[VER] The mysterious life of Gwen Lawcy

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duijfje

Re: [VER] The mysterious life of Gwen Lawcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 21:07

ben het wel eens met de andere, leest wel iets fijner met meer Alinea's... moet mijn muis erbij houden anders ben ik het kwijt haha :P

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 15:58

xx_Horsiex schreef:
Dat lijkt lelijk in het begin, maar dit is ook een soort van lelijk, twee van die lange plakken tekst aaneengepropt. Je moet natuurlijk zelf weten, maar ik vond het in mijn eigen verhalen altijd fijner lezen als je af en toe een alina maakt.

Bij Nederlands (op school) heb ik geleerd dat bij elke alinea een nieuw onderwerp komt. Dat is de functie van een alinea. Niet zomaar ergens in een gesprek (of onderwerp) een witregel zetten. Maar goed, ik zal kijken hoe ik dit probleem ga oplossen :) .

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 16:19

Je hoeft toch ook niet elke keer helemaal een witregel?
Je kan ook gewoon als je halverwege de regel aan het eind van je zin bent en het zit op een goede plaats op enter drukken en dan een nieuwe regel beginnen.
Als je dat wat vaker doet wordt het ook al een stuk overzichtelijker!

Ik wilde nog even terugkomen op mijn eerste post hier. Daarin gaf ik aan geen fan van je schrijfstijl te zijn maa ik moet zeggen dat je je enorm ontwikkelt hebt en je huidige schrijfstijl voor mij veel fijner en volwassener over komt +:)+

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 19:40

Delaja schreef:
Je hoeft toch ook niet elke keer helemaal een witregel?
Je kan ook gewoon als je halverwege de regel aan het eind van je zin bent en het zit op een goede plaats op enter drukken en dan een nieuwe regel beginnen.
Als je dat wat vaker doet wordt het ook al een stuk overzichtelijker!

Ik zal er idd naar kijken/veranderen.

Delaja schreef:
Ik wilde nog even terugkomen op mijn eerste post hier. Daarin gaf ik aan geen fan van je schrijfstijl te zijn maa ik moet zeggen dat je je enorm ontwikkelt hebt en je huidige schrijfstijl voor mij veel fijner en volwassener over komt +:)+

Bedankt voor het compliment! Viel me ook op hoe groot het verschil is tussen mijn aller eerste post van het verhaal en mijn laatste. Als ik de eerste post nog kon veranderen, had ik dat gedaan :j

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 19:45

thoraklover schreef:
Verbeterde versie

‘Hallo miss. Lawcy, hoe maakt u het?’ Nog steeds weet ik niet wat ik moet zeggen. Wie denkt die man wel niet wie hij is? Alsof hij mijn gedachten gehoord heeft antwoord hij. ’Ik was je een tijdje uit het oog verloren, maar een van mijn mannen heeft je voor mij opgespoord. Zo kwam ik erachter dat Jacob Vival je gevangen hield. En daar moest ik natuurlijk iets aan doen. Want ik laat mijn verloofde niet in de klauwen vallen van zo’n monster als hem.’ Hij klikt afkeurend met zijn tong. ‘En door je verdwijning was niet alleen ik ongerust. Je ouders waren dood ongerust. Maar dan ook dóód ongerust.’ Mijn ouders? Wat is er met mijn ouders? Waarom legt hij nadruk op ‘dood’? Hij heeft ze toch niet? Dan dringt het besef hard tot me door. ‘Gore klootzak die je bent! Mijn ouders, wat heb je met mijn ouders gedaan!’ gil ik woedend. Als hij ze ook maar met een vinger aangeraakt heeft... Dan is hij nog niet klaar met mij. ‘Wie aan mijn ouders komt, komt aan mij!’ Woedend spuug ik voor zijn voeten. ‘Nou, nou, nou. Je ouders hebben je totaal geen manieren geleerd,’ mompelt hij terwijl hij zijn hoofd schud. Nu maakt hij me echt pissig. ‘Maar ik kom maar al te graag aan jou, Gwen,’ zegt hij quasi onschuldig. Dat was de laatste druppel. Ik schiet uit bed, mijn ogen op zijn keel gericht. Ik zal je strot dichtknijpen klootzak. Ik haat je. Ik vermoord je.

