[VER]Anatomie van een Moderne Relatie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-25 19:12

IMJ schreef:
Gelukkig kon ik er weer 3 achter elkaar lezen!
Ja.. mensen kunnen veranderen! Heus!!

Ooit eens in een liedje van TLC 'a good man is so hard to find... a hard man is so good to find'

Ik snap jou! Ook al is het onbegrijpelijk

Vooruit, ik geef hem nog een kans. Omdat jij het zegt :D ! LOLOL.

30.
12 mei 2021

Of: Hoe ik een wattenstaafje zo diep in mijn hersens duwde dat Tom per ongeluk als voorkeur werd geprogrammeerd

Ik weet niet wat het is, maar zodra we de hotelkamer binnenstappen en Tom me knuffelt, voelt het alsof alle internationale conflicten, economische crises en klimaatproblemen ineens opgelost zijn. Allemaal met één soepele beweging weggeveegd.
Alsof liefde een soort alchemie is die alles oplost.
Misschien is het waar.
Misschien is liefde gewoon neurochemie.
Misschien is dopamine, serotonine, oxytocine en nog een dosis dopamine wel het enige wat je nodig hebt om een relatie te laten slagen.
Wat in wezen betekent: goed eten, goed slapen, bewegen, knuffels en pure chocolade.
Eerlijk? Klinkt haalbaar.

Toch hangt er een kleine disclaimer boven dit romantische wondermiddel. Want Tom is niet alleen piloot, hij is ook een man met een risicoprofiel.
Toen hij me in de lobby kwam ophalen, had hij een mondkapje op en hield hij meer dan anderhalve meter afstand.
Alsof ik Ebola 2.0 kwam brengen.
In zijn kamer dirigeerde hij me naar de tafel.
‘Eerst een COVID-test,’ commandeerde hij. ‘I don’t know what the fµck you were doing when we were not together, and I don’t want you to make me sick.’
Uhm ja, maar geldt dat niet ook voor jou, Tom? Of ben jij immuun omdat je jezelf elke dag injecteert met vitamine D, proteïnepoeder en een Lion’s Mane-latte uit je Starbucks beker?
Hij kijkt me streng aan. ‘Als je zo begint, mag je gelijk vertrekken.’
Oké, chill.
Ik slik mijn grap over mijn ‘mini-vakantie in Wuhan’ maar even in.
Want ik miste hem echt, dus ik ga swabben.
Maar serieus… hij blijft me controleren en vraagt een paar keer of ik echt wel diep genoeg mijn neus in ben gegaan. (Ik wil een grapje maken over ‘diep gaan’ maar dat zou kinderachtig zijn.)
Pas als het negatief is, ontspant hij wat. Hugo de Jonge zou trots zijn.

Dan opent hij Het Gesprek.
‘We moeten er wel voor waken dat we niet direct weer verder gaan waar we gebleven waren, Nina. Het was niet voor niets uit.’
Klinkt verstandig. Komt mij trouwens wel goed uit, want ik weet nog steeds niet wat ik met het Daan-dossier aan moet.
Ik knik.
Hij glimlacht zelfgenoegzaam.
En dan… gooit hij me op bed. Voilà: precies waar we niet wilden zijn. Precies zoals vroeger.
WTF.

‘Ik heb trouwens een cadeau voor je meegenomen,’ grijnst hij terwijl hij in Adamskostuum het bed uitstapt.
Zijn achterwerk is vernietigend—mijn Caucasische platte billen, zoals hij ze altijd noemt, vallen daar letterlijk en figuurlijk bij in het niet. Daarin moet ik hem gelijk geven; alles is rond, behalve mijn kont.
‘Een wulps lichaam,’ noemde een ex vriendje het ooit. Klinkt als een compliment, maar na zes maanden geen snoep? Meer als een regelrechte belediging.
Ik stopte direct met dat dieet en at een zak Dropfruit Duo’s leeg.

Tom geeft me een True Religion tasje, het Amerikaanse merk waar hij gek op is. Het is stoer, edgy. Een wereld verwijderd van mijn Barbie-aesthetic van een halfjaar geleden.
Maar nu?
Het past.
‘Ik heb dat t-shirt voor je gekocht wat je wilde. Je zou de helft betalen, toch? Dat wordt dan 25 euro’
Een cadeau met Kleine Lettertjes. (Misschien had hij het wel al gekocht VOOR onze ruzie. En is hij blij dat hij toch de helft van zijn investering terug heeft.)

Omdat ik ons standaard protocol wilde overstijgen, had ik zélf eens een fles wijn meegenomen. Prinsdom van Oranje.
Er stond een kroon op, dus hoe slecht kan het zijn?
Al leek €2,99 wel verdacht goedkoop.
Tom giert het uit.
‘Een score van 2,4 op Vivino. Als ik morgen hoofdpijn heb, denk ik aan jou.’
‘Nou,’ lach ik, ‘dan ben je toch weer terug. Dus dan heb ik er in ieder geval geen last van.’

We besluiten bij de Butcher te gaan eten. Voor een vegetariër klinkt dat absurd, maar hun groentenburgers zijn fantastisch.
Ik heb zo’n kraakbroek aan. Piep, piep, kraak, kraak. Ik loop serieus alsof ik uit een western kom. Tom keek al een paar keer afkeurend, maar hey, het is uit. Ik mag mijn eigen desastreuze kledingkeuzes weer maken.

Tom wil ook nog loten kopen. Het lijkt een obsessie van hem. Hij koopt ze als hij gelukkig is, als hij ongelukkig is, en als hij gewoon ‘is’.
Soms belt hij me midden in de nacht op en moet ik random 10 nummers noemen voor de Powerball. Een grote prijs heeft hij niet gewonnen, maar dat zit er absoluut aan te komen. Al is het niet de Powerball, dan wel de miljoenenloterij van Nederland.
Twee miljoen is blijkbaar niet genoeg. Tenminste, dat stond op de screenshot van de portefeuille die hij me van de week doorstuurde.
Serieus, wie doet zoiets? Mijn calvinistische moeder vond het belachelijk. Els dacht dat het was gefotoshopt, of nep.
‘Kijk Nina,’ zei hij plechtig. ‘Ik heb mijn zaakjes voor elkaar. Dus laten we onze oliebol regelen en dan kunnen we een geweldig leven delen samen. Als je dat wilt, tenminste.’
Tot nu toe wordt er vooral gedeeld… Zijn drama.

Tom bestelt een hamburger zonder broodjes en zonder saus. Minimalisme, maar dan gastronomisch. Ik zie hem kijken, wachtend op mijn reactie. Ik denk alleen maar: ik wou dat ik zo kon leven. Dan had ik beslist inmiddels het figuur van Gigi Hadid. Of in ieder geval minders flubbers aan mijn armen.
Over sporten gesproken: een pluspunt van The Butcher in Amsterdam-Noord is dat je er kunt tafeltennissen.
En ik ga hem niet met de overwinning laten wegkomen.
En als dan Boston wordt gedraaid—More than a feeling—zingen we allebei overtuigend mee.
De barman kijkt.
Hij lacht.
Sommige dingen moeten gewoon hetzelfde blijven. Soms is het een pain in the ass, maar dan zie ik hem weer en is alles oké.

Als ik later op de avond wil vertrekken, kijkt hij lief.
‘Ik heb nóg iets voor je meegenomen. Zie je hoe vaak ik aan je denk?’
Verbaasd kijk ik naar de tandenborstel en tongschraper. Roze. Maar: WTF.
‘Dan heb je tenminste geen dragon breath ’s ochtends.’
Ik lach.
Want ik ben verliefd.
Maar ergens, heel zachtjes, denk ik: Wat zou Daan hiervan vinden?

To be continued...

Koekie73

Re: [VER]Anatomie van een Moderne Relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 19:43

Nina! Echt.... wat doe jij nog bij die idioot? |o
Bij dat eenzijdige corona verzoek, was ik per direct omgedraaid en naar huis gegaan :Y)

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-25 19:47

Koekie73 schreef:
Nina! Echt.... wat doe jij nog bij die idioot? |o
Bij dat eenzijdige corona verzoek, was ik per direct omgedraaid en naar huis gegaan :Y)

Eenzijdig Corona-onderzoek :D .
Die zin is echt chefs kiss! Love it!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 22:22

Nina nee, weg bij die kwal

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 22:38

Verschrikkelijke engbek is het. Al lang vorbij de rode vlag. Meer richting psychiatrisch niet in orde :')

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-25 22:41

kiki1976 schreef:
Nina nee, weg bij die kwal

Echt, Prem was A walk in the park vergeleken bij dit.

Ik was dat ‘eenzijdige Corona-onderzoek’ zelfs vergeten; dus dat heb ik er later tussen gezet (daardoor klopt gelijk de eerste zin niet meer). Maar het erge is: dit hoofdstuk is helemaal non-fictief :') .

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-25 22:45

Sunshinedaan schreef:
Verschrikkelijke engbek is het. Al lang vorbij de rode vlag. Meer richting psychiatrisch niet in orde :')

Ik kan ook moeilijk begrijpen WAAROM Nina bleef?
Dan ben je ook niet helemaal in orde!!!
(Jullie denken het… Ik mag het zeggen :D)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 22:46

Haha ja deze is idd nog erger dan Prem.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 23:22

Vanwege de titel eigenlijk in een moment van verveling op het topic geklikt en blijven hangen. Geweldig geschreven!

Ik lees weer in alle stilte mee. Ik ken Prem overigens niet, ben hier in gevallen in dit topic. Ik gun alleen niemand een Tom, tenzij de vrouw zelf ook zo is :D

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 23:41

Waar kan ik de verhalen van Prem terugvinden?
Ben nu onderhand wel benieuwd :))

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 09:44

[UK] [VER]Gepest - dagboek van een "bonus" moeder
ik geloof dat dit het allereerste begin is. en anders het moment dat ik gestart ben met lezen haha.

ooh ts, dat hier gewoon een rode lijn van daadwerkelijke gebeurtenissen in zit vind ik zo bijzonder.
dan denk ik, was het niet rood voor je ogen met al die vlaggen.

ik denk ook dat dat mijn enige feedback is. nina ziet deze rode vlaggen ook, wat is haar beweegreden om toch te blijven? denkt ze dat ze hem wel kan veranderen, denkt ze, maar hij wil mij, dus ik ben wel goed genoeg (dat denk ik) en is dat dus haar eigenwaarde. als hij mij leuk vind, zo'n geweldige piloot, dan ben ik "gelukt". ze haalt dus haar eigenwaarde uit het verkeerde. ik lees het wel, maar ik weet niet of ik dat genoeg teruglees. het is nu echt, hij deugt niet, maar ik ben toch verliefd op m.

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 10:52

Ik probeer dat topic ook door te komen. Maar ik moet dan wel steeds zoeken naar de verhalen tussen alle meningen dus ik schiet er niet zo mee op :+

Paulientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 11:06

Lucia88 schreef:
Ik probeer dat topic ook door te komen. Maar ik moet dan wel steeds zoeken naar de verhalen tussen alle meningen dus ik schiet er niet zo mee op :+

Onder Ts staat in het rood: “Door topicstarter”. Als je daarop klikt zie je alleen nog haar berichten.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-25 11:26

Lucia88 schreef:

NO SH|T! En ik probeerde ook echt iedereen te pleasen! Dus het waren hoofdstukken zonder enige observaties, vol met observaties, vol met conversaties, vol met gedachten.

