Plannen en planners

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 19:39

MariekeB schreef:
Hoe groot is de classic ( groter dan a5 ? )

A4.

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 20:13

Ik heb afgelopen jaar een Bullet journal bijgehouden.
Eigenlijk een combinatie van een agenda, notieboekje en dagboek. Super leuk want je kan al je creativiteit erin kwijt en je hebt een leuk aandenken. Ik schrijf bijvoorbeeld elke dag een compliment op wat iemand me gaf. Of soms als ik me verveel maak ik een tekeningetje.

Wat is zelf prettig vind is omdat je alles zelf maakt, je je agenda aan kunt passen aan wat je nodig hebt. Soms heb ik bijvoorbeeld een paar drukke weken dan doe ik bijvoorbeeld 1 pagina per dag. Maar in de zomer doe ik alleen maar een maandoverzicht. En ik hou ook kleine samenvattingen van mn rijlessen bij. Zo heb ik alles wat ik maar zou willen bijhouden in één boekje.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 20:18

xDebora schreef:
Ik ben best geïnteresseerd in de passion planner, alleen heb ik er nog enkele vragen over:

Hebben jullie de compacte of classic versie? En zoja, hoe bevalt deze? Daarnaast zag ik dat er eventueel nog extra kosten overheen kunnen komen, is dit bij jullie gebeurd?

Alvast bedankt!

Ik heb de compact gekocht. Mooi formaat, kan er alles in kwijt en is mee te nemen.
Maar ik heb hem nog niet echt gebruikt, ik heb hem voor 2018.

Loeky01

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 22:34

Ik heb de classic klaar liggen voor 2018. Bewust een grote gekocht, kan altijd nog een kleinere bestellen :=. Ik vind het fijn om heeeeeel veel ruimte te hebben om echt goed te kunnen plannen. Heb daar op het moment heel veel behoefte aan. Misschien volgend jaar minder en dan de compact. Hij is net wat kleiner dan mijn laptop en die moet ook iedere dag mee. Dus geen probleem voor mij. Want de tas waar mijn laptop in gaat is ook mijn 'hand'tas :').

Ik heb geen extra kosten gehad.

WithinGirl96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 22:46

Ik volg! Wat een ontzettend leuk topic! Zelf gebruik ik de Erin Condren life planner, ik ben voor volgend jaar over gestapt op de purpuz planner.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 23:25

Ik gebruik de planner van Michael Hyatt. Heel zakelijk en doelgericht . En ingericht voor een hybride systeem ( digitaal en analoog samen gebruiken )
2 bladzijden per dag, en dat heb ik ook nodig

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 23:44

Die ziet er ook goed uit zeg! Nu heb ik wel net mijn ouders de Purpuz gevraagd voor kerst, dus daar doe ik het ook maar even mee. :)

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 20:08

Ik heb de undated passion planner al een tijdje, maar nu ook de mascha planner besteld.

Ik werk graag met lijstjes, vooral to do lijstjes, afspraken zet ik vaak in mijn iPhone agenda.
Ik ben heel flexibel in mijn planningen en merkte aan het einde van de week dat er van mijn hele passion planner planning geen zak meer klopte overal krassen, pijlen een grote bende.
Toen ben ik gewoon to do lijsten per dag gaan maken, maar moest steeds best wel lijnen er bij tekenen of stickers plakken. De mascha planner is precies wat ik zoek.

To do lijst
Afspraken
Wisselt, soms spullen die ik nog moet kopen, soms het avondeten, soms extra info voor afspraken, soms de bedragen die ik per dag uitgeef. Dus eigenlijk een soort notities per dag.

De bolletjes gebruik ik om glazen water bij te houden.

Voordeel van mijn undated passion planner is wel dat ik deze ooit gewoon weer op kan pakken. :o

Ik vind trouwens alle creaties in bullet journals en planners echt mooi en ik ben hier ook wel jaloers op. Bij mij houd de creativiteit wel op bij verschillende kleurtjes.
Het moet bij mij vooral niet te veel tijd kosten, overzichtelijk en praktisch zijn.