Dat leek toch iets makkelijker gedacht dan gedaan. Mijn gebroken arm zit in de weg en ik zak vrijwel meteen door mijn benen wanneer ik op de grond sta. De oude vrouw schud verdrietig haar hoofd. ‘Maak haar niet van slag Black, ze kan het nog steeds elk moment begeven. Ze heeft rust nodig.’ Met haar tere handen tilt ze me voorzichtig op. Black wil haar te hulp schieten, maar zodra hij mijn gezonde arm vast wil pakken, sis ik hem boos toe. ‘Ik heb je hulp niet nodig, klootzak.’ Met de rug van mijn hand weet ik in zijn gezicht te slaan. Blijkbaar kwam de klap hard aan, want met een hand bedekt hij de gelagen wang. Zijn gezicht is vertrokken van de pijn. ‘Die is voor je gore praatjes. Wacht maar af tot ik genezen ben Black, dan zal mijn wraak nog pijnlijker voor je zijn,’ fluister ik op een dreigende toon. Hij heeft zijn hand al weer laten zakken en schud zijn hoofd van medelijden. Hoe kleinerend. Woede borrelt weer op in mijn buik. ‘Had je me nog niet begrepen, verdomme?’ zeg ik. Hij schud zijn hoofd met een jongensachtige glimlach op zijn gezicht. ‘Op een dag zal je me dankbaar zijn, Gwendeline Lawcy.’ Met die woorden draait hij zich om en loopt de kamer uit.

Verbaast knipper ik met mijn ogen. Hoe wist hij mijn volle naam? Niemand wist of weet mijn volle naam. Zelfs mijn ouders gebruikte hem bijna nooit. Ook niet bij officiële gelegenheden. De enige keer dat ik bij mijn volledige naam genoemd ben, is toen ik gedoopt werd. En hij was daar niet bij... Toch? Langzaam komen kleine stukjes herinneringen terug, vaag, van vroeger. Hoe dieper ik nadenk, hoe scherper ze worden. Maar nog niet helemaal scherp. Maar half. Dat komt later wel.. Mijn hoofd voelt als een baksteen. De oude vrouw ziet mijn uit het veld geslagen en vermoeide blik. Ze legt haar hand op mijn hand. ‘Rustig aan doen meisje, je moet rustig aan doen,’ zegt ze met een troostende en oprechte stem. Ik heb het gevoel dat ik deze vrouw wel kan vertrouwen. En dat zij de komende tijd de enige zal zijn op wie ik zou kunnen steunen. Ik zou ook wel op Black kunnen steunen -dat zou hij heel fijn vinden zelfs- maar dat vertik ik. Hij heeft mijn ouders vermoord. Ik kan me mijn ouders niet zo goed herinneren –nog niet- maar mijn buikgevoel zegt dat ik van ze gehouden heb. En al had ik niet van ze gehouden, ze blijven familie van me. Familie laat je niet in de steek, ook niet als ze dood zijn. En daarom zal ik wraak nemen. Mijn wraak zou koud zijn. Zou Black koud maken.

‘Goedemorgen meisje,’ zegt de warme stem van de oude vrouw. Ze blijft me meisje noemen, terwijl ze mijn naam al een paar keer heeft gehoord. Het maakt me niks uit. Op een of andere manier voel ik me dan weer jong en afhankelijk, als een klein kind. Na al die zelfstandigheid is dat heel fijn. Vooral omdat het zo’n vriendelijke vrouw is. Een geur van warme broodjes met ei en spek laten me het water in de mond lopen. Ik moet wel lang niet gegeten hebben, want zodra het bord op mijn schoot staat schrok ik het eten naar binnen. De vrouw is op de zijkant van het bed gaan zitten en observeert hoe ik het eten verslind. Wanneer ik het laatste stukje brood mijn mond in schuif, pak ik alvast het glas melk. Die is niet veel later helemaal leeg. Vol voldoening schuif ik het dienblad naar de vrouw toe. ‘Dank u voor het eten en de melk mevrouw, het was heerlijk,’ zeg ik terwijl ik met mijn tong de kruimels van mijn lippen lik. ‘Geen dank meisje, je had dagen niet gegeten zo te zien,’ antwoord de vrouw met een glimlach rond haar lippen. De vrouw verplaatst het dienblad naar een kastje en gaat dan weer op de lakens zitten. ‘Hoe gaat het met de genezing van je wonden en je arm,’ vraagt ze, ‘heb je geen pijn?’ Ik schud mijn hoofd. ‘Ik heb totaal geen last van de pijn, maar mijn ledematen voel ik bijna niet. Ze knikt begrijpend. ‘Dat komt door de verdoving, na een paar uur trekt dat weg en zal de pijn terug komen. Als ik tegen die tijd niet terug ben, moet je me maar roepen... Ik zit in de kamer hiernaast.’