Het was echt HEEL SLECHT hahahahaha... Ik zou eigenlijk willen zeggen: (nog) niet lezen...
(Nina was toen echt heel anders.)(Irritant, ook. Ik probeerde haar veel te krampachtig "leuk" af te schilderen en perfect te maken maar ben daar niet erg in geslaagd hahahaha. Ik lees het nu terug en wil haar echt door het scherm trekken.)

Ik ben wel bezig met deel II herschrijven en dat valt nog niet mee, maar voor iedereen die een beetje de essentie wil weten:

Dit stuk komt uit mijn eerdere verhaal dus hoort NIET bij dit verhaal:
Inmiddels is het zaterdag en zitten Wouter en ik in zijn (‘voor mij gewassen’) witte Grandland X, op weg naar Amstelveen. Ik probeer nonchalant te doen, maar mijn handen voelen alsof ze elke seconde kunnen wegschieten van de stuurkolom. (Hou dat ding eens recht, Wouter.)
‘Vanavond heb ik trouwens een tafeltje gereserveerd bij Veri Sapori. De beste risotto van Amstelveen,’ zegt hij, en er zit iets hoopvols in zijn stem dat me ongemakkelijk maakt. Maar risotto = koolhydraten = happiness = alles wat verkeerd gaat deze week tijdelijk vergeten, dus ik knik dankbaar.
Serieus, mijn week was een tragedie. Prem’s kinderen lijken nog steeds een soort permanente chaosgenerator, en de abortus-discussie—lang verhaal, zes maanden geleden—blijft in de lucht hangen.
Wouter weet dat het me zwaar valt. ‘Vraag nu maar of Prem ook even een drankje komt doen,’ knipoogt hij. Ik typ snel. Ja, ik mis hem. Stiekem. Maar dat mag niemand weten.
We parkeren in de ondergrondse garage en lopen de trap op. ‘Ben je trouwens niet bang Baukje tegen te komen?’ vraagt Wouter.
‘Dan pak ik je op je bek,’ antwoord ik. Nina-baldadigheid, compleet ongepast. Maar ik ben inmiddels ook wel door mijn strategieën heen en daarmee wordt ook de hoop op een oplossing steeds kleiner.
Be careful what you wish for.
Bij de ingang van de Bijenkorf staat een gespierde beveiliger.
‘Wat zie je er leuk uit!’ zegt hij vrolijk.
Serieus?
Ik lach maar wat; dat zegt hij vast tegen iedereen. Ik ben een neonbord op hakken, met mijn roze vest en laarzen die schreeuwen: ‘ik weet niet hoe ik mezelf anders zichtbaar moet maken.’
Wouter knikt, zijn ogen half glimlachend. Zie je Nina, wat kan er misgaan?
Het universum houdt van ironie. Wetenschappers noemen dit Murphy's Law, maar ik noem het gewoon pech.
We gaan linea directa naar de eerste verdieping: dameskleding. Wouter kwebbelt, trekt dingen uit rekken, showt ze, en hangt ze in de meeste gevallen weer terug. Hij bedoelt het goed. Dat maakt het erger.
En dan zie ik haar.
BAUKJE.
Op minder dan tien meter afstand.
Mijn amygdala springt aan. Voor een halve seconde wens ik dat mijn outfit vandaag iets minder ik ben een wandelende disco was geweest.
Te laat voor camouflagekleding.
Ik grijp Wouter bij zijn arm en sleep hem achter een stelling, richting Claudia Sträter (veilige haven voor mensen boven de veertig die zich verstoppen voor musicalsterren). Wouter kijkt me verbaasd aan als ik hem loslaat.
‘Baukje is hier,’ zeg ik zachtjes fluisterend, ondanks dat ze me nooit zou kunnen horen. Vluchtig kijk ik om het hoekje. En dan worden mijn ogen getrokken door iets anders.
Iets ergers.
‘…En Manuela dus ook.’ De kindercoach ziet eruit alsof ze al weken geen vitamine D heeft gezien. Of vreugde. Of hoop op de mensheid.
‘Jeetje, ja...’ stamelt Wouter, duidelijk onder de indruk van mijn zenuwinzinking. ‘Wil je weg?’
Ja, naar de maan graag. ‘Nee,’ zeg ik. ‘Ik heb ze niks misdaan. En ik laat me niet ook hier wegpesten.’
Met weke benen en trillende handen, onze armen zo vol met truien en broeken dat we het bijna niet meer kunnen dragen, koersen we richting de paskamers, bij de lingerie. De moeder-dochter-combinatie blijft opvallend dicht om me heen bewegen. Toeval bestaat niet.
Niet in roze vesten.
Ik moet Baukje passeren, die me inmiddels strak aankijkt. Ze heeft een BH in haar hand. Zwart. Kant. Agent Provocateur. Voor iemand die je letterlijk dood wenst, heeft ze een verdomd goede smaak.
‘Hoi,’ zeg ik vriendelijk. (Ik sterf.)
Dodelijke blik. Geen woorden. Charmant.

