[CENTRAAL] Sieraden maken!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 12:20

Erg leuk Roxiie! Is dat een glasplaat waar je de sieraden op hebt gefotografeerd?

JodieR

Re: Sieraden maken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:06

@ Roxiie : Die zien er ook super gaaf uit. Ook mooi gefotografeerd

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 18:50

Leuke armbandjes Roxiie.
Zelfde vraag als singasong. Heb je ze op een glasplaat gefotografeerd?

Ik heb nog geen foto's kunnen maken, ik heb het erg druk en tot overmaat van ramp is vanmiddag de kralenwebshop gecrasht.
Een hoop artikelen zijn foetsie, de aantallen kloppen niet etc etc.
Ik heb geloof ik nog wel tot kerst 2020 werk zo haha.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 23:04

Ja, de foto's zijn gemaakt op een glasplaat. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 09:31

Ik heb het topic voor het grootste gedeelte door gelezen en het lijkt mij erg leuk om mee te beginnen. Gewoon sieraden maken als hobby, niet voor de verkoop. Ik heb het alleen nog nooit gedaan af gezien van kralenrijgen op de kleuterschool. :o

Wat is makkelijk om mee te beginnen en wat is er allemaal voornodig? Ik vind de anemonentechniek erg mooi en ook de jasseronarmbandjes.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 09:37

Judith_ schreef:
Ik heb het topic voor het grootste gedeelte door gelezen en het lijkt mij erg leuk om mee te beginnen. Gewoon sieraden maken als hobby, niet voor de verkoop. Ik heb het alleen nog nooit gedaan af gezien van kralenrijgen op de kleuterschool. :o

Wat is makkelijk om mee te beginnen en wat is er allemaal voornodig? Ik vind de anemonentechniek erg mooi en ook de jasseronarmbandjes.

De benodigdheden ligt helemaal aan wat je wilt gaan maken.
Mss kun je een workshop volgens bij iemand bij jou in de buurt? Via google krijg je veel adressen waar workshops worden gegeven. Vaak ook bij winkels waar ze kralen e.d. verkopen.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 00:06

Ik zou zeggen, begin gewoon ergens. Neem iets wat je leuk lijkt om te gaan maken en shop daar de benodigdheden voor.
Omdat vele kraalonderdeeltjes per x aantal verpakt zijn, kun je er altijd meerdere sieraadjes mee maken.
Dat is ook wel handig, want soms kom je simpelweg door het kijken naar je kralen al op een idee om te gaan maken.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 12:00

Kun je een sieraad met paardenhaar gewoon aanhouden tijdens het douchen?
Ik ben van mening dat daardoor het haar soepel wordt, waardoor je het risico loopt dat het sieraad kapot gaat.
Kan ik het fixen? Nee, dit valt onder eigen schuld.

Hoe staan jullie (paardenhaarsieraadmaaksters) hier tegen over?
Een sieraad met paardenhaar en het douchen/zwemmen/afwassen/etc.
Vinden jullie dat het gewoon moet kunnen en wat doe je als je de vraag krijgt een sieraad te maken wat hierdoor kapot is gegaan?

Leek me wel een leuke vraag om het eens over te hebben.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 12:05

Holly, ik geef altijd aan dat de sieraden niet tegen water/parfum kunnen. Dit komt ook omdat ik geen echt zilver gebruik. Omdat ik heel weinig met lijm doe zou het voor het haar geen probleem zijn denk ik.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 12:17

Wel zilver/geen zilver, maakt mij niets uit, advies blijft hetzelfde.
Water, parfum, haarlak/verf, creme, zweet etc. Allemaal niet goed voor je sieraad.

Het punt is, haar is natuurlijk niet vergelijkbaar met een zilveren onderdeeltje bv.
Het kan kapot, maar goed daar tegen over, alles kan kapot.

Maar..zeg jij ook, altijd af doen.
En zeg jij ook, als je dat niet doet en het gaat stuk, dan is dat eigen schuld.
Dat was mijn vraag eigenlijk.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 12:21

Ik geef als tip dat ze het sieraad als sieraad moeten gebruiken en niet als gebruiksvoorwerp. Dat gebeurd namelijk nog wel eens bij mijn hangers.
'Haar' kan op zich tegen heel veel dingen, net als ons 'haar' maar de materialen er omheen niet, dat is het punt.

Als het kapot gaat doordat het per ongeluk is gevallen of door het loslaten van een knijpkraal, maak ik het altijd gratis. Is het kapot door verkeerd gebruik dan wil ik het wel maken maar op eigen kosten.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 12:24

Heb trouwens mijn zgnmd. Cabochonarmband af. Hij kon alleen niet op de cuff, de steen was te groot dus het is nu een 'slappe' armband geworden.
Afbeelding

Ondertussen al weer begonnen met de volgende :D
Afbeelding

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 12:40

Wow, ze zijn mooi hoor.
Wat een ontzettend priegelwerk. Hoelang ben je hier mee bezig geweest?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 12:43

holly schreef:
Wow, ze zijn mooi hoor.
Wat een ontzettend priegelwerk. Hoelang ben je hier mee bezig geweest?