Ze maakt aanstalten om op te staan. Het laatste wat ik wil is alleen zijn. ‘Wacht,’ zeg ik. De vrouw draait zich om. ‘Ik.. Ik wil niet alleen zijn,’ mompel ik met mijn ogen op het bed gericht. ‘Je hoeft je er niet voor te schamen lieverd, ik begrijp het. Je bent bang dat Russel terug komt, hè?’ Verbaast kijk ik haar aan. ‘Wie is Russel?’ vraag ik. Ze gaat weer op het bed zitten en beantwoord mijn vraag. ‘Heeft hij je dat niet verteld? Black’s voornaam is Russel. Hij heet dus volluit Russel Black.’ Ik knik begrijpend. Dus Russel is Black’s voornaam. Wanneer ik hier weer duidelijk kan denken en mijn herinnering terug heb, zal ik eens op onderzoek uitgaan. Gisteren staat me nog duidelijk bij. Ik moet weten waarom hij mijn volledige naam kent. ‘Gaat het wel?’ vraag de oude vrouw bezorgt wanneer ze mijn peinzende blik ziet. Ik schenk haar een glimlach. ‘Ja het gaat wel, ik was alleen aan het nadenken. Hebt u misschien een idee hoe lang het kan duren,’ vraag ik terwijl ik tegen mijn hoofd aan tik, ‘voordat alles hierboven weer werkt?’ Ze kijkt nadenkend naar mijn gezicht. ‘Gezien de omstandigheden, denk ik een dag of twee. Bij de een duurt het langer dan bij de ander. Je heb een harde klap op de hoofd gehad, vergeet dat niet. Als je goed uitrust, dus niet te veel nadenken, bewegen of praten... Of schreeuwen,’ zegt ze met een knipoog,’ zal het ongeveer een dag duren. Maar als je die dingen wel doet, zal het wel eens drie dagen tot een week kunnen duren. En je moet je vooral niet om dingen druk maken.’ ‘Oké. Niet te veel nadenken, bewegen of praten,’ herhaal ik haar. Ze knikt. ‘Dat moet wel lukken,’ lach ik haar toe. De vrouw glimlacht terug .’Je bent een schat van een meid Gwen, ik snap helemaal wat Russel in je ziet. En andere mannen,’ zegt ze met een knipoog. Verkeerde moment om daar over te beginnen. Alleen de denken aan Black maakt me al misselijk. Mijn gezicht kleurt wit. Mijn ontspannen handen veranderen in gespannen vuisten. ‘Die klootzak mag dan wel wat in mij zien, ik zou nooit maar dan ook nooit wat in hem zien!’ schreeuw ik woedend. ‘Rustig meisje, rustig.. Ik bedoelde het niet zo,’ stelt de vrouw me gerust, ‘echt niet. Haal diep adem. Ontspan.’ Ik inhaleer de lucht en laat het door mijn longen stromen. Langzaam blaas ik de lucht weer uit. ‘Sorry, ik ben een beetje overspannen,’ mompel ik al weer wat rustiger. ‘Het geeft niet,’ zegt ze terwijl ze haar hoofd schud met een zuinig lachje. ‘Probeer wat uit te rusten,’ zegt ze. De gespannen sfeer is langzaam weg gezakt, maar hangt nog wel op de achtergrond. ‘Is goed,’ antwoord ik vermoeid. Mijn hoofd voelt alsof het alsof het elk moment uit elkaar kan gaan barsten. Ik ga zo voorzichtig mogelijk liggen en laat mijn bonkende hoofd op het kussen zakken.

Wanneer de vrouw bij de deur staat en me welterusten wenst, besef ik dat ik haar naam niet weet. ‘Wacht,’ zeg ik. De vrouw draait zich om en kijkt me met een vragende blik aan. ‘Ik besefte net dat ik nog niet weet wie u bent.’ De vrouw slikt hoorbaar. ‘Zoals je weet ben ik een medicijnvrouw. Maar dat niet alleen. Mijn naam is Rosalie,’ antwoord ze met een zucht, ‘Rosalie Black. Ik ben Russels moeder.’

Leest dit fijner?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 20:41

DANK U DANK U DANK U! Dat leest echt zo veel prettiger!!!

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 20:47

Jep, leest prettiger :)

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 18:56

super!

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 20:59

Thanx! :D

Update :j Ik hoop dat dit genoeg alinea's zijn? :Y)

Even weet ik niet wat ik moet zeggen. Russels moeder... Is... Is deze lieve vrouw? Dat is niet mogelijk. Dat kan niet mogelijk zijn! Russel Black is zo’n klootzak, zo’n arrogante klootzak.. Die moet een heks als moeder hebben, niet zo’n zorgzame vrouw. Ze ziet de verbaasde blik in mijn ogen en schud haar hoofd. ‘Ik had je niet van streek mogen maken.. Probeer wat te slapen mijn kind, je ziet er gebroken uit. We hebben het er nog wel over,’ zegt ze met haar warme zorgzame stem. ‘Maar het kan niet,’ mompel ik verdooft, ‘hij is zo’n... Zo’n.... Ehh.. Onaardige man.’ Ze schud haar hoofd. ‘Mijn zoon is misschien niet de eerlijkste man, maar hij heeft een goed hart.’ ‘Goed hart? GOED HART?!’ gil ik. Hoe durft ze dat te zeggen? ‘Hij heeft mijn ouders vermoord! Hij heeft appelflap mijn ouders vermoord! Dus er is geen sprake van een goed hart!’

Blind van woede vlieg ik overeind en gooi de dekens opzij. Ik wil lopen, rennen, weg van hier. Weg van deze waanzin. Niemand is nu nog te vertrouwen, dus wat doe ik hier eigenlijk nog? ‘Rustig meisje, rustig.. En niet schelden met onze lieve hee-’ Woest onderbreek ik haar. ‘En hou op mij meisje te noemen! Voor u ben ik Lawcy, Miss Lawcy! Niet een of ander boerenkind!’ bries ik. Wie denkt dat mens wel niet wie ze is door me met meisje aan te spreken? ‘Je moet..’ begint de oude vrouw. ‘Ik moet helemaal niks! Ik bepaal zelf wel wat ik moet. Wegwezen!’ gil ik. De vrouw werpt me een blik vol haat toe. ‘Vergeet niet, Miss,’ zegt ze op een sarcastische toon, ‘dat jou familie vergelijken mijn familie niets was. Helemaal niets.’ Dan staat ze op en loopt de kamer uit. Met een harde klap valt de deur achter haar dicht.

Diep adem halen Gwen, ontspan je. Inademen.... En uitademen... Langzaam ebt de woede weg. Oeps. Misschien ben ik iets te hard voor haar geweest. Nee. Ze praatte zo neerbuigend, zo hatend tegen mij. Ik heb juist gehandeld. Anderzijds... Misschien had ze wel gelijk dat mijn familie niets was vergeleken de hare. Maar ze verdedigde Russel, de Russel Black die mijn ouders vermoord heeft, en wie weet wat voor verschrikkelijke dingen nog meer. Oké, alle moeders verdedigen hun kinderen toch? Zelfs als ze misbaksels zijn? Toch?

‘Schoonheid, wakker worden,’ fluistert een fluwelen stem. ‘Waar ben ik,’ mompel ik met mijn ogen dicht. Een ontspannen zucht ontsnapt uit mijn mond. ‘Hier,’ zegt de stem. ‘Droom ik?’ fluister ik. Ik hoor een zijn zachte warme lach. Te mooi om waar te zijn. ‘Nee, je droomt niet, ik ben echt.’ Ik open mijn ogen op een kiertje. Prachtige fel blauwe ogen kijken me aan. ‘Ik droom,’ concludeer ik verbaast. Zulke blauwe ogen bestaan niet. Niet zo vel, niet zo intens. Ik open mijn hele oog om zijn gezicht beter te kunnen zien. Rechte neus, volle lippen... Wilde haren, ruwe stoppels. Pff... Hij is perfect. De littekens in zijn gezicht geven zijn uiterlijk een duister, romantisch tintje. En dan die stem.. Als honing. Oké, geen honing, ik haat dat vieze stroperige spul. Zijn stem is zacht, als fluweel, maar tegelijker tijd... zwaar? Maargoed, het komt er op neer dat hij op een god lijkt. Als hij er al niet een is.

Op een of andere manier komt hij me ook bekent voor... Maar wie hij is? Geen idee. Mijn geheugen heeft me nog steeds in de steek gelaten. ‘Ken je me nog?’ fluistert hij met een halve glimlach. Oké, duidelijk. Ik ken hem. Maar waarvan? Naar waarheid schud ik ontkennend mijn hoofd. Alsof hij blij is met mijn antwoord, lacht hij zijn tanden bloot. Wauw, wat een mooi gebit heeft hij.. ‘Mijn liefste... Je bent gewond geraakt toen je me probeerde te redden. We hadden een geheime relatie toen die verschrikkelijke Jacob je gevangen hield. Ik ben zo blij dat je nog leeft,’ zegt hij met een oprechte glimlach. ‘Het geeft niks dat je niet meer weer wie ik ben, dat je me nog niet helemaal vertrouwt. We bouwen alles opnieuw op. Dat beloof ik je. Alles word weer als vroeger.’ Vroeger. Vroeger zegt me niks. Het maakt me onzeker, wanneer mensen over vroeger beginnen. Black maakte me onzeker door over vroeger te beginnen. Slechts omdat ik niet weet waar hij staat of waar hij stond. Welke beloftes ik hem heb gedaan, of welke indruk ik hem heb gegeven. Misschien was ik wel een liefdevolle verloofde van Black, maar kan ik me dat gewoon niet meer herinneren. Of misschien gaf ik hem die indruk, terwijl ik met deze god die nu naast mijn bed staat een affaire had. Ik herinner me bijna niks. Slechts vage beelden van heel vroeger komen in mijn hoofd op. Toen ik nog een klein kind was. Maar niks bruikbaars. Wat moet ik nu doen? Ik voel me zo breekbaar, zo onzeker. Onzeker over mijn verleden en over mijn toekomst. Maar hoe leg ik dat uit aan deze vreemdeling, die beweert dat we geliefden zijn geweest?

