[ART] [WIP] BiiRD Logo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: [ART] [WIP] BiiRD Logo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 17:24

Ik hoop dat ik je niet te veel gedemotiveerd heb met mijn opmerking... Dat zou ik erg jammer vinden, want ik vind het juist erg leuk om dit proces te zien gebeuren. Maar kan me wel voorstellen dat het teleurstellend is als je zelf heel enthousiast bent en maar weinigen je mening delen.

Al met al ben ik heel erg benieuwd waar je nu weer mee gaat komen!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 17:29

Nee hoor! Ik vind het goed om te horen.. Ik zit er continue met mijn neus bovenop, dus erg lastig er vers naar te kijken ;)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 17:32

Dat lijkt me ook lastig. Het is veel makkelijker om iemand een opdracht te geven en dan commentaar te leveren :D

Ik zat nog te denken, kan je het potloodje niet iets meer uitwerken? Dat het wat minder stylistisch (? Is dat een woord????) wordt? Of vind je dat zelf niet mooi?

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 17:46

Het probleem in het logo met het potlood zit hem in de andere letters, die zijn te saai. Ik vind dat logo dus ook niet de beste. Ik vond het Barbie logo heel gaaf maar daar zou ik gekozen hebben om de vleugels gelijk te trekken (nu zit de linkervleugel hoger dan de rechter). Maar misschien is het een idee om het grijze logo met het oranje snaveltje iets aan te passen naar wat bredere letters? misschien de barbie letters en dan het snavelgrapje van het grijze logo?

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 17:55

ik vind deze nog steeds het beste:
Afbeelding
want dat geeft creativiteit aan, maar ook wat vrijheid.
en het is een origineel logo, dat mij in ieder geval nergens anders aan doet denken.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 18:38

Maar dat zou ik dan eerder voor een tatoo shop doen.

Fox_xy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 18:48

Mij lijkt logo 7 met de letters van logo 9 ook een leuke combinatie.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 19:07

ja een beetje wel, maar het is wel origineler vind ik.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 11:16

Pfff... wat een gedoe!
Ik heb er een paar dagen helemaal niet naar gekeken of mee bezig geweest..
Ik blijf het potlood-design wel erg strak en leuk vinden.. maar de letters inderdaad erg simpel.

Ik heb hier ook nog mee gespeeld.. maar het werd het niet... (ik upload de probeersels maar niet.. ik blijf bezig haha)

Wel wat is bezig, en kwam ik op een ander idee.. van het een kwam het ander, en na lang knutselen en schuiven vond ik dit ergens wel een leuk resultaat!

Afbeelding

Ik ben nog wat met de i's gaan schuiven..
Afbeelding

Ik maak echt de klassieke fout door maar telkens weer wat anders te doen, VEEEEEL te veel stijlen en keuzes te maken voor mezelf.. en me zo helemaal klemwerken..
Maar ik wil gewoon iets waar ik jaren mee vooruit kan! (en dus ook jaren trots op kan zijn...)

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 11:34

ik vond die met het potloodje leuk, iemand poste 3 logo's van je en daar de rechtse van. Maarrrr die hierboven staat vind ik eigenlijk nog leuker. Speels maar het trekt mij wel aan datik denk hee waar zal dit logo voor staan...word dan nieuwsgierig en dat is volgens mij iets wat je wel moet hebben bij een logo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 11:50

ik vind hem mooi, er mag nog wel iets duidelijker naar voren komen wat er staat en in welke volgorde trouwens, voor de 'nietwetende nieuwe klant' zou het nog wel eens verwarrend kunnen zijn..

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:38

Ik vind het wel een leuk logo, maar als ik niet geweten had wat er stond had ik het niet gezien.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:41

Ik vind het wel een mooi logo, maar zou goed naar de achtergrond kijken. Op wit ziet het er al heel anders uit dan op blauw. Persoonlijk vind ik bij de eerste de twee "i's" leuker.

Dat het niet direct leesbaar is stoort mij niet, we hebben het over een logo. Er zijn genoeg bedrijven die de naam helemaal niet in het logo hebben staan. Het moet iets zijn wat herkenbaar word omdat het bij je bedrijf hoort, maar hoeft niet per sé de naam of iets wat je direct herkend te zijn.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:51

Dat is denk ik wel een logo waar je verder op kan werken. Ik vind ook de eerste sterker, bij te tweede dacht ik eerder aan birid. Eerste word na even kijken ook duidelijk dat het Biird is. Het niet direct leesbare maakt het ook wat sterker vind ik. Net zoals Lalidan en dito zeggen.
Maar persoonlijk zou ik wel iets met de kleuren doen. Nu vind ik ze iets wat te rommelig. Misschien kan je van licht naar donker werken, dus bv de B lichtblauw de R donkerder blauw en de D nog donkerder blauw. De I's passen wel zo zwart.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:57

ik zou dan ook voor de eerste gaan, anders staan de ii verkeerd. de achtergrond in wit vind ik iets minder, bluaw valt dan weer meer op....

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 14:55

Ik vind deze tot nu toe duidelijk het leukste!
heel origineel, ik vind het nog goed leesbaar en het doet me zeker niet aan een ander logo denken.
Ook vindt ik de kleuren heel leuk.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 14:57

Hij is erg leuk, houd juist even aandacht vast op te kijken wat het nu precies is. Zou wel de ii's aan elkaar houden inderdaad, zodat het geen "Birid" word zoals een medebokker me al voor was. :j

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 16:23

Bedankt voor jullie reacties!

Ik ben ook idd gewoon afgestapt van de leesbaarheid. gewoon omdat overal waar het komt er toch wel tekst bij komt.
Ik heb nu juist CMYK kleuren, en dit laat ik dan ook zo (geen tinten blauw e.d.)
Het geeft dan toch die knipoog naar het grafische/creatieve.

Ik ben het er mee eens dat de eerste beter is, en hier ben ik even op door gegaan.. de pootjes van de ii's gelijk gemaakt.
welke puntjes zijn beter/leuker?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ikzelf de laatste..

*nog even een zonder puntjes geupload*

Ik vind hem zelf zonder puntjes erg strak!

Afbeelding

Musj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 16:56

Ik lees al een hele tijd stil mee en bewonder daarbij steeds je creativiteit :j mooi om dit zo te zien ontstaan. Ik vind de eerste puntjes het leukst, reden daarvoor: door de stand van de puntjes moet ik denken aan een uiltje... Denk er een driehoekje onder en zie dan echt dat uiltje :) dat vind ik dan weer leuk, gelinkt naar je naam. Ik weet niet of je iets met mijn mening kan, maar wilde hem toch laten weten :D

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:10

Ik vind de eerste of 3e het leukste. De laatste heeft wel iets straks, maar er ontbreekt precies iets. Misschien kan je het met een rechtere vorm, of gewoon een streepje toch een puntje suggereren maar dan blijft het wel zo strak.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 17:37

@ musj, vond ik ook, en nu ik weer kijk vind ik zonder puntjes idd iets midden..

Musj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:54

Denk trouwens dat ik het uiltje zie door de overloop van het roze van de B en het lauwe van de D. Dat paars wat daar dan ontstaat is als de wenkbrauwen van een uiltje. Super leuk! HD je dit bewust gedaan?

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:29

Ik vind de 3e van die met de puntjes het leukst!

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 14:21

jasz schreef:
ik vind deze nog steeds het beste:
[ Afbeelding ]
want dat geeft creativiteit aan, maar ook wat vrijheid.
en het is een origineel logo, dat mij in ieder geval nergens anders aan doet denken.

Sluit ik me helemaal bij aan! Mooie balans tussen het vrije en het veilige! :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 14:24

Bij de tweede staan de puntjes te hoog vind ik, doet me denken aan iemand die met zijn ogen 'rolt'. :roll: