[TEK] Inktober 2022 - Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Re: Inktober 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 13:18

Ik zie nu dat mijn eigen hoofd wonky is. Ik dacht dat ik tegen de ongeglazuurde (of ongeëmailleerde - 't is een metalen mok denk ik?) onderkant van die mok aankeek (en dan lijkt het oor ondersteboven).

Ik mis dus wat schaduw aan de binnenkant - anders had mijn hoofd die gekke connectie niet gemaakt, want logisch is het ook weer niet... :))

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 15:11

Nr.15, Armadillo.
Een vreemde gordeldiersoort, de "pink pygmee armadillo" uit Zuid-Amerika.
Afbeelding

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 21:21

Netjes Kuggur! Mooi gedaan :)

Afbeelding
Dag 15 alweer!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 21:49

Dankje, die van jou ziet er ook mooi uit!
Het zijn bizarre dieren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 23:07

Afbeelding
Ik zit nog aan forget. Gisteren feestje gehad en ontdekt dat er een bruine rat op stal zat. :+

Dus vandaag de hele dag opgeruimd en haar geur spoor proberen te verwijderen met eucalyptus en munt. :+

Heb wel al schetsen maar ze staan nog niet in inkt.

Mooie armadillos jeika en kuggur! Grappig hoe twee totaal verschillende stijlen beide zo prachtig kunnen zijn. :+: zelfde onderwerp waar je weinig mee ‘kan spelen’ en toch is jullie eigen stijl duidelijk zichtbaar.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 14:43

Mooi, nog een vergeetmenietje.
Hier is mijn nr. 16, Fowl. Een hier inheems alpensneeuwhoen ("rjúpa").
Afbeelding

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 20:25

Inhaalslag gemaakt vanavond, morgen nog twee en dan ben ik weer bij. Bijleespost volgt morgen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 21:37

Ayasha mooi bloempje, herkende hem meteen!

Kuggur gaaf weer, dat vind ik toch zulke mooie vogels. <3

Barbara goed bezig hoor! Vooral je armadillo vind ik mooi! Al die schubjes! <3

Afbeelding
Mijn dag 16. :D plan was om een wat meer uitgewerkte tekening te maken vandaag maar heb het toch maar gelaten bij een schets. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 21:55

Armadillo…. Hierom geraak ik dus niet bij hè. _O-
Afbeelding

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 22:29

Leuke schetsen Barbara, succes met de inhaalslag!
Mooie pijlstaarteend.
Gedetailleerde armadillo, ziet er goed uit! Maar inderdaad, te tijdrovend! Ik heb een poging gedaan dat te voorkomen met in een klein notitieboekje te werken, met dun papier, eigenlijk ongeschikt voor waterverf, heeft me niet helemaal tegen gehouden maar dwingt wel tot simpel houden...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 22:45

Ik werk wel graag gedetailleerd. :j

Voor Salty heb ik echt geen idee! :\

Empty is onderweg. :+

Fowl:
Afbeelding

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 01:20

Mooie haan.
Nr.17 "salty"
Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 01:42

Hoe kom je daarbij Kuggur? Van welk dier is het een skelet?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 02:15

Ayasha schreef:
Hoe kom je daarbij Kuggur? Van welk dier is het een skelet?

Een krokodil, een zoutwaterkrokodil... ;)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 14:16

Prompt van gisteren: fowl, maar ook royal én orange van twee andere promptlijsten :))

Afbeelding

Dit exemplaar kwam afgelopen voorjaar opeens de tuin in wandelen. 't Is een vreemdeling zeker die verdwaald is zeker :+

En voor salty had ik geen inspiratie, maar de andere promptlijsten waren nog erger :=, dus toch maar even nagedacht en iets gevonden:
Afbeelding

Morgen is echter nóg dramatischer: scrape, educated en/of droop. Ik heb echt geen idee wat ik er mee aan moet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 14:24

Salty.
Ik hoop vanavond ook empty af te maken en dan ben ik officieel weer bij! :D
Afbeelding

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 14:27

Ik heb ook een moment aan zoute drop gedacht Ibbel, ook een erg mooie goudfazant.
Schattig zeehondje, wij hebben ze in onze "achtertuin" (maar er komen nooit fazanten langs...)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 14:33

Lief zeehondje, cute.
Haan is trouwens ook prachtig!