Ik voel de aantrekkingskracht tussen ons. Ik wil hem vertrouwen, maar ik kan het niet. Iets in zijn.. Doen vertrouw ik niet. Misschien lijkt hij gewoon te mooi om waar te zijn. Vertrouw ik hem daarom niet. Maar stel dat hij misbruik maakt van mijn situatie? Ik heb het gevoel dat ik niemand kan vertrouwen, zeker niet na mijn ontdekking over Black’s moeder. Als zo’n goedaardige vrouw al niet te vertrouwen is, hoe kan ik dat zo’n aantrekkelijke god vertrouwen? Hij schenkt me een vragende blik. Zodra ik in zijn ogen kijk verdrink ik. Iemand met zulke heldere, pure ogen moet wel te vertrouwen zijn. Nee Gwen. Blijf. Bij. Jezelf. Vertrouw niemand. Maar zodra hij begint te praten, verlies ik mezelf weer. ‘Sorry, ik had niet over vroeger moeten beginnen,’ zegt hij met een lieve glimlach, ‘we moeten vooruit kijken, naar onze toekomst.’ Alsof hij mijn gedachten heeft gehoord.. We moeten wel een sterke band hebben gehad dat hij de woorden zo uit mijn hoofd haalt.

‘Je zal je wel afvragen wat ik hier midden in de nacht doe,’ zegt hij met een knipoog. Gek genoeg had ik daar nog niet eens over na gedacht. Nu maakt hij me er wel nieuwsgierig naar. ‘Ik kon niet anders. Ik had anders een te groot risico dat iemand me hier bij jou zou zien. En dat willen we niet, toch?’ zegt hij met een charmante glimlach. Ik meende dat ik iets duisters in zijn blik zag. Maar zodra ik met mijn ogen knipper is het alweer verdwenen. ‘Sorry dat ik het allemaal zo vaag moet laten mijn liefste. Maar ik wil niet dat iemand dit ontdekt. Ze zullen ons iets aandoen. En Russel zou mij waarschijnlijk vermoorden wanneer hij erachter kwam dat wij iets hadden,’ zegt hij met zijn blik op mijn mond gericht, ‘en hopelijk weer krijgen.’ Wanneer ik mijn keel schaap om wat te zeggen, legt hij zijn vinger met een zwijgend gebaar tegen mijn mond. ‘Ik zal het laten uitgebreider uitleggen,’ fluistert hij, zijn ogen naar de deur flitsend. ‘Ik moet nu gaan.’

Ik open mijn mond om hem te vragen naar zijn naam, maar hij druk zijn lippen op de mijne voor ik ook maar een letter kan uitspreken. Van angst span ik al mijn spieren aan. Dit voelt fout. Heel fout. Hoe knap en gevoelig en weet ik veel hoe geweldig hij is, ik kan dit niet aan. ‘Ontspan je,’ prevelt hij met zijn lippen nog steeds tegen de mijne gedrukt. Maar het tegenovergestelde gebeurt. De spanning in mijn spieren word alleen maar erger. Wie denkt hij wel niet wie hij is? Van afschuw duw ik hem van me af. ‘Laat me alleen,’ mompel ik vermoeit, niet in staat om boos te zijn. Ik wil alleen nog maar liggen, liggen en alleen zijn. En nadenken. Heel goed nadenken. Even flitst er een glimp van woede in zijn ogen. Of was dat mijn verbeelding? Waarschijnlijk was het mijn verbeelding, want hij werpt me een vergevende blik toe. ‘Sorry,’ fluister ik, ‘Ik ben hier nog niet klaar voor, en ik ben moe.’ Begrijpend knikt hij zijn hoofd. ‘Het geeft niet, het spijt mij. Ik had me niet zo moeten opdringen. Ik begrijp dat je hier nog niet klaar voor bent,’ zegt hij op zo’n vriendelijke toon dat ik er bijna van moet huilen.

