[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-21 21:57

Mooi! Letters storen mij ook niet. Heel leuk die loopfiets :j

yvonnepuntnl

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 22:38

Afbeelding

Dit is mijn man. Eind april wordt hij 60. Is er iemand deze foto kan en wil tekenen op ongeveer A4 formaat?
Uiteraard tegen vergoeding.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 22:56

@selina mooie ogen.

Bezig et mijn KerkUiltje in pastel

Afbeelding

Afbeelding

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 22:58

Gewoon maar even een reactie om mee te kunnen kijken met de mooie dingen hier. Het topic loopt te hard voor mij om echt actief mee te posten, maar wellicht komt dat nog. :) Ik ben wat ook minder productief - maar met goede reden want huis gekocht en er moet flink worden geklust én verhuisd. Maar ik heb wel één goed voornemen; een prentenboek illustreren. Het idee voor het verhaal ligt er, dus het is heerlijk om zo er nu en dan al wat aan te werken. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 23:01

Solleke_Noah schreef:
Hier nog eens een geboortehoutje gemaakt. De beide ouders zijn wielrenners dus 'k vond dit wel toepasselijk :)

Doorsnede 13 cm, berkenhout.

[ Afbeelding ]

edit: ik heb echt een probleem met lettering, ook deze keer weer schots en scheef. Iemand hier misschien een tip voor? Normaal doe ik alles (tekening, lettering) uit de losse pols.

Twee lijnen boven elkaar evenwijdig aan elkaar zetten waar je al tussen kan werken? Desnoods blokjes tekenen met potlood zodat je de breedtes gelijk hebt waar je tussen kan werken? Een soort raster voor letters dus. :+
Het stoort mij trouwens ook geheel niet.

Janouk: ooh!!! Prachtig uiltje!!! <3

E4D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 00:26

Jeetje wat gaat iedereen hard zeg! Lekker bezig en een goede start van het nieuwe jaar zou ik zeggen! +:)+

Ik plaats morgen even een reactie rondje. Ben begonnen met deze arend, kan de lessen van Toon Nachtegaal via Teken en schilderclub online, drie in totaal, op mijn eigen tempo rustig terug kijken. Zijn tempo is ook wel bij te benen, dat scheelt. Zelf werk ik op mixed media papier van Clairefontaine in toned tan. Heb mijn basisschets in potlood gedaan, het eindresultaat wordt wel in acrylverf. Dit is overigens dezelfde arend als die van Selina, die was mooi gelukt! *\o/*
Afbeelding

Met deze schets ben ik ongeveer 1uurtje bezig geweest. Heb nu ongeveer de helft van de eerste les gevolgd, morgen weer verder.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 01:03

Reactieronde van mij komt ook morgen... Door omstandigheden is het er niet van gekomen en ben een uur bezig geweest met de vleugel van deze parkiet :')
Lastig hoor al die zwarte en donkergroene vlekken goed natekenen (op den duur beginnen die vlekken te dansen voor mijn ogen omdat ik al best moe ben).

Afbeelding

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 08:43

Haha ik vind Pjotr ook een vrij aparte naam (zeker hier in België hoor je dat niet veel) maar het past wel bij hen.

Bedankt voor de tips rond lettering. Had zelf ook al gedacht toch maar even met een meetlatje aan de slag te gaan. 'k Doe liever uit de losse pols maar rechte lijnen zijn dus niet mijn sterkste kant :+ volgende keer maar met een soort raster aan de slag :j

@Art: vleugel ziet er al goed gelukt uit! Benieuwd naar de rest.

@E4D: is dat een soort online workshop die jullie volgen? Hulde voor je geduld om een uur tijd in een schets te steken. Ik had het na vijf minuten wel gezien :D

@Elanor: wat leuk, een prentenboek. Verhaal ook zelf verzonnen of illustreer je bij het verhaal van iemand anders? Heel benieuwd naar jouw creaties, jouw tekeningen zijn altijd prachtig en een tikkeltje magisch :)

@janouk: prachtig begin van het uiltje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 08:58

Ik vind het juist speels als die letters niet te strak zijn. Echt heel knap gedaan en erg passend voor zulke wielerliefhebbers!

Dit topic gaat inderdaad hard, zeg! Wat leuk om weer zulke diverse onderwerpen, materialen en stijlen te zien!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 09:18

Solleke noah
Ik vind hem super, de letters storen in deze ook totaal niet.

San welke daglicht lamp heb jij ook nog maar?

Yvonne
Wat een mooie foto ik zal het met liefde willen proberen maar ga er vanuit dat je via pb wel wat mensen hebt gezien die het sowieso kunnen :D

Janouk
Mooi begin van je uiltje, zulke mooie vogels

Elanor
Ben benieuwd naar je prentenboek jou werk is daar uitermate geschikt voor dus dat moet wel mooi worden. :D

E4d
Ah ja dezelfde als selina ben benieuwd altijd leuk als meerdere mensen een zelfde onderwerp maken. :j

Art
Ziet er goed uit

Gister avond om 12 uur had ik nog een creatieve ingeving en ben ik begonnen met een kleiner olieschilderij 30 x 40 cm
Enkel zwart wit rood en oker (zork palet)
Heb 2 foto's samen gevoegd dus tis een beetje zoeken.

Foto ook gemaakt met verder totale duisternis op mn veel te warme lamp na :D

Basislaag op hals en hoofd al iets mee details gegeven
Valt niet mee maar ik ga vandaag nog lekker door kliederen.

Afbeelding

Afbeelding

Jis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-21 09:33

Gave foto Yvonne, hier even geen opdrachten erbij. Er is ook nog een topic waar je zou kunnen zoeken. [UK] Tekeningen/schilderijen in opdracht.

Mooi Seven , gave houding heeft het paard.

@Art, wat een klus maar het ziet er super uit. :j

Mooie schets! E4D

Prachtige kleuren janouk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 10:08

janouk schreef:
@selina mooie ogen.

[ [url=m/hZKkiW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/0LKC2Y.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat ziet er goed uit! Supermooie foto ook.

E4D schreef:
Jeetje wat gaat iedereen hard zeg! Lekker bezig en een goede start van het nieuwe jaar zou ik zeggen! +:)+

Ik plaats morgen even een reactie rondje. Ben begonnen met deze arend, kan de lessen van Toon Nachtegaal via Teken en schilderclub online, drie in totaal, op mijn eigen tempo rustig terug kijken. Zijn tempo is ook wel bij te benen, dat scheelt. Zelf werk ik op mixed media papier van Clairefontaine in toned tan. Heb mijn basisschets in potlood gedaan, het eindresultaat wordt wel in acrylverf. Dit is overigens dezelfde arend als die van Selina, die was mooi gelukt! *\o/*
[ [url=m/IX4rnv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Met deze schets ben ik ongeveer 1uurtje bezig geweest. Heb nu ongeveer de helft van de eerste les gevolgd, morgen weer verder.

Een raster is niet schetsen, he :o . Ziet er wel goed uit al :j.

Art_Ificious schreef:
Reactieronde van mij komt ook morgen... Door omstandigheden is het er niet van gekomen en ben een uur bezig geweest met de vleugel van deze parkiet :')
Lastig hoor al die zwarte en donkergroene vlekken goed natekenen (op den duur beginnen die vlekken te dansen voor mijn ogen omdat ik al best moe ben).

[ [url=m/LpP6fP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij wordt mooi, Art +:)+.

Seven schreef:
Solleke noah
Ik vind hem super, de letters storen in deze ook totaal niet.

San welke daglicht lamp heb jij ook nog maar?

Yvonne
Wat een mooie foto ik zal het met liefde willen proberen maar ga er vanuit dat je via pb wel wat mensen hebt gezien die het sowieso kunnen :D

Janouk
Mooi begin van je uiltje, zulke mooie vogels

Elanor
Ben benieuwd naar je prentenboek jou werk is daar uitermate geschikt voor dus dat moet wel mooi worden. :D

E4d
Ah ja dezelfde als selina ben benieuwd altijd leuk als meerdere mensen een zelfde onderwerp maken. :j

Art
Ziet er goed uit

Gister avond om 12 uur had ik nog een creatieve ingeving en ben ik begonnen met een kleiner olieschilderij 30 x 40 cm
Enkel zwart wit rood en oker (zork palet)
Heb 2 foto's samen gevoegd dus tis een beetje zoeken.

