Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bimmerd schreef:Ik vind het eigenlijk maar slecht dat ze nog geen clipping optie hebben in GIMP, dat is toch potverdikkie handig kan ik je zeggen. Maarja, je kan niet alles hebben
En met selectie, klopt Miri (of heb je liever dat je Yasmijn(tje) genoemd wordt?), is in photoshop ook zo, dus vandaar dat ze daar iets op verzonnen hebben. Maar ik denk dat als je op groot formaat werkt en achteraf verkleint, dat dat randje wel verdwijnt
Ik werk voor de zwarte parel meestal op 2000 bij 2000 pixels (aangezien het toch verkleint moet worden naar 300 bij 300 pixels) maar bij ander soort digitale tekeningen werk ik groter (4000 bij 4000 pixels of zelfs nog groter).
Bimmerd schreef:Top, dan hou ik het bij Miri![]()
Och Deli ik vergeet helemaal te reageren op die van jou. Ik vind echt dat je kei hard vooruit bent gegaan met digitaal tekenenMooi contrast zit er al in! Hier en daar op de benen ziet de glans er een beetje gek uit, maar vind het er veelbelovend uitzien! Ga je deze inzenden als hij klaar is?
En ik vind het zo vreemd dat GIMP zo gek doet met de kwaliteit bij verkleinen, dat hoort namelijk helemaal nietjuist bij verkleinen moet iets er 'scherper' uit gaan zien (tot het zo klein is dat er zo weinig pixels in zitten dat het niet meer duidelijk 'kan', maar dat is nog niet het zwarte parel formaat!). Photoshop laat dan toch de fotobewerking kwaliteiten spreken en kan kwaliteit wat beter handelen
Bimmerd schreef:Iejoor schreef:Met 1 zp mag je toch zoveel tekeningen in sturen als je wilt?
Was het maar zo'n feest. 1 Zp = 1 inzending.
Maar, als je creatie niet door komt maar verder geen zware regels heeft overtreden, dan krijg je je 2 pasjes gewoon terug
Yasmijntje schreef:Het hangt ook een beetje van je eigen voorkeur af. Teken je wat losser, dan zul je aan een kleiner formaat genoeg hebben, terwijl ik zelf ook voor de ZP vrij groot werk omdat ik anders al mijn pietluttige details er niet in krijg.Hm, daar heb je misschien wel een punt. Ik raak er alleen gewoon chagrijnig van, maar dat gummen is ook wel irritant.
Maakt me trouwens niks uit hoe je me noemt! Allebei snap ik prima, ik herken Miri zelfs beter![]()
Dankjewel, weet ik ook welk formaat handig is! Zit daar altijd een beetje mee te klooien
Yasmijntje schreef:Laat zien Tigress!
Hier mijn meest realistische lines voor een paard ooit!
[ Afbeelding ]
(Grapje, obviously, maar goed, ik moet tenslotte iets hè)