[CHALLENGE] 30 dagen schrijf challenge! 2.0

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

Re: [CHALLENGE] 30 dagen schrijf challenge! 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 10:49

Oehh gaaf!

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 16:49

Ik heb alvast een klein begin geschreven aan het verhaal over de Teddy beer(die pas later in het verhaal gaat komen). Een conversatie vind ik altijd wat lastig om te schrijven dus ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. Sowieso is het erg wennen na lang niet te hebben geschreven

Teddy

‘’Mama!! Mama!! Er zit een monster!’’ Ik kruip nog iets verder onder de dekens tot mama er is. ‘’Wat is er lieve schat’’ vraagt mijn moeder. ‘’Daar! Onder mijn bed en op de muur zit een monster.’’ Mama kijkt onder mijn bed en zoekt de hele kamer rond. ‘’Ik kan niets vinden. Ik zal je nachtlampje aanlaten dan durven de monsters niet meer te komen spoken.’’ Mama geeft me nog een nachtkusje en gaat weer weg. Ik kijk over het randje van mijn dekbed om te zien of ze echt weg zijn. Mama heeft gelijk ze zijn weg, ik kan gaan slapen.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 17:37

maylotje schreef:
Ik heb alvast een klein begin geschreven aan het verhaal over de Teddy beer(die pas later in het verhaal gaat komen). Een conversatie vind ik altijd wat lastig om te schrijven dus ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. Sowieso is het erg wennen na lang niet te hebben geschreven

Teddy

‘’Mama!! Mama!! Er zit een monster!’’ Ik kruip nog iets verder onder de dekens tot mama er is. ‘’Wat is er lieve schat’’ vraagt mijn moeder. ‘’Daar! Onder mijn bed en op de muur zit een monster.’’ Mama kijkt onder mijn bed en zoekt de hele kamer rond. ‘’Ik kan niets vinden. Ik zal je nachtlampje aanlaten dan durven de monsters niet meer te komen spoken.’’ Mama geeft me nog een nachtkusje en gaat weer weg. Ik kijk over het randje van mijn dekbed om te zien of ze echt weg zijn. Mama heeft gelijk ze zijn weg, ik kan gaan slapen.

Vergeet je de vraagtekens niet. Het is "Wat is er lieve schat?" ipv "Wat is er lieve schat" Veder is het echt een mini stukje maar ik vind het tot nu toe lekker lezen en fijne schrijfstijl! {:}

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 17:43

maylotje schreef:

Teddy

Wat ik een beetje mis, zijn de enters. Ik weet niet of het echt een vaststaande regel is of meer een algemene norm, maar meestal wordt er op het moment dat een nieuw persoon begint te praten een enter geplaatst in plaats van dat er achter elkaar wordt doorgetypt.
Verder is het tot nu toe een leuk stukje :)

AthelasJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 17:49

Inderdaad de enters. Het is volgensmij geen offieciele regel, maar ik ben zo iemand die er echt neurotisch van wordt als ik zonder enters schrijf. Anders vind ik het zelf heel onoverzichtelijk. :o

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 18:05

Toen gebeurde het. De hoofdpijn begon. En niet zomaar hoofdpijn, Dé Hoofdpijn. De hoofdpijn die ik ook had toen mama net was overleden. Waarvan ik dacht dat ik er van af was. Het is terug. Ik kan niet goed omschrijven wat het is. Het voelt alsof..Er een soort boze geest in je hoofd zit die zich naar buiten wil wurmen. Een boze geest, die schreeuwt, krijst en ongelofelijke koppijn bezorgd. Wanhopig pak ik me vast aan mijn fiets. Slecht plan. Mijn fiets valt boven op me. Ik slaak een gil. Alles wordt zwart. "Ik zit samen met Melanie op ons bankje. Ons bankje staat in het park. Hier zitten we vaak, na school. Vaak is Linde er ook nog bij, maar die moest vandaag een proefwerk inhalen. Er vliegt een enorme kraai over ons hoofd. we zien hem tussen de hoge struiken en bomen manoeuvreren. Op dat moment, steekt een oude man over. Er komt ook een groene bestelbus met volle vaart op hem af rijden. We horen een klap, een schreeuw en dan is alles stil." "Liv! gaat het? Wat is er gebeurt, meisje toch!" Het is mijn vader. Hij staat over me heen gebogen, zijn ogen staan vol schrik. "Liv! Geef antwoord! Ik hoorde je schreeuwen en.. oh, oh, het is mijn schuld, omdat mama.." hij maakt zijn zin niet af. ik mompel "Het is terug.." "wat is terug?" vraagt mijn vader met een nóg bezorgdere blik. "De Hoofdpijn." kreun ik, nog suf van wat ik net heb gezien. wat een verschrikkelijke droom was dat zeg! Ik kan me niet herinneren dat ik ook beelden en verhalen zag als ik De Hoofdpijn had. "Jij blijft mooi thuis, mevrouw." zegt mijn vader. "Het gaat al weer, pap. Echt. ik wil gewoon naar school. Ik heb Linde en Melanie al 3 dagen niet gezien." Ik heb vast meer aan Melanie en Linde dan aan mijn vader. En thuis op de bank liggen, daar heb ik geen trek in. "Nou, als je het dan echt persé wil, dan mag jij van mij naar school. Maar zodra het terug komt, kom je gelijk naar huis! Beloof je dat?" "Ja, pap. dat beloof ik."
-ik heb geprobeerd minder "ik" te gebruiken aan het begin van de zinnen :j het verhaal begint nu wel echt te komen :P

AthelasJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 18:24

Leuk stukje Jeika. :j Wat ik zelf zou doen is meer enters zetten, maar dat is persoonlijk. :)

Dag 3: 811 woorden geschreven. Kan ze niet laten zien helaas.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 18:29

Vanavond ga ik mijn laatste Pinterest borden maken en dan kan ik gaan schrijven. Zonder editten. Tegen dat laatste zie ik eigenlijk een beetje op. Maar LET IT GOOO! *neuriet verder*

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 18:32

Athelas schreef:
Leuk stukje Jeika. :j Wat ik zelf zou doen is meer enters zetten, maar dat is persoonlijk. :)

dat het wat meer onder elkaar is bedoel je? dat kan ik morgen wel even doen :)

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 18:35

Leuk stukje Jeika :) Ik mis ook bij jou enters en let even op de hoofdletters. Niet alle nieuwe zinnen beginnen met een hoofdletter bij jou. Wat je ook doet, is voegwoorden aan het begin van de zin zetten. Ik heb het zelfs even nagezocht en tegenwoordig mag dat blijkbaar (ik heb altijd geleerd dat het niet mag), al wordt het wel afgeraden. Misschien dat het op sommige stukjes mooier is om het als één zin dan te laten doorlopen?
Ik voel me nu zo gemeen omdat ik veel opmerkingen heb :') Sorry, ik ben gewoon nogal van de grammatica haha. Je stukje is wel leuk hoor! Mocht je (of iemand anders) veel opmerkingen vervelend vinden, zeg het gerust, dan minder ik het wel en ga ik minder op ieder puntje wat me opvalt in.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 18:37

ik vind het juist super fijn om tips en opmerkingen te krijgen!
wil je misschien een voorbeeld zin geven waar het verkeerd gaat met de voegwoorden? :o

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 18:44

Jeika schreef:
ik vind het juist super fijn om tips en opmerkingen te krijgen!
wil je misschien een voorbeeld zin geven waar het verkeerd gaat met de voegwoorden? :o

Gelukkig maar :)
Je hebt een aantal keer 'en' voorop staan. Nou moet ik eerlijk toegeven dat dat er heel makkelijk in sluipt (in spreektaal gebeurt het namelijk ook heel vaak), daarom heb ik het even nagezocht. Het is grammaticaal niet meer onjuist, al wordt het voor zakelijke teksten wel afgeraden. Ik probeer er bij mezelf ook altijd op te letten dat zoveel mogelijk te voorkomen daarom.
Ook heb je "Nou, als je het dan echt persé wil, dan mag jij van mij naar school. Maar zodra het terug komt, kom je gelijk naar huis!" 'Maar' mocht eerder ook nooit vooraan staan en ik moet eerlijk toegeven dat ik best verbaasd was toen ik vond dat het tegenwoordig wel mag. (Voor de geïnteresseerden: http://taaladvies.net/taal/advies/vraag ... an_de_zin/ )
Ik zou er zelf "...dan mag jij van mij naar school, maar zodra..." van hebben gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 19:13

Ik heb geen motivatie meer.

AthelasJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 19:13

Jeika schreef:
Athelas schreef:

dat het wat meer onder elkaar is bedoel je? dat kan ik morgen wel even doen :)

Ja dat het wat meer onder elkaar is. :j
"Hoe gaat het?" vroeg ik.
"Prima, met jouw?" antwoordde hij.

Dit zegmaar^

AthelasJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 19:14

Pichu schreef:

Waarom niet? Gewoon geen zin in schrijven? Of geen inspirtie meer?
Heb je vandaag al iets geschrevev? Je hoeft namelijk niet elke dag heel veel te schrijven hoor. Heb je weinig motivatie? Schrijf gewoon een paar zinnen, is er nog steeds geen motivatie? Dan stop je toch gewon voor vandaag? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 19:24

Athelas schreef:
Pichu schreef:

Waarom niet? Gewoon geen zin in schrijven? Of geen inspirtie meer?
Heb je vandaag al iets geschrevev? Je hoeft namelijk niet elke dag heel veel te schrijven hoor. Heb je weinig motivatie? Schrijf gewoon een paar zinnen, is er nog steeds geen motivatie? Dan stop je toch gewon voor vandaag? :)

Ja inderdaad.

Heb gister een kort stukje geschreven maar vandaag gewoon geen zin.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 19:27

Hoofdstuk 1

*tijdelijk er even af, mocht je je afvragen waarom, pb'n mag :j *
--------

Hoofdstuk wordt nog veeeel langer maar ik heb echt absurd weinig tijd vandaag. -O-
Laatst bijgewerkt door Vero op 17-11-16 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 19:36

Zo, weer een aantal pb'tjes verstuurd :P

Ik zelf heb weer wat geschreven, maar ik sta er niet helemaal 100% achter, daarom post ik het maar niet :o Maar het grootste probleem is, wat voor mijn misschien te standaard wordt, is voor andere juist wel weer leuk? Twijfels, twijfels...

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 19:43

Bedankt voor de tips iedereen! De enters ga ik er denk ik nog inzetten morgen en dan gelijk een stukje verder schrijven.

Ga straks alle anderen weer lezen zit op het moment op een verjaardag.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 19:54

@Pichu, je moet natuurlijk alleen schrijven als je zelf wilt he! Anders wordt je verhaal er echt niet beter op.

tHidJu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 20:02

Gister geen tijd meer gehad om nog de laatste stukjes nog te lezen, dus vandaag gedaan.
Heel mooi stukje Jytte, ik ben ook al benieuwd naar hoe het verder gaat!
Jammer dat je niks meer wist voor je stukje Jeika, vond het namelijk een goed stukje. Net als Jytte dezelfde tip om minder met ik te beginnen.
Alweer een superleuk stukje Madhatter! Hoe verzin je al die aparte namen?
Leuk stukje heb je op Wattpad gezet Pichu

En de stukjes van vandaag zijn ook allemaal zo leuk.
Wat een geweldig stukje al Maylotje.
Alweer zo’n super leuk stukje Jeika, en wat krijg jij super tips!
Ben nieuwsgierig naar de rest BeSen, wordt al erg leuk!

Jammer dat je geen motivatie meer hebt Pichu, hopelijk morgen wel weer
Juist wel posten Eclair, ook van 'minder' goede stukken kan je veel leren.

Ik ga nog proberen om een stukje te schrijven, heb gelukkig nog wel wat ideeën :D

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 20:36

Ik heb weer een verhaal af, denk ik. Ik weet niet of ik het goede gevoel heb kunnen ''vangen'', maar ik ben benieuwd wat jullie gaan zeggen!

Traveler

Ik lag daar in de bosjes te kijken hoe de mannen werden vast gebonden een boom. De kettingen rammelde en een van de mannen probeerde weg te komen, maar hij werd neergeslagen. Ik kromp in elkaar bij de klap. Als ik ze wilde helpen, moest ik wachten tot dat het nacht was.

