[Info] De Zwarte Parel (howrse)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bimmerd

Re: [Centraal] De Zwarte Parel (howrse)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 20:29

Aahja dan heb je de basiskleur er dus al op zitten. Bij Photoshop kan je met mooie clippingmasks enzo werken, die heb je in GIMP helaas niet :o je zal dan de inhoud van je basislaag moeten selecteren (CTRL knop ingedrukt houden en op de laag klikken met je basiskleur), en dan een nieuwe laag erboven maken en dan kan je in de selectie kleuren. Of is dat niet wat je bedoelt?

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 20:31

Volgens mij wel zoiets ja, maar dan moet ik dus wél de basis helemaal er om weg knippen of niet? omdat die basis er dan al op zat.

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 20:35

Als de achtergrond van je basis transparant is zou je niks hoeven gummen als je met selectie werkt :oo

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 20:36

Oh zo. Zal ff kijken.
Ik voel me zo dom jij zit hier moeite te doen om het uit te leggen en ik snap er geen ZAK VAN.
ik denk van 'super logisch allemaal' als het hier staat, en hooo maar dat ik het vind in gimp.

edit; volgens mij denk ik gewoon helemaal verkeerd en zal ik moeten gummen XD ik zat niet op te letten bij de begrippen. ik zag bij grayscale vanmiddag lineart staan op pag 6 dus was verstrooid bezig

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 20:48

Je hoeft je echt niet dom te voelen hoor haha. Het uitleggen is ook nog een hele kunst, heb namelijk geen flauw idee waar jij kijkt, hoe jou GIMP is ingericht (waar alles staat), toch lastig dat je niet even door een computer kan kijken :')

Hier heb ik even uitlegje gevonden waarbij ze ook werken met die selectie. Misschien heb je er wat aan:
https://www.youtube.com/watch?v=YoDF--2iMSA

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 20:51

Ik dacht even dat het op pagina 6 er over ging dat je een line had, en als je ging inkleuren je waar dan ook kon krassen maar alleen IN de line kleurde. ik zal het hier proberen of dat ook werkt en ik ga ook dat van photoshop testen. (proeftijd voorbij maar ik kan vrolijk verder)

edit; poep het wil niet meer. :') lekker verder gimpen.

edit2: screenshot van mijn GIMP mocht iemand weten waar ik kan vinden wat ik wil doen steeds:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xniieeenke op 12-03-16 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 20:56

Ik weet niet, maar als je line helemaal dicht is, en je drukt buiten de line met de toverstaf, nieuwe laag, het buitenste helemaal vullen met een random kleur, heb je precies je lineart, lineart inkleuren met een andere kleur en de buitenste kleur met je toverstaf weer verwijderen
Al snap ik niet 100% wat er bedoeld wordt _O-

Bezig met mn creatie weer :))
Afbeelding

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 20:59

DELI JE BENT EEN HELD

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 21:05

No problem _O-
Is de enige manier waar ik mee overweg kan... met de pen kan ik niet mee overweg, lasso ook niet, inkleuren en daarna uitgummen te lui voor, dus maar dit bedacht, werkt prima en vaak ook sneller :+

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-16 23:54

Ik kleur altijd gewoon overal naast en gum dan uit.. als ik het met de toverstaf doe, dan is er altijd een piep klein randje dat dan niet gedaan is en daar raak ik chagrijnig van..

Op welk formaat kleuren jullie eigenlijk? (pixels)

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 00:02

Ik vind het eigenlijk maar slecht dat ze nog geen clipping optie hebben in GIMP, dat is toch potverdikkie handig kan ik je zeggen. Maarja, je kan niet alles hebben :')
En met selectie, klopt Miri (of heb je liever dat je Yasmijn(tje) genoemd wordt?), is in photoshop ook zo, dus vandaar dat ze daar iets op verzonnen hebben. Maar ik denk dat als je op groot formaat werkt en achteraf verkleint, dat dat randje wel verdwijnt :oo

Ik werk voor de zwarte parel meestal op 2000 bij 2000 pixels (aangezien het toch verkleint moet worden naar 300 bij 300 pixels) maar bij ander soort digitale tekeningen werk ik groter (4000 bij 4000 pixels of zelfs nog groter).

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 00:05

Bimmerd schreef:
Ik vind het eigenlijk maar slecht dat ze nog geen clipping optie hebben in GIMP, dat is toch potverdikkie handig kan ik je zeggen. Maarja, je kan niet alles hebben :')
En met selectie, klopt Miri (of heb je liever dat je Yasmijn(tje) genoemd wordt?), is in photoshop ook zo, dus vandaar dat ze daar iets op verzonnen hebben. Maar ik denk dat als je op groot formaat werkt en achteraf verkleint, dat dat randje wel verdwijnt :oo

Ik werk voor de zwarte parel meestal op 2000 bij 2000 pixels (aangezien het toch verkleint moet worden naar 300 bij 300 pixels) maar bij ander soort digitale tekeningen werk ik groter (4000 bij 4000 pixels of zelfs nog groter).

Hm, daar heb je misschien wel een punt. Ik raak er alleen gewoon chagrijnig van, maar dat gummen is ook wel irritant.
Maakt me trouwens niks uit hoe je me noemt! Allebei snap ik prima, ik herken Miri zelfs beter :')

Dankjewel, weet ik ook welk formaat handig is! Zit daar altijd een beetje mee te klooien :j

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 00:09

Ik werk zelf op 2400x2000 pixels of 1200x1000 pixels, ligt een beetje aan mijn humeur :')
Ik doe m zelf wat breder... Heb altijd dat of het hoofd er niet op past, of de kont :+
Ik merk dat photoshop minder last heeft van kwaliteitsverlies als je m verkleint, ik zet dan altijd speciaal mijn afgemaakte ZP op de andere computer (zit photoshop op) puur om te verkleinen _O-

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 00:17

Top, dan hou ik het bij Miri :D

Och Deli ik vergeet helemaal te reageren op die van jou. Ik vind echt dat je kei hard vooruit bent gegaan met digitaal tekenen :j Mooi contrast zit er al in! Hier en daar op de benen ziet de glans er een beetje gek uit, maar vind het er veelbelovend uitzien! Ga je deze inzenden als hij klaar is?
En ik vind het zo vreemd dat GIMP zo gek doet met de kwaliteit bij verkleinen, dat hoort namelijk helemaal niet :oo juist bij verkleinen moet iets er 'scherper' uit gaan zien (tot het zo klein is dat er zo weinig pixels in zitten dat het niet meer duidelijk 'kan', maar dat is nog niet het zwarte parel formaat!). Photoshop laat dan toch de fotobewerking kwaliteiten spreken en kan kwaliteit wat beter handelen :P

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 00:20

Bimmerd schreef:
Top, dan hou ik het bij Miri :D

Och Deli ik vergeet helemaal te reageren op die van jou. Ik vind echt dat je kei hard vooruit bent gegaan met digitaal tekenen :j Mooi contrast zit er al in! Hier en daar op de benen ziet de glans er een beetje gek uit, maar vind het er veelbelovend uitzien! Ga je deze inzenden als hij klaar is?
En ik vind het zo vreemd dat GIMP zo gek doet met de kwaliteit bij verkleinen, dat hoort namelijk helemaal niet :oo juist bij verkleinen moet iets er 'scherper' uit gaan zien (tot het zo klein is dat er zo weinig pixels in zitten dat het niet meer duidelijk 'kan', maar dat is nog niet het zwarte parel formaat!). Photoshop laat dan toch de fotobewerking kwaliteiten spreken en kan kwaliteit wat beter handelen :P

Ik merk ook dat mijn tekeningen vaak er poep uit gaan zien als ik ze verklein.. Snap dus ook niet waarom! -O-

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 00:36

Gimp is vreemd met meerdere dingen heb ik het gevoel... _O-
Dankjewel! Glans vond ik idd ook een beetje raar, maar laten we zeggen dat het een glow paard wordt :+
Ik vond paar weken geleden weer zo'n hele oude map met allemaal oude tekeningen... Begon 1 jaar geleden (precies op 1 januari, als doel om meer te gaan tekenen met GIMP omdat ik het zo lang op mijn laptop had staan) en wat eng hoe snel ik vorder %) heb volgensmij 1 vergelijking, 2 maanden zitten er tussen en enorm groot verschil :wow:
Gevonden := even in een spoiler
Spoiler:
Afbeelding

Klaar voor vandaag... Net even snel de laptop aangezet omdat ik niks te doen had _O-
Afbeelding

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 11:51

Met 1 zp mag je toch zoveel tekeningen in sturen als je wilt? :=

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 12:05

Iejoor schreef:

Was het maar zo'n feest. 1 Zp = 1 inzending.
Maar, als je creatie niet door komt maar verder geen zware regels heeft overtreden, dan krijg je je 2 pasjes gewoon terug ;)

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 12:09

Bimmerd schreef:
Iejoor schreef:

Was het maar zo'n feest. 1 Zp = 1 inzending.
Maar, als je creatie niet door komt maar verder geen zware regels heeft overtreden, dan krijg je je 2 pasjes gewoon terug ;)

Dat is jammer! Dan kan ik er maar 1 insturen.. :)
Oh dat is wel fijn! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 12:12

Voor iedereen die pasjes mist, wil ik er best een paar uitlenen. Uiteraard verwacht ik die op de dag dat je ze terug krijgt direct weer terug.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 12:17

Yasmijntje schreef:
Hm, daar heb je misschien wel een punt. Ik raak er alleen gewoon chagrijnig van, maar dat gummen is ook wel irritant.
Maakt me trouwens niks uit hoe je me noemt! Allebei snap ik prima, ik herken Miri zelfs beter :')

Dankjewel, weet ik ook welk formaat handig is! Zit daar altijd een beetje mee te klooien :j
Het hangt ook een beetje van je eigen voorkeur af. Teken je wat losser, dan zul je aan een kleiner formaat genoeg hebben, terwijl ik zelf ook voor de ZP vrij groot werk omdat ik anders al mijn pietluttige details er niet in krijg. :+

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 12:25

Je mag ook tekst op je helios zetten toch? := Heb nergens gezien dat het niet mag.. :+

EDIT:
Afbeelding
Ik ben inmiddels bezig met helios 2 *\o/*

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 13:20

Leuk idee!

Ik zal vanmiddag even verder met de mijne...heeft alweer een paar dagen stil gelegen :'')

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 20:01

Laat zien Tigress!

Hier mijn meest realistische lines voor een paard ooit!
Afbeelding
(Grapje, obviously, maar goed, ik moet tenslotte iets hè)

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:03

Yasmijntje schreef:
Laat zien Tigress!

Hier mijn meest realistische lines voor een paard ooit!
[ Afbeelding ]
(Grapje, obviously, maar goed, ik moet tenslotte iets hè)

Dat van mij is dit maar dan 1000 keer lelijker. help. :')