Doe niet zo kinderachtig Gwen. Niet huilen, dan ben je net een klein kind. Om me in te houden bijt ik op mijn onderlip. Oeps. Iets te hard gebeten. Een straaltje bloed loopt over mijn kin. Hij legt zijn hand onder mijn kin en veegt het staaltje bloed weg met zijn duim. Ik sluit mijn ogen bij zijn aanraking. ‘Zit er niet over in mijn lief, er komen nog genoeg kansen,’ zegt hij op een serieuze toon die een rilling over mijn ruggengraat laat lopen. ‘Dat beloof ik je.’ Wanneer ik mijn ogen open is de kamer verlaten. Niks wijst erop dat hij hier vijf seconden geleden nog was. Maar ik weet wel beter.

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 00:11

oeh spannend!
Vind het stukken!! fijner lezen :j

wiske23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 08:14

Jij hebt er een nieuwe fan bij, je schrijft erg verheugend op meer. :9

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 21:09

Fijn dat dit nu goed leest! Nog tips verder? :j

Maaike_Kealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 12:44

Oeeeh wat een verhaal! Ik ben benieuwd naar de rest!

wiske23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 13:22

Het is lang geleden dat ik weer eens iets heb gelezen, onder welke boeken zou je dit willen plaatsen, bv avontuur, of roman ?
Wanneer ga je weer verder, ik sta te trappelen hihi

Zoraida_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 18:12

Weer een leuk stuk erbij! :) Ben benieuwd naar het volgende !

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 20:32

wiske23 schreef:
Het is lang geleden dat ik weer eens iets heb gelezen, onder welke boeken zou je dit willen plaatsen, bv avontuur, of roman ?
Wanneer ga je weer verder, ik sta te trappelen hihi

Phoe, ik zou het echt niet weten of het bij avontuur of bij roman zou moeten, het is een soort mix van avontuur én van romantiek (hoewel het heel erg braaf is, haha :+ ) Maar als ik zou moeten kiezen..... pff.. geen idee :o

Ik probeer zo snel mogelijk weer een nieuw stuk erbij te schrijven, maar ik ben bang dat het nog even kan gaan duren omdat ik ziek ben/was en dus een hele achterstand op school heb en er is nog een toetsweek in zicht :P Dus mijn ouders hebben me het zowat verboden om aan mn verhaal te werken :')

wiske23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 22:59

Nou dan zorg maar dat je beter wordt en goed je best op school doet dan komt de rest vanzelf, er staat een stipje bij dus ik wacht braafjes, beterschap.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 23:04

Citaat:
‘Ik zal het laten uitgebreider uitleggen,’ fluistert hij, zijn ogen naar de deur flitsend. ‘Ik moet nu gaan.’

Moet laten niet later zijn?

Verder weer +:)+

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 21:07

wiske23 schreef:
Nou dan zorg maar dat je beter wordt en goed je best op school doet dan komt de rest vanzelf, er staat een stipje bij dus ik wacht braafjes, beterschap.

Dankjewel! Ik zal hard mn best doen om deze week voor jullie nog een update te maken.

Barbie_Blue schreef:
Citaat:
‘Ik zal het laten uitgebreider uitleggen,’ fluistert hij, zijn ogen naar de deur flitsend. ‘Ik moet nu gaan.’

Moet laten niet later zijn?

Verder weer +:)+

Thanx voor de tip, ik zal er wat aan doen! :j

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 19:37

Ik heb even tijd gemaakt en een update geschreven :j Enjoy! :D

‘Miss Lawcy, u ontbijt is klaar,’ zegt een zachte meisjes stem. Ik open mijn ogen en staar naar haar gezicht. ‘Wie ben jij?’ vraag ik met een schorre stem. ‘Ik ben Lizzy,’ zegt ze met haar lieve stemmetje. Haar grote bruinen reeën ogen staren me vol medeleven aan. Haar zwarte haar zit strak naar achteren in een knotje gedraaid. Haar wangen zijn rood gekleurd van verlegenheid. Ze moet een jaar of dertien zijn. Hier en daar dansen wat ontsnapte lokken rond haar ronde gezichtje. Ik mag haar meteen. Zo'n een jong meisje moet wel betrouwbaar zijn. ‘Hallo Lizzy, noem me maar Gwen,’ zeg ik met een warme glimlach. Ze kijkt verlegen naar de grond. ‘Het spijt me te horen dat u zo ernstig gewond bent geraakt.’ Even weet ik niet wat ik moet zeggen. ‘Ehh.. Dankje.. Maar het lijkt erger dan het is.’ Leugenaar, het is erger dan het lijkt, zeg ik tegen mezelf in mijn gedachten. ‘Ik hoop dat u snel geneest mevrouw,’ zegt ze op een beleefde toon. ‘Dat hoop ik ook.’ Dan kan ik die klootzak van een Black omleggen, voeg ik in gedachten toe.