Er stroomde een warme straal met bloed naar beneden over mijn voorhoofd. Met geweld werden we tegen een boom gewerkt en vast gebonden met de kettingen. Het slot woog zwaar tussen mij en de andere gevangene in. We waren samen onderweg geweest, om zo snel mogelijk in Parijs terug te zijn. Maar we waren gepakt en nu zaten we hier. Wij waren verloren, ons land was verloren. Koortsachtig dacht ik na over een plan, maar ik kon er niet op komen. We moesten hopen op een wonder.

De rest van de dag had ik daar gelegen in de bosjes, om het kamp te observeren.. Ik wist nu dat er vijf Spanjaarden waren en twee gevangenen. Ik gokte dat ze van Franse afkomst waren, aan hun kleren te zien. Terwijl de Spanjaarden gingen eten, zaten de Franse mannen daar. Ik kon ze nu goed bekijken.
De eerste jongen, tevens de jongste, had lange bruin haar dat tot over zijn schouders viel. Hij had een bloedende wond op zijn hoofd, op de plek waar hij geslagen was. Met een chagrijnige blik probeerde hij los te komen van de boom en de kettingen. Zijn kleren waren oud, maar functioneel.
De tweede jongen, was niet veel ouder, maar had betere kleren aan dan de andere jongen en ik gokte dat hij van adel moest zijn. Hij had een bange uitstraling en was mager. Zijn haar was korter en netter dan die van de eerste jongen en was peperkleurig. ‘’Hou nog even vol.’’ Ik fluisterde het voor me uit, in de wetenschap dat ze het niet konden horen.
In de avond, trok ik mijn cape dichter om me heen en ik trok mijn hoed verder over mijn hoofd. Ik controleerde of mijn pijl en boog op de goede plek hingen, net zoals als mijn mes. Dit was het geval en ik sloop voorzichtig de bosjes uit, in de richting van het Spaanse kamp.

Slapen lukte me niet, ik was te alert. Als er ook maar een kans was om te ontsnappen, miste ik die niet en ik wilde er gebruik van maken. Ik hoorde voetstappen vanaf links, maar voordat ik iets kon zeggen, lag er een hand over mijn mond. ‘’Stil!’’ Van schrik hield ik mijn mond. In het maanlicht zag ik iemand met een lange cape en een hoed, diep over het voorhoofd van zijn eigenaar getrokken. Ik zag alleen een vinger die over een mond lag. Voorzichtig haalde hij zijn hand van mijn mond, maar ik zei niks. Hij trok een pijl uit de koker die op zijn rug hing en porde daarmee in het slot. ‘’oliebol, die is steviger dan ik gewend ben van die Spanjaarden.’’ Hij mompelde. De pijl deed zijn werking niet en hij stopte hem terug in de koker die op zijn rug hing. Nu pakte hij een mes en pakte een steen. Hij gaf een flinke klap op het handvat en het slot brak. Snel haalden de vreemdeling het slot van de kettingen af en haalde de kettingen van ons af. ‘’Wie ben jij?’’ Lodewijk, mijn reisgenoot, had de hele tijd door geslapen en werd nu pas wakker. ‘’Dat doet er niet toe, stil!”’

Ondanks dat mijn benen sliepen van het de hele tijd in de zelfde houding zitten, kon ik toch nog lopen. ‘’Geef antwoord!’’ Ik gaf Lodewijk een duw en hij hield zijn mond. Lo was niet gewent dat mensen niet deden wat hij zei. Hij was verwend. De vreemdeling trok mij en Lodewijk mee de bosjes in. ‘’Neem mijn paard!’’ In eerste instantie stond ik raar te kijken, ik zag helemaal geen paard. Maar in de bosjes stond een paard braaf te wachten op zijn baasje. ‘’Ik kom hem in Parijs weer ophalen!’’ ‘’Hoe wee..’’ Mijn mond viel met een klap dicht. De vreemdeling lachte schamper. ‘’Die vriend van jou valt niet op hoor.’’ Het klonk sarcastisch. Lodewijk stapte snel op het paard. Ik moest erachter gaan zitten, en ik klom met behulp van de vreemdeling op het dier. ‘’Bedankt! Hoe weten we wie je bent?’’ De man trok een pijl uit zijn koker en brak die in tweeën. Hij duwde er een in mijn handen. ‘’Ik hou de andere helft’’ Lodewijk wachtte niet verder af en gaf het dier de sporen. Die draafde de bosjes uit en Lodewijk trok hem in de richting van het noorden.

