[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 20:52

Hi hi, ik was jullie even kwijt.
Ik ga dit jaar niet meedoen met de challenge, maar ik ben heel benieuwd naar wat voor moois jullie gaan maken dit jaar

urosa schreef:
Bedankt voor de leuke reacties! Ben ook erg blij met de nieuwe hobby, was nogal zoeken nadat ik ziek werd, was altijd erg fysiek bezig haha.

Aleeneh: veelbelovend begin :D

Selina: bedankt voor de tip! Hele mooie kleurovergang op de boekenlegger en echt knap de vacht van de hond!

Seven: hij is prachtig <3

marley93: mooi de details rond de ogen, mond en spikkels!

oji: grappig, en gewoon proberen haha!

Jis_: Ook zo'n prachtig werk, echt kunst!

Als ik de schets van mijn nieuwe tekening af heb zal ik die alvast ook even delen. De merrie is palomino, weet iemand zo hoe ik die kleur het beste kan krijgen met Faber Castell?

Ik zou denken Ivoor wit(ivory) met gebrande oker (burnt ochre) maar dat kan met gebrande oker denk ik ook heel geel worden volgensmij

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 20:53

Selina schreef:
Urosa: Voor palomino zou ik denken aan 103 (super licht geel) 183 (mosterdgeel) 179 (geelbruinig) Maar ken natuurlijk de voorbeeldfoto niet.

Thanks! Heb je even de foto in PB gedaan

Seven

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 20:55

In palomino zou ik geel, roze en oker verwerken als ik verf zou mengen. Met pastel zou ik er zowieso roze in verwerken naast geel tinten.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 22:05

Ik ga niet standaard per dag/week iets tekenen, maar vind het wel leuk om mee te lezen en mijn tekeningen te delen. Op naar een jaar vol kunst!

Hier wat van afgelopen week

Vandaag
Afbeelding

Afbeelding

Quickly2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 22:33

Ik werk met Faber Castell potloden. Hij is bijna af:) ben toch wel trots op mezelf dat ik deze al heb volgehouden :=

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 12:13

Wow, die hond die spat wel echt van het papier zeg! Mooi!
Mooie kleuren in die achtergrond Aleeneh! Jammer dat de foto zo korrelig is.
Ik heb zelf ook veel problemen het goed op de foto te krijgen. Vaak vertrekken de verhoudingen en de kleuren wat waardoor het niet niet is zoals het in het echt lijkt. Zie dat Seven het op de grond legt om te fotograferen, misschien moet ik dat ook eens proberen.

Ik vroeg mij af, werken jullie je schilderijen nog af met vernis? Ik was me daar een beetje in aan het verdiepen...en hoera...ook daar weer een enorme keuze :x
Pffttt...als je alles wilt uitproberen kun je weer je portemonnee omkeren zeg...

Acryl droogt wel vrij mat op en lijkt mij best kwetsbaar. Ik twijfel of ik er een vernis laag over wil en of dat dan mat of glanzend moet worden...keuzestress. Wat doen jullie normaal gesproken?

En klopt het dat ik las dat je voor je olieverf schilderij je wel een half jaar tot een jaar moet wachten voor je er een vernis laag over kan doen?

Verder was ik heel nieuwsgierig, die gouden achtergronden. Is dat licht goud of donker goud? De Whistlejacket lijkt mij lichtgoud. Klopt dat, of is het een mengsel? Maar dat schilderij van Seven, is dat dan donker goud of is dat een zwarte achtergrond waar een verdunde goud overheen is gegaan?
En gebruiken jullie dan gouden olieverf?

Ik vind zelf werken met tinten als goud, koper, tin, brons wel heel cool. Had die al in acryl aangeschaft en in mijn schaap verwerkt. Echt een heel mooi effect. twijfel ook over parelwit, lijkt me ook mooi. Eigenlijk zou je overal testers van moeten kunnen krijgen voor een heel klein prijsje...

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 12:22

Ik lees ook weer (stil) mee. Maar heb sinds kort gouache enneh, ja... Das effe wennen! Vind het wel een leuk medium!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 14:22

Die van mij is zwart met gouden olieverf er over heen

Ik heb er weer een laag op zitten bij beide schilderijen
Gaat lekker vlot
Afbeelding

Lisette1205

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 14:50

Wauw wat zie ik een mooie dingen voorbij komen zeg! Echt, ik heb er gewoon geen woorden voor!