‘Wouter, mocht er iets gebeuren, denk dan aan mijn begrafenis. Geen witte lelies,’ zeg ik snel tegen Wouter, als ik mijn hoofd even later langs het gordijn steek.
(Wouter is nu officieel mijn bodyguard. Hij dacht consultant te zijn, maar blijkbaar is zijn nieuwe case ‘Overleven in de Bijenkorf—met real life stakeholders.’)
‘Ze staan letterlijk naast je,’ fluistert hij terug.
Natuurlijk. De wetenschappelijke waarschijnlijkheid dat dit toeval is, is ongeveer nul.
Ik trek snel mijn eigen kleren weer aan en duw Wouter alles in handen wat ik niet koop.
(Soms is waardigheid belangrijker dan een koopje.)
De route naar het ik-neem-het-niet-rek vereist passage langs De Paskamers Des Doods. Wouter begrijpt de opdracht. Mission: Possible but Highly Uncomfortable.

‘Waar blijft die man toch?’ mompel ik, terwijl Wouter zijn nieuwe rol als Clothes Returner veel te serieus neemt. Even voel ik hoop als ik beweging zie bij de paskamers. Tot mijn brein registreert WIE daar uitkomt.
Baukje.
Ze komt vijandig tegenover me staan.
Vluchten? Niet mogelijk.
‘Hoi,’ zeg ik nogmaals vriendelijk. Niet omdat ik per se vriendelijk ben, maar omdat ik GEEN zin heb in een confrontatie die eindigt op YouTube.
‘Ha,’ zegt Baukje. IJzig.
‘Alles goed?’ vraag ik, kalm, zonder dat mijn stem verraadt dat ik aan het overlijden ben aan sociale angst.
Ze lijkt even te aarzelen. Het werkt. Wouter staat inmiddels achter haar, strak, alert, maar onopvallend.
Manuela is niet in zicht.
‘…Uhm ja,’ zegt ze uiteindelijk, vriendelijker, alsof ze de rol van musical-anti-hero even niet helemaal kan volhouden. ‘Met jou ook?’
‘Ja, hoor,’ lieg ik, en we zeggen vluchtig gedag. Opgelucht haal ik adem en schuifel richting de andere paskamers achterin de Bijenkorf, op de voet gevolgd door mijn trouwe (oké: heimelijk verliefde) sidekick. Alles komt goed.
Famous last words.
In mijn nieuwe pashokje, verrrr weg, pak ik mijn telefoon. Want dat is natuurlijk altijd een slim idee in crisis situaties.
‘Heb jij Baukje gezien?’ appte Prem ongeduldig. ‘Was ze vriendelijk? M was er ook, toch?’
‘Rapport volgt,’ typ ik terug, maar mijn aandacht wordt getrokken door een stem die nog meer chaos in de situatie brengt: Manuela.
En ze interrogeert nu Wouter.
ALERT ALERT ALERT.
Mijn hersenen proberen simultaan te verwerken dat ze ons blijkbaar zijn gevolgd.
‘Wat doen jullie hier eigenlijk?’ zegt ze, zichtbaar geïrriteerd alsof wij hier cocaïne staan te verkopen in plaats van gewoon kleren te kopen. Wouter blijft professioneel, antwoordt kalm dat hij hier geregeld komt.
Ik wil hier weg.
Ze gaat verder: ‘Wat is Nina eigenlijk van jou?’
Het antwoord hoor ik niet, want Prem komt er via WhatsApp doorheen: ‘OMG!’ Prem stuurt een bericht van Baukje door: ‘Nina was BH’s aan het passen en zei tegen Wouter: kom even binnen, dan kan je voelen.’
‘Dit is gewoon heel jammer. Als dit klopt,’ besluit hij.
Ik kan niet anders dan lachen, schrikken en me tegelijk absurd machteloos voelen. Ik typ vlug terug: ‘Je weet dat ik altijd dezelfde BH’s draag. Standaard Hunkemöller, geschikt voor paardrijden, sporten, slapen. Dus nee, sorry, ik heb geen spannend setje gepast. Zie je straks.’
Plotseling voel ik een stuk zelfverzekerder. Wouter is mijn schild, ik ben mijn eigen strategische leger. Ik stap de paskamer uit, langs de ruimte waar Baukje zogenaamd iets past, langs Manuela, die me met een intens mengsel van minachting en moederlijke verontwaardiging aankijkt.
‘Hoi,’ zeg ik luchtig.
Stik erin, mens.
Plotseling zet Manuela een stap naar voren. ‘Weet je wel wat je doet?’
Ze klinkt bijna… gebroken?
‘Weet je wat je mijn dochter aandoet door hier te komen?’
‘Ik ben gewoon aan het winkelen,’ zeg ik, rustig, terwijl ik me bedenk dat alles wat ik hier doe een experiment is in sociale overleving.
‘We staan te trillen op onze benen!’ brult ze. Manuela staat zo dicht op me, dat ik haar foundation op haar gezicht kan zien zitten.
Joh.
Ik sta er zelf ook niet al te comfortabel bij. Ik sta haar blijkbaar zo gefascineerd aan te kijken, dat ze uit zichzelf de stilte verbreekt: ‘Je weet wel dat je maar 12 jaar ouder bent dan haar, he.’
Ik bijt op mijn lip om haar niet te verbeteren. Tel er maar drie jaar bij op. En scheelt ze zelf ook niet 15 jaar met haar huidige vriend?
Baukje voegt zich bij ons. Ze draagt een okergele flaired ribfluwelen broek. Haar gezicht is pokdadig. ‘Van de stress,’ zegt Prem altijd. ‘Dat is God’s straf.’ (Dit is hoe ze tegen elkaar praten).
‘Weet je wel hoe jij ons gezin ontwricht?’ sist Manuela, terwijl Baukje het chorus-effect geeft.
Wouter staat kalm achter mij, bemoeit zich er gelukkig niet mee. En dat is ook niet nodig. Ik heb opeens alles onder controle.
‘Sorry,’ zeg ik. ‘Het spijt me voor jullie situatie. Maar ik kan er nu niets mee.’
Even lijkt het effect te hebben. Manuela aarzelt. Ik maak een beweging om door te lopen—en dan houdt ze me weer tegen.
‘Prem blijft beweren dat jullie elkaar niet meer zien, en dat je NIKS voor hem betekent. NIETS.’
Die is raak. Maar ik laat het niet zien. Niet tegenover deze mensen.
‘Weet je Manuela, ik kan hier niets mee. Ik wens je oprecht het beste. Hand erop?’ Ik steek mijn hand uit.
Ik heb dit eens in een boek gelezen, dat je in een conflict iemand iets aan moet bieden, zoals een pen. Ik heb op dit moment alleen een hand.
‘Ik ga JOU geen hand geven!’ schreeuwt ze. Baukje staat dreigend naast haar.
‘Je hebt ons leven kapot gemaakt!’ valt Baukje haar boos bij, waarna ook zij dreigend een stap in mijn richting zet. Mijn hart bonst, mijn hoofd ook.
Ik laat mijn hand zakken. Ik heb een vader die bijna dood gaat, en mensen gaan zich dan ruzie maken over dit soort onbenulligheden. ‘Ik ga geen ruzie maken in het openbaar, sorry,’ antwoord ik kalmer dan ik me voel. Ik knik naar Wouter en we taaien af richting de roltrap. Met in mijn hand mijn roze Kenzo-broek met 70% korting.
‘Dit is weer precies zoals de vorige keer hè!!!!!!!!’ roept Baukje me na.
Even lijkt het doodstil. Totdat de stilte hard verstoord wordt:
‘H0ER!’
Beneden aangekomen kijkt Wouter me aan: ‘IJsje?’

Zelfs nu, na schrijfcursussen, een schrijfcoach etc. zie je dat ik nog met de materie struggle :D . En dat ik nog steeds de flair niet heb te pakken heb hierin.
Dit nieuwe verhaal is ook leuker. Nina lekker imperfect.
En mijn eigen style varen.
En hopen dat het aanspreekt!

Genoeg geblabla,
Er komt vandaag zeker weer een échte update!
Laatst bijgewerkt door astridastrid op 18-08-25 11:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 11:36

Poeh heftig verhaal hierboven. Heb het met ingehouden adem gelezen moet ik eerlijk zeggen. Triest dat dit echt gebeurd is maar sterk geschreven.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-25 11:39

Gnome schreef:
Poeh heftig verhaal hierboven. Heb het met ingehouden adem gelezen moet ik eerlijk zeggen. Triest dat dit echt gebeurd is maar sterk geschreven.

Ah wow,
Dit doet me echt goed!

Ja, is echt een heel andere style. Maar dan ga ik toch maar even verder knutselen daaraan.

Ik heb hier echt zoveel over te vertellen wat er in de achtergrond afspeelt, maar kan dat nog niet :D. Maar dan komt nog wel.

PS Dit was 100% echt gebeurd (blijft Fictie, en mijn kant, natuurlijk), maar ik ga dus ook echt niet meer naar die Bijenkorf hahaha

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 14:12

Wat een triest voorval zeg. Hoe kan je jezelf verlagen in het openbaar.
Leest prima weg. Ik heb ook het hele Prem verhaal gemist dus viel ook in bij het Tom verhaal.

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 16:00

Thnx Paulientje! Dat ga ik vanavond eens proberen.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-25 21:23

Lucia88 schreef:
Thnx Paulientje! Dat ga ik vanavond eens proberen.

Ik heb je gewaarschuwd he!
Ik kom er zelf bijna niet eens doorheen :+ !
...En serieus, nu ik eraan werk, moet ik het af en toe echt wegleggen. Want het zijn niet alleen al die tegeltjeswijsheden en het eeuwige gedram van Nina, maar soms is het nog steeds een beetje zwaar, merk ik (vooral deel II).

Enfin,
Let's make it even more :# CHAOTIC :#

31.
15 mei 2021

Of: hoe de ESA miljarden aan satellieten uitgeeft, maar Sean nog steeds denkt dat Titan een maan is.

Dat Sean mij komt ophalen is een kosmisch wonder. Normaal laat hij zich gewillig rondrijden als een aristocraat zonder rijbewijs. Zijn standaard modus operandi? Uber Pool op andermans kosten, taxi's betaald door zijn werkgever, of desnoods een bakfietsmoeder met een Babboe. Alles om maar niet zelf te hoeven rijden.
Maar vandaag is anders.
Vandaag is Sean een autonome entiteit. En komt hij mij zelfs ophalen. Het equivalent van alle planeten op één rij.

Na mijn spirituele smeekbede om eens géén mafkees op mijn pad te sturen, had mijn vader me postuum Daan gebracht. Maar kennelijk vond het hemelmanagement dat een (1) voorzichtige gunst niet genoeg was, en dus belandde ik hier—met Sean.
Of misschien had ik zelf ook wel het lot een duwtje gegeven, want laten we eerlijk zijn: ik had ook maar een lijntje uitgegooid. Niet geheel ongebruikelijk na het echec met Tom, waarvan de status inmiddels ergens zweeft tussen ‘ex’ en ‘het is ingewikkeld.’

Maar goed, de afspraak stond en het is mooi weer, dus een lunch afzeggen bij Tulum (in Noordwijk. Niet in Mexico) met een oude, vage vriend? Voelde als verspilling van potentieel drama.
Want ja, Tom is ontzettend bezitterig.
En ik kan daar slecht mee omgaan.
En hij ook blijkbaar.
Want het is een RAMP als ik iets onderneem. Ik vind dat hij niet moet zeuren maar het loopt elke keer uit op een spektakel.
Alsof ik er wat aan kan doen dat mijn vader postuum veel (mannelijke) vrienden mijn kant op schuift.