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 16:47

Wat een leuk topic! Vind alle voorbeelden die langskwamen ontzettend leuk om te zien :D Ik heb zelf de Mascha planner en een gewone Hema-agenda voor erbij. Ik schrijf alle afspraken en colleges van te voren op in de agenda en plan dan steeds zondag mijn maandag tot woensdag en woensdag de rest van de week in de mascha planner! Ik plan namelijk alles van uur tot uur uit en dat is wat makkelijker om niet de hele week in één keer te plannen. Ik gebruik het bovenste vak voor de uurplanning, het eerste kleinere is wat ik die dag moet leren/school taken maken (dan kan ik in mijn planning gewoon 'leren' zetten) en onderaan wat de paarden moeten doen :+
Vind hem echt ontzettend handig & ik ben er een pak rustiger door :D Heb nu een best drukke periode en dit verlicht de druk toch echt wel... Helemaal fan <3

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 16:48

Bij mij is de passionplanner binnen, wederom zonder extra invoerkosten.
Nu alleen nog bedenken in welke stijl ik hem inga vullen :D

LadybirdJarig
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-17 19:35

Ik ben heel benieuwd :D

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:52

Leuk! Een plannertopic! Ik heb gister de mascha planner gekocht. Nu nog een fijne manier vinden.

Afbeelding

Afbeelding

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 15:14

Ik maak ook altijd planningen, vaak in Excel zodat het netjes blijft en je daar natuurlijk ook meteen dingen in kan wijzigen zonder dat het een grote kliederboel wordt. Ik vind persoonlijk dat een planning gewoon een planning moet blijven, dus niet te veel tierelantijnen laten we dan maar zeggen. Lekker zakelijk en overzichtelijk.
Ik gebruik het al jaren, maar in de loop van de tijd komen er zo veel wijzigingen omdat ik nou eenmaal een grote uitsteller ben, dat de planning toch moet worden omgedraaid.
Als ik in de trein of bus zit doe ik het wel met de hand, maar wanneer ik het probeer te versieren wordt het er niet mooier op zeg maar, dus valt dat ook in duigen.
Vind het zelf wel een prettige manier van plannen, ook op de normale vrije dag doe ik het gewoon op een kladblok, zodat ik weet wat ik op die dag kan gaan doen. Voordeel is ook nog dat je een veel beter inzicht krijgt van de tijd en ruimte die je hebt en dus normaal zou verspillen.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 19:06

Dat herken ik wel. Veel tijd kwijt met het versieren.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 19:17

ik plan eigenlijk weinig, gebruik de planner meer als een dagboek (ik heb er wel belangrijke afspraken in staan zoals dokter, maar ook verjaardagen), en gebruik mijn telefoon.
Ik heb de webster's pages personal (ieder jaar een andere kleur) om mee te slepen en een WP A5 in walnut voor de kerstplanning die ik dan wel bijhoud zoals kaartjes verstuurd naar wie en wanneer, eten, cadeautjes etc.
Omdat ik hem meer als dagboek gebruik is versieren ook leuk. (ik vind het soms alleen jammer om stickers of tape te gebruiken bang dat het 'op' gaat lol)

Hiervoor gebruikte ik de fred de le Bretoniere met een succes vulling maar dat vond ik saai.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 21:54

Flying Angel heb je die gewoon in een winkel gekocht en zo ja, welke?

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 21:58

Ik heb ook n.a.v dit topic eindelijk een agenda keuze kunnen maken. De masha planner, nu hoef ik mijn weekplanning niet meer op een apart papier in mn agenda te steken, ideaal!

Morgen krijg ik 'm binnen samen met pastel markers, die flying angel ook heeft zie ik net :Y).

Ook gelijk stickers en gelpennen via ebay besteld, alleen nog op zoek naar een stiek voor er omheen. Gebruiken jullie daar gewoon zo'n haarband stiek voor? Ik las ergens in het topic dat iemand een elastiek had gekocht maar niet wat voor één :D .

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:07

@lughnassad ik heb hem gewoon bij de Bruna gekocht!
@djeradalover leuk zeg! Die pastelmarkers zijn zo chill, niet zo fluoriserend!

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:22

Ja ik houd dr van, van die pasteltintjes!
En past goed bij de kleur van de planner, zo vanaf de foto te zien!

LadybirdJarig
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 22:24

Waar hebben jullie die pastelmarkers weg??

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:28

Ook bij Bruna :))

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:38

Ik bij Bol, en net deze flamingo paperclips nog via ebay besteld.. wel donkerroze maar ach :P
Afbeelding

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 23:00

Flying_Angel, dank je! Dan ga ik daar volgende week even kijken.

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 14:56

Ik heb deze tussen mijn Mascha Planner zitten:

Afbeelding

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 10:10

Rivaldo, zoiets zoek ik ook, kun je die ook los kopen?