[ART] Het hobby topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PotjeMayo

Re: [ART] Het hobby topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 22:14

Wat leuk! ben benieuwd hoe je freehand project word :D

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 12:02

Tazzey schreef:
Haken is leuk hè! Ik doe het ook graag.
Ik heb je Insta even bekeken en ben je gaan volgen, wat een gave tekeningen maak je, vooral de watercolors!

Bedankt! Ik moet eigenlijk eens wat meer met waterverf doen, maar met hoe donker het is telkens ga ik de laatste tijd telkens naar digitaal tekenen toe. Ik heb een goede lamp, maar heb zo'n hekel aan de harde schaduwen die je krijgt :')

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 13:17

Ja het licht is inderdaad wel een dingetje in deze tijd. Ik gebruik de grote softboxen uit mijn fotostudio om schaduwen uit te sluiten. Dat werkt echt perfect.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 13:57

Ik doe ook wel wat aan fotografie, dus misschien toch een idee om op te sparen voor softboxen :')

Wij hebben een wolwinkel in het dorp zitten, en heb vanochtend even een aantal bollen wol gekocht. 3 effen kleuren en een multicolor met dezelfde tonen zodat het bij elkaar past. Hopelijk heb ik genoeg om een paar kussenslopen te maken

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 14:15

Ik kan het echt aanraden. Ik heb twee grote Elinchrom Rotalux Octa's staan met zware lampen erin en als in die aan beide kanten schuin van mijn werk zet kan ik het heel mooi zien zonder die vervelende schaduwen.

Wolwinkels zijn zo leuk, wij hebben ze hier in de stad niet meer. Ga je breien of haken? Breien heb ik geprobeerd maar ik heb daar geen talent voor. Haken vind ik wel heerlijk.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 14:15

Polarize schreef:
Ik doe ook wel wat aan fotografie, dus misschien toch een idee om op te sparen voor softboxen :')

Wij hebben een wolwinkel in het dorp zitten, en heb vanochtend even een aantal bollen wol gekocht. 3 effen kleuren en een multicolor met dezelfde tonen zodat het bij elkaar past. Hopelijk heb ik genoeg om een paar kussenslopen te maken

Benieuwd naar het eindresultaat :)

ik ben weer opnieuw begonnen aan de gouden oorbellen. Nu maar allebei tegelijk knopen. Maar wat een rotkoord. Het is dat ik het al een jaar of 20 heb en nooit een toepassing voor vond. Dus dit maar eens proberen.
En voor een vriend een leren armbandje gemaakt voor zijn verjaardag.

Afbeelding

Afbeelding

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 14:24

Ik ga haken! Ik heb wel breinaalden, maar ben die uitdaging nog niet aan gegaan :') ik denk dat ik op zoek ga naar verschillende granny square ontwerpen en die aan elkaar ga naaien als kussensloop, je hebt daar zoveel verschillende ontwerpen mee dat het echt alle kanten op kan

Ik woon niet in een heel groot dorp, maar wij hebben één wolwinkel met een flink assortiment, en een meer algemene handwerk/naai winkel die ook een aantal soorten wol heeft.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 15:07

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 15:48

Wat een leuke dingen komen er voorbij! Ik hoop binnenkort weer enkele hobby's op te pakken maar de laatste weken heb ik mij gestort op het maken van hondenpenningen
Hier een aantal voorbeelden

Afbeelding

Voor de Santa topic heb ik voor het eerst een poging gedaan tot kaarsen maken en dit ga ik vaker doen.

Afbeelding
Afbeelding

Ik ben bezig mijn kamer helemaal op te ruimen en opnieuw te organiseren zodat ik een beetje kan afwisselen.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 17:29

Gaaf Candalisa, ik zou ze proberen aan te bieden aan mensen die halsbanden van paracord maken. Ik ben er zelf mee gestopt, maar het zou de halsband helemaal persoonlijk maken.
Ik heb net de oorbellen afgemaakt. Vind ze op zich wel erg leuk geworden.
En ik heb voor de eerste keer zonder voorbeeld geknoopt, maar echt uit mijn hoofd :)
Maar weet niet of ik dit vreselijke koord nog een keer ga gebruiken. Ik kan ze iig vanavond in als we naar een etentje gaan.
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 17:33

@candalisa: de hondenpenningen zijn mooi. Hoe heb je de kaarsen zo gevormd ??
@Yavanna: kunstig priegelwerk, knap hoor. Veel plezier vanavond :)

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 21:08

Klein borduursel gemaakt. Patroon is gewoon van pinterest
Afbeelding

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 21:29

Yavanna dankjewel! Dat is een leuk idee! Ik geef ze nu aan trim klanten en als prijzen tijdens thuis wedstrijden op de club. Wil ze wel meer gaan aanbieden maar ben nog aan het experimenteren met andere voorbeelden.
Die oorbellen zijn wel heel leuk! Hoe lang ben je ermee bezig ong?

Dubbelfan het zijn siliconen mallen ik heb onderin een beetje kleur en glitter gestrooid voordat ik ze heb gegoten. Het is alleen wat minder als het omvalt |o

Potjemayo heb je dan al de hokjes op het voorbeeld of tel je die zelf uit?