Ik wilde zelf ook even iets plaatsen, maar wees voorbereid het is echt lang niet zo mooi als wat jullie allemaal maken :')
Gisteren:
Afbeelding
Vandaag:
Afbeelding

Ik heb tekenen gekozen als eind examen vak, misschien niet de makkelijkste keuze, maar ik ga ervoor! Hierbij maak je 2x per jaar een grote tekening/schildering. Nu moest het een' superheld' zijn, dus heb ik voor katniss everdeen gekozen uit the hunger games. Op dit moment ziet het er dus zo uit, maar ik ben echt nog lang niet klaar. Hoopte wel dat jullie alvast wat tips hebben :o dan kan ik die meteen meenemen!

Mijn doel voor 2020 is trouwens om elke maand minimaal 1 tekening/schildering te maken..

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 16:22

AlwaysH schreef:
Ik lees ook weer (stil) mee. Maar heb sinds kort gouache enneh, ja... Das effe wennen! Vind het wel een leuk medium!

Ik vind gouache ook erg leuk! Heb jij veel kleurtjes? Ik meng bijna alles zelf, maar soms had ik wel graag een enorme set gewild haha.

Als mijn kleine notitieboekje vol is, ga ik in het volgende grotere weer met kleur werken, heb er al zin in.
Enkel jammer dat ik mijn goede penselen lijk kwijt te zijn... Dat waren schijnbaar dure van dierenharen (ik heb ze gekregen van mijn opa) maar ik kan ze nergens meer vinden... Deze zomer heb ik ze misschien (ik weet het al niet meer) meegenomen naar een kamp waar ik instructeur ben ik hoop dat ze daar niet ergens verloren zijn geraakt....

Lisette: ik vind het al mooi hoor, zeker de benen! Als je de voorbeeldfoto plaatst kunnen we gerichter tips geven, maar ik vind het echt al goed hoor! Mooi gebruik van kleur en licht, mooie plooien in die rechtermouw aan de elleboog enz :)

Lisette1205

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 17:17

Afbeelding
Dankjee! Zoals je kan zien heeft ze veel details op haar kleding, dus de docent raadde me aan om er een paar uit te kiezen. Tips zijn trouwens altijd welkom!
Edit: haar benen zijn denk ik trouwens wat te dik als je het vergelijkt met de voorbeeldfoto.

Lisette1205

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 19:41

Het bovenlichaam had denk ik ook iets meer naar links gemoeten, maar ik weet niet hoe ik dat zou kunnen oplossen. En dat donkere stuk van die kreukel op haar rechterbovenbeen oftewel hoe wij het zien: links, dat vind ik er eigenlijk best apart uitzien. Morgen ben ik van plan weer best wat uurtjes eraan te werken. Dus stiekem hoop ik op wat tips/ een mening van jullie :D (sorry, dat heb ik misschien al iets te vaak gezegd)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 22:29

Ik krijg het elk jaar niet voor elkaar om echt goed mee te doen. Daarom ga ik dit jaar toch weer een poging doen, al zit ik elk weekend even een uurtje dat zou al meer zijn dan wat ik de afgelopen jaren heb bereikt. Ik moet daarbij leren omgaan met gimp en dat is mijn hoofddoel. En oh ja, ik maak echt geen mooie dingen zoals iedereen hier, want daar heb ik gewoon echt geen geduld voor. Zoals dat schilderwerk hierboven, dat zou mij al niet lukken. Dus verwacht niet al te veel commentaar van mijn kant, want ik ben zelf niet goed genoeg om iets te vinden van anderen hun werk.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 08:37

Mooie schilderijen Seven. Ik vind het persoonlijk alleen jammer dat je bij het tuigpaard de borst van het paard niet onder het tuig meer hebt geschilderd. Komt op mij een beetje vreemd over. Ik had of de borst doorgeschilderd, of de uitsnede laten eindigen op het onderste deel van het tuig. Bij de rug vind ik het wel heel mooi weglopen in de achtergrond.

Volgens mij heb je de verhoudingen wel aardig goed te pakken hoor Lisette1205.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 09:01

Dat komt nog oji daar wil ik later nog wat borst ilussie maken zogezegd. Ga de gehele achtergrond nog met olieverf over schilderen en meer gradaties toevoegen ben er nu nog niet blij mee

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 10:56

Pag 1.
Selina: leuke opening, en mooie aquarel, ik vind jouw experimenten met allerlei materiaal erg geslaagd.
Schemerdier: Archeren, leuk dat deden we op school ook altijd, super zinvol ook.
Art_Ificious: Schetsen vind ik zo knap, dat zou ik ook moeten gaan doen.
Seven: kom ik later op terug aangezien ik zo laat ben met reageren dat ie al af is!

