Dit is wel leuk om te gaan doen als ik m'n breiwerkjes even zat ben! Ik moet toch nog wat haaknaalden gaan halen omdat die in breipatronen ook voorkomen. Garenrestjes ben ik al aardig goed aan het verzamelen
Britt
Geplaatst: 05-02-10 14:06
Ik ben afgelopen jaar weer lid geworden omdat ze er ook regelmatig schoolboeken hebben die ik moet hebben Maar dan is het wel handig als je het pasje vaker kan gebruiken dan voor die 3/4 boeken per jaar
*edit; even gekeken, ze hebben hier; lieve diertjes zelf haken en het boek van uhl-fischer, dus daar ga ik wel iets aan hebben denk ik!
Ja daar ben ik ook mee bezig, maar ik krijg hem niet mooi strak of hij trekt strak op de verkeerde plaatsen Krijg het ook niet voor elkaar om de touwtjes fatsoenlijk in mijn hand te houden zonder dat ik ze los laat haha
Stug door blijven oefenen, het gaat je uiteindelijk lukken, zeker weten
Vanillia
Geplaatst: 05-02-10 15:05
Je moet zorgen dat het eind wat je om je pink wikkelt naar de bol wol gaat en het eind wat je om je middelvinger wikkelt het uiteinde van de draad is. Als je je 6sc hebt gemaakt trek je dan aan het uiteinde bij je middelvinger, dan zie je welke draad daarmee kleiner wordt. Vervolgens trek je aan de draad die net kleiner werd om de eerste lus weg te krijgen. Als je dan aan het uiteinde trekt verdwijnt ook de 2e lus en heb je je magic ring Lastig uitleggen dit
Britt
Geplaatst: 05-02-10 15:07
Volgens mij heb ik hem! Als je nou een grote octopus wil maken he, zou je dan gewoon de hoeveelheden kunnen verdubbelen? Dus ip 6 12 pakken? Of zou je dan aan de bovenkant een open gat overlaten?
Vanillia
Geplaatst: 05-02-10 15:11
Ik zou bovenaan geen 12 pakken, maar gewoon langer doorgaan met verdubbelen
Haha cool Hij is wel nog vrij zacht opgevuld, of niet?
Nah, nou heb ik die magic ring onder de knie en kan ik hem zo maken zonder voorbeeld, maar zie ik niet hoe ik hem nu verder moet steken Nou ja, alle begin is moeilijk zeggen ze he..
Sjonge jonge, na 10 pogingen nu ben ik het een beetje zat. Denk dat ik te dun draad heb. Eerst maar even wat dikkerder spul halen, gaat het vast een stuk makkelijker. Ik heb nu 2 boekjes van de bieb met leuke beestjes erin.
Vanillia
Geplaatst: 05-02-10 16:04
Snap je? Als je je magic ring hebt heb je 1 kant die ahw wat afgeplat is, daar maak je je eerste sc overheen, dan wordt het een rondje
Bedoelen jullie met een magic ring lossen die je met een kettingsteek sluit?
M'n kikker is af. Zal zo even een foto maken. Helaas was m'n goede vulmateriaal op en nu zit ik dat ding telkens tot wat fatsoenlijks te kneden maar eigenlijk vind ik hem vreselijk mislukt.
Vanillia
Geplaatst: 05-02-10 16:07
Nee, ik heb een los eindje gebruikt Wat ik daar heb aangegeven als 'bol wol' is wat normaal naar de bol wol gaat
(Ik heb m overigens gevuld met gewone watten, niet echt ideaal)\
Thnx Vanilia, waar haal je ze toch vandaan Ik ben niet zo goed met youtube, doe er nooit iets mee!
VillaNeusjes
Geplaatst: 05-02-10 17:12
ik kwam het volgende filmpje tegen op Youtube, deze dame heeft een channel met allemaal filmpjes voor haken ( tis wel engels) maar in dit filmpje maakt ze een eenvoudig hartje waarbij ze ook duidelijk laat zien hoe je vermeerderd ( increase ) en verminderd ( decrease)
ik vind het iig erg duidelijk als beginner, ik snap nu pas hoe je moet verminderen ( daar kwam ik eerder niet uit)