[TEK/SCH] Challenge 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Coco4life

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 22:40

Morgen tekening afmaken voor huiswerk, alleen heb ik nog niet heel veel.
Gaat wel lukken.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 23:38

Seven schreef:
Ooooo :+ Geen idee hoe alles heet := Ik gebruikt de pijltjes zogezegd rechte en kromme lijnen. Wat een doos ben ik ook :=

Moet zelf even denken hoe het icoontje er ook al weer uit zag (ik heb geen licensie meer dus gebruik nu Inkscape voor vector werk). Het ziet eruit als een vulpen zegmaar.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 01:36

Seven schreef:
Ooooo :+ Geen idee hoe alles heet := Ik gebruikt de pijltjes zogezegd rechte en kromme lijnen. Wat een doos ben ik ook :=

:))

Even snel doorgelezen voor ik mij kussen raak maar hier moet ik nu al even op reageren;

Dan wat dat betreft doos nr 2 hier

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 10:20

Kaatastrof, wat een leuke assistent heb je! :D
Vind je Hippocampus tof geworden, je schetsen van de haas zijn ook mooi! <3
Wauw, hele mooie opzet al! En klinkt als een interessante masterclass!

Nickenik, mooi geworden je pentekening en schets! :)
Leuk om je vooruitgang te zien in het schetsboek! Ik gebruik zelf meestal los papier, het enige wat ik wel regelmatig gebruik en dus veel in teken/schilder, is m'n Art Journal. Vorige heb ik een jaar mee gedaan, degene die ik nu heb gaat al langer mee dan dat :D
Heel knap, dat paard in actie, erg mooi geworden! En mooie schets ook van het volgende paardje! :)

Fnanne, leuk om de stappen zo te zien, leuk proces! :)

Oshaa, super leuke illustratie! :)

Signe, wat ontzettend gaaf dat je werk nu bij de kunstwinkel hangt! Ik ben helemaal weg van de tekening/schilderij met het gestippelde paardje! <3

Seven, wow je pyrografie is ook mooi! Je schilderij is al prachtig! <3 Wat werk je snel ook, knap!
Heel gaaf die silhouetten!

Selina, mooi die zebra, tof ook op het gekleurde papier. Vind de hond ook mooi, gaaf dat het toch zo gedetailleerd is zonder alles precies te tekenen! :) De fjord is ook schattig! Heel knap, al die details van het hondje op hout!

Coco4Life, leuke tekeningen, de stijl is goed gelukt! :)

ElfBeau, schattig die bloesem! Vind de achtergrondkleur ook mooi gekozen! :)

Sall, met verf gooien is altijd goed! :D Heel mooi, die kraai!
Vind je inkt creaties super leuk, heel schattig dat paardje! <3

Jis, heel tof, je pestvogel! En handig idd, het vergrootglas! :D Het roodborstje is echt om op te vreten! <3

Ik hoop vanavond mijn eerste tekening van dit jaar af te maken, ik ga niet zo hard als jullie helaas :D

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 10:50

Jis_ schreef:
Seven schreef:

Even snel doorgelezen voor ik mij kussen raak maar hier moet ik nu al even op reageren;

Dan wat dat betreft doos nr 2 hier

:')

Het is dat ik ruim 5 jaar geleden een halfjaar grafische en digitale media heb gestudeerd en wij de terminologie dus wel wat moesten beheersen. Ik gok dat daar wel het een en het ander is blijven hangen :D

Bedankt Jindai! De masterclass was inderdaad echt erg interessant. Ik verheug me al op de volgende!

Ik ben benieuwd naar je 1ste werk van 2024.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 10:54

Ik moet letterlijk dan eerst gaan kijken hoe die icoontje er uit zien Kaatastrof := Ik heb geen idee of het nou een pen of pijl is :D

Gelukkig jis ben ik niet de enige doos :=

Ja ik ben super snel jindai dat hoor ik heel vaak :D ik heb og nooit samen met iemand geschilderd/ getekend etc dus voor mij is het een normale snelheid. Maar ik krijg dat in het algemeen vaak te horen ook met werk etc.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 11:02

Ik heb het ook moeten googelen hoor want ik wist dus ook niet meer hoe het eruit zag _O-

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 11:19

Morgen! Dank je Jindai! Succes met je tekening, ik ben ook niet altijd zo snel/productief als nu hoor.
Ik ben echt een digibeet, wil binnenkort een cursus illustrator gaan doen.