Pag 2.
Marley93: Leuke stippel, ik denk dat ik de uitsnede zo had gelaten als de foto is, dus zonder oren.
Schemerdier: nogmaals, knap! schetsen is iets dat ik nooit doe en wel zou moeten doen
nenahdm: Prachtige vacht en haar structuur, ook hiervan inmiddels al het eindresultaat gezien en erg mooi. De neus lijkt erg spits maar ik ken de referentiefoto niet natuurlijk.
Selina: Ook van jou al verdere versies gezien, ik vind vooral je kleurgebruik erg mooi

Pag 3:
Seven: Ik vind eigenlijk alles wat jij maakt erg mooi :)
sanneb: Zo'n bijzondere stijl heb jij, erg aantrekkelijk.
thirteenn: wat gaaf linoprints, ik ken het idd ook van de middelbare school. Prachtige dingen kan je daar mee maken.
nenahdm: heel knap en de lijnen versterken het beeld
Seven: ook zo'n prachtige lijst erbij, helemaal super

pag 4:
Jis: je veulen is prachtig geworden in de kleuren die ik zo eigen vind van jou, heel herkenbaar. Achtergrond heb je er mooi bij gemaakt. De lijst past er heel mooi bij en complimenteert je schilderij.
wendy15: mooie combi van materialen die ik meer voorbij heb zien komen en wat een perfecte cirkel.
solleke_noah: leuk zo'n mooi gebruik van het materiaal
thirteen: ik vind je print heel geslaagd
Jis: gaaf, gewoon gaaf!
daihyo: experimenteren ik vind het altijd dapper en leuk. Ik hou het vaak te veilig bij wat ik ken
schemerdier: mooie schetsen weer al heeft de bovenste mijn voorkeur
Selina: superleuk weer en who cares voor de spitse neus
_roodvos: humor in kunst, ik hou er van!

pag 6:
withinyuuri: digitaal tekenen toch? Ik snap daar niks van en vind het heel knap, lekkere zoete kleurkeuze ook passend bij het onderwerp
schemerdier: lekker bezig!
Seven: die productiviteit van jou is niet normaal! mooi weer.
Oji: leuk idee zo'n tweeluik van zo'n klein mannetje
sanneb: ja jij bent toch echt een kunstenares met zo'n eigen prachtige stijl, hulde!
suliko: erg mooi en tijdrovend al die veertjes

pag. 7.:
nenahdm: je paard met wolkenachtergrond vind ik fantastisch, lekker dramatisch
_san87_: schets al in het groot uitgewerkt? Ben benieuwd nl.
wendy15: Mooi en knap om een witte duif toch zo niet statisch neer te zetten
Seven: weer twee hele mooie starts
Urosa: mooi hoor, aan het boek van anne-baukje ga je zeker veel hebben.
quickly2003: oefening baart kunst hoor, welk materiaal gebruik je?

pag. 8:
Jis: echt bizar mooi geworden en er dan een schoolplaat van maken, erg Gaaf met een hoofdletter
Marley93: mooi geworden maar denk toch dat de uitsnede zonder oren sterker was geweest.
Aleeneh: Oe benieuwd hoe dat gaat worden, leuk
Seven: Ja fantastisch hoor, prachtige achtergrond ook en een heel krachtig portret. Het enige waar ik een beetje raar tegenaan kijk is die driehoek op het voorhoofd maar dat kan aan mij liggen.
Selina: Erg leuk die boekenlegger (je filmpje op insta was ook leuk om te zien), hond wordt mooi
schemerdier: uit je hoofd vind ik sws knap
aleeneh: kleuren zijn prachtig

pag 9.
pepperrr: leuke stijl, doet me aan tattoos denken
seven: weer benieuwd naar de eindresultaten. Zijn dit opdrachten?
lisette1205: wat leuk, tekenen als eindexamenvak. Lastig om de beweging erin te krijgen maar je bent heel goed op weg!