Geen idee?? Heb het niet bijgehouden maar ik gebruik echt ieder vrij momentje om een paar kraaltjes te borduren 8)7

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 12:48

Whaha, hier is het andersom. In de vrije momentjes juist geen kraaltjes.

Ik wil ooit nog eens zoiets maken. Vind het mooi, maar het neemt aardig wat tijd in beslag (tenminste dat denk ik)

Heb je het ontwerp ook zelf bedacht?
Wat bedoel je trouwens met de steen is te groot?
Te groot in 'hoogte' of te groot 'voor de ronding'?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 13:05

holly schreef:
Whaha, hier is het andersom. In de vrije momentjes juist geen kraaltjes.

Ik wil ooit nog eens zoiets maken. Vind het mooi, maar het neemt aardig wat tijd in beslag (tenminste dat denk ik)

Heb je het ontwerp ook zelf bedacht?
Wat bedoel je trouwens met de steen is te groot?
Te groot in 'hoogte' of te groot 'voor de ronding'?

Het neemt wel behoorlijk wat tijd in beslag maar je moet zoiets ook niet snel af willen hebben ;)

Er zit niet echt een ontwerp in, gewoon mijn fantasie er op losgelaten :D

De steen is te groot voor de ronding, daar moet je wel goed naar kijken mocht je stenen kopen.

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 14:15

Wauw, die vind ik ook heel gaaf singasong!

En Judith_ ik ben ooit begonnen met de setjes van de Action, vrij complete setjes met wat je nodig hebt en niet zo duur, was voor mij erg leuk om uit te proberen of ik het wat vond :j

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 20:02

Wauw, ziet er erg moeilijk uit. Lijkt een klein beetje op een armbandje wat ik van de echte indianen heb, ook met zulke kraaltjes geborduurd geloof ik.

Over garantie is totaal afhankelijk wat hoe en wat er kapot is. Gelukkig heb ik pas 1x een armbandje terug gehad, daarvan was het ringetje wat opengebogen _O-
Inderdaad adviseer ik mensen ook hem gewoon af te doen met douchen e.d., kleine moeite lijkt me :)

Eefsoll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 21:20

@ singasong: Woow.. wat een priel werk!
Wel echt heel mooi.. bijzondere creatie! :D

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 00:09

Weet iemand hier een webwinkel die ook ringen verkoopt om dromenvangers mee te maken?
N.a.v. site die ik langs zag komen met daarin het net van een dromenvanger uit staarthaar wil ik weer wat met haar van mijn pony doen. Armbanden etc. draag ik zelden en sleutelhangers raken bij mij in de verdrukking. Dromenvanger kan mooi boven mijn bed (hangt nu een gekochte, maar een eigen gemaakte is een leuk project).

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 00:30

tamary schreef:
Weet iemand hier een webwinkel die ook ringen verkoopt om dromenvangers mee te maken?
N.a.v. site die ik langs zag komen met daarin het net van een dromenvanger uit staarthaar wil ik weer wat met haar van mijn pony doen. Armbanden etc. draag ik zelden en sleutelhangers raken bij mij in de verdrukking. Dromenvanger kan mooi boven mijn bed (hangt nu een gekochte, maar een eigen gemaakte is een leuk project).

Mss kun je anders van die gekochte een eigen ontwerp maken?
Ik weet alleen in Veenendaal een winkel die ze verkoopt.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 00:39

Veenendaal is een beetje ver weg. Meppel, Hoogeveen of Amsterdam (kom ik nog wel eens nl) en anders internet.
Amerikaanse webwinkels hebben ze vaak wel, maar dat duurt mij een beetje lang, plus dat de kosten een beetje hoog worden voor max 5 stuks om mee te fröbelen.

De gekochte wil ik niet slopen, bovendien weet ik niet wat er onder vandaan komt. Gezien het gewicht waarschijnlijk kunststof. En de hoofdring daarvan is heel groot, dan moet ik knoopjes gaan leggen in de haren die ik vlecht ivm lengte. Wordt een zwakke plek en snel lelijk.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 01:45

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 10:19

tamary schreef:
Hebbes !

Pipoos heeft ze in de webwinkel (vanaf 10 cm)
http://www.hobbyhandboek.nl/catalogus.asp

Mooi dat je ze hebt gevonden! Ik ga ook eens kijken op die link, mss hebben ze nog veel meer leuk dingen :D

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 23:16

Soms is het inderdaad even goed zoeken voor je iets vind, lijkende op hetgeen je zoekt.
Ik heb op de een of andere manier de tik altijd iets te willen maken met benodigdheden die je natuurlijk weer bijna nergens kunt vinden.

Ik moet toch binnenkort eindelijk ook maar eens aan een cabochonnetje beginnen. Ik vind het zo leuk, maar ik stel het telkens weer uit.
Ik vind dat Miranda/Jewel het ontzettend goed uitlegt trouwens, maar waarom gebruik je bij het patroon borduren een 13 naald en bij het afwerkrandje een 9? Kun jij dat uitleggen Singasong.