beter wordt! Het begin is er zeker, maar nog even geen prijsje. love_fylkir_: Ik denk dat je beter kan na het zien van die mooie dame een paar pagina's terug. Het is zeker niet slecht, ik vind je kleurgebruik weer erg leuk. Probeer iets meer detail en iets beter op de verhoudingen te letten. €5 Fnanne: Erg mooi, heb er niet iets op aan te merken! €40 Lontje: Ook deze is weer erg mooi, ik mis alleen het oogje een beetje, dat had naar mijn idee meer uitdrukking gegeven. Oor en 'manen' zijn erg mooi getekend. €50
Off-topic: Helaas kan ik er nu geen tekening op zetten, mijn docente tekenen vond hem te mooi en heeft hem opgehangen in de lerarenkamer
Lontje
Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!
Ik begin ergens onderaan pagina 7, dacht dat ik daar gebleven was en ik taxeer naar materiaal, eigenheid, compositie en techniek, alsmede op formaat.
Allereerst bedankt voor alle taxaties! Voor een dergelijk schilderij op een formaat van 50 bij 70 vraag ik overigens 500euro, dus dat is nog best een verschil met de taxaties. Toch ben ik opgelucht dat de meeste taxaties tóch boven de 150euro liggen, maar ik bedenk me dat dit waarschijnlijk vanwege het formaat is... het kunstenaarsbestaan is maar hard!
@nujaro: over je taxatie... ik zal zeer binnenkort eens een foto plaatsen van een digitaal schilderij gedrukt op canvas. Het lijkt mensen nu allemaal wat te onduidelijk hoe het uit de verf komt. De Akhal Teke heeft vaak geen manen omdat deze afgeschoren worden en ik wilde de blik eruit laten knallen.
Taxaties:
Evelijn_: ik vind het voor deze compositie jammer dat je hem hebt afgeknipt, daarom taxeer ik hem op 30E.
janique: erg leuke illustratie. Het onderlijf van de rat vind ik wel wat raar. Dat zeg ik niet omdat ik niks van ratten weet, want ik heb ze zelf gekweekt en heb er ook een aantal op dit moment in mijn bezit. Ik vind het een erg rare houding. Zelfs als ik de pootjes van mijn ratten uitrek en ze op mijn arm zet op de manier waarop jouw rat op de kat zit, ziet het er nog niet in de verste verte zo uit. Dat vind ik wat jammer. Voor de rest vind ik hem leuk. 60E.
pp8
marthine: je mag wat meer kleurverschil aangeven in de vacht. Je maakt al best structuur maar en vacht bestaat uit haren die ook verschillende kleuren hebben, en dat geef je nu niet aan waardoor het teveel een massa wordt. Verder mag je wat meer aan (slag)schaduw denken. 10E
nujaro: ik vind hem wat slordig, alsof je hem graag snel af wilde hebben. Denk aan de verhoudingen en ik mis vooral nog veel diepte in de manen: denk eraan ook donkere delen te tekenen, dat geeft diepte. Ik verbind aan deze tekening nog geen prijs, maar je gaat zeer zeker vooruit!
jaimyliefje: nog flink blijven oefenen. Het lijken nu nog vooral grove schetsen, die qua verhouding nog niet optimaal zijn.
love_fylkir_ : ik krijg de indruk dat je vooral nog maar in 1 uitvoering werkt. Het mag ook allemaal wel wat zekerder. 20euro.
fnanne: mooi EN goed. =) 100E.
Lontje: ben niet zo van blond, maar dat terzijde. ik word altijd wat raar van witte en blonde leeuwen, het is maar raar. degelijk is hij wel! 120E.
Ik ga weer eens wat traditioneels in het taxatievuur gooien:
Akhal Teke die een smoel trekt. Formaat ongeveer 29 bij 34cm. Italiaans 200g magnani papier. Winsor&Newton zacht pastelkrijt, linden- en berkenhoutskool, en Conté pastel.
28x45cm in pastel en houtskool.