Zo, volgens mij ben ik weer bij hahaha.
Upload waar ik mee bezig ben geweest zo even via mobiel dat is makkelijker.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 10:58

Zelf best tevreden voor mijn eerste schilderij ooit en dan ook nog iets dat volledig buiten mijn comfortzone ligt.
100x70, royal talens amsterdam acrylverf op doek.
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 10:59

eva1969 schreef:
Zelf best tevreden voor mijn eerste schilderij ooit en dan ook nog iets dat volledig buiten mijn comfortzone ligt.
100x70, royal talens amsterdam acrylverf op doek.
[ [url=m/OlC5Qs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Totaal mijn smaak niet, maar wat ontzettend knap geschilderd :oo.

Ik ben nog niet begonnen. Komt steeds wat tussen dat voorrang heeft :').

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 11:53

Wow wat een reacties heb je geschreven, respect!

Jeetje, inderdaad ook niet helemaal mijn smaak qua wat ik mooi vind inderdaad, maar vreselijk mooi gedaan, vooral het kleurverloop in het blauw naar zwart is prachtig.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 12:06

Heel gaaf!

Ik raakte geïnspireerd door de boekenlegger die hier eerder geplaatst is. Ik had er ook nog 1 nodig.
Nu nog plastificeren en klaar.
Afbeelding

Jis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 12:07

Mooi die achtergrond Aleeneh.

Mooi geworden Seven.

@Marley93, nee nog nooit een schilderij opnieuw geschilderd, leuk idee en leuk om bij jou het verschil te zien Selina.

Leuk en heel erg mooi die kleuren en overloop daarvan van die boekenlegger, Selina en de hond is prachtig aan het worden.

@oji, ik heb geen goud gebruikt, kleur voor de achtergrond gemengd met gele oker, gebrande sienna, ultramarijn blauw en wit. Ik vernis altijd, glossy, tussen mat en glanzend in, en de droogtijd van olieverf is inderdaad zo lang. Acryl kan eerder. Wel kijken d ook naar hoe dik de verf is ook.

Mooi Pepperrr.

Geweldig Schemerdier! :D Knap uit je hoofd.

Goed bezig Seven.

Hi Lisette, vind het er al erg goed uit ziet. leuk dat je tekenen als eind examen hebt gekozen.

Leuke vakantie gehad eva?

Dit was een soort van opdracht dacht ik, heel strak en vet, zeer goed gelukt.

Gister dit kleine schilderijtje gemaakt van 30x30 met olieverf nat in nat en tegen de 8 uur werk, verder niet veel gedaan die dag. :')

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 12:25

Wow ik val van de ene in de andere verbazing wat veel mooie werken komen er langs

Eva wat aardig van je, ik doe m'n best Hahaha
En wow wat een prachtig schilderij heb je gemaakt de kleuren springen er uit echt prachtig

Daihyo
Leuk gemaakt mooie kleuren

Jis
Wow alleen maar wow

Hier weer verder met 1
De details zitten er meer op, nu maar weer drogen

Afbeelding

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 12:48

Ja wat zitten er veel extreem goede artiesten in dit topic. Echt een genot om te zien. Wat een heerlijke boekenlegger, mooie heldere kleuren. En wauw, dat onderwaterschilderij...de kleuren zijn echt spot-on realistisch en goed gekozen. Ik heb er echt even naar zitten kijken, wat vreselijk mooi.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 12:57

Die zeekoeien zijn zo fantastisch _/-\o_

Ik heb wat geëxperimenteerd met wit op zwart. Eerst de schets andersom op wit papier gemaakt en toen hier op gezet. Ik doe zelden wat met wit op zwart en het idee was minimalistisch. Moeilijk! :+
Thema is Ex Libris. Ik heb het gewoon wat letterlijk vertaald :j
Afbeelding

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 15:06

Dank jullie wel allemaal, het is ook totaal niet wat ik zelf aan de muur zou hangen maar het was heel erg leuk om te maken en zo leuk om te zien dat de ontvanger er heel erg blij mee is en de likes die ik op mijn insta van totaal onbekenden krijg (allemaal hardstyle liefhebbers die het van defqon1 (hardstylefestival) dus duidelijk herkennen en waarderen)

Jullie zijn met je productiviteit haast niet bij te houden.

Jis de vakantie was heerlijk! Mooi weer, lekker eten en goed gezelschap, wat wil een mens nog meer! Wat een prachtige zeekoeien heb je weer gemaakt, de waterweerspiegeling is geweldig!