[TEK]Inktober 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 23:35

Telpeva schreef:
Jullie hebben nog 30 minuten voor vandaag GO GO GO GO GO! *\o/*

HAH OP TIJD!

Ik had m al een tijdje open staan maar toen vloog het internet eruit en daarna wilde ik op mensen gaan reageren maar ik ben telkens afgeleid door nja, internet :')

Ik lig in ieder geval opnieuw dubbel om jouw kat, geweldig :D

Fancy, met alleen fineliner dit keer en ik ben er nog niet helemaal uit wat ik ervan geworden vind. Nu ik hem zo zie zie ik ook nog wat extra dingen die wel aangepast mogen. En de schaduwen/lichtinval gaan weer alle kanten op, helaas. Morgen maar even naar kijken.

Afbeelding

Molfre: Zo leuk die kaart :D Heb je de versie met kaas nog gemaakt?

Fair: Blade is érg gaaf geworden inderdaad! Heel mysterieus. Radio is ook erg mooi gelukt, toch meer dan gewoon alleen een radio, je kan er zo een verhaal omheen verzinnen zo.

Leonie: Fan van de bulky :D Zo mooi met zo weinig.
Laatst bijgewerkt door _roodvos_ op 07-10-20 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 23:36

Telpeva schreef:
[ [url=m/NBkJUK.jpg]Afbeelding[/url] ]
Catober 7 geisha cat
RIP grumpy cat :*

Hahahaha geweldig!!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 00:21

Ik heb nog een paar dagen in te halen. := Hier mijn ‘blade’
Afbeelding
Van ‘flower blade’ en de referentie was een ‘swordlilly’.
Erg onoverzichtelijke chaotische bloemen zijn het. _O-

Ibbel

Re: [TEK]Inktober 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 08:35

Geweldige interpretaties weer!

Telpeva: jij kunt zó een boek uitgeven hoor, jouw stijl doet me een beetje aan Dr Seuss denken.

Schemerdier: weer eens iets heel anders :))

Roodvos: da's er één uit Maurice and his amazing rodents (ken je dat boek?)

Ayasha: mooi en herkenbaar, die angle van bloemblaadjes als je lelies wilt tekenen. Gaan alle kanten op die dingen :+

Ik had gisteren geen tijd, idee ligt wel aan klaar, voor vandaag ook trouwens én voor morgen ben ik er ook uit. Weet alleen niet of het vandaag wel gaat lukken, zo niet, dan komen er vrijdag gewoon 3 van de band rollen :D

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 09:35

Ayasha: mooi gedaan! Wat voor materiaal gebruik je?

Roodvos: Leuk idee en knap met alleen een fineliner. Zeker de vacht vind ik een erg mooi gedaan zo!

Schemerdier: haha goede interpretatie :D

Telpeva: tof gedaan, vooral de lippenstift en het haar :)

Biscuitje: lekker champagne!

Mijn dag 7: fancy
Krijg geen betere foto voor elkaar helaas.

Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 11:07

Zo lief jullie reacties, bedankt! <3

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 12:10

Hier nog een inzending voor gisteren: Fancy.

Hij is niet helemaal af, maar ik heb even niet de inspiratie.

Ik heb het linker deel gisteren gedaan en de rechter vanochtend. Voortaan tegelijk doen :+

Maar goed, deze is gemaakt met waterverf potloden, water en een kwastje.

Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 12:13

Lange bijlees-post, mijn internet ging vanaf maandag ezelen en gisteren avond toen ik vermoeid was maar tijd, ging mijn pc ineens gekke dingen doen. := Kon wel op mijn mobiel op internet maar dan krijg ik geen bijleesposts gemaakt. Ik lees van achter naar voren bij overigens. _O- Dus de laatste nieuwe tekeningen zie ik het eerst.

[bLeonie[/b]thx! Ik gebruik een stabilo fineliner met een punt van 0.4, een fijn kwastje en een kommetje water.
Jouw fancy is helemaal mijn ding! :D Erg zacht neer gezet ook! Knap!
Zie nu de andere drie (ik ben van voor naar achte aan het werken.) Super mooie stijl heb jij! De kever vind ik creepy (ik houd niet van insecten) maar wel erg mooi neer gezet. Dat "groenblauwe" er in krijgen is zo moeilijk en dat doe je heel mooi!

