[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 16:16

Heel erg mooi San.
Kun je uitleggen welke kleuren je erin verwerkt hebt tot nu toe? Ik zie grijs en roze.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 16:24

Verschillende paarstinten, blauw, groen, roze, geel, grijs, zwart en wit. In het echt zie je dat beter :j.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 16:33

_roodvos_ wat vet!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 16:44

_San87_ schreef:
Verschillende paarstinten, blauw, groen, roze, geel, grijs, zwart en wit. In het echt zie je dat beter :j.

Ik betwijfel het :') Ik ben echt color impaired haha Maar serieus prachtig gedaan.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-25 16:49

Heel gaaf San <3 witte vacht is leuk om te doen :j

Jeetje Roodvos :wow: zo vet!

Wat een mooi stilleven Eva. Hoe heb je dat gedaan wat betreft voorbeeld, een foto?

Leuk je eigen challenge Polarize en een mooi begin.

Ik ben ook bezig met een eigen challenge :D een (donkere) huidkleur, het gaat wel lekker gelukkig. Opdrachtgever krijgt up dates en ik mocht foto's online zetten. De referentiefoto is wat lastig door niet zo'n fijne belichting voor een schilderij. Vooral de kleding oogt vrij plat en daar moet ik wel wat aan aanpassen.
Maak graag zelf foto's maar dat kon helaas niet want ze wonen in Indonesië.

Ik breng ook nog wat veranderingen toe met toestemming van het meisje. Bloemen in het haar en een broche en een diadeem/kroontje die ik weg laat. Achtergrond wordt ook anders.

40x50 portretlinnen en olieverf.

Afbeelding

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 22:13

Dank je, Jis :D.

Je portret wordt ook weer geweldig! Ik vind de voor ons rechter arm echt heel mooi qua kleuren.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-25 09:41

Dank je San! Er komen nog wat laagjes bij :j

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 12:36

Oh Jis wat wordt dat weer een prachtig portret en helemaal Jis!

Ik ben voor mijn stilleven uitgegaan van een muurschildering die ik ergens op internet tegen was gekomen, dat boeket heb ik als uitgangspunt genomen en er een vaas, tafel en behang/achtergrond bij verzonnen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 13:34

Jis wat een prachtig portret wordt dit. Het meisje heeft hetzelfde lieve gezichtje als de dochter van mijn beste vriend. Het had hetzelfde meisje kunnen zijn.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-25 12:48

Dank je Eva! Leuk dat je mijn hand erin terug ziet :D
Heel tof hoe je dat bij elkaar hebt gebracht!

Dank je Tazzey, wat leuk! Het is een prachtig meisje.
Ik heb een filmpje van haar ontvangen na het sturen van een update, zo lief <3

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 19:49

Die is gaaf Jis! Ook een lekker formaat om op te werken

Hij wordt al leuk San, wit blijft toch een mooie kleur om in te maken door hoeveel verschillende kleuren er juist in zichtbaar zijn

Nummer 2 voor mijn alfabet challenge, B for Broken Heart, lekker op tijd voor valentijnsdag :j
Als ik op dit tempo doorga ben ik over ongeveer een jaar klaar met de challenge _O-
Afbeelding

Dit is trouwens een schetsboek van de boekenvoordeel, had toen goedkoop wat nodig voor mijn opleiding en nu maak ik m verder vol. Maar jeetje dit papier is echt niet geschikt voor gouache :') het is ook geen printerpapier, maar reageert wel wat apart. Ben alleen koppig genoeg dat ik per sé de hele challenge in één schetsboek wil houden, dus ik moet er maar mee leren omgaan.

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 09:54

Weer lekker bezig geweest.

Formaat atc kaartjes.
Afbeelding

Afbeelding

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 18:27

Prachtig @Jis! Ook weer heel duidelijk van jouw hand

@Polarize ik vind het hart goed gedaan :j en omgaan met papier is ook een goede oefening :D

Ik zat vanmiddag bij de paddock in de sneeuw. De paarden waren lekker actief en het zag er prachtig uit, dus ik dacht ik pak m'n schetsboek erbij. Ik was alleen even vergeten dat sneeuw = nat, dus toen kon ik niet meer gummen :')
Alsnog een paar snelle schetsen kunnen maken :)
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 18:40

Ach, niet kunnen gummen is een goede oefening, toch :D.

Lekker hoor, kunnen werken met live modellen!

@Polarize, tof gedaan zo +:)+.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 18:43

_San87_ schreef:
Ach, niet kunnen gummen is een goede oefening, toch :D.

Dat is het zeker :))

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 20:48

_roodvos_ schreef:
Ik heb mezelf van de week ook getrakteerd op een rondje kunstwinkel en zo'n 14B potlood meegenomen. Tot nu toe ben ik er nog geen heel groot fan van, ik vind hem onaangenaam droog tekenen (een beetje als een nagels over schoolbord gevoel), maar mogelijk lag dat aan het papier of werkt het lekkerder als er al wat andere potloodlagen onder zitten. Ik ga er nog wat mee uitproberen.