Want tja, ook Sean is een vaag verhaal. Weet je nog dat mijn buurman me uitnodigde om over te komen in Frankfurt, waar hij voor zaken moest zijn? Hij betaalde een belachelijk duur eerste class ticket voor een vlucht die korter duurde dan het zetten van een kopje koffie. Maar verwachtte blijkbaar wél waar voor zijn geld in de vorm van een ‘tegenprestatie in natura’.
De volgende dag had ik al mijn principes (welke???) overboord gezet en heb ik direct de Flixbus naar huis genomen. Twaalf uur in een rijdend vagevuur met mensen die hun lunch uit plastic zakjes eten, maar HEY—het was de meest economische oplossing. Om de helse reis wat te verzachten, besloot ik toen maar wat te swipen.
En daar was Sean.

Knap? Niet bepaald, Hij heeft haar op alle plekken waar je het niet wilt en geen haar waar je het wél wilt, is tamelijk onverzorgd en niet bepaald sportief. Toch, hij lachte me toe in een maatpak en het meest doorslaggevende, hoe stereotiep ook, hij werkte bij de ESA, de European Space Agency. Zeg maar de Europese NASA.
Mijn ervaringen met ruimtevaartmannen waren tot dan toe subliem, dus hup, hij ging naar rechts, we gingen op date en het was… warrig.

Genoeg om leuk te vinden, maar ook genoeg om niet leuk te vinden (hygiëne, hallo?), dus daar was Sean: friendzoned, maar met een open einde. Vooral aan zijn kant, want hij was er sneller bij dan een NASA-raket bij een testlancering toen ik hem uitnodigde.

‘WOW,’ roept hij uit als ik mijn Grand Entrance maak (dat wil zeggen: ik loop gewoon door mijn eigen voordeur).
Oké, ik geef toe—ik heb mijn best gedaan. Tom vond mijn Versace jumpsuit vreselijk, maar technisch is hij uit beeld, dus ik wist het wel: de jumpsuit moest uit het stof.
En Sean? Sean is VERKOCHT.
Ik mompel nog dat ik er dik in ben (want dit is Nederland: een compliment vereist onmiddellijk zelfspot), maar Sean kijkt alsof ik net uit een SpaceX-capsule ben gestapt. ‘Het lijkt wel of je van de catwalk bent gevallen,’ gaat hij gekscherend verder.
Een bijna pijnlijke waarheid. Want vanochtend bén ik gevallen. Met hardlopen. Een teken dat ik oververmoeid ben, teveel in mijn hoofd zit, langzaam gek word of (meest waarschijnlijk) een combinatie van die drie.
Een teken dat ik een stap terug moet doen.

Wat ons direct bij Tom brengt. Voor Sean is hij een nieuw personage. Voor mij is hij inmiddels hoofdstuk 31 van een boek zonder duidelijk einde.
‘Een piloot… Wedden dat hij zijn rooster nooit met je deelt?’
WAT? Hoe weet hij dit?
‘Ze doen dat expres,’ verklaart Sean. ‘Dan kunnen ze schuiven en vreemdgaan zonder bewijs. Je weet nooit waar ze zijn.’
En hoewel ik wil protesteren (Tom is ANDERS! Tom is SPECIAAL!), weet ik: het is pijnlijk accuraat. Toms schema’s zijn inmiddels geheimer dan het dossier over de verdwenen MH370-vlucht.

Natuurlijk heb ik er vragen over gesteld. Tja, hoe zou jij het vinden als hij allemaal Amsterdam-trips heeft en ze dan doodleuk omzet naar Athene voor meer geld?
Maar gezonde communicatie is niet mijn sterkste punt gebleken.
Want nu deelt hij zijn rooster helemaal niet meer.
‘Je ziet het wel,’ zegt hij. En natuurlijk vind ik het respectloos, maar ik heb geen idee hoe ik dat op een constructieve manier kan aangeven.
Maar vreemdgaan? Ik zie het hem écht niet doen. Ook niet als Sean zegt: ‘Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.’
Zelfs ik moest eerst drie bloedtesten, een PCR en een medical category/class III ondergaan voordat ik überhaupt een hand van hem kreeg.

Overigens dacht ik dus dat Sean een oogje op me had, maar dat zat blijkbaar volledig in mijn hoofd.
Classic.
‘Nee hoor,’ zegt hij zelfverzekerd terwijl hij met rouwranden onder zijn vingers een nacho uit de schaal peutert, ‘ik blijf lekker vrijgezel. Mijn vorige relatie was zo slopend, ik wil daar eerst helemaal overheen komen.’
(Opeens vind ik hem nu wél interessant. Gek hoe dat werkt.)

De wijn vloeit rijkelijk en ik vergeet de tijd. Zou normaal geen ding moeten zijn in het weekend. Maar ik vergeet dat het Toms Videobeluurtje is—zijn eerste check-in van de dag, meestal als hij net wakker is.
Mijn digitale enkelband.
Het klink bijna lief, als het niet zo controlerend zou zijn. En ook vandaag wijkt niet af van zijn routine.

De telefoon gaat net als Sean en ik naar de auto lopen. Snel mime ik dat ik op moet nemen, en ik loop de andere kant op.
‘Waar ben je?’
‘Op het strand, ik ga zo ophangen ja, dan bel ik je als ik thuis ben.’
‘Je kunt toch gewoon praten als je autorijdt?’
‘Nee, dan kan ik me niet concentreren.’
‘Je belt ALTIJD in de auto! Je bent met iemand. Geef het toe. Dan is het klaar. Jij en ik—klaar.’

To be continued...

Afbeelding

Afbeelding

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 09:07

Jij en ik, klaar. NIETS LIEVER DAN DAT. Och och och. Ik had die vent zo graag voor je bij het grofvuil gezet. O:)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 11:26

Nou inderdaad. Hij vindt zichzelf wel erg fantastisch. Sowieso snap ik niet dat Nina van de ene date naar de andere gaat. Waarom wil ze zo graag daten? Voor het verhaal snap ik wel dat een sterke happy single vrouw niet zulke sappige verhalen oplevert maar dit is wel heel ‘klits klets klander, van de ene naar….’

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 13:15

wauw red flags overal. Engnek.... Ik zou zeggen: ja ik ben met een oude vriend, als je daar al bang voor bent prima, jouw beslissing wie weet waar jij allemaal mee uithangt. Zonder vertrouwen geen basis. Doei!!!!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 13:24

Mer1980 schreef:
wauw red flags overal. Engnek.... Ik zou zeggen: ja ik ben met een oude vriend, als je daar al bang voor bent prima, jouw beslissing wie weet waar jij allemaal mee uithangt. Zonder vertrouwen geen basis. Doei!!!!

Yep ik ook. Maar Nina krijgt weke knietjes van Tom.

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 15:58

Ik maak me onderhand bijna zorgen om Nina, gaat het wel goed met haar?
Tom is van Red flag, naar psycho naar doodeng (ik had hem al láng geblockt overal), maar inderdaad Nina, waarom dat wanhopige daten?
Wat doe je jezelf aan :')

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-25 19:36

Leuke reacties!
Goede vragen ook voor een Bookclub (dream big)(mij niet uitnodigen) :D .

Suzanne F. schreef:
[...]Sowieso snap ik niet dat Nina van de ene date naar de andere gaat. Waarom wil ze zo graag daten? Voor het verhaal snap ik wel dat een sterke happy single vrouw niet zulke sappige verhalen oplevert maar dit is wel heel ‘klits klets klander, van de ene naar….’

Sunshinedaan schreef:
Ik maak me onderhand bijna zorgen om Nina, gaat het wel goed met haar?
[...] inderdaad Nina, waarom dat wanhopige daten?
Wat doe je jezelf aan :')

Ik zie zo voor me dat ze ergens in een veel te dure bikini in een hippe strandtent lachend zit te netwerken met toffe mensen en een glaasje Philopponat voor zich.
Eerlijk?
Als "Sterke Single Vrouw" ben ik daar best jaloers op…
Want ik zit nu na een dag keihard sporten & werken & sporten achter de computer en lig om half 10 in bed met The Blacklist (obvs) en Robert Zink ‘Manifest your own destiny’ (Love you back, Robert), zonder dat iemand buiten mijn professie mij vandaag een levensveranderend inzicht heeft gegeven.
Maarrrr alles is fluide (Robert???? PAPA????).

En ik denk dat iedereen anders is en dat het belangrijkste is dat je een partner hebt die wél van dezelfde dingen gelukkig wordt.
(Als je dat wilt dan, want ik zou niet aan een (vaste :D ) partner of kinderen moeten denken).

Maargoed, dit gaat niet over mij, dus terug naar Nina’s happy mess. 

32.
23 mei 2021

Of: ДОСЬЕ № 48732: ЖЕНЩИНА, 37 ЛЕТ — ПОДОЗРЕВАЕТСЯ В ЭМОЦИОНАЛЬНОМ РАССТРОЙСТВЕ (Of: Dossier nr 48732: vrouw, 37 jaar — verdacht van emotionele stoornis)

De morgenstond heeft goud in de mond.
En het is prachtig, echt, maar je moet er wel gruwelijk vroeg voor opstaan. En dat kwam—uiteraard—met consequenties. En reprimandes. En een crisisoverleg met mijn persoonlijke Stasi-agent, ook wel bekend als Tom.

Het hele plan begon eigenlijk heel onschuldig. We hadden besloten er een traditie van te maken, Wouter II en ik. Het idee ontstond toen ik, na Toms uitmaak-novelle (een klassiek werk met meer emotionele drama dan Tolstoi ooit heeft aangedurfd), in een wijnroes een tamelijk dramatisch Facebook-post plaatste. Wouter II—redder in nood—sprong er direct op in. ‘Laten we naar buiten gaan met de paarden. Ik haal je op.’

De eerste keer was er natuurlijk helemaal niks aan de hand. Tom was toen figuurlijk én letterlijk uit de lucht. Geen bemoeienis, geen digitale stalking, geen ‘waar ben je, wat doe je, met wie en waarom?’
Het voelde bijna als bevrijding.

Maar toen hij vanmorgen belde omdat hij zag dat ik online was (ik begin serieus te vermoeden dat hij voor een obscure tak van de Russische inlichtingendiensten werkt. Black List, hallo?), moest ik toch op spreekwoordelijke audiëntie komen. Want, tja—wat deed ik zo vroeg op een zaterdag online?

Het had weinig gescheeld of ik was onder diplomatiek huisarrest geplaatst, want natuurlijk was ik eerlijk over mijn plannen. Ik bedoel: in geen enkel universum is Wouter II een concurrent voor Tom. Tenminste, dat dacht ik. Hij is zestig, totaal mijn type niet, bovendien hartstikke getrouwd—al moet ik toegeven dat ik soms lichtjes twijfel aan zijn bedoelingen. Maar kom op: we gaan op buitenrit, we gaan níet naar Fun for Two.