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 23:24

candalisa schreef:
Yavanna dankjewel! Dat is een leuk idee! Ik geef ze nu aan trim klanten en als prijzen tijdens thuis wedstrijden op de club. Wil ze wel meer gaan aanbieden maar ben nog aan het experimenteren met andere voorbeelden.
Die oorbellen zijn wel heel leuk! Hoe lang ben je ermee bezig ong?

Dubbelfan het zijn siliconen mallen ik heb onderin een beetje kleur en glitter gestrooid voordat ik ze heb gegoten. Het is alleen wat minder als het omvalt |o

Deze oorbellen ongeveer een uur tot 1.5 uur per setje, maar dat is omdat ik nu geen tutorial hoefde te volgen en ik kon knopen zoals ik wilde.. Maar gemiddeld ben ik wel 2 tot 2.5 uur aan een set bezig..

Borduren is ook zo leuk, leuk patroon:)

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-25 23:44

PotjeMayo schreef:
[ Afbeelding ]

Wat voor naald gebruik je hiervoor? Ik heb een borduurset zonder naald :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 00:15

Frustrerend topic dit, ik krijg hier zooooo veel inspiratie van. Ik moet eigenlijk mijn baan op zeggen en van dit soort dingen gaan leven :')

Als ik weer wat heb op korte termijn zal ik ook eens wat plaatsen.

Ik heb alleen nog maar 3 stoelen te gaan (zie onderschrift), een voetenbankje te restylen, 6 fotocollage's te maken, een nieuw trekkoord macrame'en voor mijn slaapkamer verlichting, een ottoman maken van een kallax kast en een puzzel op een canvas zetten.

Zoveel te doen, ik heb nog zoveel te doen. :+

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 02:52

denisesilver schreef:
PotjeMayo schreef:
[ Afbeelding ]

Wat voor naald gebruik je hiervoor? Ik heb een borduurset zonder naald :+

Ik heb bij een handwerkwinkel eens wat borduurnaalden gehaald. Zal morgen mijne posten die ik het meest gebruik!
Oogje moet goed zijn, niet te breed of te dun.

candalisa schreef:
knip

Ik tel ze wel zelf uit! Duurt soms even, maar met deze is het goed te doen! Ik gebruik bepaalde pennen ( simpele van de action ) om stipjes te zetten als dat nodig is ivm kleuren of grote oppervlakte :)
Ik gebruik op het moment borduurstof van de action. Deze kleine ring uit de sostrene grene.

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 16:45

Afbeelding

Afbeelding

Deze heb ik! Gewoon gezocht naar borduurnaaldjes met een groot genoeg oogje. Ik gebruik de middelgrote. Die 5 op een rij.
Verkleurt tot nu toe niet. Wel goed kijken of de oogjes groot genoeg zijn voor je draad.
Hopelijk heb je er wat aan :)

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 17:27

Ik heb een verlaat verjaardagscadeautje gekregen, een booknook. Wát een gepriegel en veel geduld nodig.
Maar resultaat mag er tot nu toe wezen.
Het begin
Afbeelding

linker kant zo goed als af
Afbeelding
Witte vlekje links was het papier met lijmen beschadigd. Ondertussen dit ook bijgewerkt.

Detail
Afbeelding

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 17:36

Oh wat leuk! Ik wil ook nog een keer een booknook maken van Lord of the Rings.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 19:01

Leuk huisje!
Geeft die kroonluchter ook licht?

Voor degenen die eens willen spelen met hele kleine LED's: https://www.modelbouwled.nl/

Ik kocht eens een Märklin locomotief voor weinig, €5, en ik dacht: zou ik daar sluitlichtjes in kunnen maken? Nou, deze kerel toverde ze zo uit de bak. Klein genoeg om ook zo'n kroonluchter licht te laten geven.

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 20:40

ooh die booknook is leuk!

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 21:21

Dat hoop ik ja, hij is zover aangesloten, maar ik heb niet de juiste batterijen in huis. Moeten kleine knoopcellen in, die moet ik even halen. Maar een gepriegel om hem in elkaar te krijgen :)
En inderdaad, je kunt hele kleine ledjes kopen, al dan niet bedraad. Ik heb zo mijn wagonnetjes in ons kerstdorp verlicht.
En deze vind ik zo leuk, omdat er achterin een spiegel is verwerkt, waardoor het door lijkt te lopen. Als hij af is zal ik nog wat foto's plaatsen.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-25 21:54

PotjeMayo schreef:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Deze heb ik! Gewoon gezocht naar borduurnaaldjes met een groot genoeg oogje. Ik gebruik de middelgrote. Die 5 op een rij.
Verkleurt tot nu toe niet. Wel goed kijken of de oogjes groot genoeg zijn voor je draad.
Hopelijk heb je er wat aan :)

Thanks!!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 22:44

Iemand tips om verf negatief te stempelen?

Ik heb in de tijd enkele wrakken van lokomotieven uit diverse grabbelbakken gevist. De oude exemplaren hebben de merktekens gegoten op de kast. Ik weet dat ze in de fabriek dat gewoon met een kwastje beschilderden (Daarom was dat spul zo duur, veel handwerk) maar ik vraag me af of er een handigere manier is om die teksten weer leesbaar te maken.
Basismateriaal is zink, meestal zwart (als de verf er nog op zit) met witte of licht grijze tekst.