[TEK] Tekenuitdaging Zomer 2020

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elanor

Berichten: 6791
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 09:10

Heel fraai geworden Amanda! En ik sluit me helemaal bij Ibbel. :j

Lunameyza

Berichten: 552
Geregistreerd: 14-06-15

Re: [TEK] Tekenuitdaging Zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 11:27

Ik ben het ook helemaal eens met Ibbel ^^ Vind hem erg mooi geworden!

Tallie1979
Berichten: 22798
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 12:26

Ik ga de schets delen, nou nog inkleuren! :')

Afbeelding
Dit keer zit het papier vast gelijmd en heb van tevoren het papier nu nat gehad en laten drogen.

Ik zit de komende dagen binnen, heb verkoudheidsklachten en moet morgen laten testen. Dus alle tijd ervoor. :=

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: [TEK] Tekenuitdaging Zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 12:43

Papier gelijmd? Bedoel je dat het rondom gelijmd is in een blok, of heb je het papier op een ondergrond gelijmd?
Van tevoren het papier nat maken en weer laten drogen is vrij zinloos, tenzij je het paper tussen bevochtigen en weer opdrogen vastgemaakt hebt = papier strekken.

Schets ziet er prima uit, benieuwd naar het eindresultaat.

(Het beste gewenst met je gezondheid,!)

Tallie1979
Berichten: 22798
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 12:54

Kuggur schreef:
Papier gelijmd? Bedoel je dat het rondom gelijmd is in een blok, of heb je het papier op een ondergrond gelijmd?
Van tevoren het papier nat maken en weer laten drogen is vrij zinloos, tenzij je het paper tussen bevochtigen en weer opdrogen vastgemaakt hebt = papier strekken.

Schets ziet er prima uit, benieuwd naar het eindresultaat.

(Het beste gewenst met je gezondheid,!)


Ja, het is dit keer papier op een blok, zit gelijmd aan de rest van de vellen, haha :D

Ik begreep weer van iemand dat ik het papier eerst nat moest maken, haha. Owgod, ik ben echt zo'n amateur! :') Nou ja, al doende leert men zullen we maar zeggen! :))

Ik ga een poging doen voor een realistisch werk, wie weet lukt het. :D

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: [TEK] Tekenuitdaging Zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 13:56

Wat je kunt doen (misschien bedoelde je bron dat) is je papier vochtig of nat maken, en daar meteen op schilderen, "wet on wet" of "wet on damp". Voor zachte randen en vloeiende overgangen afhankelijk van de hoeveelheid water.
Google die termen maar eens, er zijn veel tutorials van te vinden.

Tallie1979
Berichten: 22798
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 16:21

Ga ik zeker even doen! :D

Ik vind dit moeilijk zeg! :')

Afbeelding

Hier is het model:


Afbeelding

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Re: [TEK] Tekenuitdaging Zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 16:52

Vind het resultaat vooralsnog wel knap!

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 16:55

Je gaat inderdaad al fantastisch.
Ik ben erg onder de indruk hoe goed je de kleuren hebt getroffen!

Tallie1979
Berichten: 22798
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: [TEK] Tekenuitdaging Zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:52

Dank voor het compliment! :D

Aysha, ben je al wat verder met je getekende dame?

Zie trouwens dat het bokje ook af is! Vind hem aaibaar en heel schattig geworden!

Jindai

Berichten: 1916
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:02

Heel erg mooi geworden Daihyo! Ik hou ook wel van het iets grovere. :j Het hoeft niet altijd heel realistisch te zijn.

Mooie uitdaging Tallie! Je schets ziet er iig al goed uit en ben het met Kuggur eens over de kleuren, mooi al! :)
Over het papier, je maakt het nat als je het op wil spannen. Hoe zwaarder het papier, hoe makkelijker het zal gaan. Ik heb zelf een paar jaar geleden bij de bouwmarkt een MDF plank gekocht en daar in gelijke stukken laten zagen, iets ruimer dan A4 formaat. Daar span ik m'n papier dan op, volgens deze link; http://atelierdeveste.blogspot.com/2013 ... n.html?m=1

Ayasha, ik heb een hele simpele journal, een vierkante, van 'Mijn Art Journal' dacht ik. Zo ziet 'ie er nu uit van de buitenkant;

Afbeelding
Afbeelding

Heel saai dus nog en moet ik nog wat aan doen. :+

Daihyo

Berichten: 88154
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [TEK] Tekenuitdaging Zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:49

Mooi Tallie!