_roodvos_ mooi gedetailleerd weer! En heerlijke pose ook trouwens! :D
Vind de lichtinval ook heel mooi gedaan trouwens! De glans op de hoed en in de rat...:+:
Jouw radioactief heb ik gisteren al zitten bekijken. Vind het bos ook zo prachtig neer gezet, zelfs zonder de knaagdieren zou deze tekening echt wat hebben. Oh die eekhoorntjes op blz 7... Dat is mijn nieuwe favoriet van jouw tekeningen denk ik! :+:

Schemerdier ehm. Ik weet niet goed wat ik hierbij moet denken. (dripping) :') Ik vind 'm wel erg mooi kwa schaduw en vorm die je er in zet. :j Je monster begrijp ik geloof ik niet goed. Maar vind hem wel mooi gemaakt. Hij nodigt ook uit om te blijven kijken en zoeken IMO. Defense heeft een hele mooie sfeer! Snap dat je er van af gebleven bent. Maar je zit vrij hoog in de bergen, of zo oogt het iig. Dus dat kan toch prima sneeuw zijn?

Telpeva :)) Prachtig die kat! Ik vind het heerlijk hoe die lippenstift op één of andere manier niet onnatuurlijk oogt. _O-Je moet er echt een strip van maken. :))
Pageant vind ik ook leuk neer gezet! Knap hoe je katten in zoveel verschillende houdingen kan laten zitten en hoe ze zo'n andere uitstraling hebben met zo weinig schaduwwerk. Dat doe ik je niet na! De VW bus zou mijn man helemaal te gek vinden denk ik! :))

Biscuitje Leuke interpretatie! Fancy vind ik een moeilijke. :j Zoveel details! En al die letters zo netjes hetzelfde. Knap hoor!
Je knaagdier is ook leuk. Dat versierseltje dat er achter uit komt maakt 'm echt af. :j
Blade vind ik erg netjes gedaan. Simpel kwa schaduw maar wel heel gedetailleerd kwa versieringen en al die details zijn mooi "gelijk" (kom even niet op het juiste woord maar dat ze dus allemaal mooi hetzelfde zijn.) Hij zou zo op een kaartspel kunnen.

Indi_Vito een goede witte pen wil ik eigenlijk toch ook nog. Je krijgt er zulke mooie effecten me. :+: Jouw radio trekt mij het meeste aan. Mooi handschrift heb je ook trouwens!

BarbaravdW Jouw Rodent doet me aan dat beeld denken (de denker) :D Vind het met een konijn wel leuker! :j
Blade is wel meteen herkenbaar ondanks dat je hem redelijk simpel gehouden hebt. :D

Fair :wave: dankjewel voor de complimenten!
Vind jouw radio super leuk neer gezet! Ik vind het altijd prachtig als mensen een soort gecontroleerde chaos kunnen creëren in hun werk!
Jouw Blade vind ik echt prachtig! Die zou ik zelfs durven kopen denk ik als ik die ergens te koop aangeboden zou zien! Heel mooi!
Jeetje mina zoveel detail met houtskool! Knap hoor! Op welk formaat is dat?

Molfre Oh die kaart! Super creatieve interpretatie! Mooi neer gezet ook!
Die krab. _O- Wat waren jullie moordzuchtig maandag. Misschien maar goed dat ik er even niet was. :))
Vind je fancy wel leuk! Bij mij loopt et met dit soort dingen bij aquarel vaak mis omdat ik de kleuren niet mooi binnen de lijntjes kan houden waardoor er ongewenste vermengingen plaats vinden. := Ik ben denk ik best een chaotische tekenaar. :')

Ibbel Je hebt onschuldige witte konijntjes voor mij verpest... :') Maar wel erg mooi neer gezet! Ik vind konijnen vaak moeilijke dieren omdat het al snel een bal lijkt, maar jij weet met hele zachte schaduwen de vormen er goed in te krijgen. :j

Ik ben behoorlijk zeker dat ik niemand over geslagen heb! Als ik je toch gemist zou hebben, geef dan even een seintje want dat is dan echt per ongeluk!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-20 13:26

Molfre: toch wel mooi ondanks dat hij nog niet af is. Mooie diepe oranje kleur.

Leonie: mooie ballerina! Heel fijntjes.

Ayasha: je krijgt het echt in de vingers hè. Mooi eigen stijl ben je aan het ontwikkelen :j

roodvos: love it <3. hij is heel leuk! Je eekhoorntjes zijn ook geweldig!

