Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xyzutu2 schreef:Ik heb net even de openingspost opnieuw gelezen en blijkbaar had ik eroverheen gelezen, want er staat dat het leuk is als je reageert met tips en tops op iedereen.![]()
Reageren op iedereen vanaf pagina 1 leek me wat erg enthousiast op pagina 9,vandaar dat ik me tot de laatste pagina beperkte, maar misschien is het ook niet zo letterlijk.
eclair98 schreef:Ik heb wel goed papier, maar durfde het niet te gebruiken, bang dat ik het zou verpesten![]()
Ik probeer zelf altijd wel een bijleespost te maken, maar nu wilde ik alleen even mijn werkje posten
Selina schreef:Eclair: Ik vind het zeepaardje mooi gedaan! Mooie vloeiende overgang van kleuren. Je kan ook goedkoper aquarelpapier kopen. Dan kun je die gebruiken voor snelle tekeningen, maar krult het minder. (Zoek zelf ook nog fijn papier. Mijn aquarelpapier houdt niet zo van inkt.)
xyzutu2 schreef:Selina schreef:Eclair: Ik vind het zeepaardje mooi gedaan! Mooie vloeiende overgang van kleuren. Je kan ook goedkoper aquarelpapier kopen. Dan kun je die gebruiken voor snelle tekeningen, maar krult het minder. (Zoek zelf ook nog fijn papier. Mijn aquarelpapier houdt niet zo van inkt.)
Ik ben zelf helemaal verslaafd aan Arches Hot Pressed papier voor mixed media werk.![]()
Dat is superglad 'aquarelpapier' (ook voor acryl geschikt) en doet het geweldig met inkt. Ik heb er heel veel illustratiewerk op gedaan waarin ik aquarelverf combineerde met pen, potlood en krijt. Ik weet niet wat ze met het papier doen om het zo te maken, maar alles doet precies wat ik wilde dat het deed, echt heerlijk. Ook met flink wat gumwerk blijft het papier glad, je ruwt het dus niet meteen op als je een compositie moet veranderen en veel weg moet gummen.
Nu liggen mijn andere normale aquarelblokken te verstoffen omdat ik alleen nog maar Arches wil gebruiken...![]()
Omdat ik het papier ook voor pen, potlood en krijt moest gebruiken heb ik de Hot Pressed variant gekozen omdat die het gladst is, maar ze hebben ook andere grain soorten. Die ken ik echter niet.
xyzutu2 schreef:Ik ben benieuwd naar of het bevalt. Ik gebruik trouwens zelf qua inkt Faber Castell Pitt pennen/stiften in verschillende diktes, geen metalen pen met inkt. Bij de Pitt stiften staan de lijnen haarscherp op het papier, maar ik kan me voorstellen dat als je met een metalen pen werkt met een iets te scherpe punt dat je dan wel door de toplaag van het papier zou kunnen snijden en het daaronder toch nog kan gaan bloeden. Maar dat weet je helaas pas als je het probeert.
Sjolvir schreef:@xyzutu2, middelste gezicht vind ik het sprekenst, maar hij kijkt eh, tja, raar op de en of andere manier, de meneer links ernaast kijkt wel normaal. Zelf waag ik me niet aan gezichten, daar ga ik echt neits van bakken. vind die mddelste en die links er naast het beste gelukt.