[VER] Gebroken lucht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sunny_l0ve

Re: [VER] Gebroken lucht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 22:22

Bedankt voor alle positieve reactie's weer, echt gaaf! :D
Ik zit nu net klaar om te gaan typen, dus het duurt nog even voor het volgende stuk. Word vandaag niet vroeg m'n nest in ;)

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 23:05

Nou dan blijf ik nog even wakker :))

roosje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 23:17

Rose en Fé...... hmmmm klinkt bekend? *\o/*
Wordt ze nog bekend op haar ouwe dag.... /3

Maaike_Kealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 23:20

hoe lang nog :+

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 23:30

Haha ook hallo suus! Ja natuurlijk kunnen Roro en Pépé niet ontbreken! :D
Ik ben al over de helft (1.000 woorden van de 1.500) maar ik loop even vast op een nieuwe naam... het ligt op het puntje van mijn tong maar het wil nog niet...

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 00:05

Hier het volgende deel... weer even een spannend einde ;)

Citaat:
Deel 18
Na een tijdje maak ik me los uit zijn omhelzing en we kijken elkaar een beetje ongemakkelijk aan. We zijn geen van beiden helden in het tonen van emoties en we zijn nog nooit zo open tegen elkaar geweest. Gelukkig word ons eten snel gebracht door de ober die met een sierlijke beweging tegelijk de borden voor ons neus neerzet. Ik bedank de ober vriendelijk als ik ineens een lange vrouw met een prachtige blauwe jurk met lovers aan de zijkanten door het restaurant zie lopen. Onze blikken kruisen elkaar en ik zwaai opgetogen naar haar. ‘Lucille,’ zeg ik net iets te hard waardoor de mensen aan de tafel tegenover ons even geërgerd kijken. Ik trek me er niets van aan en Lucille evenmin. Er verschijnt een grote glimlach op haar gezicht en zegt net zo uitbundig mijn naam. Ze komt op ons afgelopen terwijl ik op sta en ze geeft me een dikke knuffel.
‘Jeetje Sue, de laatste keer dat ik je zag was je net achttien. Wat gaat de tijd toch hard,’ zucht ze. ‘Wat leuk dat je een keer bij me komt eten!’ Ze glimlacht van genoegen en draait zich dan om naar mijn vader die ondertussen ook is gaan staan. ‘Hoi Lucille,’ zegt mijn vader en ik denk een vonk tussen die twee te zien. ‘Hoi Tom. Dat is een tijd geleden,’ zegt Lucille en ze kijken elkaar in de ogen. Ze lijken wel op te gaan in elkaar en hebben mij duidelijk niet in de gaten. Ik besluit maar te gaan zitten en ik neem nog een slok van mijn drinken. Ineens lijken ze te beseffen dat het restaurant nog bestaat. Lucille is ineens erg druk bezig met een speld in haar haren die los zit en mijn vader kucht ongemakkelijk. Ik kijk ze allebei aan met een glunderende blik en geniet van dit schouwspel.
‘Nou ik ga maar weer eens aan de slag. Ik moet nog erg veel doen, het is vandaag een drukke avond,’ zegt Lucille ongemakkelijk en ze neemt afscheid. Mijn vader zegt haar nog gedag en gaat dan tegenover mij zitten. Hij kijkt me niet aan en begint zijn vlees te snijden, maar ik geef het niet op en blijf hem aanstaren. Uiteindelijk geeft hij het op en moet dan toch lachen bij het zien van mijn grijns die van oor tot oor loopt.
‘Oké Sue, ik weet wat je denkt. Het is alleen lastiger dan het eruit ziet,’ zegt hij weinig overtuigend. ‘Ik ken Lucille al jaren en ze was een goede vriendin van je moeder.’ Hij zucht en neemt weer een hap van zijn eten. ‘Pap, ik weet zeker dat mam niet gewild had dat je alleen zou blijven,’ zeg ik met een serieuze blik. ‘Ik zie duidelijk dat er meer is tussen jullie. Waarom geef je niet toe? Vraag haar mee uit, daar zal ze geen nee op zeggen.’ Hij zit bedenkend voor zich uit te staren en ik sla mijn ogen omhoog. ‘Pap wat let je? Je word er ook niet jonger op hoor.’ Hij staart me verbijsterd aan en zegt half lachend: ‘Nou lekker dan, nu voel ik me nog ouder.’
Ik besluit het voor nu even hierbij te laten en hoop dat hij het uiteindelijk aan Lucille zal vragen. We eten rustig verder en praten ondertussen over mijn school en de vrienden die ik daar gemaakt heb. Het onderwerp Zack en Blake vermijd ik omdat ik daar niet aan wil denken vanavond. Als mijn vader ontdekt dat ik heb gelogen over mijn nacht ‘logeren bij Zack’ zal hij daar absoluut niet blij mee zijn. Wanneer we klaar zijn met eten excuseer ik mezelf naar het damestoilet en stuit in de gang op Lucille. Ik besluit hier handig gebruik van te maken en zeg tegen haar: ‘Hoi, mijn vader die wil nog iets aan je vragen. Ik ben toch even naar de wc dus dan kun je net zo goed even met hem bijkletsen.’ Ik loop gelijk door terwijl ik Lucille verbijsterd achterlaat. Bij de wc aangekomen kijk ik nog even achterom en ik zie Lucille aanschuiven bij mijn vader. Inwendig maakt mijn hart een sprong van geluk, missie geslaagd!
In de wc ruimte kijk ik even in de spiegel of alles nog naar behoren zit en loop dan de deur weer uit. Ik zie mijn vader en Lucille allebei lachen om iets en glimlach tevreden. Ik ben blij dat mijn vader eindelijk tijd vrijmaakt om plezier te hebben. Ik loop via de andere kant van het restaurant richting de voordeur waar ik de gerant om mijn jas vraag. ‘Zo snel al weg?,’ vraagt de gerant op een beleefde manier terwijl hij mijn jas van de kapstok afhaalt. ‘Nee hoor, ik wil alleen een beetje frisse lucht,’ zeg ik beleefd. Ik trek mijn jas aan en loop daarna naar buiten. Voor de deur blijf ik even staan terwijl ik diep in- en uitadem. Het is flink afgekoeld en het is een koude heldere nacht. Het is buiten al helemaal donker op de maan en de verlichting van het restaurant na. Er is niemand buiten op één parkeerjongen na die niet dezelfde is van daarnet en ik besluit een rondje om het gebouw heen te lopen. Er is een smal pad die om het gebouw heen loopt langs de ramen van het restaurant. Vanuit het restaurant is het pad niet te zien omdat die een stuk lager ligt, zodat de gasten ook de mensen die het pad bewandelen niet kunnen zien.
Wanneer ik om de hoek loop kom ik bij de personeelsingang en ik zie dezelfde parkeerjongen staan die ons eerder op deze avond heeft geholpen. Hij zit op een picknicktafel die naast de deur staat een sigaret te roken en kijkt op wanneer hij mijn voetstappen hoort. Ik zie geen blik van verbazing in zijn ogen en hij zegt ondeugend: ‘Mis je me nu al?’ Ik kijk hem plagend aan maar reageer niet op hem. ‘Bezwaar als ik er bij kom zitten?,’ vraag ik. ‘Tegen jou niet,’ antwoord hij weer dubbelzinnig. ‘Aangenaam, ik ben steve,’ zegt hij en hij steekt zijn hand uit. Ik neem zijn hand aan en zeg: ‘Ik ben Sue.’ Zijn hand is warm en stevig, in tegenstelling tot Blake zijn koele handen. Ik laat zijn hand weer los en bestudeer hem grondig. Hij is erg gespierd wat nog mooier uitkomt door zijn gebruinde huid. Hij heeft kort zwart haar en bruine ogen. Als hij glimlacht heeft hij kuiltjes in zijn wang wat hem erg aantrekkelijk maakt. Ondanks dat zijn uiterlijk me niet ongeschonden laat weet ik dat ik me niet tot hem aangetrokken voel. Ik besef ineens dat hij de ideale match zou zijn voor Wyn, die hem onweerstaanbaar zal vinden. Ik kan het niet helpen en er speelt een glimlach op mijn gezicht bij de gedachte nog een stel bij elkaar te brengen. ‘Sue’s matchmaker bureau’ zie ik in gedachten voor me en ik grinnik bij het idee alleen al. Steve kijkt me onderzoekend aan en zegt: ‘Is het misschien iets waar ik ook mee van kan genieten?’
‘Oh sorry,’ zeg ik verontschuldigend. ‘Nou ik zat ineens te bedenken dat een vriendin van mij jou dolgraag eens zou willen ontmoeten, als je tenminste vrijgezel bent?’ Ik kijk hem nieuwsgierig aan. Hij kijkt even teleurgesteld en ik zie dat hij dit niet verwacht had. ‘Wacht eens even. Heeft Liv je hier opdracht voor gegeven?’ Hij kijkt me wantrouwend aan en ik kijk niet begrijpend terug. ‘Wie is Liv? Niemand heeft mij hier toe aangezet. Ik ben hier om te dineren met mijn vader en nu kom ik jou weer tegen terwijl ik even frisse lucht ging halen,’ zeg ik ongeduldig. Hij kijkt me nog steeds een beetje wantrouwend aan wanneer hij weer vooruit kijkt. Dan bukt hij naast zich met twee biertjes in zijn handen en geeft mij er één. Zwijgend neem ik een slok bier en wacht stilletjes af op zijn antwoord. ‘Dus jij komt hier, stuit toevallig op mij en vraagt dan gelijk of ik interesse heb in je vriendin?,’ vraagt hij ongelovig. Ik knik bevestigend ja en hij kijkt me vreemd aan. ‘Jij bent het vreemdste meisje die ik ooit ben tegen gekomen. Is je vriendin knap?’
Ik kijk hem aan en rol met mijn ogen. ‘Geloof me. Wyn is erg knap qua uiterlijk en het innerlijk zal je helemaal niet tegenvallen,’ zeg ik geruststellend. Ik geef hem het nummer van Wyn en laat hem dan achter. Ik stop het lege bierflesje terug in het krat en loop naar de personeelsingang toe. ‘Hé Sue,’ zegt steve om vervolgens stil te vallen. Ik geef hem een glimlach en draai me dan weer om en loop naar binnen. Ik kom door de keuken waar iedereen druk bezig is en geen acht op mij slaat. Ik loop door de klapdeuren het restaurant in waar ik eerst weer richting de ingang loop om mijn jas af te geven. Daarna loop ik richting onze tafel die tot mijn verbazing leeg is.

Maaike_Kealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 00:19

_/-\o_

kurida1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 10:47

Weer zo'n cliffhanger, ik wil verder lezen.
Maar mooi geschreven :)

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 11:47

Oeee spannendd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 11:51

aaahhh ik kan niet wachten tot het volgende stuk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 18:34

Is ze nou 14 of 18

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 18:43

huh waar is sue haar vader nu dan ik durf te wedden dat hij met die vrouw mee is hahaa wederom mooi stuk

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 18:59

@ love_western: Ze is nog ouder... 22 is ze. Anders kun je moeilijk aan een rechtenstudie beginnen ;) Het is 14 jaar geleden dat haar moeder overleden is, toen was ze 8.

Ik ben nu even strafwerk aan het doen, namelijk mooie mannen foto's opzoeken voor de tekening van Blake ;). Dat vind ik natuurlijk heeeeel erg. Wanneer ik genoeg foto's heb gevonden dan ga ik aan het volgende deel verder.

Edit: Na heel veel mooie mannen gezien te hebben, lijken ze er toch allemaal stuk voor stuk niet op. Ik denk dus helaas dat die tekening even op een laag pitje komt te staan tot er iemand is die mijn gedachten aan durft te horen haha!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 21:57

ik zou het niet weten haha.

Maar schrijf nou maar verderrr :D :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 22:21

bent u nou bijna zover? :') :))

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 22:26

Nou ik ben echt NET klaar :D . Ik had dit einde eigenlijk helemaal niet in gedachte en kwam pas terwijl ik aan het schrijven was, maar ik vond het wel een spannende wending. Geniet ervan!

Citaat:
Deel 19
Ik kijk in de rondte maar er is geen teken te bekennen van mijn vader of Lucille. Ik loop een rondje door het restaurant heen waardoor ik van verschillende mensen boze blikken krijg toe geworpen. Na nog steeds geen teken van beide loop ik weer richting de voordeur naar de gerant en vraag hem of hij Lucille heeft gezien. Hij kijkt me verbaasd aan en schudt vervolgens nee. Ik zucht en wil hem vervolgens vragen of hij mijn vader heeft gezien, tot ik besef dat hij niet weet hoe hij eruit ziet. ‘Heeft u een man zien lopen met halflang blond haar, een lichte baard en groene ogen? Hij is ongeveer zo groot,’ zeg ik terwijl ik mijn vader beschrijf. De gerant kijkt me ongeïnteresseerd aan en schudt vervolgens opnieuw zijn hoofd. Gefrustreerd loop ik naar buiten om daar te kijken en in mijn haast vergeet ik mijn jas.
Al snel ben ik aan het rillen van de kou, maar ik blijf stug doorlopen en loop een rondje om het gebouw heen. Dan kom ik bij de dienstingang waar Steve daarnet nog op de picknicktafel zat, maar nu is verdwenen. Ik loop snel via de dienstingang weer naar binnen door de keuken als ik ineens Lucille en Tom vanuit mijn ooghoeken achter een deur zie zoenen terwijl ze elkaar inning omhelzen. Beschaamd dat ik ze betrapt heb wend ik mijn gezicht snel af en wil stilletjes weglopen, maar mijn vader heeft me al gezien. Zijn wangen zijn een beetje rood en hij stamelt: ’S-Sorry Sue, dit was niet echt de bedoeling.’ Ik kijk hem lachend aan en wuif zijn verontschuldiging weg. ‘Geen probleem pap. Ik denk dat ik maar op huis aan ga, is het goed als ik je auto pak?,’ vraag ik snel. Lucille kijkt me dankbaar aan zegt nog voor mijn vader kan antwoorden: ‘Ik geef je vader morgen wel een lift naar huis. Leuk om je gezien te hebben Sue,’ zegt ze vriendelijk en ze trekt mijn vader mee de trap op die waarschijnlijk naar haar kantoor leidt. Ik schud mijn hoofd en lach in gedachten om haar snelle actie en loop weer het restaurant in.
Ineens besef ik dat ik helemaal geen geld bij me heb om te betalen, maar gelukkig heeft de ober me ongemakkelijk zien kijken en zegt in het voorbijgaan tegen me: ‘Dat is al allemaal geregeld met madame Lucille, je krijgt nog een toetje van het huis.’ Blij verrast maar ook een beetje beschaamd om ineens alleen te zijn ga ik aan tafel zitten. Ik kijk nieuwsgierig naar alle mensen in het restaurant als ineens Steve uit de keuken komt lopen. Dit keer heeft hij geen werkkleding aan, maar een strak geel T-shirt waarin zijn spieren en zijn bruine huid nog beter uitkomen. Hij heeft me niet gezien en wil naar de uitgang lopen als ik hem roep. Opnieuw krijg ik allemaal boze blikken toegeworpen die ik compleet negeer. Gelijk draait Steve zich om en komt lachend op me afgelopen.
‘Vanwaar de haast?,’ zeg ik nieuwsgierig. ‘Er staat nog een toetje op het menu.’ Ik wijs naar de lege stoel tegenover me en hij gaat na enige aarzeling toch maar zitten. Hij kijkt me geïnteresseerd aan en wil iets zeggen maar bedenkt zich weer. Op dat moment komt de ober aangelopen en zegt tegen Steve: ‘Hé man, dit is alleen voor gasten, dat weet je toch?’ Waarop ik gelijk antwoord: ‘Hij is ook een gast. Hij is uitgenodigd door mij en wij willen graag het toetje van de dag.’