Kaat, ik gebruikte voor de kraai geen copic marker maar een copic multiliner, iets ander materiaal inderdaad }:0

Wij vertrekken zo naar Utrecht, met de trein. Er is daar een prachtige boekwinkel en we gaan de binnenstad door struinen

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 12:04

Sall schreef:
Kaat, ik gebruikte voor de kraai geen copic marker maar een copic multiliner, iets ander materiaal inderdaad }:0

Oh my god ik ben dus ook niet helemaal helder :') _O- Ik dacht al, joh hoe doe je dat met een copic marker zulke fijne lijnen?! :o?

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 12:25

Verborgen talent *\o/*
Ik zei het idd zelf verkeerd }:0

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 13:50

Hahaha tis weekend we zijn allemaal niet helemaal wakker :=

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 14:08

Ik ga zo maar eens beginnen aan mijn tekening

Seven je hebt gelijk! Ik zou nu gewoon weer willen slapen, en ik voel me niet helemaal wakker idd.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 14:16

Wat gaaf die silhouetten met die blessen Seven!

@Kaatastrof, Dank je! Hier de haas showen is misschien niet helemaal de bedoeling maar wat ik er al van gemaakt heb staat wel een het keramiek topic :j

Je vogel trapt niet in je afleidingsmanoeuvre :D

Ik vind je opzet al prachtig!

Kaatastrof schreef:
Ik heb het ook moeten googelen hoor want ik wist dus ook niet meer hoe het eruit zag _O-

Zo leuk die om je vooruitgang te zien Nick! :wow:

Heel tof die inkttekeningen Sall! En dan wat kleur erbij is ook geweldig

Dank je jindai <3
Laatst bijgewerkt door Jis_ op 14-01-24 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 14:17

Jullie zijn allemaal zo snel en actief _O-. Ik ben al de hele dag aan het couch potato'en :)).

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 14:18

_O-

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 14:38

CHALLENGE
Peach fuzz

Ik gebruikte waterverf, potlood en olie pastel in de kleuren peach fuzz, koraal en paynes grey. En witte inkt voor de details.

Stoffel slaapt op het kleed:

Afbeelding

Afbeelding

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 17:50

Leuk Signe! Ik vind het kleurenpalet leuk uitgekozen, en de stoffel is ook heel schattig.
Ik zal ook weer eens iets proberen.
Huiswerk is bijna af! Ik moet denk ik nog wat met potlood doen, en dan is het klaar.
Weer tijd voor de Efteling pony’s

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 18:08

Dankjulliewel @Jindai en @Jis!

En wat een leuke illustratie @Signe, ook leuk dat je allerlei materialen hebt gebruikt!

Tis weer zondag, dus weer wat getekend tijdens de kerkdienst :=
Ik kreeg nog complimenten van de mensen die naast me zaten, dat ze het zo mooi vonden. Erg leuk om te horen, zeker omdat ik er niet belachelijk veel tijd in stop (lengte van een preek), en het voor mij gewoon meer wat gekrabbel is om mijn aandacht erbij te houden :))

Afbeelding

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 18:32

Allemachtig wat gaan jullie hard! Maar wat een prachtige werken komen er voorbij! Echt zo leuk om te zien.

Fnanne: Prachtig, wat een bijzondere techniek met eitempura.

Seven, bizar dat jij dat paard even in 2-3 uren tekent. Ik zou daar een week full time mee bezig zijn en dan nog ziet het er niet zo mooi uit.
Die silouetten zijn ook leuk. Zoiets ook wel eens op facebook langs zien komen. Verassend hoe herkenbaar een paard kan zijn met zoveel eenvoud en weinig detail.

Selina, superleuk die lijntekeningen.

Daisyree, wat balen van je schouder. Wel een mooie uil! Lijkt me lastig op niet opgespannen canvasdoek.

Nickenik, wat leuk om die ontwikkeling te zien in 5 jaar tijd. Wat een verschil!

Jis: hoe herkenbaar die katten die "helpen" Ik heb ook 2 van die monsters. Geweldig zoveel detail in zulke kleine schilderijtjes. Bij jou denk ik altijd, het is toch af en prachtig, maar dan komt er weer een laag en dan wordt het toch weer nog mooier.

Mooi roodborstje Polarize.

Sall, wat gaaf dat die tegeltjesstijl. Die teckels vind ik echt helemaal geweldig! Je winterkoninkje vind ik ook echt heel gaaf. En je inkt werken. Ik heb toevallig in de kerstvakantie ook een paar potjes inkt (zwart, wit en goud) gekocht en een kroontjes pen met allemaal verschillende kopstukken. Ben er nog niet mee begonnen/aan toe gekomen maar vind jouw werkjes wel heel inspirerend! Op wat voor papier doe je dat? Gewoon teken papier of aquarel papier omdat je ook met water werkt?

Kaatastrof, jij hebt altijd zoveel fantasie en originaliteit, heel gaaf!

Signe, wat gaaf dat je een plek hebt in de lokale kunstwinkel. Mooie en originele werken. Je pache fuzz challenge van stoffel is ook echt heel gaaf!

Coco4life: leuk met de Thelwell stijl experimenteren.

Ik ben in de kerstvakantie naar de Thelwell expositie in de Hollandsche Manege geweest. Geweldig wat een humor en originele tekenstijl. Ben echt enorme fan, Thelwell en ook Emily Cole. Zij toveren altijd een brede grijs op mijn gezicht.

In de kerstvakantie eindelijk weer een beetje wezen tekenen. Eerst mijn merrie getekend. Ik had een jaar eerder al een poging gedaan alleen toen ik voor mijn gevoel halverwege was, was het papier verzadigd en leek het nergens naar. Dus nieuwe poging ondernomen en dit keer heel lichtgrijs A3 pastelmat gebruikt als papier en polychromos potloden. Valt nog heel veel te verbeteren aan techniek en hoe je met deze potloden werkt, maar dit is wel voor mij nu op dit moment het maximaal haalbare. Ik ben voor nu tevreden.

Afbeelding

Toen was de kerstvakantie eigenlijk al weer om... wat gaat er een tijd in zitten zeg, zeker als je alles steeds op een proefpapiertje moet uitproberen, hoe bepaalde kleuren en lagen uit gaan pakken op elkaar.

Vandaag een beetje wezen stoeien met zwart papier en wit pastel potlood. Het idee was dus eigenlijk in negatief te werken. Dat was een stuk moeilijker dan ik had ingeschat, je schaduwen en donkere stukken wit maken, vraagt best wat omdenken. (ze lijken heel groot maar zijn in het echt heel klein...geen idee, bij mij worden altijd alle foto's die ik in een topic zet huge)

Afbeelding

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 20:42

Dank je jindai :D

Sall dat klinkt als een heerlijke zondag <3

Coco4life
Hoe gaat het met de tekening Edit of te wel zien zien zien

Jis
Thanks ik vind ze ook echt heel leuk

San
Heerlijk even niets ik kan dat zo slecht maar soms is dat wel echt heerlijk

Signe
Aahh stoffel hoe schattig, je kleuren zijn goed gekozen ik vind het rode erbij echt heerlijk contrasterend en toch passend

Nick en ik
Mooi ik houd van de witte lijnen erin

Oji
Ja ik kan zeker de kleine portretten op hout heel vlot :j

Ja leuk hè die silhouette ln zo eenvoudig en toch zo herkenbaar
Onze dame is natuurlijk niet lastig te herkennen :=
Afbeelding

En ook even m'n schilderij erbij gepakt en het voor de kijkers linker oor en oog wat aangepakt, het frustreert me alleen mateloos :=
mijn verf is namelijk wat oud en daardoor word het te plakkerig, ik het dus steeds wat aanmengen om het verfbaarder te maken en dan is het pigment weer slecht -O- alsof ik niets gedaan heb dus :')
Moet echt nieuwe verf halen

Afbeelding

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 21:04

@Jis_ oh ik volg het keramiek topic en had deze dus wss al zien passeren maar ik scroll soms ook hersendood op Bokt en dan kijk ik niet eens wie dat gepost heeft oid. Dus was me compleet ontgaan. Ziet er goed uit!

@Signe Stoffel is echt super aaibaar, leuke combi met de oliepastel - geeft het tof textuur

@Nick_en_Ik Weer een leuk kerkpaardje! Vinden mensen het niet erg dat je aan het tekenen bent tijdens de kerkdienst?