Leuk zo’n art journal. Ik heb er over getwijfeld. Maar doe nu eigenlijk alles in mijn Bullet Journal. En tekenen op los blanco tekenpapier.

Tallie1979
Berichten: 22798
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 23:20

Afbeelding

Zo ver ben ik vanavond gekomen. Bedtijd! :z

Ik heb ook zo’n art journal, maar doe er niks mee. Heb er 1 tekening in gemaakt! :')

Jindai, als ik weer buiten mag, ga ik meteen naar de bouwmarkt! Even stukje MDF laten zagen! :D

Jindai

Berichten: 1916
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 23:23

Een Bullet Journal is meer een agenda en echt bijhouden van lijstjes en zo toch? :)
Ik maak vooral dingen in m'n journal die op een los vel niet echt tot recht komen en meestal zijn het ook dingen naar aanleiding van een gebeurtenis of zo. Op 28 april ben ik mijn oma verloren aan de gevolgen van corona en daar heb ik het nog steeds heel moeilijk mee, omdat ik altijd heel close met haar was. Dat heb ik dus ook verwerkt in m'n journal en vind ik nu al fijn om terug te kijken, maar dat zou op een los papier waarschijnlijk in 1 van m'n tekenmappen verdwijnen en dan pak je het niet zo snel meer. Er staat trouwens ook genoeg onzin en gewoon random dingen in hoor, het moet wel leuk blijven :P En uiteindelijk ook gewoon een boek worden waar ik met plezier in terug blader en leuke herinneringen uit haal :)
Overigens teken ik ook nog wel op los papier hoor, maar dat zijn voornamelijk schetsen die ik dan weer verwerk in m'n journal. :+

Daihyo

Berichten: 88154
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [TEK] Tekenuitdaging Zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 07:28

Dat doe ik ook in mijn BuJo. Lijstjes maak ik eigenlijk niet. Wel een agenda. En tekendingetjes :j

Tallie1979
Berichten: 22798
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: [TEK] Tekenuitdaging Zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:09

Lieve mensen in dit topic.

Ik heb tips nodig voor de achtergrond van de kat. Wat zouden jullie er achter doen? Ik denk zelf aan zachte kleuren, misschien iets met roze/lila/lavender?

Wit laten zou ook kunnen, maar dat is wel weer een beetje saai denk ik. :') Ik weet het niet.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-20 11:09

Oei achtergrond ben ik ook hopeloos mee. := Beetje creme-achtig is misschien ook mooi...
Als je te donker gaat dan gaat het kopje weg vallen denk ik en dat zou best wel heel erg zonde zijn IMO..

Ik ben al 7 keer opnieuw begonnen met mijn madam en ook icm mijn vroeger leerkracht zitten kijken maar zij ziet ook niet goed hoe ze dit zou moeten tekenen. :') Het gesprek ging op een gegeven moment zo:
zij: "heb je zelf al eens in deze houding gezeten?"
ik: "ja, dat lukt, maar een comfortabele houding is het niet. Op z'n best zou het kunnen door gaan voor een houding in een moderne dans..."
waarop zij dus de FB smiley postte met het "traantje" dat boven op het hoofd plakt.

Deze laatste versie is nog lang niet af, wil het been nog iets vebreden/iets steviger maken en ze heeft nog een tweede been nodig natuurlijk. Maar het "bovenlijf" ga ik zo laten denk ik. Het is niet helemaal juist maar ook, voor mij, niet storend onjuist eigenlijk.
Het ziet er niet comfortabel uit maar dat ís de houding ook niet. :+

Afbeelding

Tallie1979
Berichten: 22798
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: [TEK] Tekenuitdaging Zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 11:35

Misschien moet er wat meer een holling in de rug. Ik vind mensen echt altijd rete lastig, haha :))

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-20 11:44

:j Bij de rug staat een deel van de schetslijn nog zie ik. :') Die wordt nog iets holler maar ook niet heel veel eerlijk gezegd. De lijn van het bekken (onderrug) gaat "door getrokken" worden zeg maar. Omdat ze iets voorover zit oogt holler heel gek. :')

Lunameyza

Berichten: 552
Geregistreerd: 14-06-15

Re: [TEK] Tekenuitdaging Zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 12:35

Tallie, ik vind hem heel mooi worden! Vooral de donkere randen in de oren zijn goed gelukt vind ik! Misschien kan je er een lila bloemetjes achtergrond achter maken?