Dan richt ik mijn concentratie weer op het jonge meisje met het dienblad. Mijn maag rommelt van het aanblik op het lekkere eten. Brood met ei en spek. De heerlijke geur van het verse eten laat het water me in de mond lopen. ‘Hier is uw ontbijt, als u nog wat nodig hebt, zegt u het maar.’ Ze zet het dienblad op het tafeltje naast mijn bed neer. ‘Ik ben in de kamer hiernaast.’ Dat heb ik eerder gehoord.. Rosalie of hoe ze ook maar heette zat toch in de kamer hiernaast? ‘Wacht,’ zeg ik wanneer het meisje naar de deur loopt. ‘Waar is iedereen, Rosalie sliep toch in de kamer hiernaast?’ Lizzy schenkt me een rustgevende glimlach. ‘Er zijn wat problemen,’ zegt ze. ‘Maar maak je niet ongerust, ik ben hier ook omdat ik je toegewezen kamermeisje ben. En ik woon in de andere kamer hiernaast. Niet in die van Rosalie maar die aan de andere kant.’ Ik knik begrijpend. ‘Oké Lizzy,’ zeg ik met een afwezige blik in mijn ogen. Ze loopt de kamer uit en sluit de deur voorzichtig achter zich.

Problemen. Heerlijk, nóg meer problemen.. Alsof ik nog niet genoeg problemen heb. Dan herinner ik me de man van gisteravond weer. Een huivering trekt over mijn ruggengraat bij de herinnering aan hem. Die prachtige blauwe ogen waar je zo in zou kunnen verzuipen... Zou hij er iets mee te maken hebben? Zouden ze hem ontdekt hebben toen hij uit mijn kamer kwam? Ik pak het bord van het dienblad en ga rechtop zitten. Eerst eten, daarna nadenken. Ik eet al nadenkend over gisteravond mijn bord leeg. Het was toch zeker geen droom? Nee. Het kan geen droom geweest zijn. Ik had zijn adem op mijn wang gevoeld, zijn prachtige stem gehoord die zo doordringend en teder was tegelijker tijd. Hij had gezegd dat ik hem kende, dat we geliefden geweest waren. Mijn gezicht kleurt al rood wanneer ik het al helemaal voor me zie dat.... Oké, niet over nadenken. Wacht is even.. Dat ik het niet voor me zie hoe onze relatie was voordat ik zo ernstig verwond was geraakt en in deze ingewikkelde situatie was beland, betekend dat ik mijn herinneringen nog steeds niet terug heb.

Ik slaak een zucht van frustratie. Ik wil weten wie Black is, waar ik hem van ken, en waarom hij zegt dat ik zijn verloofde ben. Ik wil weten hoe ik hier terecht ben gekomen, wat er met me is gebeurd, wie ik ben. Ik wil weten wie die Jacob is waar Black het over had. Ik wil weten wie die man gister was, die beweerde dat we geliefden waren. Ik snap tot nu toe weinig van mijn leven, het enige dat ik weet ik dat ik het behoorlijk heb verkloot. Wie weet was ik zo’n vrouw die de ene na de andere man bedroog. En nu ik me er niks meer van herinner, zullen ze zich allemaal aan me opdringen. Wie weet hoeveel verschillende mannen ik de volgende nachten naast mijn bed aantref. Van het idee alleen al moet ik giechelen. Dan realiseer ik me dat het best eens realiteit zou kunnen worden. Oké, niet grappig.

Ik controleer mijn vingers of ik niet om elke vinger een verlovingsring heb. Ik schrik wanneer ik een grote, met diamant versierde ring om mijn ringvinger aan tref. ‘Wel verdomme, van wie is die,’ mompel ik verbaast tegen mezelf. De ring is prachtig: tussen de verschillende grote diamantjes glimmen prachtige pareltjes in allerlei kleuren. Wow. Dat ding moet een vermogen hebben gekost. Een verbaast geluidje ontsnapt uit mijn keel. De binnenkant van de ring is prachtig goud, en met sierlijke letters staat er iets in geschreven. Voorzichtig haal ik de ring van mijn vinger en hou hem wat dichter bij mijn ogen. ‘Gwendeline Lawcy,’ staat erop. Ik probeerde de woorden die achter mijn naam staan te lezen, waar het is op een of andere manier onleesbaar. Wat raar... Misschien was er een fout gemaakt bij het maken van de ring..