En Kuggur is van de schedels :))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 14:36

Ibbel schreef:
Lief zeehondje, cute.
Haan is trouwens ook prachtig!

En Kuggur is van de schedels :))

Dat viel me ook al op. _O- Kuggur maakt het graag wat donker op z'n tijd. _O- _O-

Mijn zeehondje is een beetje wobbly, ik had een mechelse herder op mijn schoot liggen. _O-

Jouw fowl vind ik prachtig Ibbel.

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 15:54

Salty
Afbeelding

Fowl
Afbeelding

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 16:44

Dikke bijleespost weer! Complimenten aan iedereen die het vol blijft houden, en die aansluit, en die inhaalt, en die achteraan hobbelt, kortom iedereen die op zijn/haar manier hier actief is. Voelt als een community!

Ibbel
Trip: goed gelukt, de bewegingsstreepjes helpen erbij maar je ziet hem echt zn balans verliezen. 
Nest: aaa schattig, die brede bekkies!
Predator: imposante pose! 
Chubby: Haha dragon chubby, in welk boek zit hij?
Eagle: hmm de tekening van 40 jaar geleden, is dat de onderste?  ik vind de rechter (in kleur) het meest geslaagd geloof ik, alhoewel de vleugels van de linksbovenste weer heel erg mijn oog trekken. 
Bug: ieuw gatver, heb meteen een kriebelgevoel erbij! goeg gelukt, zeker de rare vlakke vorm van het lijf, zo'n wants is maar een gek beestje he
Kind: wat een leuke andere insteek weer, zo'n rolls royce beeldje. ik kan er lang naar kijken, het trekt mn oog allerlei kanten op. Tof!
Spiky: ik zie het meteen, een lege tamme kastanje! Krijg meteen trek in kastanjes haha
Armadillo: wat een schatje! Toen ik zelf ging tekenen (en referentiefotos googlede) ontdekte ik pas hoe snoezig ze zijn. 
Fowl (+royal +orange): mooi beessie, wat is het? Iets fazanterigs?
Salty: haaa tof, dubbelzoute dropjes! 

Kuggur
Crabby: Gaaf gebruik van verschillende arceertechnieken, en ergens vind ik em ook erg schattig. Komt vast door de oogjes :)
Eagle: Ik vind em mooi, zeker aangezien ie best heel klein is! zonder priegelig te worden.
Forget: lief plaatje, ik vind het een heel mooie kleur blauw en mooi dat daar ook diepteverschillen in zitten!
Kind: oh mooi gelukt, mogen ijslandse schapen hun staartjes houden?
Empty: ha, weer dat mooie blauw :) Ik vind de highlights ook zeer geslaagd, dat vind ik zelf altijd moeilijk. 
Armadillo: Oh ik herkende em meteen (van mijn eigen google images search naar plaatjes van armadillos). Ik vond deze bijna op een soort garnaal achtig diertje lijken :)
Fowl: mooi beestje, met die rode oogschaduw! 
Salty: Woooooow deze vind ik vet zeg! heel erg tof, spreekt me enorm aan. 