Foto ook gemaakt met verder totale duisternis op mn veel te warme lamp na :D

Basislaag op hals en hoofd al iets mee details gegeven
Valt niet mee maar ik ga vandaag nog lekker door kliederen.

[ [url=m/hGMcXv.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/zFNSzz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zorn :o .

Wel een erg leuk palet, heb ik ook eens een werk mee gemaakt.

Mooi begin +:)+.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 10:09

Afbeelding

Mijn flamingo is ook wat verder gevorderd :). Er zit nu ca 3 uur werk in.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 10:12

Ja zorn mn telefoon blijft er zork van maken :=

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 10:34

wow wow wat gaan jullie hard!! Heel gaaf om al zoveel werkjes te zien! lk ga vandaag ook aan de slag

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 10:38

Jis_ schreef:
Gave foto Yvonne, hier even geen opdrachten erbij. Er is ook nog een topic waar je zou kunnen zoeken. [UK] Tekeningen/schilderijen in opdracht.
Had ik gisteren al wel snel even naar gekeken. Heb het idee dat sommigen helemaal niet meer tekenen, maar ik ga even beter mijn best doen. :)

Jis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-21 11:21

Mooi San!

yvonnepuntnl schreef:
Jis_ schreef:
Had ik gisteren al wel snel even naar gekeken. Heb het idee dat sommigen helemaal niet meer tekenen, maar ik ga even beter mijn best doen. :)

Dat zou zo maar kunnen. Maar zijn er zeker een paar die nog actief zijn, sommige alleen niet meer of heel weinig op bokt. :j

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 11:26

janouk schreef:
@selina mooie ogen.

[ [url=m/hZKkiW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/0LKC2Y.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit uiltje wordt echt prachtig. Leuk onderwerp en ideaal op zwart papier

Art_Ificious schreef:

[ [url=m/LpP6fP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Geweldige kleuren. Ik ben benieuwd naar het resultaat

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 12:00

Ik denk dat ik klaar ben
Wil het een heel vrij los portret laten

Foto blijft lastig hij is veel warmer kwa kleur en meer verschil/contrast maar het wit in het oog is veel minder fel en roze licht bruin in het echt.

Nouja voor het idee een foto :D
Afbeelding

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 12:01

Dit heb je 's nachts gemaakt? :')
Dat je dan nog scherp bent.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 12:03

Jep
Ik ben echt een nachtbraker kan soms tot een uur of 3 a 4 klaar wakker zijn. Nu maar eens gebruik van gemaakt :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 12:16

Seven schreef:
Jep
Ik ben echt een nachtbraker kan soms tot een uur of 3 a 4 klaar wakker zijn. Nu maar eens gebruik van gemaakt :D

_O-
Vind hem wel erg geslaagd!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 12:42

Dank je ayasha :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 12:45

Jis_ schreef:
Mooi San!

yvonnepuntnl schreef:

Dat zou zo maar kunnen. Maar zijn er zeker een paar die nog actief zijn, sommige alleen niet meer of heel weinig op bokt. :j

Dank je wel :D. Ik vind het roze/oranje zo leuk, keer wat anders dan zwart en bruin :)).

@Seven, mooi geworden! Ik kan ook goed 's nachts leven, maar niet als ik door de week moet werken :').

Jis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-21 13:31

Heel gaaf zo met die zwarte achtergrond Seven. <3
Ik doe het je niet na zo in de nacht, slaap te graag 8 uur achter elkaar. Maar blijf wel eens even wakker liggen door opkomende creatieve prikkelingen. :):)

Hij is af. *\o/* 60x90 Linnen met olieverf.

'Familia especial'

Afbeelding