[CENTRAAL] Jouw website, mijn website

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 18:18

Hoi Plonie :D
Oeps ja doe ik! Wordt alleen niet meer vandaag :o

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 18:11

Hier alvast wat beoordelingetjes van mij:

Nooor: De foto van jezelf op jouw overmezelf-pagina is nogal onduidelijk. Heb je geen andere?
Ik kom een knop tegen op die pagina. Er staat verder geen info bij waar die knop voor is. Misschien een kleine uitleg?
De portfolio-pagina is mooi overzichtelijk. Ik zou graag ook zo eentje willen :o . Vind het wat rustigere ogen als de staande foto's bij elkaar in een rij staan, en de liggende foto's bij elkaar ipv staand en liggend samen op 1 rij.
Wat zijn reiskosten? En hoe groot is een klein formaat? (bv 800 x 600 pixels)
Verder ziet het er netjes en overzichtelijk uit.

kgambler: Op de informatie/hoewerkthet-pagina valt de onderste tekst net buiten het grijze vak waardoor het moeilijk leesbaar is. Hetzelfde op de nabestellen-pagina. Er staan een paar typfoutjes op de pagina (u naam, besteld u). Ik mis een uitleg wat je voor 60 euro komt doen.... (aantal foto's, gratis foto's, hoelang duurt een shoot etc etc). Verder mooi en overzichtelijk.

LisaDijk: Mooie website, hele mooie foto's, overzichtelijk. Vooral de nabestellen-pagina zit mooi in elkaar. Jammer dat je nét een klein stukje naar beneden moet scrollen om de hele pagina te kunnen zien :roll:

Tjee wat een mooie websites allemaal!

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 22:25

Braaaf zo, Yvette :D

Als eerste vind ik je openingspagina leuk gevonden, als je dan zo'n naam hebt kun je er ook maar beter gebruik van maken!

Het valt me op dat ik niet zie in welk tabblad zit te kijken, maar daar zul je niks aan kunnen doen, denk ik.

Bij tabblad "Wie ben ik", zet je ook informatie over hoe een fotoshoot in zijn werk gaat, dat zou ik scheiden. Portfolio (aaahh, knappe Bucksie!) heb ik verder niks over op te merken.

De link in Gastenboek naar gastenboek werkt niet.

Ik vind de site wel oké, maar zou wat spannender mogen, vinnikdan :o

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:27

Amable schreef:

Dit was de laatste lijst, de lijst die nu als laatste geplaatst is een oudere lijst.

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 22:29

LisaDijk schreef:
Bedankt! heb het meteen aangepast :D

Om even terug te komen op het commentaar dat ik kreeg over het stukje bij "fotograaf" dat het wat afstandelijk overkomt, heb ik het even omgeswitched naar de "ik vorm", wat vinden jullie?

Citaat:
Lisa Dijk
•1993 geboren te Amsterdam.
•2007 begonnen met fotografie.
•2009 gestart Lisa Dijk Photography.
•2010-2013 opleiding fotografie.

Mijn naam is Lisa Dijk en ik ben in 2007 begonnen met fotograferen. Ik vindt het geweldig om de schoonheid van de natuur en dieren op de foto te zetten. Met de jaren ontdekte ik dan ook dat het fotograferen van paarden mijn grootste passie is.

Sinds 2009 is dieren fotografie een serieuze hobby geworden en daarom ben ik eind 2010 begonnen met de driejarige opleiding fotografie aan de fotovakschool te Amsterdam. Mijn doel is om mijn grootste passie voort te zetten in een carrière.

*\o/* Beterrrr! Ik zou het punt: gestart LD Photography ietsje veranderen. Of start (dus zonder 'ge') of 'gestart met'.

MarianneV

Re: [CENTRAAL] Jouw website, mijn website

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:42

Nee geloof het niet
ik zal deze week weer even reageren op linkjes ;) heb het zo druk

Mijn website had ik nav de tips ook weer aangepast
is het beter zo?

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 22:52

MarianneV schreef:
Nee geloof het niet
ik zal deze week weer even reageren op linkjes ;) heb het zo druk

Mijn website had ik nav de tips ook weer aangepast
is het beter zo?

+:)+ Veel meer 1 geheel!

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 23:25

Zo... ik heb mijn portret site even opgefrist http://www.idmoments.nl
Studio gebeuren er uit gehaald, aangezien ik daar even geen plaats voor heb.
Gallery moet nog.
Geen topsite maar hij behoeft voor mij niet teveel aandacht.

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 11:26

Marianne.. wat mij een ietsiepietse irriteerd is dat het witte vlakje en de foto in hoogte (onderkant) van elkaar verschillen. Dus niet in 1 lijn door lopen.