Als ik eraan denk (en mensen het willen weten) zal ik de volgende keer vermelden hoeveel ik zelf voor deze tekeningen zou vragen. (ik vraag overigens heel gangbare prijzen hoor, dus als er interesse is...)
hihi ik vind m wel cool het heeft wel wat, net zo'n ouderwetse striptekening, of krant tekening ofzo.. nou het doet me iig ergens aan denken!! geen idee wat je ervoor moet vragen jammergenoeg
Josav: 1: Erg mooi, kleurgebruik is naar mijn idee soms iets te groot in contrast. €40 2: Kleuren kloppen hier ook niet helemaal, maar ziet er juist erg mooi uit, knap dat je zo durft! Paard is alleen niet helemaal in verhouding, maar dat valt niet erg op. €30
AngelesDitch: ik heb geen cometaar ik zal rond 20/25 euro Fnanne: mooi de achter grond is ook mooi zo rond de 25 euro. AngelesDitch: ik vind de eerste die ik zach van jou mooi er daarom voor deze wat minder 15/20 euro.
astridjhu: Sorry dat ik je vergeten was! Ik vind het erg leuk getekend, maar ik vraag me af of het iets is waar mensen nou graag geld voor geven. €0-5 dus
Liedje_: ik vind hem heel mooi knap gedaan 30 euro. rooslovertje:mooi ook knap zo rond de 15/20 euro. k_roosje_k: tek.1erg mooi vooral knap dat je het hoofdstel zo mooi heb getekent. tek. 2 die is ook mooi het zelfde cometaar als tek. 1 voor alebij het zelfde bedrag 30 euro. edelwies1: heel mooi ik heb geen cometaar er op zonrond de 40/45 euro. highwaykind: mooi zo 35 euro. AngelsDitch: ja mooi je hebt gelijk over dat rechter oog maar veder is hij supper 45 euro
nu pag. 3
babe : die is echt supper sta er versteld van zo rond de 50/55 euro. nujaro ja hij is wel wat geld waard 5 euro astridjhu ze zijn mooi tek. 1 25 euro tek. 2 25 euro tek. 3 ook 25 euro. Eliine mooi 20 euro nujaro mooi 20 euro zo nu stop ik weer ff gaa morgen veder met 4
ik begin op pag. 4 Eliine iet er mooi uit 30 euro. [babe /b]: hijs supper mooi50 euro. [b]astridjhu mooi 40 euro. Fantine deze is supper mooi 50 euro. Fnanne mooi gedaan knap ook lijkt heel goed 50 euro. [magicunicorn[b] mooi tek.1 30 euro tek.2 ook 30 euro. [b]Evelijn mooi 20 euro.
pag. 5
sexy_back deze is heel moi ook schatig 50 euro. sindbad mooi 10 euro. astridjhu ik heb bij alle geen kometaar. tek. 40 euro tek. 2 36 euro. tek. 3 35 euro Wendy15 mooi het heeft ook wat 30 euro. Wendy15 ook zo mooi 40 euro.
Pagina 1. AngelsDitch , Goed lijkend Hier en daar gebruik je lijnen voor de donkere delen, dat is minder mooi, maak overgangen 25 euro Fnanne , bijzondere tekening! Vind hem ook erg mooi! 40 euro Nelleke_H , tekening is niet meer te zien, maar weet hem natuurlijk nog wel. Denk zo’n 30 euro AngelsDitch, zelfde een beetje als hierboven, vind deze wel minder door de manen. 20 euro
Pagina 2. Nujaro , Zie Don er wel in! Mooi gedaan, denk zo’n 5/10 euro Liedje_ Je wordt steeds beter! En ik vind dit een geweldig plaatje zo 10/15 euro Rooslovertje, meer schaduwwerking enz erin maken. 5 euro. K_roosje_k , nog even dooroefenen Edelweis , Vind em helemaal geweldig! Wat een kleur 35 euro. Highwaykind , super! Net is teveel geveegd en de haren kunnen beter. Euhm.. 25/30 euro AngelsDitch , Mooi weer! 20 euro.