Maar hoe ik er in godsnaam aan kom? Ik kan me niet herinneren dat Russel Black een ring om mijn vinger had gedaan.. Of hij moet het in mijn slaap om hebben gedaan. Nee. Dat kan niet. Ik zou het gemerkt hebben wanneer hij de ring om mijn vinger had geschoven. Misschien heeft zijn moeder de ring om mijn vinger gedaan toen ze mijn wonden verzorgde en ik bewusteloos was.. Dat zou wel heel raar zijn, dat de moeder van je ‘verloofde’ de ring om je vinger deed. Ik zie Russel Black daar niet voor aan, hij zou het zelf doen, zo’n mannetje is hij wel. Hoe wist hij mijn volledige naam eigenlijk? Hij moest de binnenkant van de ring gezien hebben. Maar als hij mijn naam van de binnenkant van de ring wist, dan zou hij de ring niet gegeven kunnen hebben. Tenzij hij eerst mijn vader en mijn moeder gedwongen heeft mijn volledige naam te geven, zodat hij zo de ring kon laten maken. Vaag. De enige manier om daar achter te komen is door het hem te vragen. En ik heb nu geen zin om hem onder ogen te komen. En ik heb geen zin om over mijn door-hem-vermoorde-ouders te praten. Mijn verdriet is nu al groot, maar wie weet hoe groot mijn verdriet is wanneer al mijn herinneringen terug zijn.. De korte, vagen beelden in mijn hoofd die ik van mijn ouders heb zijn niet duidelijk genoeg om te zeggen hoe de relatie tussen mij en mijn ouders was. Het verdriet is eigenlijk meer gebaseerd op het idee van mijn ouders kwijt te zijn.

Maargoed, waar was ik? O ja, de ring. Misschien droeg ik die ring altijd al.. Of had Jacob of hoe die vent waar Black het over had hem gegeven toen ik bij hem ‘woonde’. Nee, dat kan ook niet. Russel Black zou hem weggegooid hebben als dat zo was. Tenzij hij niet wist dat ik deze ring droeg, en op een andere manier aan mijn volledige naam was gekomen. En dan man van gisteravond, zou die hem om mijn vinger hebben gedaan? Ik loop gisteravond in mijn hoofd nog een keer na. Als hij het heeft gedaan, dan zou hij dat heel snel en niet merkbaar hebben moeten doen. Onmogelijk. En hij liep risico Black erachter kwam dat er iemand in mijn kamer was geweest, en op onderzoek uit ging wie het was. Ik weet zeker dat als Russel Black erachter kwam dat er iemand in mijn kamer is geweest en wie dat was, diegene een flinke pak slaag zou krijgen. Of misschien werd hij gedood. Of eerst gemarteld en daarna gedood. Of gemartelt tot hij dood ging van gekte. Ik krijg al kippenvel op mijn armen als ik daar aan denk. Het beeld van de prachtige man, vastgebonden op een stoel, die de meest verschrikkelijke pijnen mee moet maken terwijl zijn hemels blauwe ogen smeken om vergiffenis, maakt me misselijk.

Problemen, schiet door mijn hoofd. O. Mijn. God. Lizzy zei dat er problemen waren. Ik was het bijna vergeten. Misschien hebben ze hem niet betrapt toen hij mijn kamer uit kwam (hoe was hij eigenlijk mijn kamer uit gekomen?) maar heeft Black de ring gezien toen ik sliep... En hij heeft me buiten westen gezien toen ik gewond was geraakt, toen ik waarschijnlijk nog niks om mijn vingers had zitten.. De ring is zo opvallend dat ik hem niet over het oog had kunnen zien. Ja, de duistere man moet hem om mijn pink hebben gedaan, dat kan niet anders. De ring was me anders eerder opgevallen. En nu is Black achter hem aan gegaan. Of hij heeft hem al gevangen genomen. Verdomme, verdomme, verdomme! Waarom? Waarom ik? Waarom moeten mensen pijn leiden vanwege mij? Ik moet iets doen. Ik kan Black niet zo maar mijn ‘oude geliefde’ pijn laten doen. Een kreun ontsnapt uit mijn keel. Als ik me zo druk bleef maken zouden mijn herinneringen nooit terug komen. Waarom maak ik me eigenlijk nog druk om mijn herinneringen? Er word op dit moment iemand afgeslacht, of er staat iemand op het punt afgeslacht te worden. Het word hoog tijd dat ik niet alleen de consequenties van mijn verleden in de ogen ga kijken, maar er ook wat aan ga doen. En dat is precies wat ik nu van plan ben.

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 14:09

Echt in een woord prachtig... !

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 17:56

Dankjewel! Nog tips? :j

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 18:09

Sorry heb geen tips, vind 't een lekker sprookjesachtig verhaal! Zit al te wachten op 't volgende.

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 18:13

Weer een prachtig verhaal!
Helaas hier ook geen tips.
Kijk uit naar het volgende stuk!

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 18:23

Misschien een idee om het eens naar een uitgever te sturen, Kluitman bijvoorbeeld. :)