Zal er weer eens wat beoordelen..

@ MissYvette4u: http://BiggelaarFoto.webklik.nl
Als eerste denk ik wel een vrolijke site, maar het varkentje (biggelaar) brengt me in verwarring... denk dat ik met een kinder site te maken heb.
Ben ook niet zo kapot van grote links/reclames op de home page.
Dan zie ik dat ik met een volwassene te maken heb op de 2e pagina. Ik zou nooit de aantallen van foto's vermelden, want mensen verwachten er dan ook zoveel en 10 van dezelfde pose word erg saai... of jij moet 150 verschillende posess weten?
Dan staat er heel erg klein een linkje "hier" waar je info over de prijzen kunt vinden. Maak daar (ook) een pagina van die in het menu staat.
Je album voor je portfolio vind ik minder. Veel verschillende dingen in beeld zoals reacties e.d.
Je gastenboek staat in het menu maar is eigenlijk gewoon een link, die het ook niet doet.
Biggtweede is nou iets niet wat ik op een fotografiesite zou zetten.

@ IndianRose_: http://www.fienvanbelle.weebly.com
Prachtige site. Niks op aan te merken eigenlijk. Mooie kleur combinatie.
Enig mini puntje is dat de tekst op je opdrachten pagina onderaan wat uit het lood loopt.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 16:16

My_Little_P schreef:
Braaaf zo, Yvette :D
Hahahahhaaa _O-

Wat raar dat mijn gastenboek het niet doet :? ik ga kijken wat daar aan de hand is.

@Amable: Ow ik had de laatste lijst in het topic gequote :? ach ja hij is nu weer up to date dank je wel Amable!

@Ivonka: Bij gebrek creatieviteit is dat biggetje geplaatst :D ik moet eigenlijk nog een eigen logo bedenken :o
(als bokkers ideeën hebben; zijn welkom!)
Die grote links/reclames verschijnen alleen als ik een bepaalde tijd niks aan de website gedaan heb.
Ik geloof dat ik er een jaar niks aan gedaan heb.

Heeft iemand een idee voor mijn portfolio-pagina?
Vind zelf dat ie er niet uit ziet.

Met de rest van de opmerkingen/tips ga ik aan het werk bedankt!

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 18:01

Ivonka schreef:
@ IndianRose_: http://www.fienvanbelle.weebly.com
Prachtige site. Niks op aan te merken eigenlijk. Mooie kleur combinatie.
Enig mini puntje is dat de tekst op je opdrachten pagina onderaan wat uit het lood loopt.

Dankjewel, heb hem laatst volledig aangepakt want hier werd al eerder de opmerking gegeven dat het kleur niet echt goed zit, en dat er geen 'duidelijke' foto van mezelf stond bij 'over mezelf'. Inmiddels een ander thema gekozen met mooiere kleuren, vind het ook professioneler zo. De foto op mijn homepagina ook veranderd en enkele andere hoofdingsfoto's geplaatst :)
Ben blij dat het het werk waard was!

Edit; wat bedoel je met uit het lood lopen? Dat er 1 zin niet op dezelfde lijn zit, is het dat? Pas ik dan even aan :)

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 20:50

Ja je opsomming onderaan :j

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:33

Ik heb vorige week een eigen site gemaakt, zou het heel tof vinden als jullie die kritisch willen bekijken :D Ik ga zo even kijken naar de sites die in de lijst staan :)
http://mbshots.weebly.com/

My_Little_P schreef:

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 23:07

Blanket Jouw site laad niet bij mij?! Ik gebruik Google Chrome.
Lalee Jammer dat op de voorpagina de tekst recht door de foto staat, dat leid af voor mij. Verder een mooie en duidelijke site.
AtelierB Mijn eerste indruk is erg druk. Wel een mooie site maar ik vind hem druk, chaotisch :)
Ivonka Mooie strakke site. Alleen verwarrend dat je boven en onder een menu hebt. Het menu onderin viel me pas op nadat ik helemaal naar beneden scrollde, en werd er daar verrast.
Lifaya Mooi! Lekker strak en neutraal! Duidelijk. Ik zou alleen persoonlijk nooit een 06 nummer zo op internet zetten, maar dat is je eigen keuze :)
Lindy1982 Site 1: Stoor ik me aan de dubbele i in de link. Vanwaar deze keuze? Ik vind het wat onprofessioneel ogen :) . Verder een rustige site met een duidelijke doelgroep: Baby's en zwangere vrouwen. Site 2: Mooie site, maar ik vraag me dan af waar je eerste site voor is? Deze site is eigenlijk al zo duidelijk :)
_xDyan Persoonlijk zou ik voor 1 duidelijke foto op de voorpagina, geen 3. Leuk dat nieuwsoverzicht! Mooie site, al zou ik als ik jou was nog eens naar je Copyright kijken, maar dat doet er nu niet toe :)
Nooor Aparte foto voor op de voorpagina, leuk! Verder, kort maar krachtig. Goede duidelijke website :)
Mang Ook hier, zou ik kiezen voor 1 of 2 duidelijke foto's op de voorpagina. Duidelijke site verder :)
Mitchall Biografie zou ik een aparte pagina voor maken en niet op je voorpagina doen.
Saskiaa Mooie stijl, de detailfoto's zijn prachtig! Mooie rustige site met een fijne sfeer.
MarianneV Klein, opgekropt lijkt het. Maak gebruik van de ruimte eromheen, dat kijkt fijner :)
kgambler Leuk gebruik van je foto's! Pas op dat het niet de aandacht van de tekst wegneemt.
paardengek0 Weinig informatie, na de site blijven er veel vragen open. Ik denk dat deze site nog niet af is :P
LisaDijk Professioneel en modern, mooi!
kani_ejj Site 1: Ik zou de kopjes kort houden, 1 woord en meer niet. Dat kijkt/leest fijner :) Je 2e site kan ik helaas niet openen
_Bitje_ Fijne sfeer, geeft gelijk weer waar de site voor is.
Magda90 Persoonlijk vind ik het erg onhandig dat het menu onderin is en niet bovenin.
SIEMxFUNNY Foto op de voorpagina vind ik érg leuk! het was wel even zoeken naar de bedoeling van je site. Ik zou bovenin nog wel wat willen zien, zoals je copyright of je naam.
_Sanne Het stukje onderin wat je op elke site ziet vind ik persoonlijk niets. Dit zou ik alleen op de pagina Informatie plaatsen. Verder een nette site met een leuk portfolio!
ShannaH Ik zou eigenlijk óf je hele site Engels doen, of alles Nederlands. Er lijkt ook een tekening te koop te staan die niet af is?
IndianRose_ Vergelijkbare site als die van _Bitje_. Groot portfolio, maar wel allemaal nodig. Mooie rustige site, fijne sfeer.
Amable Je logo rechtsbovenin onder de tekst zou ik weglaten, dubbel en naar mijn insziens niet nodig dat het er staat. Heel leuk alle fotos op je site, maar het oogt wat rommelig naar mij inziens. Ik ben zelf wel heel erg van het strakke, dus vind zoiets gauw niet mooi.
MissYvette4u Het varkentje is erg onprofessioneel en te speels naar mijn mening. BiggTweede? Ik vind de site niet heel erg professioneel overkomen, sorry.

Zo, dat was voor iedereen het eea aan commentaar :P Eigenlijk over het algemeen erg mooie websites, strak en duidelijk :)

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 23:12

Marjoow schreef:

Mijn site is momenteel offline vandaar. :P :))

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 23:13

Blanket schreef:
Marjoow schreef:

Dan ligt het iig niet aan mijn pc :')

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 23:15

Marjoow schreef:
Blanket schreef:

Dan ligt het iig niet aan mijn pc :')

Ik heb 't even aangepast zodat het tenminste duidelijk is. :P

xBueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 00:55

Okeee ik ben hier heel slecht in maar ik zal maar gwn mijn mening neerzetten (:

Nooor_: Hele mooie overzichtelijke site en hele mooie foto's, alleen een beetje donker maar dat is niet echt storend :D
My_Little_P: Ook overzichtelijke site maar ik vind het oranje een beetje storend, maar dat is mijn persoonlijke mening want ik vind oranje sws geen mooie kleur :')
Ivonka: Mooie site, heele mooie foto op de home page, ik vind het bij je portfolio een beetje irritant dat bij elke nieuwe foto die zo van de zijkant komt (:
AtelierB: Jammer dat het helemaal wit is ,beetje saai, maar wel mooie site verder :) Ook wel handiger als je een galerij portfolio dingetje op je site zet zodat die niet elke foto in een nieuw tabblad opent.
Lalee_: Mooie site, mooie foto's, maar de home page is een beetje leeg/saai dus misschien kan je daar nog iets bij doen ?
MarianneV: Mooie site en mooie foto's, niet echt iets op aan te merken eigenlijk ! :D
lifaya: Ook hele mooie site & foto's ! :D
Lindy1982: Mooie site , ik vind de 1e wel mooier dan de 2e , waarom heb je er eigenlijk 2 ? :o
Saskiaa_: Mooie site maar ik vind het jammer dat de foto's alleen baby foto's zijn, behalve bij je portfolio natuurlijk, omdat het niet alleen kinder fotografie is ;p
_xDyan: Wel leuke site maar bij je portfolio heb je een beetje veel van dezelfde foto's, dus is een beetje saai om naar te kijken, en misschien is het wat fijner kijken als je je logo in alleen zwart of wit doet en niet wit of paars (:
mang: Ik vind het een beetje somber met het grijs/blauwige,
magda_90: Mooie site , alleen beetje storend dat het menu onderaan heel klein staat, die had je beter onder je naam/logo kunnen zetten misschien (:
Stal_Fiore: Overzichtelijke site, mooie foto's, het oranje/gele irriteert me hier ook een beetje maar dat komt weer omdat ik gewoon oranje/geel een irritante kleur vind ... en jammer dat bij je portfolio de foto's zo klein zijn en het een beetje veel dezelfde foto's zijn. Ik kan ook geen tarieven vinden trouwens , of kijk ik er overheen ? :o
Femke: Prachtige foto's natuurlijk en hele mooie site , geen aanmerkingen :D
LisaDijk: Hele mooie site , prachtige foto bij de home page ! :D Ook geen aanmerkingen (:
kgambler: Ik vind de blokjes met tekst die op de pagina's staan een beetje storend, liever gewoon 1 stuk tekst achter elkaar ipv losse blokjes ,weet niet of dat al bij je eigen dingen die aangepast stond, misschien heb ik er overheen gelezen :') Wel mooie portfolio ! :D
_Bitje_: Mooie site , alleen vind ik het bovenste dingetje een beetje druk. (:
_Sanne: Heel mooi portfolio, maar ik vind het een beetje storend dat bij home dat stukje onderaan zit (um lekker vaag weer :') ) en dat bij tarieven je zo'n foto krijgt met geld .. :p
Amable: Mooie overzichtelijke site ! (:
MissYvette4u: Ik vind je site nogal onproffessioneel overkomen met dat varkentje op de homepage ...

zo dat waren er nogal wat :') sorry als ik er een paar ben vergeten ! Ik heb zelf nu geen website , naja daar ben ik nog mee bezig ! (: dus als die af is plaats ik die hier ook even

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 19:36

Oh Luna, ik moet het nog een keer zeggen: jouw avatar is ge-wel-dig! Waarom heb je je website offline? Aan het vernieuwen?? *D

Marjoow: Tja, oranje moet je van houden inderdaad. Ik persoonlijk vind het wel mooi, zeker in combinatie met het grijs. Gooi je website maar gauw de ether in, kunnen we 'm beoordelen }>

MissY4U: De websites die ik tot nog toe heb gezien van webklik vind ik persoonlijk minder mooi dan bijvoorbeeld die van Weebly. Ik weet niet of de mogelijkheden minder zijn bij Webklik, want ik heb er geen ervaring mee, maar het valt me wel op. Misschien is overstappen een optie? Je portfolio-pagina's zou je ook onder de tabbladen apart kunnen zetten, maar vind het niet storend.

Voor je logo: Waarom doe je niet iets als een geabstraheerd varken (bijv. een paar roze strepen, die de contouren van een varken hebben, maar niet overduidelijk) met daarin/omheen/onder/boven/etc je naam. Dan maak je toch gebruik van je achternaam, maar ligt het er niet zo dik boven op.

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 19:44

My_Little_P schreef:
Oh Luna, ik moet het nog een keer zeggen: jouw avatar is ge-wel-dig! Waarom heb je je website offline? Aan het vernieuwen?? *D

Jup! :):) Ben er druk mee bezig! :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 20:47

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 23:10

Blanket schreef:
My_Little_P schreef:

Jup! :):) Ben er druk mee bezig! :D

*klik* Vind ik leuk

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 23:25

Marjoow schreef:
Mijn website is al online hoor :P

http://www.mbshots.weebly.com

Effe gemist.

Ok, gaat ie. Ik vind de eerste indruk netjes, maar niet spectaculair, beetje saai. Gelukkig wel weer iemand die de NLse taal beheerst, altijd fijn. Bij Fotoshoots heb je een foto staan, waarbij de horizon heul scheef is. Ongetwijfeld de bedoeling, maar ik houd hier niet van. Dat geldt dus wat mij betreft voor alle foto's met een scheve horizon (tenzij het echt wat toevoegt).

In je portfolio heb je een foto staan van een Fjord aan het strand aan de longe. Ik vraag me af waarom je deze hebt opgenomen in je portfolio? Je hebt een mooi portfolio, maar deze valt een beetje uit de toon! Verder valt me aan je pf op dat je maar een stuk of 5 paarden hebt, kan dat kloppen? Dat zou ik wat uitbreiden als dat mogelijk is.