Ik begon hetzelfde pad af te lopen, waar de twee jongens naar toe waren gegaan. Ik deed mijn cape af en stopte die in de tas die ik onder mijn cape had gedragen. De hoed propte ik er ook bij in, maar mijn pijl en boog hield ik op mijn rug. Het mes bleef ook op zijn plek aan mijn riem. Ik nam de tas weer op mijn rug en ik begon te lopen, er zat niet veel anders op, zo zonder mijn paard.

We kwamen na een dag rijden aan, in Parijs. Direct toen we van het paard stapten, werd Lodewijk meegenomen het kasteel in. Ik ging het paard verzorgen, dat waren we verplicht na de actie van de eigenaar van het dier. ‘’Je baasje komt snel terug!’’ Ik klopte het brave dier op zijn hals terwijl ik droog wreef met wat stro. Het dier stond te vrede te knabbelen op wat hooi. Nadat het dier droog was, liep ik de stallen uit en moest me melden bij de kapitein.

Ik werd aangehouden, halverwege de reis naar Parijs, door de Spanjaarden. De prins en zijn reisgezel werden beschreven. ‘’Ja die heb ik wel gezien.’’ De mannen keken elkaar verrukt aan. ‘’Ze zijn in de richting van het zuiden gegaan, met een wit paard.’’ De mannen gaven me wat geld voor mijn hulp en gingen snel in de richting van waar ze eigenlijk naar toe hadden gemoeten. Ook was mijn paard bruin, klein detail.

Ik werd bij Lodewijk geroepen en samen wachten we op de komst van de persoon die ons gered had. Eindelijk, na twee dagen, werd ons geduld beloond. Een bediende klopte aan en vertelde dat hij moest zeggen dat de eigenaar van het paard er was die de twee jongens uit hun benarde situatie had gered. Samen renden we naar beneden, maar wat we aantroffen, deed ons stoppen en ons omdraaien. Daar stond een meisje, die werd vast gehouden door twee bewakers. ‘’Dat kan niet, dat is een meisje.’’ ‘’U hoeft me niet te geloven, majesteit, ik kom alleen mijn paard ophalen.’’ Lodewijk draaide zich om en trok me mee. ‘’Roep ons maar als het écht belangrijk is.’’

Ik was aangekomen in Parijs en sinds dien had ik me rustig gedragen. Zelfs toen de bewakers me vastgrepen en meenamen, had ik me niet verzet. Ik kon ze geen ongelijk geven. Maar toen de koning zo neerbuigend deed, werd ik boos en trok ik me los. Ik trok onder mijn kleding de gebroken pijl vandaan en gooide die met een enorme kracht in een houten paal, naast de gewone jongen. ‘’Geloof je me nu?’’ ‘’Kan een meisje niet net zo goed zijn als een jongen?’’ De bewakers trokken me nu mee, de trap af.

Ik kon mijn ogen en oren niet geloven maar draaide me toch om. ‘’Ze is het wél!’’ ‘’Laat haar los!’’ Lodewijk was net zo verbaasd als ik was, maar de bewakers lieten haar nu los. Boos wreef ze over haar polsen. ‘’Waar kan ik mijn paard vinden.’’ En zonder af te wachten, liep ze naar de deur. ‘’Ik wil hier geen minuut langer zijn!”’ Zonder iets te zeggen, ging ik met haar mee. Hij stond ten slotte in de stallen bij de soldaten.

Haar paard begroette haar met gehinnik en ze pakte al zijn spullen bij een om hem te zadelen. ‘’Bedankt.’’ Verder kon ik niks zeggen. ‘’Jij bedankt voor de verzorging.’’ Ik liep naar haar toe en hielp haar met het hoofdstel. Ik hield de teugels vast. ‘’Hoe weet je..?’’ Ze lachte schamper. ‘’Ik zie hem nog geen paard droogwrijven. ‘’Sorry.’’ Het meisje haalde haar schouders op. ‘’Mag ik gaan, ik moet verder.’’ ‘’Waar moet je dan heen?’’ Ze negeerde mijn vraag. ‘’Waar woon je?’’ ‘’Ik trek gewoon wat rond, ik woon nergens.’’ ‘’Nergens?’’ Ik klonk ongelovig. ‘’Waar kom je dan vandaan?’’ ‘’Holland.’’ Ik trok mijn wenkbrauw op. ‘’Dan kan je goed Frans zeg!’’ Het meisje lachte dit keer, oprecht. ‘’Maar jij weet ook niet hoelang ik al in Frankrijk ben.’’ Ik moest haar gelijk geven.

‘’Waarom blijf je niet een tijdje hier? Ik wil je graag beter leren kennen?’’ ‘’Ik moet rondtrekken, ik kan niet te lang op één plek blijven.’’ De jongen knikte, het zag eruit alsof hij het spijtig vond. ‘’Misschien kom ik je nog tegen?’’ Ik stapte op, de jongen was te laat om me te helpen. ‘’Maar waar ga je nu heen dan?’’ ‘’Richting Spanje.’’ ‘’Wat moet je daar als Franse?’’ “Hollandse.’’ ‘’Ik moet het een keer gezien hebben.’’

Ik vond het maar een raar gesprek worden en ik deed een stap achteruit. ‘’Succes dan maar!”’ In plaats van weg te rijden, ging ze met haar hand onder haar kleding. Ze gooiden iets naar me toe. Uit reflex ving ik het. ‘’Hier. Mag je houden.’’ ‘’Waarom…?’’ Ze gooiden haar hoofd ik haar nek en lachte. Ze gaf haar paard te sporen en samen reden ze weg. Ik hoorde langzaam het geluid van de hoeven weg ebben.

Nieuwsgierig keek ik wat ik eigenlijk had gekregen. Het was een klein leren zakje. Ik trok hem open en haalde er een veer uit. Het was een bont gekleurde veer, hij moest uit een ver land komen. Het paste goed bij het meisje, ze was zo vrij als een vogel. Ik hing het zakje om mijn eigen hals en liep weer het kasteel in. Het zakje brandde op mijn borst. Net zoals mijn hart….

tHidJu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 22:01

Snap niet hoe je dit niet goed kan vinden Eclair. Alleen als de personen met elkaar in gesprek zijn mis je de enters ertussen, hierdoor wordt het wel wat verwarrend. Moet wel toegeven dat ik het hele verhaal had gedacht dat de 'ik persoon' en jongen was. Ook deed het verhaal mij in het begin aan de boekenserie 'De Grijze Jagers' denken. Toch doet dit verhaal absoluut niet onder voor de twee andere verhalen die je hebt gemaakt. Wel gebruik je op een aantal plekken vaak het woordje ik, maar niet zovaak dat het extreem storend was

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 23:19

Ik zit idd met de ik, ik blijf het lastig vinden om het te veranderen. Dat je tijdens het lezen denkt dat het een jongen is, was ook mijn bedoeling! Hoe zit het eigenlijk met de enters? Daar raak ik echt van in de war :o

tHidJu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 23:36

Athelas gaf een goed voorbeeld
Athelas schreef:
Ja dat het wat meer onder elkaar is. :j
"Hoe gaat het?" vroeg ik.
"Prima, met jouw?" antwoordde hij.

Dit zegmaar^

‘’Waarom blijf je niet een tijdje hier? Ik wil je graag beter leren kennen?’’
‘’Ik moet rondtrekken, ik kan niet te lang op één plek blijven.’’
De jongen knikte, het zag eruit alsof hij het spijtig vond. ‘’Misschien kom ik je nog tegen?’’
Ik stapte op, de jongen was te laat om me te helpen.
‘’Maar waar ga je nu heen dan?’’
‘’Richting Spanje.’’
‘’Wat moet je daar als Franse?’’
“Hollandse.’’ ‘’Ik moet het een keer gezien hebben.’’

Volgens mij moet het zo, kan zijn dat ik ergens een enter niet helemaal goed heb gezet, maar zelf probeer ik het zo te doen. Is het dikgedrukte trouwens 1 persoon of zijn het wel 2 personen, kon er in het verhaal namelijk niet helemaal achter komen