[Fanfic] Harry Potter 6 *hervonden*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eknein

Re: [Fanfic] Harry Potter 6 *hervonden*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 12:11

aaah meer

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 12:25

Wat heb je dat super geschreven
Het is echt pakkend en spannend.
Ik heb alles in een ruk gelezen.
Heel gaaf en ga vooral door

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 18:02

IKw il nog een stukje , is zo spannend

lolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 18:05

whaaa schiet nou op we willen weten hoe het verder gaat!!!!!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 21:00

Hm... morgen ben ik jarig, moet er vroeg uit want moet vroeg op school rapport halen.. Dan komt vriendlief mee.. 's avonds andere vrienden, zaterdag...

Nouw

Ga nu nog wel wat schrijven En misschien zaterdagavond nog een stukje, laatste stukje, want ik lees het boek toch maandag pas

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 10:25

Gefeliciteerd

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 13:00

Chantal_ schreef:
Maar als je met fanfic deel 7 wilt beginnen moeten eerst alle mensen wel deel 6 gaan lezen en jij ook Anders kan je de gebeurtenissen toch niet aanpassen? Je fanfic is trouwens wel super, heb zelden zulke goede fanfics gezien!! Ik denk dat ik ook het Engelse boek ga kopen.. zit nu in 4 VWO dus zou moeten lukken denk ik!

hihihihihihi ik las de vorige HP al in t Engels, toen ging ik naar 3 VWO!!! !!!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 10:27

Jallist schreef:
Gefeliciteerd

Dankje!!!

Komt vanavond nog één stukje, en dan is het echt over

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 12:02

Wheeee!!
Nee

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 13:12

Leo_ke schreef:
Jallist schreef:
Gefeliciteerd

Dankje!!!

Komt vanavond nog één stukje, en dan is het echt over

Ik hoop dat je dan ook schrijft wie de dooddoenders zijn.. Ben hartstikke benieuwd!!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 21:23

Azkaban

De laatste dagen tot 1 september verliepen gehaast en in een soort roes. Op de ochtend dat ze terug zouden keren naar Zweinstein controleerde Harry afwezig of hij alles had ingepakt. Ron gooide hem twee sokken toe die hij had laten slingeren, en Harry propte ze in zijn overvolle hutkoffer.
Hedwig zat op de vensterbank, net teruggekeerd van haar jacht, en hield een muis tussen haar snavel geklemd. Harry glimlachte en streelde haar witte veren. Hij hield het deurtje van haar kooi voor haar open en ze ging op het stokje zitten. Toen hij de kooi sloot sloeg ze verbouwereerd met haar vleugels. “Rustig, Hedwig,” mopperde Harry, en hij zette de kooi naast de hutkoffer. “We gaan vandaag terug naar Zweinstein, vanavond kun je weer slapen in de grote Uilenvleugel”. Hedwig kraste en begon, nog steeds beledigd, aan het opschrokken van haar muis.
Mevrouw Wemel was, als ieder jaar, gehaast en chaotisch, terwijl ze door het huis rende om te controleren of er niets vergeten was, en tegelijkertijd de lunch voor in de Zweinsteinexpres klaarmaakte.
Harry kauwde lusteloos op zijn toast, en Hermelien vroeg bezorgd of er iets mis was. Harry haalde zijn schouders op, maar ze nam geen genoegen met dit afwijzende gebaar.
Na het ontbijt loodste ze hem mee naar haar slaapkamer, waarvan ze de deur zorgvuldig met toverkracht vergrendelde. “Toch handig, dat we nu ook buiten school mogen toveren,” mompelde ze, terwijl ze haar toverstok in haar broekzak deed.
Harry plofte op een van de bedden neer en keek om zich heen. Hij was nog nooit in deze kamer geweest, die Hermelien met Ginny deelde.
Hermelien ging naast hem zitten, en keek hem recht aan. “Ok, kom op Harry, wat zit je dwars de laatste dagen?”
Harry moest zijn best doen om een sarcastische grijns te onderdrukken. Wat was er mis? Dooddoeners in de straten van Londen, weer een lid van de Orde verdwenen, het zorgelijke gezicht van Dolleman toen hij onder het masker keek…
Hij wendde zijn hoofd af. “Niets om je druk over te maken, Hermelien,” zei hij resoluut, en hij wilde opstaan.
Hermelien pakte echter zijn hand en haar houding was zo dwingend dat Harry wel weer móest gaan zitten. “Jíj maakt je er zorgen om Harry,” zei ze, “dat betekent genoeg voor míj om het serieus te nemen”.
“Dat deed je ook niet toen ik Sirius zag, gemarteld door Voldemort,” zei Harry bars en meteen had hij spijt van zijn woorden. Hermelien keek gekweld, en antwoordde met trillende stem: “Oh Harry, je wéét toch waarom? Het was niet echt, het was een list!” Harry zuchtte. “Ik weet het,” fluisterde hij, haast onhoorbaar.
Hermelien slikte en kneep zachtjes in Harry’s hand, die ze nog steeds vasthield. “Ik wil je last alleen maar helpen delen, sta me dat toe.. Alsjeblieft”.
Toen stond ze zo abrupt op dat Harry ervan schrok, en ze viste Knikkebeen zijn reismandje uit een hoek vandaan. “Waar hangt dat beest nu weer uit? Hij heeft zijn drankje nog niet gehad vanmorgen..” Ze trok aan de deurklink, maar die gaf niet mee. “Oh dat VERVLOEKTE toverkunst! Alohomora!” “AUW!”
Ron wankelde achteruit nadat de deur met een klap tegen zijn hoofd opengeslagen was. “Oh nee, RON! Sorry!” Hermelien, greep hem bij zijn T-shirt en voorkwam dat hij achterover van de trap af zou tuimelen.
“Waarom in godsnaam had je de deur vergrendeld met… Harry??” Ron’s blik had onmogelijk meer schaapachtig kunnen zijn toen hij Harry achter Hermelien uit de deuropening zag komen.
Hij staarde met zijn mond open van de een naar de ander, voor hij hem verontwaardigd dichtklapte. “Jullie hebben toch niet…?” begon hij argwanend, maar hij werd meteen door Hermelien onderbroken. “Ron, wat dénk jij wel niet?” De verontwaardiging op haar gezicht was zo groot dat Ron meteen uit het veld was geslagen. Hij oren kleurden dieprood, en hij stamelde: “Ik eh.. Harry! Ik zocht je.. We moeten zo vertrekken!”
Harry grijnsde naar Ron, en liep langs hem heen de trap af. Hermelien volgde met haar reismandje. “Waar is die kat toch?” vroeg ze, terwijl ze onder de trap, en achter het trollenbeen keek.
Harry struikelde bijna over een van de gestapelde hutkoffers en botste vervolgens tegen mevrouw Wemel op, die zich naar de trap haastte. “Oh Harry, dáár ben je! Heb je alles schat?” Harry knikte verstrooid, terwijl hij wreef over zijn linkerknie, waarmee hij tegen de hutkoffer was gestoten.
“Mooi zo,” zei mevrouw Wemel, “Ron wat heb jij gedaan?” Ze keek vol afschuw naar de paarsblauwe plek midden op Ron’s voorhoofd, veroorzaakt door Hermelien’s openzwaaiende deur. “Ik eh..” “Oh zeg ook maar niets,” onderbrak mevrouw Wemel hem, en ze liep de trap op om voor de vierde keer alle kamers te controleren. Ron keek haar kwaad na. “Wat een medeleven weer,” gromde hij, en Harry kon een grijns niet onderdrukken. “Wat?” vroeg Ron hem, maar hij was zo wijs zijn schouders op te halen.
“Mollie! Kom we moeten gaan!” Meneer Wemel stond al bij de deur en controleerde of de kust veilig was op Grimboudplein. “Mooizo, de auto staat al klaar,” mompelde hij. Zijn gezicht straalde. “Auto?” Vroeg Ron verbaasd.