Telpeva: niet mijn stijl, maar geweldig gevonden :D

Biscuitje: :9

Fency february. Cadeautje voor mijn moeder. Ze heeft gevraagd of ik een agenda voor haar wil maken. Dit is de startpagina van februari. Niet speciaal voor de challenge gemaakt, maar hij past er prima bij :D

Afbeelding

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 16:06

Inhaalslagje:

Day 7. Een potlood waar verf van af druipt - fancy dripping:
Afbeelding

Day 8. Great white shark - fearful teeth:
Afbeelding

Beetje mwah. Niet echt om over naar huis te schrijven, meer een 'moetje' omdat ik de maand toch eigenlijk wel vol wil houden :D

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 16:14

Oh die shark vind ik leuk, met zn grijns :D

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 18:43

Bijlezen en reageren komt na het weekend ik beloof het!
Geen tijd dus snelle tekeningetjes:Afbeelding

Afbeelding

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 18:43

En teeth!!

De sterren niet zo tevreden over, maar ach.
Afbeelding

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 19:14

Ah, Teatime, the assassin. Ondanks de snelle schets op één of andere manier spot on raak :j

Molfre: die doet me denken aan the Cheshire Cat :+

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-20 19:15

Jaa cheshire cat <3

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 20:50

Leuk om nog zo veel interpretaties van blade te zien. Die van Ayasha is ook mooi geworden, lastig om zo iets dichtst goed weer te geven in zwart wit.

Barbara: Die snor :') En ah, discworld? :D Ik krijg onmiddellijk zin in verder lezen in die serie.

Molfre: Mooi weer. Die kat zie ik vaker, waar is die eigenlijk van?

teeth, ik doe inmiddels knaagdiertober geloof ik.

Afbeelding

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 22:00

Gave eekhoorn weer, roodvos!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-20 22:04

Zo leuk weer <3
Knaagdiertober is ook best leuk :))

De zentangle inktober 7, 8, 9 en 10. Ik heb vooruit gewerkt :+
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 22:06

Ik zie in dit topic zoveel mooie dingen voorbij komen. Het is zo gaaf om te zien hoe iedereen zijn eigen interpretaties van de prompts maakt, in zijn eigen stijl en met zijn eigen medium.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 22:12

Elke avond rond dit tijdstip denk ik weer: oke ik kan niks verzinnen, I'm out, ik kap ermee met inktober. En altijd op dit tijdstip krijg ik opeens een idee, maar dan moet ik nog beginnen met tekenen terwijl ik eigenlijk naar bed wil :roll:

Ze zien er heel mooi uit Daihyo, heel mooi ook met het kleurverloop er in, sommigen lijken een beetje pearl achtig qua glans, heel mooi vind ik het!
Is het papier waarop je werkt groot, of heb je een inimini pen waarmee je de laatste details er in zet? zeker die van vandaag met de mini paarse bloemetjes lijkt mij een priegelwerk!

Roodvos door jou en jouw eekhoorns twijfel ik al een paar dagen of ik niet stiekem ook een eekhoorn ertussen ga gooien, ik vind ze zo leuk! de Radio (beide!) en dat rijtje eekhoorn assassins vind ik echt briljant.

Meer bijlezen komt later, ik ga eerst werken aan de catober van vandaag

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 22:19

Doe hettttt
Of geef je muis een nepeekhoornstaart. Of je kat. Of een undercovereekhoorn verkleed als kat zodat ie stiekem ook bij catober kan.

En herkenbaar wel. Vandaag ben ik met opzet maar wat eerder ervoor gaan zitten in plaats van op het moment dat ik naar bed wilde :')

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 23:18

Ik heb het vandaag nogal druk gehad, dus morgen doe ik een reactierondje!

Dag 8: Fear

Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 23:36

Catober 8, Bumblecat
Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 23:40

Ik heb vandaag Rodent gedaan maar muizen in bomen zijn moeilijk. Wil de boom nog verder uitwerken. Maar werd beroerd dus dit is het voor vandaag. :+
Moeilijke houding ook trouwens. _O- Wil nog wel eens een muisje proberen.
Afbeelding
Ik hoop morgen eindelijk bij te kunnen werken.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 08-10-20 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 23:42

Muizen zijn geweldig, ik vind het echt geinig dat er dit jaar zo veel muizen voorbij komen :D

Hopelijk zit je snel beter in je vel! :knuffel: