[TEK] Tekenuitdaging April

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 20:53

Afbeelding

Oké, ik vind het super eng om wat te plaatsen, maar ga het toch doen. Al weet ik niet zeker of het helemaal past, is een cactus een wilde bloem? :Y)

Ik heb dus sinds afgelopen week een iPad tot mijn beschikking met procreate. Dit is het eerste wat ik ermee gemaakt heb. Persoonlijk ben ik het trotst op het uiterst rechtse blaadje hihi

pluisje1998 hele mooie kersenbloesem, fijn en subtiel

ayasha mooi die vlinder met die kat. Ik wil ook graag katten kunnen tekenen, tot nu toe komen ze er allemaal misvormd uit te zien :')

Toepasselijk in deze tijd indd, de vleermuis. Ik hou van jouw stijl.

daihyo mandala's <3

culaccino geweldig mooie ijsvogel, mooi medium is dat!

jodhi mag ik even jaloers zijn op hoe mooi jij ogen tekent?! Heel sprekend.

imketarek wat een schattig tijgertje en wat leuk dat je een boek gaat schrijven en illustreren! Mooi doel!

kallipooh wauw, heel gaaf! Die tijger-olifant, ik wil hem!

ibbel gave uil, interessante dieren vind ik dat altijd

shiloh wellicht dat je een stukje contrast mist in de vacht? Mooi werk hoor, dat oog met die lichtval, heel knap

DreamB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 21:06

Spikeandjax schreef:
Jodhi schreef:
Tekeningen die ik deze week gemaakt heb, kan ze niet echt tussen de prompts plaatsen maar misschien 'blik (ogen)' voor de kip en 'nachtdier' voor de kat?
De kat is nog niet helemaal af maar dat is best een flink werkje met al die haartjes :P

[ [url=m/2VZqlp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PNnpjD.jpg]Afbeelding[/url] ]

ik zat even in dit topic te kijken, en deze viel me op!
zit jij niet op MH?(MyHorsez)

ja hoor, zag net je topic op mh, hazelnoot ben je toch?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-20 21:15

Joh Princes, is toch super mooi?!!

Wat mij helpt als ik iets niet onder de knie krijg is tekeningen/schetsen (grafiet of inkt) op zoeken. Dan zie ik de belangrijkste basis lijnen zonder ‘vertekenende schaduwen’ en als ik dat een paar keer doe snappen mijn hersenen het op een of andere manier.

Ik reageer morgen trouwens op degene die ik over geslagen heb. :(:)
Sorry! Ik heb een beroerde dag dus vandaag ben ik beetje ‘kort’ van focus. :o

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 21:34

Princess_ super mooi gedaan joh! Heerlijk hè? Een iPad. Vind procreate ook echt een fijn programma. Heb je een 12,9 of een standaard maatje?

En de rest bedankt voor de tips, ik ga eens kijken of ik er wat mee kan doen. Denk inderdaad dat met name rond het oog ik wat meer detail en contrast in de vacht moet zien te krijgen om dat diepte verschil beter tot uiting te laten komen. Verder ook de highlights wat heftiger krijgen. Too be continued.

Princess_

Re: [TEK] Tekenuitdaging April

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 22:26

Shiloh, ik werk op de 12,9! Echt een geweldig ding.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 23:08

Heerlijk! Ik ben zelf voor de 11 gegaan. Lekker handzaam op de bank. Maar die extra grote, kan me voorstellen dat dat met tekenen echt fantastisch is. En die pencil <3 <3 <3

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 01:43

Veel te laat naar bed, maar wel een heel stuk verder met mijn oog tekening en al een stuk meer tevreden!

Afbeelding

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 08:41

Ayasha: ziet er goed uit, je hebt het medium inmiddels goed in de vingers, knap hoor!
Ibbel: Mooie uil, dat rode oog heeft wel wat.
Shiloh: Ik vind 'm heel mooi! Ik denk dat je met wat meer contrast en hier en daar iets scherpere/lossere brush strokes (nu is alles vrij zacht) nog sprekender kunt maken. Misschien een koele kleur in de schaduwen en een warmere kleur in de lichte delen om ook qua kleuren wat contrast te creëren. Goed bezig, ik doe het je niet na.
Princess_: Zooo, die is mooi! Prachtige kleuren, ik hou van die combinatie <3
Shiloh: Ik zie nu je bijgewerkte versie, die is inderdaad sprekender, mooi!

Ik heb gisteren de laatste lessen van 'Creature Design with Terryl Whitlatch' gevolgd op Schoolism. De laatste opdracht is een iets complexere illustratie van een (fantasie)dier in een wat uitdagendere pose, dus daar ga ik de komende dagen mee aan de slag. Ik heb het wel even superdruk op het werk, dus ik weet niet hoeveel ik eraan toe kom, maar ik ga m'n best doen!

Leuk om weer lekker creatief te zijn in dit Bokt-clubje :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-20 10:04

Shiloh vind het al een heel verschil zo joh!

kallipooh: Aquarel is bij mij vrij snel gegaan eigenlijk. Ik weet niet of ik het gebruik zoals het hoort.... _O- Alleen die "spatten" die sommige kunnen maken, dat snap ik niet goed, maar ik gok dat die niet met potloden werken...?
Ik vind jouw wezentjes echt super leuk! Ze zouden zo in een online spel kunnen joh!

ImkeTarek Dat tijgertje! :+: Wel leuk dat je een boek wil gaan maken. :)

Jodhi Knap gedaan joh! Inderdaad, die ogen! Sowieso, dat detail! Welke formaten zijn dit ongeveer?

Culaccino mooi gedaan dat ijsvogeltje! Heel sfeervol ook.. Dat is pastel krijt? Hoe doe je die kleine details met zulk dik krijt?

Daihyo Mandala's zijn mooi! Ik heb nooit de focus om ze zo mooi "gelijk" te krijgen (ik kom niet op het woord met mijn ochtendkop... )

Pluisje Ik herkende er ook meteen een kersenbloesem in hoor. Vind 'm knap gedaan!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 15:00

Symmetrisch?
Het maffe is dat ik het altijd fijn vond om te tekenen, maar sinds mijn NAH het enorm fijn vind om binnen die structuur te werken. Het geeft een soort van houvast ofzo. Creatief vrij tekenen gaat niet meer met een los idee. Er komt gewoon niet op papier wat ik in mijn hoofd heb. Met een voorbeeld gaat prima, dan kan ik van alles tekenen, maar los niet. Dat gaat 1 tekening okee en de 2e loopt al vast. Mandala's gaat altijd goed :D

Mooi Shiloh! Dat oog is heel sprekend. Ga je nog iets doen met de structuur van de haren?

Ik vind jouw stijl echt fijn Ibbel. Ergens simplistisch, maar toch weer gedetailleerd. Je ziet meteen wat het is, de verhoudingen kloppen, schaduwen en highlights kloppen, maar toch lijkt het of je zo min mogelijk materiaal op papier zet ofzo. Mooi :j

kallipooh, wat is deze ook weer gaaf. Leuke serie zo!

Jodhi: mooi. Heel tastbaar <3

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-20 15:19

ja dat!! _O- Symmetrisch was idd wat ik zocht. :o
Ik heb een setje faber castell polychromos laten komen. O:-) :o (mijn man wordt gek van mij.) en nu wil ik testen. :j

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 15:31

Bedankt voor de leuke reacties!

Daihyo, wat bedoel je precies, met of ik nog iets met de haarstructuur ga doen? Wat zou jij er nog mee doen? Ik heb er na de laatste upload eigenlijk niet meer aangedurfd, kan zelf niet meer zien wat er nog anders moet. Dus had maar besloten hem zo te laten, maar als jullie nog verbeteringen zien hoor ik dat graag. Heb er nog niet zoveel oog voor.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 15:31

Shiloh schreef:
Veel te laat naar bed, maar wel een heel stuk verder met mijn oog tekening en al een stuk meer tevreden!

[ [url=m/dRIEhq.png]Afbeelding[/url] ]

Prachtig, spreekt weer wat meer!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 16:17

Shiloh schreef:
Bedankt voor de leuke reacties!

Daihyo, wat bedoel je precies, met of ik nog iets met de haarstructuur ga doen? Wat zou jij er nog mee doen? Ik heb er na de laatste upload eigenlijk niet meer aangedurfd, kan zelf niet meer zien wat er nog anders moet. Dus had maar besloten hem zo te laten, maar als jullie nog verbeteringen zien hoor ik dat graag. Heb er nog niet zoveel oog voor.

Meer de haartjes zeg maar rond het oog. Echt haartjes maken. Ze zijn nu wat vaag. Maar is jouw tekening hè, jij bepaalt :j

Ayasha: ik ben niet jaloers. Echt niet. Niet. WEL! :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-20 16:28

_O- Waren ook best goedkoop al bij al eigenlijk. := Op bol.com zijn ze duurder iig.
Heb de eerste laagjes er mee gemaakt. :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 07:22

Ik ben benieuwd! Waar heb je ze nu vandaan dan?

Ik heb me deze keer aan de prompts gehouden. Vuur en mythologie (Phoenix). Wel in een mandala :))
Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-20 14:08

Knap gedaan Daihyo! Erg mooi!

Ik heb ze bij discountoffice besteld.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 16:01

Ik gooi er nog even eentje die onder de prompt flora en fauna valt in:

Afbeelding

Fairy wrens - inheems in Australië en New Zealand voor zover ik weet.

Getekend met FC Polychromos :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-20 16:53

Voor mij valt hij onder emoties en tijd gezien hij vandaag een jaar dood is. Eerste poging met kleurpotlood. Ik heb alleen nu al een fout gemaakt in het zwarte. Dat is op de foto nagenoeg volledig zwart. Geen ide of ik dat nog fatsoenlijk ga krijgen. :=
Zoals te zien is ie nog in progress. _O-

Afbeelding

Ik acht de kans reëel dat ik nog opnieuw begin. :=

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 16:59

Ik ben echt fan van jouw mandala's, dahyio!

Ibbel, mooi gedaan! Wat een geinige vogeltjes, ik kende ze niet.

Ayasha, mooi begin en een knuffel voor jou op deze dag <3

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-20 17:00

Thx. Ben al een hele week niet echt mezelf. :o
Mán wat mis ik dat paard.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 17:04

Kan ik me voorstellen, ik ben ook altijd van slag met zulke datums... fijn dat je je ding dan even kwijt kan met lekker tekenen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 17:32

Ayasha schreef:
Thx. Ben al een hele week niet echt mezelf. :o
Mán wat mis ik dat paard.

:(:)
Kan ik me voorstellen. Ze raken en blijven je raken. Ook als ze er niet meer zijn.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 21:21

Ik heb er weer 2 gekozen: nachtdieren en blik (ogen). Natuurlijk weer in een mandala :D
Work in progress
Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 17:41

En nu loop ik vast op de achtergrond. In ieder geval iets softs, zodat de uil er echt uitspringt.
Ik broed nog even verder...
Afbeelding