*Snotter* ik kan nog geen afscheid nemen

Nouja, vóór ik het 6e boek in handen heb komt er mss nog een stukje..

Maar ik kan niets beloven

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 21:26

*gaat afdrukken
Leuk, meer leesmateriaal voor op 't vliegtuig

lolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 14:52

hij is weer leuk

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 19:57

Wie waren nou die dooddoenenrs...?? :p

kus eva

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 10:27

Ik heb t niet meer echt aandachtig gelezen, kheb deel 6 alweer uit , straks raak ik nog in de war Maar t was weer goed zag ik zo hoor.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-05 13:01

Ja inderdaad, de reden waarom ik stop

Ik kan straks beginnen in deel 6, dus dit was echt het laatste stukje..

Maar ach, fanfic deel 7 komt er vast nog wel een keer

En de dooddoeners? Post ik vanavond

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 13:10

Jammer dat je moet stoppen, maar ik ben nu ook wel erg benieuwd naar de dooddoeners Ik hou het in de gaten.

lolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 14:55

ik gok op lupin en die ander die verdwenen is

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 23:50

Leo_ke schreef:
En de dooddoeners? Post ik vanavond
Het is avond..

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 12:30

Het is morgen

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 19:16

Het is morgenavond..:p

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 21:43

Sorry

Ééntje was een werknemer van het ministerie met vrij hoge functie (ben de naam even kwijt, die zou ik nog opzoeken voor een vervolgstukje)
De ander (die Harry achtervolg had) was Cornelius Fudge (Droebel?) onder de Imperius curse.

Vooral deze laatste klinkt zo heel lachwekkend Maar dat hele stuk had nog dramatisch en schokkend uitgewerkt moeten worden

lolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 22:23

jammer dat je niet verder gaat met schrijven

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 22:37

kan niet, helaas

Ben nu zelf ook al vergevorderd in boek 6.. en het zou te verwarrend zijn voor jullie én voor mezelf..

Ik neem nu even pauze van de fantasy, voor ik weer blokker (ik blokkeer enorm snel en vaak ) om daarna weer met frisse moed verder te gaan aan mijn fantasy boek (in mijn eigen stijl dus, heel anders dan wat jullie nu van me gelezen hebben).
Om toch in 'vorm' te blijven ga ik een (kort?) verhaal schrijven of herschrijven eigenlijk over een paard dat al jaren in m'n fantasie leeft.
Klinkt heel penny, en ik hoop niet dat dat het ook daadwerkelijk wordt, of zo wordt bestempeld (dat wordt een paardenverhaal al snel hier op bokt) want het verhaal zelf is dat niet.. Ligt maar net aan de manier hoe je het opschrijft.

Als er interesse is (onder jullie bijvoorbeeld ) in het renbanen verhaal over Dragonflight dan zal ik overwegen het op CB met jullie te delen!

lolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 00:28

jaaaaaaaaa