Bokt-Film deel 2!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 13:08

Is goed enzo, maar iig weet je bij benadering wel hoeveel mensen je nodig hebt Lachen
Jij hebt tenslotte de leiding

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 20:37

Nog een oproep: Ik wil van de hoofdpersonen een klein 'karakterdossiertje' aanleggen. Heeft een van jullie speciale ideeën over één van de personen, dan kan ik dat daarin verwerken. Dit komt niet direct in beeld, het gaat er meer om je personage te leren kennen.

VeronicaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 21:03

wat bedoel je kieffertje?

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 16:56

Je personages maken dingen mee en reageren daarop. De één reageert heel anders op dingen dan de ander. De manier waarop een personage reageert moet wel logisch lijken voor de kijker. Iemand die heel stil en ingetogen is, zal niet heel hard gaan juichen bij een goed bericht. Doet hij dat wel, dan is de kijker verrast. Van: Zo, ik had helemaal niet gedacht dat hij zo was. Soms is dit leuk, maar je moet de personages wel een geloofwaardig karakter geven.

Je karakter wordt door meerdere dingen bepaald. Door je erfelijke aanleg wellicht, maar ook door de manier waarop je bent opgegroeid. In het karakterdossies ligt je het karakter van de (hoofd)persoon uit en bedenkt daarbij hoe hij zo geworden is. Een norse ex-officier die snel boos wordt kan zo geworden zijn door de verschrikkelijke dingen die hij gezien en meegemaakt heeft. De kijker hoeft niks van je karakterdossiers af te weten, het gaat er alleen om dat jíj, als schrijver, ze leert kennen, zodat je ze geloofwaardig kunt laten overkomen en toch kunt laten groeien en verrassen.

Ik hoop dat deze uitleg duidelijk genoeg was Lachen ?

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 20:49

jaja, nu snappen we t helemaal! maarruh, wanneer worden de rollen verdeeld? k ben zo benieuwd en wilalvast oefenen! Knipoog

niet dat ik al zeker weet dat ik een rol krijg:o, maar goed, t gaat om t idee Knipoog

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 21:40

Over die jongen die erin voor zou komen, is mijn eerste gedachte zo'n boris ventje, kapsones, van dat half lange haar.
Bij het meisje, krullend haar, rood, heeft met niemand ruzie, iedereen mag haar.

Zo zie ik ze voor me als ik het verhaal lees

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 10:38

Over het uiterlijk kunnen we helaas niets vaststellen, Ilkkah, omdat we gewoon niet genoeg mensen hebben om daar eisen aan te stellen. We moeten gewoon kijken wie we kunnen vinden en dan maar hopen dat het uiterlijk een beetje klopt. Al kan de jongen natuurlijk niet héél lelijk zijn, dan zou je zoveel moeten veranderen. RoWyGo, het duurt nog wel een tijdje voor de rollen verdeeld gaan worden. Eerst moet namelijk het hele scenario af en er moet ook een datum voor een meeting afgesproken worden waarop zo veel mogelijk mensen kunnen. Als je bedenkt dat we nog maar bij de synopsis (samenvatting) zijn (die nog niet eens helemaal klopt) duurt het nog wel even voor dat allemaal gebeuren kan.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 10:48

Kieffertje schreef:
Over het uiterlijk kunnen we helaas niets vaststellen, Ilkkah

Nee weet ik, maar zo zou ik ze voorstellen iig (dat was je vraag toch?)

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 10:50

zoo! Jij bent echt goed hierin! Even mijn complimenten. Heb je ervaring ofzo? Knipoog
Je kunt ook wel iedereen alvast een foto laten opsturen zodat je wel al een beetje een idee krijgt...

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 15:21

Mijn vraag ging meer over het innerlijk, en de achtergrond van de personen. Dat kunnen we ook niet in dit topig bespreken, maar via PB en msn enzo. Als je wilt helpen, moet je maar PB'en daarover.

Lintjuuuh: Nee, ik heb hier geen ervaring mee. Wel heb ik al aardig wat verhalen geschreven en gelezen en een boek over het maken van een scenario doorgespit (wat overigens erg leuk was, daar niet van). Het is dus vooral 'boekenwijsheid' wat ik heb, plus een beetje inzicht.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 16:10

Oke, ik denk dat ik nu ook maar eens aan het 'uitwerken' ga. Mijn versie ervan op papier zetten.
Je ziet het wel, niet dan Knipoog

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 18:49

De jongen lijkt me een beetje een patserige jongen die niet aan zijn vrienden durft te vertellen dat zijn hart bij paarden ligt ofzo. En vooral opschepperig, grote mond maar een klein hartje. zoiets denkik... Knipoog

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 21:18

Meisje: Vrolijk, spontaan en heel sociaal. Is helemaal gek op paarden en is dus het liefst dag-in-dag-uit op de stal.

Jongen: Gesloten, gericht op 1 doel. Wil liever geen hulp van anderen aannemen, vanwege dat geslotene.

Heb het gebaseerd op wat wij toen al snel op papier hebben gezet, Rhea. Denk dat het wel te zien is Lachen

VeronicaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 21:33

Shanna16 schreef:
Meisje: Vrolijk, spontaan en heel sociaal. Is helemaal gek op paarden en is dus het liefst dag-in-dag-uit op de stal.

Jongen: Gesloten, gericht op 1 doel. Wil liever geen hulp van anderen aannemen, vanwege dat geslotene.

mee eens OK dan!

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 14:24

Shanna16"]

[/quote]

[quote="Lintjuuuh schreef:
De jongen lijkt me een beetje een patserige jongen die niet aan zijn vrienden durft te vertellen dat zijn hart bij paarden ligt ofzo. En vooral opschepperig, grote mond maar een klein hartje. zoiets denkik... Knipoog

hier ben ikhet het meest mee eens

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 14:28

Ilkkah schreef:
hier ben ikhet het meest mee eens

en daar ben ik het weer mee eens *LOL*

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 15:11

nog mensen nodig?? Haha!:+

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 15:13

altijd geloof ik Astrid Lachen

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 16:31

Inderdaad, hoe meer mensen, hoe beter! Quote het lijstje dat ergens in dit topic staat zodat we weten waar je aan mee wilt doen etc. Btw, ik ben nu ziek, dus het duurt nog even voor het verhaal verder wordt uitgewerkt...

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 22:16

Veel beterschap iig!

VeronicaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 17:15

ja beterschap! gaat het al waet beter met je?

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 21:50

beterschap, hoe isset?

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 15:56

Het gaat wel weer beter hoor, heb niet meer echt hoge koorts (nu 38 nog maar denk ik). Maar dit topic gaat over de film, dus laten we het maar niet over mijn gezondheid hebben Lachen

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 17:31

haha oke dan Knipoog

ik doe het toch nog even: wel snel beter worden he?

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 21:54

Voor de liefhebber: Een klein karakter- + achtergrondbeschrijvinkje van de jongen.

J is de zoon van een welgestelde handelaar (makelaar?). Zijn vader was zo'n tien jaar ouder dan zijn moeder. Toen J 6 jaar was, overleed zijn moeder. Zijn zusje was toen pas 3. Dit heeft voor veel veranderingen gezorgd in huis. J's vader is ambitueus, streng en wenst niet tegen gesproken te worden. Hij is zeer koppig en status is erg belangrijk voor hem. Vroeger zorgde J's moeder voor wat overwicht en wist zij Tegen zijn zusje is hij veel toegeeflijker dan tegen J. Daar is J het niet mee eens, maar meestal berust hij in zijn lot en zegt hij maar niks. Wat hij zich wel voorneemt is dit: Nooit wil hij zo gaan doen als zijn vader en nooit zal hij zijn kinderen zo behandelen. Toch blijkt hij aardig wat karaktertrekjes van zijn vader georven te hebben. Hij is even koppig en luistert slecht naar andere mensen. Hij is er trots op mensen niet op hun status te beoordelen, maar hij minacht tegelijkertijd wel meisjes die niet zo goed paardrijden als hij. Ook heeft hij geen aandacht voor slechte pony's.
Zijn ontwikkeling tijdens de film: J gaat inzien dat hij wat beter naar anderen moet luisteren en ook dat succes lang niet het enige belangrijke is in de wereld. Hij krijgt voor het eerst echte vrienden. Voor het eerst sinds lange tijd durft hij weer te lachen en plezier te maken, iets dat na zijn moeders dood verboden was in huis. En stiekem gaat hij toch ook wel veel van M houden...

Het is allemaal nog erg onvolledig, maar ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Ik vond de dode moeder wel een goed idee, omdat dat een tragisch tintje aan het geheel geeft (= minder penny). Roept u maar!