Verbouwereerd loopt de ober weg richting de keuken en ik kijk weer naar Steve. Hij kijkt me grijnzend aan en zegt: ‘Ik mag jou wel, Sue. Je zegt waar het op staat, no bullshit.’ Ik word een beetje verlegen van zijn compliment en mompel een bedankje. Dan vraagt hij meer over Wyn en hij lijkt oprecht geïnteresseerd. ‘Vertel me eens meer over die vriendin van je. Ik weet niet wat het is, maar je hebt zeker mijn aandacht weten te trekken,’ zegt hij met een vragende blik. Blij om mijn talent om mensen bij elkaar te brengen begin ik te praten.
‘Nou Wyn is erg knap maar niet echt opvallend. Ze is een type die niet de aandacht naar zich toe trekt, dat wil ze ook niet. Ze is een beetje terughoudend, maar zodra je haar leert kennen is ze echt geweldig!,’ zeg ik enthousiast. ‘Voor mij is ze de beste vriendin die je maar kunt wensen. Ik kan haar van alles vertellen en ze dringt haar mening niet op. Ze respecteert de keuzes die je maakt en vertelt alleen haar mening wanneer er om gevraagd word. Haar uiterlijk is mooi, ze heeft lang, golvend zwart haar en bruine hertenogen. Ze is niet zo bruin als jij, maar dat valt ook moeilijk te verslaan! En, wat vind je er tot nu toe van?,’ zeg ik nieuwsgierig. Ik kijk hem afwachtend aan en hij kan zijn glimlach niet langer inhouden.
‘Één ding is zeker. Als ze zo is als jij beschrijft, dan moet ze geweldig zijn,’ zegt hij serieus. ‘Ze boft maar met een vriendin zoals jij.’ Ik schud mijn hoofd en zeg: ‘Nee, ik mag blij zijn dat ik haar als vriendin heb.’ Ik besef dat ik gelijk heb en voel me schuldig omdat ik de laatste paar dagen zo in de ban ben geweest van al dat gedoe rondom Blake. Ik besluit om meer tijd door te brengen met mijn vrienden, maar wil nog steeds hoe dan ook uitzoeken wat er aan de hand is met Blake. Ik ben in tweestrijd over de keuze tussen vrienden of Blake weet ik niet wat ik moet doen. Steve ziet mijn serieuze gezicht en kijkt me onderzoekend aan, maar vraagt niet wat er is. Ik ben blij dat hij het niet vraagt, ik ben het zo zat om elke keer de vraag te horen of het allemaal wel gaat.
Ik zie de ober aankomen met twee grote sorbets en ik kijk een stuk gelukkiger. Dat is nog eens een toetje en ik proef het ijs al in mijn mond. Ik zie Steve net zo verleidelijk kijken naar het ijsje en begin dan te lachen. ‘Het lijkt wel alsof je het ijsje al kan proeven!,’ zeg ik en ik gier het uit. Steve lacht net zo hard mee totdat we de strenge blik van de ober zien. We houden abrupt op met lachen en we nemen tegelijk een hap van ons ijs zodat we het niet weer opnieuw beginnen.
De ober loopt enigszins kwaad weg en ik kijk hem grijnzend na. Ondertussen heeft Steve een grotere hap van zijn ijs genomen en heeft zelfs een klodder ijs op zijn neus zitten. Ik proest het uit en de tranen stromen over mijn wangen. Midden in zijn gezicht lach ik hem keihard uit en hij zit me verbaasd aan te kijken. Ineens lijkt hij het te beseffen en hij veegt zijn mondhoeken af aan een servet, maar niet zijn neus. Ik pak het servetje uit zijn handen en veeg ermee over zijn neus.