@Oji Het is dat de Thelwell Expo bijna gedaan is, anders had ik er eens gebruik van gemaakt en een rondje Amsterdam gedaan. Klinkt echt heel tof.

Ik vind de tekening van je merrie erg mooi, je hebt haar aaibaar gemaakt.

Je negatieve veulentjes zijn super lief.

@Seven Ze zijn wel mooi strak je portretjes! En jouw merrie heeft echt een leuke aftekening dus voor zoiets is ze idd goed geschikt :D

Gebruik je een wetpalet om je verf langer te doen meegaan? Heb ik zelf ook geen praktijkervaring mee maar hoor dat dat wel een groot verschil kan maken. Welke verf gebruik je nu?

--

Ik heb verder aan mijn smurfenpaard gewerkt en voor mij is ie wel goed zo. Het is een ander ras geworden dan de Arabier van de referentiefoto blijkbaar (ik heb enorm gesukkeld met de schets, ben echt niet gewend om op A4 te tekenen - ik werk graag klein). :') Maar het is wat het is.

Ik ben wel blij dat het er niet als een My little pony is komen te lijken door de kleuren. Ik heb meteen de kans gegrepen om de challenge af te maken en heb voor de achtergrond een poging gedaan om Peach fuzz te recreëeren. Dat paste toevallig best mooi met de kleur die ik had gemengd voor de neus.

Afbeelding

Het is vrij donker in mijn kamer dus ik ga zien of ik het kan inscannen op het werk volgende week.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 21:09

Ik gebruikt waterverdunbare olieverf bij deze maar m'n tunes zijn vrijwel leeg en dan is de olie bij sommige kleuren een stuk minder aanwezig zeker als ze lang hebben gelegen :=
Ik gebruik inderdaad een afsluitbaar pallet anders moet ik te veel verspillen

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 21:32

Wat is er alweer veel leuks en moois gemaakt :j
En wat gaan jullie hard :=

@Seven wat gaat je schilderij hard en wat wordt het mooi :)
Leuk zo'n bles in meerdere delen!
@Jis je pestvogel en roodborst gaan goed, mooi worden ze :j
Ik heb nog even gekeken, de data dat ik aanwezig ben in het museum staan op de site. Als je zou willen komen, stuur even een pb :)
Kan soms zijn dat slechts één van ons er is.
@Selina je trillende handen zijn niet terug te zien. Mooi :j ben je alweer wat verder of ga ik het zo zien?
@thats_me erg leuk, heerlijk bezig.
@Jis je pestvogel wordt heel sfeervol.
@thats_me mooi kleuren, heerlijk spelen zo.
@elfbeau_067 fijne kleuren in je boom :)
@Selina mooi geworden!
@Sall ik vind Johan erg leuk :)
@Seven wat mooi in zijn eenvoud, die silhouetten.
@Kaat wat een mooi resultaat, ik zag mooie dingen voorbijkomen :j
@nick_en_ik wat leuk om je schetsboek te zien. Bij mij wisselt het een beetje, ik schets met periodes meer en dan weer minder. Heb wel de eigenschap dat ik altijd schetsboeken koop, heb er genoeg maar niet allemaal gevuld :=
@Sall wat een fijne inkt droedels :)
@Signe wat is Stoffel leuk!! Ontzettend leuk! :)
@nick_en_ik ik wilde dat ik had mogen tekenen tijdens de preek := ik snap de mensen naast je wel :)
@oji ook fijn bezig, je laatste wit op zwart is fijn.
@Seven irritant als de verf wat ouder is... Bright site: naar een winkel met schilder spullen gaan is nooit vervelend O:)
@Kaat past er mooi bij, de kleur :j

Ik heb mooi wat kunnen doen aan het ikoon de afgelopen week :)

Afbeelding
Meeste staat er nu op, komende dagen hopelijk tijd om 'm op tijd af te maken voor ons open huis :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 21:37

Prachtig, Tien. Zit er goudverf in?

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 21:40

Ja, op en onder :)
Het aureool is goud, en onder de buitenste rand zit ook goud, daaroverheen een andere kleur, en daarna kras je het goud weer tevoorschijn. Het ligt verdiept zeg maar :) zo kan je hele fijne patronen maken :)