[CENTRAAL] Breitopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 22:12

xMarieke schreef:
De wantjes zijn ook af. Hopelijk de juiste maat.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RSCBUZU6.jpg

Krissis welke hoofdomtrek heeft je dochtertje? Ik heb namelijk nog genoeg wol over voor een ander mutsje :)

Kijk die wantjes!!! <3

Das een goeie... Een klein koppie (ze zit "onder de curven" dat heeft ze van mij, mijn bril komt uit de kindercollectie := )
zal morgen ff meten maar hoe gaaf is dat??? Een home-made muts!!
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 24-09-11 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto in de quote in link gezet, gelieve geen foto's te quoten!

xMarieke

Re: [CENTRAAL] Breitopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 22:42

Geluksvogel! Ik zit ver boven de groeicurve, als kind al... en mn vriend ook :S

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 22:46

xMarieke schreef:
Geluksvogel! Ik zit ver boven de groeicurve, als kind al... en mn vriend ook :S

Alleen mijn hoofd := heb wel een paar kilo overgewicht, souveniertje van dochterlief....

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 16:14

Leuk, dat mutsje met die Sanchez'! Ook mooie IJslandse wol voorbij zien komen, erg mooi!

Welkom @ de nieuwkomers. Het topic begint ondertussen al lekker te lopen :D!

Hier gaat het breien goed. Criss cross snood is af, veels te groot zoals ik al had verwacht. Heb hem gister met multi color wol van de zeeman nogmaals gemaakt, minder steken in de rondte en minder steken omhoog.

Ben nu bezig met stoere donkerblauwe jongenssjaal in gerstekorrelsteek. Daarna moet ik de sokken nog even oppakken, ben niet veel verder daarmee dan vorige week. Dan gaan starten met mijn trui, heb pennen 3 binnen en nu klopt proeflapje gelukkig!

Even fotootjes van de sokken en mijn snood's!

Afbeelding
De sokjes zijn in verschillende kleuren, omdat ik voor het eerst twee sokken tegelijkertijd brei op een rondbreinaald (überhaupt mijn eerste sokken trouwens) en om zo de twee goed uit elkaar te kunnen houden!

Afbeelding
de eerste snood

Afbeelding
De multi color snood

~Danseresje

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 16:38

Leuke dingen komen hier voorbij :)

Ik ben nu aan het haken. Ga van de week weer even breien. Dat houdt de afwisseling erin :)

Mag dan misschien dom klinken maar: wat is een snood is dat een handewarmer waar je allebei je handen in steekt of....( :+ )

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 17:08

een soort van colsjaal, zoals ik het begrepen heb.
die van de zeeman zou je ook als muts kunnen dragen (dan even met een touwtje dichtmaken aan de bovenkant), maar dat lukt bij deze twee niet, die eerste is sowieso veels te groot, die tweede is wat stijver (heb op pennen 5 gebreid waar ze op 8 moesten, maar moet nu tegenwoordig sowieso al twee maten kleiner pakken, dus had 6 nodig gehad, maar die heb ik niet, daarom dus maar op 5, maar ja, met het nadeel dat ie iets stijver wordt).

heb op mijn camera nog de sjaal voor 3jarig meisje staan, zal ik binnenkort eens uploaden op computer (andere foto's zijn met mobiel gemaakt)

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 21:33

Die eerste snoes is netjes geworden met dat patroon.
Leuk is die 2e. Gaat het goed met je sokjes?

xMarieke: wanneer wil je de omtrek weten? Want donderdag wordt ze weer officieel gemeten. En wat zijn de kosten?

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 21:42

Zodra ik de omtrek weet, dan brei ik 'm. Ik hoef er niets voor. De wol is over en ik vind het leuk om te doen. Misschien een mooie foto :)

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 21:51

Een mooie foto gaat zeker lukken!!! Beejte in dit kaliber?
Afbeelding

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 22:32

krissis, ben nog niet verder gegaan met de sokjes. Heb voor 5 jarig broertje van 3 jarig meisje ook een sjaal gebreid. eisen: donkerblauw en mag niet kriebelen. Mocht niet zo'n fancy stof zijn. Heb daarom bij een breiwinkel lana grossa wol gehaald (wat trouwens echt heerlijk breit) en ik heb vandaag zijn sjaal (in gerstekorrelsteek) gemaakt. vind hem zelf best stoer eruit zien:
Afbeelding
de complete sjaal

detailfoto:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/5 ... directlink

dubbelgevouwen:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/9 ... directlink

dan de sjaal voor 3 jarig meisje. deze is gemaakt met 3 draden, nigar witte wol en twee draden van de fantasywol in het roze (dat was de eis voor deze sjaal, hij moest roze zijn):
Afbeelding
de complete sjaal

detailfoto:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/v ... directlink

dubbelgevouwen:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/g ... directlink

ga denk ik voor mezelf nog van die lana grossa wol halen (is natuurlijk wel weer duurder dan de zeeman/wibra, maar ja, je betaalt ook voor kwaliteit natuurlijk!) en dan voor mezelf een muts en sjaal breien. misschien zelfs sokken, want denk dat dit best lekkere wol is aan de voeten. en het is echt heerlijke wol om weg te breien.....sjaal is ongeveer een meter en daar ben ik vanmiddag aan begonnen!

overigens, leuke foto van je dochtertje trouwens :D! wat een heerlijke lachebek!!!!!

~Danseresje

En ja, nu ik ontdekt heb dat ik vanaf mijn telefoon ook de foto's naar picasa kan uploaden, zullen er denk ik vaker foto's van mijn breiwerkjes komen!

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 23:14

Ik bok alleen via de telefoon, dus ook de foto's. Ik heb de app van photobucket, werkt geweldig!!

Die gerstkorrelsteek ?? Wil ik ook gaan testen, wat ziet dat er strak uit. En tja, met dat kleine meisje hier vind ik die roze sjaal ook helemaal geweldig. Dan wil ik wel inversteren in duurdere wol!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 00:11

Die roze sjaal is van de zeeman (niet zo duur dus!) die blauwe is van duurdere wol. Overigens heb ik bij de roze sjaal alle naalden recht gebreid.
De gerstekorrelsteek is niet moeilijk (in mijn ogen dan). Oneven aantal steken opzetten, en dan tot het einde van je naald 1 recht, 1 averecht. Je eindigt met een rechte steek. Als je jewerk omkeert, herhaal je hetzelfde, dus weer 1 recht, 1 averecht, etc en eindigen met 1 rechte steek!

Ik bok voornamelijk met de iPad, maar omdat ik de eerste versie heb, kan ik daar geen foto's mee maken!

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 06:28

Dank voor je uitleg, dat ga ik het volgende project proberen!

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 07:51

Leuke foto Krissis!
Gerstekorrel vind ik niet moeilijk, maar wel lang duren:(
Voorlopig bok ik ook alleen op mn telefoon.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 08:25

Ik bok ook vaak via de phoon :)
Foto's zoek ik een computer op :)

Wat een leuke foto's komen hier voorbij zeg.

Ik heb van het weekend ook gebreid maar heb nu niet :( heb het hele stuk uit moeten halen. Ik had er 1 met een patroon en er klopte echt helemaal niet van :( en ik ben daarin heeeeel perfectionistisch en heb het uitgehaald.

Ik ben ook een poncho aan het haken zonder patroon gewoon uit eigen fantasie. Die heb ik 5 keer opnieuw gestart :o

Die gesrtekorrel wil ik ook leren.
Wil me daar volgende week in verdiepen. Er stond in het babyboek een hele gave poncho met capachon voor babys en aangezien mijn zus zwanger is wil ik haar leuke zelfgemaakte dingen geven :) en zon poncho lijkt me niet moeilijk. Alleen hij moet gebreid worden in gerstekorrel. Dus even in verdiepen .....

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 10:50

Gerstekorrel is niet moeilijk; als je rechte tricot en averechte tricot kan breien, kun je ook gerstekorrel breien. Het kost meer materiaal (net zoals ribbelsteek).

Glitfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 10:56

@ Patpen: je kan haar altijd mailen of bellen met vragen! :j
@ Marieke: Hoeee schattig dat mutsje en die wantjes!!
@ Danseresje: Leuke colshawls!! Apart materiaal ook btw voor die gewone sjaaltjes!

Ik ben nog niet verder gekomen met het breien, was een weekendje weg naar Oirschot op de Breidablik! :D :D

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:17

@Glitfaxi: is uiteraard altijd een optie. Maar ik wacht even met het uitbreiden van mijn voorraad :D. Heb mezelf net een paar nieuwe leren laarzen cadeau gedaan...... Maar ik ga zeker nog wel eens kijken (en wrs bestellen) bij de IJslandse wolwinkel. Of ik moet eens vragen of mijn vorige baas nog naar IJsland gaat (= hij geboren) en wol mee kan nemen :P. De prijzen vond ik niet absurd hoog iig, zeker niet voor de pakketten.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:43

Vind de prijs voor wol wel meevallen hier.

Bol wol kost gemiddelt 3,50. En sommige 1,50 en ijslandse wol kgeloof 4 euro of 4,50

En bij jullie?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:44

Toch eens even gegoogled op die IJslandse sokkenwol. Is toch in IJsland een stuk goedkoper. Als ik daar 10 bollen zou bestellen, ben ik incl porto nog geen 40 euro kwijt. Bij de IJslandse wolwinkel incl porto ruim 60 euro. Met zo'n groot verschil wordt het toch wel verleidelijk :o

Edit: Annemieke: ligt er helemaal aan welke wol ik wil kopen. Ik geef liever wat meer uit aan kwalitatief betere wol dan wol van de Zeeman/Wibra.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:23

Wij hebben een handwerkhuis. De kwaliteit verschilt natuurlijk. Maar dit bekijk ik per 'project' dat ik ga maken welke bol het beste bij mijn 'project' past. En dan zie ik bij de kassa wel wat het kost :)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 18:41

Mooie dingen zie ik voorbij komen zeg :D

Ik ben bijna klaar met mijn achterpand :P Nog maar 8 cm te breien, dus ik gok nog een dag of 5 :)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 20:09

Ik zie nou net dat de Hema weer wol is gaan verkopen! Jaren geleden uit het assortiment gehaald maar toch weer terug. 1x katoen in 10 kleuren, 3x standaard acryl en 1x wol/acryl (dik). Ze hebben ook een boek uitgegeven met de beste patronen van x jaren. Blijkbaar veel belangstelling voor want sommige kleuren zijn al online uitverkocht, het boek ook.

In principe brei ik alleen voor mezelf en wil dus graag voor de projecten prettig garen hebben. Maar ik kijk wel waar mijn voorkeur het goedkoopst is <<)

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 21:47

Oh echt bij de Hema? Geweldig, hopelijk kan ik snel gaan kijken.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 22:34

Ja, echt bij de Hema. Ik zocht naar iets héél anders en zag "breien" staan. Moest daar toch even kijken :P. Sommige kleuren zijn online dus al uitverkocht dus zou niet te lang wachten met kijken..... Ik ben zelf erg benieuwd naar het dikke garen en naar de katoen. Jammer alleen dat er geen looplengte of steekverhouding op internet bij staat vermeld.