Ayasha, super goed dat je blijft proberen het te verbeteren, ik had het denk ik al opgegeven als ik zelf met iets niet tevreden ben, wou dat ik jouw motivatie had := Ik vind zo'n lastige pose wel een leuke uitdaging dus ik heb hem ook geprobeerd te tekenen, en digitaal kan je toch wat makkelijker dingen tweaken. Ik hoop niet dat je het erg vind! (als je het vervelend vind, haal ik het natuurlijk weg!) Maar misschien heb je er wat aan, en zo niet, het was leuk om te proberen :D
Afbeelding

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-20 12:42

ooh! Ik vind hem zo wel erg mooi eigenlijk! :oo
Kijk dan baal ik dus wel dat ik digitaal zo'n enorme n00b ben!
Dit geeft haar ook een veel minder "gewrongen" pose!

Ik heb deze "pose" al in mijn hoofd sinds april ongeveer denk ik. _O- Dus als ik dan eens ook echt er aan begin wil ik het ook goed krijgen! _O-

Nu ik jouw lijnen zie snap ik ineens ook wat mijn leerkracht bedoelde met haar schouderlijn!
Ben nu wel aan het freeloaden op jouw werk. :o

Lunameyza

Berichten: 552
Geregistreerd: 14-06-15

Re: [TEK] Tekenuitdaging Zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 15:09

Go ahead haha :D Ik vind het alleen maar leuk als ik kan helpen ookal is het maar een klein beetje misschien. Nu ik er nog eens naar kijk zou ik misschien het bovenlichaam ietsje korter maken en haar staande onderbeen iets voller. Ben benieuwd hoe je artwork uiteindelijk wordt! Weet je al of/hoe je hem gaat inkleuren/renderen?

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-20 15:18

Vind dit best spannend want wil het nu helemaal niet verprutsen. _O-
Dit is wat ik er vooralsnog van gemaakt heb. Wat ik "ingeschaduwd" heb zou ik zo willen laten. Ik was zelf ook al aan het twijfelen of ik haar bovenlijf niet iets korter moest maken. Dan komt het bekken automatisch iets hoger waardoor het bovenbeen en onderbeen "korter" worden en als ik dan de breedte behoud, worden ze optisch ook voller.
Afbeelding
Afbeelding

Gezicht heb ik mee zitten prullen. Mensen krijgen bij mij altijd een elf-achtige uitstraling. := Ik denk dat dat ook een beetje ligt aan het feit dat ik zoveel fantasy getekend heb over de jaren. := Maar in deze vind ik het ergens ook wel iets hebben. Hals lijn moet misschien nog iets smaller (iets verder naar achter dat ze wat meer "kin" heeft zeg maar.) Ik vraag me ook af of ik haar jukbeen niets iets "horizontaler" had moeten zetten. Meer evenwijdig met de kaaklijn. Maar mijn eigen jukbeen loopt ook vrij "schuin" tov mijn kaaklijn. :=
Onderste hand is trouwens deels "gegumd" omdat die nog iets groter moest of iig nog iets moet gebeuren aan de duimaanzet en pols.)
Nu ik de foto's bekijk mag de bovenarm misschien ook nog iets breder. Al is dat misschien anders als ik haar bovenlijf korter maak.

Haar hoofd is misschien weer te klein... Maar wil haar gezicht eigenlijk behouden ... :=
(Nu twijfel ik dus weer aan alles. _O-)

Elanor

Berichten: 6791
Geregistreerd: 25-08-04

Re: [TEK] Tekenuitdaging Zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 16:37

Let it goooo! Het is niet pas goed met een fotorealistische pose. Lekker ‘eigen’ zo juist, volg je gevoel in de lijnen, dat moet je vasthouden! :j

Tallie1979
Berichten: 22798
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: [TEK] Tekenuitdaging Zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 18:07

Afbeelding

Ok, ik denk dat ze klaar is! :D

Maar, ik sta open voor tips! Mocht ik nog iets hebben gemist bijvoorbeeld. :D