Maar Tom was onverbiddelijk. Volgens zijn logica is opgehaald worden door een grijze man met een paardentrailer exact hetzelfde als dat hij iemand met stiletto’s achter op zijn motor zou meenemen. Een date, dus. Want een buitenrit, dat is intiem.

Ik probeerde het op alle redelijke manieren te ontkrachten. Maar Tom had zijn persoonlijke juridische interpretatie van de datingscene inmiddels gestaald.
Ondertussen bevond ik me dus in een moreel kruisverhoor waar zelfs de AIVD nog wat van kon leren. Maar tijd was een luxe die ik niet had, want Wouter II stond al op de oprit met de paarden.

Toen mijn paard na klassieke sabotage dan ein-de-lijk in de trailer stond, belde Tom wéér. Compleet verbijsterd dat ik daadwerkelijk doorging met mijn snode plan. Blijkbaar betekent een lange afstandsrelatie (correctie: ex-lange afstandsrelatie) voor hem vooral dat ik binnen moet blijven en met niemand mag praten als hij er niet is.

Het was inmiddels drie uur ‘s nachts voor hem. Ik vond het vooral een goed plan als hij zou gaan slapen. We zouden het ‘nog over hebben’. Want ja, het punt blijft: we weten allebei dat dit niet werkt. We zijn zo verschillend als een croissant en een baksteen. Maar om de een of andere onverklaarbare reden blijven we elkaar fascinerend vinden. En toen hij het uitmaakte, deed dat zo’n pijn dat we inmiddels allebei besloten hebben dat dát het minst relevante aspect van dit alles is.

Gek eigenlijk, hoe ik Wouter II ken. Hij was bevriend met mijn baas, kwam wel eens op kantoor, we hadden paarden—een raakvlak. We werden Facebookvrienden, zagen elkaar bij een wedstrijd, wisselden beleefdheden uit. En toen kwam hij ineens geregeld kijken bij mijn wedstrijden. En nu zijn we dus hier, te paard, in de duinen, onderweg naar het strand. En we hebben het over Tom. En paarden. En het EK. En (ingevolge) geld.
En mijn motivatie, die ergens in november is achtergebleven.

Ik denk namelijk toch dat ik ga afzien van het EK. Mijn onderbouwing is dat ik voel dat we nog niet op het juiste niveau zitten. En ik vind het zonde om te gaan en laag te scoren.
Loes zal het hartverscheurend vinden.
En ook Wouter II is onverbiddelijk: ‘Weer precies hetzelfde als de vorige keer. Je weet niet half hoe goed jullie gaan. En kun je nagaan wat het wordt als eens serieus gaat trainen. Maar natuurlijk is het je eigen keus.’
Een passief-agressieve motivational speaker in een Ralph Lauren polo die eruitziet alsof hij net uit de verpakking komt, daar heb ik echt wat aan.
Hij heeft wél een punt.
De vorige keer stond ik ook tot het laatste moment met een afmeldformulier in mijn hand.
Pure onzekerheid.
Maar daar besluit ik de nadruk niet op te leggen. Dat is te lastig. Dus zeg ik: ‘Deelname kost ontzettend veel geld.’

Zelfs mijn ‘financiële sponsor,’ zoals Wouter I zichzelf had gedoopt, stond er nog op te financieren, ondanks dat hij wederom naar achteren was geschoven op mijn lijst van potentiële partners (zeg maar op de plek: al was je de laatste op aarde).
Tom was hoogst ontstemd toen ik hem vertelde van Wouters geste (hey, het was uit, het leek me veilig terrein). Want natúúlijk offerde Wouter I zich weer op als redder, en daarbij leek Tom de antichrist (zijn eigen woorden). Daarnaast wist hij zeker dat Wouter I een tegenprestatie wilde.
En op dat gebied heeft Tom natuurlijk wél een punt.

We passeren het bordje ‘Noordwijk-Centrum 2 km’.
‘Ik ben gewoon wat minder enthousiast over mijn paard,’ ga ik verder. ‘Of tenminste wel over het hele paardenmeisje zijn. Momenteel vind ik alleen de lessen leuk (love you, Loes), maar het is zonde om dan elke maand achthonderd euro te betalen aan een hobby waar je één keer per week lol van hebt. En het buitenrijden natuurlijk, maar ik heb geen idee hoe lang dat nog mag.’
Terwijl ik het uitspreek realiseer ik me hoe krankzinnig dit klinkt. Mijn ex, die me verbiedt een buitenrit te maken met een vriend omdat hij chromosoom XY heeft.

Precies op dat moment trilt mijn telefoon. Waarschijnlijk Tom die checkt of ik nog leef, of Wouter II me al heeft meegenomen naar zijn seks-bunker.
Wouter II: ‘Start eerst nog maar eens. Zie waar je staat. Doe niets in een opwelling. Daar krijg je spijt van.’
Pauze voor effect. ‘Zin in een galopje straks?’
We slaan af naar het duinpad. Hier begint het echte werk: duinzand, helmgras, en de zoute wind die je mascara laat uitlopen (indien aangebracht).

Natuurlijk wil ik galopperen. Galopperen is het enige moment waarop mijn hersenen stoppen met het eindeloze geschreeuw van waarom ben je zo, wat doe je met je leven, en jezus christus, je bent zevenendertig en je belangrijkste relatie is met een dier dat in zijn eigen poep ligt.
Want misschien is het inderdaad handiger mijn fortuin—lol, fortuin—in vastgoed te investeren dan in een mestmachine.
Maar dat is nu nog niet aan de orde. En dus spoor ik Phantom aan naar een hogere versnelling.

To be continued...

Afbeelding