Hebben jullie nog advies voor goede schetsboeken, die ook het ook overleven als je ze mishandeld met aquarelpotlood, inkt, molotov markers en dat bij voorkeur allemaal over elkaar heen? Bij voorkeur iets zonder ringband maar wat wel goed open kan, en zonder al te veel textuur in het papier.
Ik heb aardig wat daler rowney graduate dummies volgetekend en wilde een nieuwe halen, maar die hebben ze niet meer bij van Beek dus ik moet wat anders verzinnen :( Ik zag dat ik ook wel eens een van seawhite heb gehad wat me ook wel beviel, maar misschien heeft iemand hier nog een goede tip.

Ondertussen ook vast een sneakpeak van een metamorfose, ik had het voordat ik de challenge erop gooide met Julius over Loki die in een paard veranderde en de nacht daarop lag ik natuurlijk om 2 uur s nachts wakker omdat ik me afvroeg hoe dat tussenstadium tussen paard en mens eruit zou zien :+ Dus voordat ik na kan denken over wat ik werkelijk wil gaan doen moest dit er eerst even uit. Ik wil er nog wat extra inbetweens aan toevoegen, maar ik had hem vast even snel in elkaar gezet om te kijken of het een beetje loopt dus tot nu toe is het dit:
[ Afbeelding ]

En halverwege ziet dat er dus zo uit. :+

[ Afbeelding ]

1. Waaaaanzinnig dit!
2. Schetsboeken… ag zitten, bakje thee, hier gaan we.

Goed en betaalbaar met lekker veel pagina’s: seawhite & brighton

Zelfde prijscategorie maar aanzienlijk minder pagina’s, wel dikker en beter papier: stillman & burn ( ik heb de zeta)

Cheap & cheerful en stiekem beter dan je verwacht: Talens creations..

Ik had een Hahnemuhle cappuccino, fijn voor waterverf maar voor mij toch iets teveel textuur. Ik kan ze do voor je meenemen om te voelen.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 20:58

P.s. ik liep zo achter en moest even bij lezen. Ik ben niet zo handig in op iedereen reageren, maar mam wat een toffe dingen zie ik voorbij komen. Wat heerlijk om te zien hoe iedereen aan het creeeren is. <3

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 16:18

_San87_ schreef:

Wat een boel kleuren zitten er in een 'wit' paard! Bizar dat dat helemaal niet terug te zien is als je er niet op let, dan zie je gewoon het begin van een mooie schimmel op papier staan.

De Lokianimatie is geweldig! De tussenvorm is wel behoorlijk Guillermo del Toro waardig qua nachtmerriegehalte :')

@Jis: Die wordt gaaf zeg!
Zo leuk dat mensen nog werkelijk portretten laten maken. Voelt toch veel 'echter' dan gewoon een mooie foto aan de muur.

@ezellover: Sjemig wat een werksnelheid heb jij. Die bovenste rij doen me denken aan het papier wat in de binnenkant van de kaft van oude boeken zit, van dat prachtige kleurenpapier.
Leuk wat een grote variatie aan stijlen je zo bij elkaar hebt ook.

@vikakwiek: Misschien wel goed dat je geen gum kon gebruiken, dan kan je ook niet 'Oh nee, dit kan beter. En dit ook. En dit ook....' denken. Zo is het gewoon echt schetsen en weer door naar het volgende. :D (En dapper dat je in de sneeuw gaat zitten tekenen, dat ook :+ )

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 19:59

Super tof werk komt er weer voorbij.

Zelf ben ik bezig geweest met een basis schetsje voor de maandwedstrijd. Het idee is dat het een waterpaard gaat worden dat opkomt uit de zee. Ik wil hier ook weer gebruik maken van mixed media technieken.

Afbeelding

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 20:17

Even tussendoor met mijn zieke kop voordat ik het vergeet: graag Signe! :D Neem je wat mee waar al wat in staat? Dan is ook te zien wat het papier doet met water/kleur/etc.

Ik ben benieuwd Thats_me, guitige kop zit er al op :)

Wat een prachtig portret Jis.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 20:24

Voor het onderwerp metamorfose, een gelli print van vlinders :D
Dit is absoluut een foto van de print zelf en niet de plate voordat ik de afdruk ging maken en pas doorhad dat ik printerpapier had gepakt toen het er al op zat en print mislukte :j

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 20:59

Ziet er tof uit, Polarize. Is dit een mislukking, want ik vind t een goed gelukte mislukking :)).

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 21:03

Dit is voor de afdruk haha, had even snel een foto gemaakt van de plate toen ik door had dat ik het verkeerde papier erop had gelegd. Bij het afhalen van het papier scheurde het helaas

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 21:10

Oooh, ik snapte m niet dus :)).

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 21:10

Prachtig Polarize!! Heb je geschikt papier?