Pagina 3. Nujaro , Mooi! 7 euro. astridju , aparte tekeningen om te taxeren.. 10 euro voor elk? Eliine , verhoudingen kloppen niet, zal er niks voor vragen. Nujaro , minder dan de vorige, omdat je minder schaduwwerking enz. erin hebt. Trouwens je tekent wel op heel grof papier, of lijkt dat zo? Denk dat je tekeningen mooier zijn op minder grof papier
Pagina 4. Eliine , vind hem mooi hoor! Zou alleen geen prijs weten voor dit werkje, komt ook doordat het digitaal is denk ik.. Astridju , gaaf! 10 euro. Fantine , Beste van al je werk denk ik 15 euro. Fnanne , en op deze ben ik helemaal verliefd vind het zon mooi sfeer plaatje! 50/60 euro. Magicunicorn , Zijn beide erg mooi gedaan! Hier en daar kloppen de verhoudingen niet helemaal. Maar denk wel beide 20 euro Evelijn_ Mooi vergelijking is goed. 25 euro
Pagina 5. Sexy_back , vind hem erg gaaf! 10 euro. Sindbad , 5 euro, manen vind ik zonde, te krasserig. Astridju , zijn wel leuk, maar zal er niks voor vragen Wendy15 , mooi sfeertje , water had alleen wel beter gekund. 15 euro. Wendy15 , again deze is een stuk beter, 25 euro. Erg mooi gedaan!
Pagina 6. Lontje , Prachtig! 60/70 euro Evelijn_ , Gewoon mooi 15/20 euro Rooslovertje , oog is te groot , verder is te zien dat je vooruit gaat, dus ga zo door! 5/10 euro. Ciinderella , Mooi ! hier en daar nog iets te vlak, maar vind de hals bijv. mooi gedaan. 15 euro. Marthine , Hijs leuk 10 euro. Josav , Vind ze super mooi! Zulke grote formaten 200 euro of veel meer Astridju , Vind ze wel mooi, maar niet echt geld waard Fnanne , Prachtig! Niet anders van je gewend. 60 euro. Fantine , meer contrast! mooi hoor 10 euro
Pagina 7. Love_fylkir , 1e: aparte manier van schilderen. Je moet er van houden. Opzich vind ik het wel mooi. Maar prijs blijft voor ieder verschillend. Denk zelf 45 euro. 2e : geen waarde. Plaudar , heel mooi! 15/20 euro. Love_fylkir , 20 euro. Alena , jouw lichte/zachte manier van tekenen, herken je tekening meteen. Vind em erg mooi! 20 euro. Wendy15 , gaaf gedaan! 15 euro. Love_fylkir , again.. 25 euro. Evelijn_ , 30 euro. Echt super mooi! Janique , Geweldig! niet echt heel anders dan we van je gewend zijn hoor! Fantasivolle werken kun je maken. 50 voor A4. ps: welk materiaal?
Pagina 8. Marthine , Lief plaatje zo 10 euro. Nujaro , Beter al! 7/10 euro. Jaimyliefje , zijn schetsen voor mijn idee. Probeer ze uit te werken. Love_fylkir , 10 euro. Fnanne , Prachtig alweer! 60+ Lontje , Superr mooi werk! 90 +
Pagina 9. Josav , de eerste 100 + vind em prachtig 2e 50+ Vajente , Super netjes en gaaf werk! 40 euro. Astridju , mooi gedaan 10 euro.
Laatst bijgewerkt door Anne_Baukje op 17-03-07 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt
josav: 1. wow heel mooi gedaan in elk geval 100 euro 2. ook heel mooi 60 of meer vajente: mooi leuk gedaan 40 tot 50 euro astridju: leuke tekening ongeveer 10 euro
ik heb ook nog een tekening. ik ben vanplan hem aan mijn oma te geven maar ik vroeg me af wat jullie er voor zouden geven. ik geloof A3 formaat.
wanniesannie: heel mooi gemaakt! ik vind hem echt stoer je hebt heel mooi de spieren weergeven. ik vind wel jammer van die twee veegjes bij de buik (links van het paard) en van de kras in het papier rechts.. 25 euro