Ayasha
Match: oeh mooi zeg, ik zie hem in mijn hoofd ook meteen in kleur ontstaan!Bouquet: Je wilde kijken of je handiger geworden was; en, was t gelukt? De versie waar hij af is vind ik in iedergeval erg geslaagd; maar ik weet natuurlijk niet of jouw doelstelling daarmee behaald is :)
Trip: okeeee trippy shizzle! en dan zo'n paard dat je recht in je ziel kijkt naast die psychedelische zentangles. 
Nest: Hongerige babyvogels, superschattig!
Crabby: Een toefje resting bitch face is het wel ja :) Ben je nog met aquarelpotlood terug gegaan?
Eagle: waar ben je niet tevreden over? Ik vind het detail in de donkere veren heel tof!
Kind: mooi met die kleuren! ik vind het ook heel mooi dat de gezichten niet 'ingevuld' zijn, dan kan je er zelf op projecteren. 
Forget: heb je hier ook met wit gewerkt? het lijkt alsof je het wit gehouden hebt door niet te inkten, ipv door wit er overheen te doen zeg maar. knap!
Armadillo: jemigdepemig ja dan snap ik dat je een beetje achterloopt als je zo gedetailleerd bezig bent :) schitterend!
Fowl: ha, ook een kip (okee haan). hij lijkt echt een glans in zn veren op de keel te hebben, mooi zeg.
Salty: Ik vind het uitlopen van de inkt in de 'water'stukken heel gaaf, de grote zwarte ogen van zo'n zeehond vind ik altijd een beetje creepy.... dus ik kijk naar het water :)

Jeika
Eagle. Gewoon, wauw. die blik, zo goed gevangen. Forget: wat een hoop details heb je in het gezicht gekregen, heel gaaf. Kind: te schattig met zo'n ezeltje, en ik kan me voorstellen dat dit een goed lijkend portret van een kind is!emtpy: Ahhh, niets zo triest als een lege drankfles he :)Armadillo: mooi hoe je met verschillende friemel-arceertjes de verschillende types schubben/huid/vacht hebt gevangenFowl: lastige houding, zo half opstijgend/landend, goed gevangen hoor. 

Biscuitje
Flame: lekker, marshmellows! 
Bouquet: de losse tekenstijl die je hier hebt geeft me een beetje Quentin Blake gevoel, die veel Roal Dahl boeken heeft geillustreerd. 
Potion: ziet er uit als een lekker whiskytje maar gezien de titel zal het wel iets anders zijn..
Mask: creepy vind ik hem, met die witte lege ogen...
Nest: Ik kijk een beetje raar tegen het koppie aan, maar heel herkenbaar wat deze vogel aan het doen is :)
Lantern: ha een poes erbij, die trekt meteen mijn oog
Eagle: de vleugels zijn heel goed gelukt, mooie houding.
Lava: Ohjee t zal je huis maar zijn...
Tail: leuke interpretatie en mooi met die kleurtjes als schubjes. 

Ievie
Wat leuk dat je aan komt sluiten!Gargoyle: heel herkenbaar gelukt hoorScurry: awww superschattig, hij lijkt ook echt heel blij naar de vlag te kijken!Bat: wat een blij koppiescallop: leuk, beetje kleur erbij, geeft meteen diepte. is dat met aquarelpotlood?Flame: wat een lief simpel draakje, ik houd er van met zulke efficiente lijnenBouqet: dit ziet er uit alsof he twel eens heel klein zou kunnen zijn :)trip: hans en grietje?match: ha, ook een tennis-associatie (had ik ook)

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 01:38

Afbeelding
Oeps, beter laat dan nooit. Dag 17!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 12:09

Ik heb een paardenvariant gemaakt van "scrape". :+

Afbeelding

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 23:25

Ayasha schreef:
Ik heb een paardenvariant gemaakt van "scrape". :+

[ [url=m/sVGk7Y.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kheb vandaag nog een pony naast me gehad die dat deed _O-

Oh ja hi :wave:
Ben een meelezertje hier. Ik volg het al vanaf het begin.

Ik kruip nu weer onder mijn steentje en geniet door van alle mooie plaatjes die voorbij komen :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 23:34

Hier een merrie die exact dit doet terwijl ze eet, iets tussen schrapen en spaanse pas in. :') heb er dus genoeg foto's van. :') :') (ze raakt de grond nooit daadwerkelijk. Voordeel is dan weer dat ze op vijf minuten "pas" deed op commando. _O- )

Heb haar manen wel langer gemaakt. O:) Dat paste mooier bij de sfeer vond ik. :+