Hij grinnikt om mijn handeling en ziet gelukkig de lol er ook van in. ‘Sorry, slechte tafelmanieren. Dat krijg je als je in een restaurant werkt,’ zegt hij droog. Ik moet er even om lachen en ik eet weer verder van mijn ijsje. Zo zitten we zwijgend te eten en wanneer ik eindelijk mijn ijs op heb is Steve al een kwartier klaar. Ik veeg mijn mond af en ga dan even achterover zitten. Wat nu eigenlijk? Voordat ik het kan bedenken zegt Steve: ‘Ik weet niet wat jij doet, maar ik ga maar eens op huis aan.’ Ik knik instemmend en loop met hem mee naar de uitgang. Daar haal ik mijn jas op terwijl Steve buiten staat te praten met een collega van hem. Ik loop naar buiten en vraag hem: ‘Ben je met de auto?’
‘Nee, ik ben met de bus gekomen. Mijn auto staat in de garage,’ zegt Steve.
‘Ik kan je een lift geven, ik rij met mijn vaders’ auto,’ antwoord ik. Hij wijst het aanbod eerst af en zegt op de bus te wachten, die na doorvragen pas over een half uur komt, als hij naderhand toch toegeeft. Ondertussen heeft een andere parkeerjongen de auto al voorgereden en geeft mij de sleutels in de hand. Dankbaar pak ik ze aan en ik stap in.
Een beetje opgelaten zet ik de stoel in de juiste positie en steek de sleutel in het contact. Dit is de allereerste keer dat ik in mijn vaders’ auto mag rijden, alhoewel ik mijn rijbewijs al ruim twee jaar heb. Mijn vader is niet heel zuinig op zijn auto, maar hij zal het ook niet fijn vinden als ik hem per ongeluk beschadig. Steve ziet de twijfel op mijn gezicht en vraagt: ‘Wat is er?’ Ik kijk hem een beetje gespannen aan en zeg: ‘Dit is de eerste keer dat ik in deze auto rij.’ Ik schud mijn angstige gevoel weg en start de motor. Ik rij de bocht om en de weg op als ik ineens besef dat ik niet weet waar ik heen moet. Ik vraag Steve waar hij woont en hij zegt me de straat. Met een schok besef ik dat Steve vlakbij Blake in de buurt woont. Van schrik gaat mijn stuur iets naar links en ik corrigeer te veel door mijn stuur helemaal om te gooien naar rechts. Ik rij recht op de greppel af en ineens is alles zwart.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 22:33

whaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhh
i want more

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 22:53

haha nog ff geduld tot morgenavond :P

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 22:53

Noooooh, ik wil lezeeeen, nuu!
ohjaa, ik ben een stille meelezer :')

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 23:10

haha voor zover stil :P
Sorry, ik ben nu eenmaal niet zo aardig en hou ervan een beetje spanning op te bouwen....

Maaike_Kealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 23:41

ik wil weten hoe 't verder gaat!!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 01:31

spannend!!! Ik lees al een hele tijd zonder te reageren. Ik vind het echt super en kan elke keer haast niet wachten op het volgende stuk :D Ga zo door!

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 09:15

Superr! We want moreeeeeee! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 09:21

aah toee!

moremoremoremore <3

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 09:27

Haha echt geweldig jullie reactie's! Vanavond komt er weer een nieuw stuk en dan is Blake ook weer in the picture! ;) <3